Kuinka te jt.t kestätte jatkuvat oppimuutokset sitä mukaan kun ns. ennustukset tai raamatussanne kuvailemat asiat eivät tapahdukkaan? Kuinka kauan jaksatte odottaa, että jotain todellakin tapahtuisi ja mikä on selvä merkki siitä, että voitte luottaa Jehovaanne. Toivottavasti ette vastaa niinkuin teitä on opetettu aivopesumaisella tavalla vastaamaan vaan ihan omin ajatuksin ja sanoin.
Loputonta
16
69
Vastaukset
- exexex
Kas kun jokaiselle sukupolvelle on lopunaika. Eli luultavasti eletään harmaan, mutta jos nyt sattuu kupsahtamaan ihan kalkkiviivoilla, niin sitten syödään apiloita lellonien kanssa paratiisissa heti tempaamisen jälkeen.
Kun sitten yksi sukupolvi heittää lusikan nurkkaan, uskoo seuraava olevansa niin lähellä, että ihan just tapahtuu.
Tämä jatkuu sukupolvesta toiseen. Periaatteessa kaikki jt:t ajattelee itsestään, että kuinka onnellisia he ovat nähdessään lopunajan.
Lahkon systeemin nerokkuus piileekin siinä, että sama jännityskaura uppoaa joka sukupolvelle pureksimatta.
Toki jotkut onnistuvat hyppäämään siitä junasta pois, ja keskittyvät tähän todelliseen elämään.- - helel -
Nyt kaikki lukijat oitis pyytämään nimimerkiltä exexex neuvoja siihen miten voit saavuttaa onnellisen elämän. Hänellä on puheistaankin päätellen hiukan onnellinen elämä.
Missään nimessä hänen kommenttinsa eivät johdu siitä, että häntä harmittaisi kun todistajat kuuntelevat hallintoelintä eikä häntä.
Parasta hänen kommentissaan on esimerkki siitä, mitä seuraa kun ihminen jättää totuuden ilman että onnistuu saamaan muuta elämää ja sisältöä aikaiseksi ja jää märehtimään omaa katkeruuttaan.
- jt
Me Jehovan todistajat ymmärrämme, että ihmiset, myös johtajamme, ovat epätäydellisiä. Jokainen sukupolvi tietysti haluaisi päästä paratiisiin kokematta kuolemaa, ja siksi etsii innokkaasti Raamatusta sopivaa aikaa.
- exexex
Mutta kun, Johtajanne, ovat sanoneet, että tieto tulee jehovalta. He ovat vain jehovan puhetorvi maan päällä. Jossain on taidettu sanoa, että heidän sanomaansa ei saa kyseenalaistaa ja jehova on erehtymätön. Etkö huomaa pientä ristiriitaa?
- jt
exexex kirjoitti:
Mutta kun, Johtajanne, ovat sanoneet, että tieto tulee jehovalta. He ovat vain jehovan puhetorvi maan päällä. Jossain on taidettu sanoa, että heidän sanomaansa ei saa kyseenalaistaa ja jehova on erehtymätön. Etkö huomaa pientä ristiriitaa?
Juu, tässähän on vakava ristiriita Vartiotorniseuran opetuksen ja toteutumattomien ennustusten välillä. Eikä tämä ole ainoa asia, jossa järjestö tää noudattamatta omat sääntönsä.
Jehovan todistajien täytyy odottaa, että virheet korjataan. Jollei seura tee sitä itse, sen tekee seuran oppien mukaan Jumala. - - helel -
Nimierkin "jt" kuunnelmasarja "Epätosia tarinoita elämästä ja muualta" jatkuu jälleen seuraavisa kommenteissa.
Nyt hiukan viihdettä ennen uutisia:
http://www.youtube.com/watch?v=VEWODYDjfOU
- siispä siis
Etsisitte totuutta mieluummin Raamatusta kuin Vartiotornin "raamatuntutkielmia" kirjoista.
Vaikka te kuljette Raamattu kädessänne, ette siltikään usko Raamatun sanomaan vaan itsekeksittyyn valheeseen.
I joh. 4: 1 – 3 lukee näin :
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästa te tunnette Jumalan Hengen : jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta; ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on nyt maailmassa.
