mistä johtuu ihonalainen finni

nellipsi

Mulla on nyt kesän alussa alkanut tulemaan isoja yleensä ihonalaisia finnejä. Vinkkejä ja apuja oonkin löytänyt jo googlettamalla, mutta siihen en löytänyt vastausta, kun auringonhan pitäisi auttaa finneihin ni miksi mulla se saa naamaan vain tulemaan isoja finnejä??
Itselläni on siis sekaiho, joka on pintakuiva :)

6

2518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cuperosa
    • .

Olisikohan kyseessä acnekysta? Googlaa

• nellipsi

En usko, että on ruusufinni, koska ihoni on muuten puhdas ja kirkas lukuun ottamatta että tuo yksi finni leuassa, sekä nenän pielessä on pieni jälki siinä olleesta isosta finnistä.
      Tuosta acnekystasta löytyi melko työnteolla vähän tietoa, mutta kuulostaa melko samanlaiselta. Saako sitä sitten vain hoidettua muulla kuin lääkityksellä, koska en mielellään haluaisi enempää pilleireitä näin nuorena (lokakuussa olin mopoonnettomuudessa ja syön viälä hermokipulääkettä) ja lisäksi kun ei näitä ole ollut ennen. Viime kesänä ehkä muutama, joten taas huomaa, että mulla jotekin johtuu tästä vuodenajasta...

• jannebeth

Mulla on samanlainen vaiva ollut jo vuosikausia. Olen nyt 29. Talvella iho voi tosi hyvin, mutta aina touko-kesäkuussa tulee ihon alle tosi kovia paukamia, joilla ei ole mitään aikomustakaan olla pinnallisia. Vaikeeta on hoito. Kerran lähdin joulukuussa thaimaahan, iho oli tosi kaunis, ei näpyn näppyä. Kun olin siellä ollut noin 5 vrk oli naama ihan kokonaan aknella, mun iho ei selkeästi kestä yllättäen lisääntynyttä valoa ja aurinkoa, vaikka kuinka usein sanotaan, että akne paranee auringosta. Minulla on päinvastoin.

Söin aikoinaan joka kevät tetrasykliiniä, mutta nykyään hoidan ihoani syömällä sinkkiä.Tuolla kyseisellä thaimaan- reissulla, kun naamani hetkessä räjähti, hain apteekista tetrasykliinit saman tien ja söin kuurin ja iho rauhoittui sillä. Mutta nyt en ole enää useampaan vuoteen joutunut syömään antibioottia, koska keksin lääkitä itseäni sinkillä. Keväällä ja kesällä syön useamman sinkkitabletin päivässä eli kuuriluontoisesti. On auttanut erittäin paljon. Tänä kesänä on tullut vain yksi ihon alainen paukama. Basironista on myös paljon apua.

Kokeile sinäkin sinkkiä.

Tsemppiä taistoon, tiedän miltä tuntuu....

• nellipsi

Sain nyt pariakin eri puhdistustuotteen testeriä kosmetiikka kaupoista, että täytyy kokeilla ensin niitä jonkun aikaa. Jos ei auta niin koitan tuota sinkkiä! Kiitoksia asiallisesta vastauksesta:)

• Jemppana

Kannattaa aloittaa sinkin syöminen saman tien, sillä se auttaa sisäisesti ja puhdistusaineet ulkoisesti, eli saat irtu kaiken hyödyn! Yleensä tuollaiset puhdistusaineet ei noihin ihon sisäisiin finneihin auta mitenkään, vaan lähtevät ajan kanssa, tai sisäisillä hoidoilla.

Muutenkin kun alat syömään jotain sisäisesti vaikuttavaa, on aknen/finnien kohdalla turha odottaa mitään ihmeparantumisia, vaan siihen menee aikaa jopa kuukausia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3352
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3157
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      120
      2600
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2528
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1943
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1840
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1636
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1465
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1320
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82