Perintätoimistolta tuli kyseenalainen ja kenties vanhentunut las

Maksajako

Olen omien töppäilyjeni takia olen joutunut perintätoimistojen asiakkaaksi. Nyt olen kuitenkin onnistunut hoitamaan asiani kuntoon ja viimeisestäkin jutusta menee tässä kuussa viimeinen erä.

Nyt kuitenkin tuli perintätoimistolta maksuvaatimus vanhasta laskusta, jonka eräpäivä on ollut helmikuussa 2008. Lasku tuli vanhaan osoitteeseeni, josta olen muuttanut jo 2008 nykyiseen osoitteeseen ja Itella olikin näpsäkästi ohjannut oikeaan paikkaan. Lasku on lähetetty tässä kuussa.

Perintätoimisto on perustettu 2010 ja tänä aikana en ainakaan ole saanut ainuttakaan laskua kyseisestä puljusta. Alkuperäiseltä firmalta olen todennäköisesti aikanaan saanut normaalit muistutukset, mutta mielestäni viimeisen kolmen vuoden aikana asiasta ei ole kuulunut mitään. Ikävä kyllä noin vuosi sitten hävitin suuren osan vanhoista laskuista. Ei muuten löydy kyseistä firmaa voimassa olevien perintätoimen lupien luettelosta. http://www.laaninhallitus.fi/lh/etela/oik/home.nsf/Pages/ 9C1993E475EA654AC225720B0046B370

Koska alkuperäinen lasku on yli kolme vuotta vanha, niin onko lasku jo vanhentunut ja pitääkö lasku maksaa? Onko perintätoimisto laillisella pohjalla liikenteessä? Ja jos laskusta olisi tullut aikaisempia muistutuksia viimeisen 3 vuoden sisällä, niin kenen pitää näyttää toteen, että moisia on ollut olemassa ja mitkä ovat muistutuksien päivämäärät? Pitääkö tässä alkaa muilta perintätoimistoilta kaivamaan jo maksetut asiat esille saadakseni selville minkä kaikkien firmojen laskut olen jo maksanut, koska tässä on vahva kusetuksen maku. Etenkin, kun kyseisestä perintätoimistosta löytyy keskustelupalstoilta pari muutakin erikoisuutta.

Siis kyseessä on RTF Finance Oy eli tuomontuvista näköjään kysymys. Mielenkiintoista tosiaan, että perintätoimisto on perustettu vasta 2010. Firman osoite näyttää olevan sama molemmissa tapauksissa eli RTF financella ja perintätoimistolla. Patentti- ja rekisterihallituksen tiedoista irtoaa sen verran tietoa, että saman hepun nimi löytyy molemmista puljuista.

7

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomoonmökillä.fi

Heillä on liivit. Maksa kaiken minkä vaativat. Tuomo on mökillä näin kesäisin.

• mi

Ota yhteyttä kuluttajavirastoon!!!!

• Elä Vippaa

Ei se ainakaan hyvän perintätavan mukaista ole, jota pitää lain mukaan noudattaa. Elä maksa Tuomolle mitään. Heillä on velvollisuus näyttää kaikki toteen.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990513

Siinä linkki laki saatavien perinnästä osioon.

• tinketzu6

ÄLÄ maksa mitään,ennenkuin selvität asian kuluttajaviranomaisen kanssa.Haiskahtaa huijaukselta vahvasti.

Rohkeasti puhelin käteen,ja soittamaan asiasta!

• hooohAA

Hei,

Miten alkuperäiselle kävi, eli saitko asiaa selvitettyä. Mulla nimittäin ihan sama juttu ja samasta paikasta laskua vuoden 2008 vipistä. Olen myös muuttanut ja yhtään muistutusta ei ole mielestäni tullut.

• hyveemeininki

Älkää ihmeessä maksako mitää laskuja, varsinkaan tosi vanhoja. Ja muistakaa aina muuttaa välillä.

• eeeeeehole

Kaiken maailman maksumuistutukset mitätöityy automaattisesti, kun hävittää ne tai ei vain muista saaneensa niitä. x)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3868
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1839
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1314
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1245
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1085
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      961
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      881
    8. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      811
    9. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      811
    10. Voi luoja että pelkään

Että kohta sulla on joku toinen kun oot niin hyvännäköinen nainen. Joku rohkempi sut vielä vie 💔
      Ikävä
      30
      727
    Aihe