Jehovan todistajat eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi, vaan täysin jumalallisuutta vailla olevaksi tavalliseksi ihmiseksi, joka ennen lihaan tuloaan oli ja nyt on arkkienkeli Miikael.- - helel -
Etpä sinä raukka tunne krostinuskon historiaa, etkä tiedä miten jumalanne ja uskonne muodostui.
- kiinnostunut_
"Jehovan todistajat eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi, vaan täysin jumalallisuutta vailla olevaksi tavalliseksi ihmiseksi, joka ennen lihaan tuloaan oli ja nyt on arkkienkeli Miikael."
Näinkö se menee? Onko Jeesus Kristus arkkienkeli Miikael?
- Raamattu opettaa
Jo kauan ennen Jeesuksen syntymää Raamatussa ennustettiin, että Jumala lähettäisi maan päälle Messiaan eli Kristuksen.
Arvonimet ”Messias” (juontuu hepreankielisestä sanasta) ja ”Kristus” (juontuu kreikankielisestä sanasta) merkitsevät molemmat ’voideltua’.
Jumala voitelisi eli nimittäisi tämän Luvatun erikoistehtävään.
Saamme myöhemmistä luvuista tietää lisää Messiaan tärkeästä asemasta Jumalan lupausten täyttymisessä.
Luemme myös siunauksista, joita voimme saada Jeesuksen välityksellä jo nykyään. Mutta ennen Jeesuksen syntymää monet varmastikin miettivät, kuka tulisi olemaan Messias.
- Jeesus Nasaretilaisen opetuslapset olivat ensimmäisellä vuosisadalla täysin vakuuttuneita siitä, että Jeesus oli ennustettu Messias (Johannes 1:41). Yksi heistä, Simon Pietari, sanoi Jeesukselle suoraan: ”Sinä olet Kristus.” (Matteus 16:16.)
Miten nuo opetuslapset saattoivat olla varmoja, että Jeesus todella on luvattu Messias, ja miten me voimme olla siitä varmoja nykyään?
- Ennen Jeesusta eläneet Jumalan profeetat esittivät Messiaasta monia yksityiskohtaisia ennustuksia. Niiden avulla toiset voisivat tunnistaa hänet.
http://www.watchtower.org/fi/bh/article_04.htm- niinpä niin
Pyhästä raamatusta löytyy seuraavat sanat.
”Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
(Gal. 1:8)
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas : jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu”.
(Gal. 1:9)
Vartiotorniseura opettaa eri evankeliumia kuin apostoli Paavali.
Kenen Raamattu sanoo Jeesuksen olevan:
1 Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Joh. 20:28
Tuomas sanoo Jeesukselle: ” Minun Herrani ja minun Jumalani !”
Kol. 2:9
Sillä hänessä asuu Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.
Room. 9:5
Hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen !
Mitä Raamattu sanoo Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta:
Luuk. 23:42,43
Ja hän (toinen pahantekijä, joka riippui ristillä) sanoi: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” Niin Jeesus sanoi hänelle : ” Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.”
Luuk. 23:46 Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja snoi : ”Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni.” Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.
1 Piet. 3:18
Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaakseen meidät Jumalan tykö ; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä.
1 Piet, 3: 19,20
jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
Jeesus meni siis hengessä tuonelaan ja saarnasi evankeliumia niille. Jotka kuolivat vedenpaisumukseen.
1 Piet. 4:6
Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumia, että he tosin olisivat tuomittu lisassa niinkuin ihmist, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
Luuk. 24:3
Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista.
Luuk. 24: 36-44
Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille : ”Rauha teille!” Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen. Mutta hän sanoi heille : ”Miksi elette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne ? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.” Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: ”Onko teillä täällä jotakin syötävää?” Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä. Ja hän sanoi heille : ”Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa.”
Mark. 16:19
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealla puolelle.
Apt. 1: 9-11
Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; ja nämä sanoivat : ”Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle ? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näette hänen taivaaseen menevän.” - - helel -
niinpä niin kirjoitti:
Pyhästä raamatusta löytyy seuraavat sanat.
”Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas : jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu”.
(Gal. 1:9)
Vartiotorniseura opettaa eri evankeliumia kuin apostoli Paavali.
