Minä olen vähävarainen. Lupasitte kohentaa pienituloisten asemaa, kaventaa taloudellista eriarvoisuutta.
Mitä äänelläni tulen saamaan? Valmisteveron myötä tulen köyhtymään edelleen. Missä on demarien vastuu lupauksistaan.
Enää ette minua petä sillä ennemmin käyn äänestyslappuun jukertamassa vaikka kirkkoveneen airoineen päivineen kuin annan ääneni pettäjille.
Onko se urpilainen tyhmä ja kataisen vietävissä vain onko hänellä liian kova hinku ministeriksi, että katsoo oikeudekseen kääntää perseensä äänestäjilleen.
Nyt, monen vaalipäivän kokemuksella voin sanoa että demarit eivät ole ainakaan vähävaraisten duunarien puolue koska nytkin pelasitte napulanne kataisen kukkaroon.
Minusta tuntuu, että demareiden kusetuspolitiikka on todellinen syy siihen, että köyhä pysyy köyhänä edelleen.
Äänestin demareita viimeisen kerran
4
78
Vastaukset
- porvarit kyykkyyn!
Varmaan tuntuu pahalta kun et tajunnut äänestäessäsi,että äänestät porvareita?
- sahalla silmään
Suuri osa kansasta uskoo mitä heille sanotaan ja useinmiten siksi koska itse ovat rehellisiä. Perussuomalaisia syytetään takinkäännöstä mutta mikä ilmiö joka kerran tapahtuu demareiden takeille ja hamosille - ja aina minä typerys olen mennyt samaan vipuun. Minä en varmaankaan ole ainoa.
Pahalta tuntuu - ei voi muuta sanoa.
Näinköhän Urpilaiska kykenee katsomaan äänestäjiään rehellisesti silmiin ja sanoa että tälleen meidän puolue taas ajoi pienen ihmisen asiaa. Ei tarvitse käyttää aivokapasiteettiaan miettiessään mihin roposensa työntäisi - demarit ajattelivat puolestasi.
- dont f..k with us..
Kertokaa, milloin SDP on ollut aidosti pienen ihmisen asialla?? Vastaus; ei sitten enää jatkosodan. Sdp on kuin pihatöissä piipahtanut haalariasuinen kokoomusporvari.
- SDP=köyhien asialla
Kokoomus oli ainoa puolue, jonka ehdokkaat (vaalikoneen mukaan) haluavat kasvattaa tuloeroja huomattavasti.
Miksi ihmeessä sinä demareita moitit siitä, että vasemmisto ei saa kaikkia tavoitteitaan läpi hallitusohjelmassa.
Suomessa eduskunta käyttää budjettivaltaa ja lainsäädäntövaltaa. Eduskunta päättää keneltä verot kerätään ja kuka saa verotukia tai erilaisia hyvinvointipalveluita. Hallitus tekee eduskunnalle esitykset, jotka yleensä valmistellaan valiokunnissa.
Viime vaaleissa porvaripuolueet saivat eduskuntaan 143 kansanedustajaa ja vasemmistopuolueet 56 kansanedustajaa. Demareilla on 42 kansanedustajaa ja vasemmistoliitolla 14.
Kokoomus, joka kannattaa tuloerjen kasvua ja rikkaiden veroetuja ja nollaveroja, on Suomen suurin puolue.
Kun hallituksessa vasemmistolla on vähemmistö, porvarienemmistöinen eduskunta päättää porvareiden tavoitteiden mukaan.
Jos vasemmisto saa edes joitain parannuksia pienituloisten hyväksi, on se erittäin hyvä asia.
Kokoomus kannattaa tuloerojen kasvua.
Valtiovarainministeri Jyrki Katainen lupasi yritysjohtajien kanssa risteillessään vähentää yritysveroa 4 % asteittain. Nyt se on saanut hallitusohjelman yritysveron vähentämisen 1 %:lla. Yritysten saama verohuojennus kerätään tietysti välillisinä veroina eli kokoomuksen mainostamina haittaveroina.
Katainen poisti työnantajien kela-maksut ja sain 1,1 miljardin euron loven sosiaaliturvaan - ja taas nostettiin välillisiä veroja yritysten eduksi.
Kokoomuksen veronkannon kriteerinä on veroluokkaan kuuluvien lukumäärä, eli rikkaita on liian vähän verotettavaksi ovat kokoomusjohtajat todenneet.
Demareiden veronkannon kriteerinä on veronmaksukyky ja oikeudenmukaisuus. Näitä tavoitteita demarit ajavat sekä eduskunnassa ja hallituksessa, mutta ovat valitettavasti vähemmistönä, joten joutuvat tekemään porvaripuolueille myönnytyksiä. Valitettavasti.
Mikäli vasemmistolla olisi enemmistö eduskunnassa, veronmaksukyky olisi veronkannon kriteeri ja sosiaaliturvan ei annettaisi rapistua kyykyttäväksi köyhyyspolitiikaksi. Ei kepulaiset sosiaali- ja terveysministerit ole olleet kiinnostuneita perusturvan tai sosiaalietuuksien ajamisesta. Tärkeämpää kepulle on ollut maataloustukiaisten tason pysyttäminen 3 miljardissa myös laman aikana.
SDP teki oppositiossa ollessaan lukuisia välikysymyksiä köyhyyden poistamiseksi, esim. lasten ja nuorten syrjäytymisestä huono-osaisissa perheissä. 150.000 syrjäytymisvaarassa olevan lapsen ja nuoren puolesta. Kokoomuslainen valtiovarainministeri meni kotikuntaansa hiihtolomalle sen sijaan, että olisi ollut käymässä köyhyyskeskustelua eduskunnassa.
Kannattaa lukea SPD:n vaihtoehtobudjetti demareiden oppositiokaudelta, siinä näkyy selvästi se, että SDP on pieni- ja keskituloisten suomalaisten puolue.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 164662
Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial21625Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras1061587Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva2281096Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221068- 126889
Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."
Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt2846Kuka omistaa keltaisen vanhan aravan?
Pitäs saada rakennuksen omistajaan yhteys, rappukäytävät on siivottomassa kunnossa. Hiekkaa ja roskia rappusissa, lisäks29817- 10815
Pirkanlinna yleisötapahtuma
Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks47807