Kenen Raamattu sanoo Jeesuksen olevan:
1 Joh. 5:20
Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
Joh. 20:28
Tuomas sanoo Jeesukselle: ” Minun Herrani ja minun Jumalani !”
Kol. 2:9
Sillä hänessä asuu Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti.
Room. 9:5
Hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen !
Mitä Raamattu sanoo Jeesuksen ristinkuolemasta ja ylösnousemuksesta:
Luuk. 23:42,43
Ja hän (toinen pahantekijä, joka riippui ristillä) sanoi: ”Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi.” Niin Jeesus sanoi hänelle : ” Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa.”
Luuk. 23:46 Ja Jeesus huusi suurella äänellä ja snoi : ”Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni.” Ja sen sanottuaan hän antoi henkensä.
1 Piet. 3:18
Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaakseen meidät Jumalan tykö ; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä.
1 Piet, 3: 19,20
jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille, jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
Jeesus meni siis hengessä tuonelaan ja saarnasi evankeliumia niille. Jotka kuolivat vedenpaisumukseen.
1 Piet. 4:6
Sillä sitä varten kuolleillekin on julistettu evankeliumia, että he tosin olisivat tuomittu lisassa niinkuin ihmist, mutta että heillä hengessä olisi elämä, niinkuin Jumala elää.
Luuk. 24:3
Niin he menivät sisään, mutta eivät löytäneet Herran Jeesuksen ruumista.
Luuk. 24: 36-44
Mutta heidän tätä puhuessaan Jeesus itse seisoi heidän keskellään ja sanoi heille : ”Rauha teille!” Niin heidät valtasi säikähdys ja pelko, ja he luulivat näkevänsä hengen. Mutta hän sanoi heille : ”Miksi elette hämmästyneet, ja miksi nousee sellaisia ajatuksia teidän sydämeenne ? Katsokaa minun käsiäni ja jalkojani ja nähkää, että minä itse tässä olen. Kosketelkaa minua ja katsokaa, sillä ei hengellä ole lihaa eikä luita, niinkuin te näette minulla olevan.” Ja tämän sanottuaan hän näytti heille kätensä ja jalkansa. Mutta kun he eivät vielä uskoneet, ilon tähden, vaan ihmettelivät, sanoi hän heille: ”Onko teillä täällä jotakin syötävää?” Niin he antoivat hänelle palasen paistettua kalaa. Ja hän otti ja söi heidän nähtensä. Ja hän sanoi heille : ”Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa.”
Mark. 16:19
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealla puolelle.
Apt. 1: 9-11
Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään. Ja kun he katselivat taivaalle hänen mennessään, niin katso, heidän tykönänsä seisoi kaksi miestä valkeissa vaatteissa; ja nämä sanoivat : ”Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle ? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näette hänen taivaaseen menevän.”"”Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
(Gal. 1:9)"
Tämä sopii mihin tahansa uskontoon, joka käyttää uutta testamenttia opuksenaan. Jotta voisit kohdentaa sen johonkin tiettyyn ryhmään, sinulla tulisi olla kestäviä perusteita, ja pelkkä raamatunpaikkojen luettelu ei ole sitä.
Noista muista kohdista voisit laittaa mikä niissä mielestäsi on sellaista missä todistajat ovat eri mieltä kanssasi.
Eihän tuollainen litania ole mielipide saati mitään muutakaan. - heippa helel
- helel - kirjoitti:
"”Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
(Gal. 1:9)"
Tämä sopii mihin tahansa uskontoon, joka käyttää uutta testamenttia opuksenaan. Jotta voisit kohdentaa sen johonkin tiettyyn ryhmään, sinulla tulisi olla kestäviä perusteita, ja pelkkä raamatunpaikkojen luettelu ei ole sitä.
Noista muista kohdista voisit laittaa mikä niissä mielestäsi on sellaista missä todistajat ovat eri mieltä kanssasi.
Eihän tuollainen litania ole mielipide saati mitään muutakaan.Sinulta kysyttiin kommenttia :-))))
- - helel -
heippa helel kirjoitti:
Sinulta kysyttiin kommenttia :-))))
Jaa. Missä kohtaa?
- samasamasama
-helel- on hyvä ja lukee
http://jehovantodistajat.blogspot.com/- - helel -
Ei kiinnosta, teikäläisten totuudet tiedetään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332549
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070