Eli jos pikavippi on mennyt perintään ja on tehty maksusuunnitelma ja kävisi niin että jotain erää ei maksaisi ajoissa, mitä sen jälkeen tapahtuu? Laskussa sanotaan kyllä selkeästi että se johtaa maksusuunnitelman purkautumiseen ja laskun siirtymisen oikeuteen. Tarkoittaako tämä sitä että luottotiedot menee samantien jos maksusuunnitelma purkautuu? Minulla on monta vippiä maksusuunnitelman varassa tällä hetkellä, ja koitan olla tarkkana niiden maksun kanssa. Vahinkoja tietysti voi aina sattua joten siksi kiinnostaa että mihin se voi johtaa..
maksusuunnitelman purkautuminen
11
2724
Vastaukset
- Samassa tilanteessa
Soita heti perintäfirmoihin, koska monet joustavat tiettyyn pisteeseen. Itselläni oli sama tilanne, soitin ja sain pari eräpäivää myöhemmäksi jne. Mutta jotkut esim Ok Perintä infosi mulle ettei pysty joustamaan ja se olisi mennyt oikeuteen ellen olisi saanut maksettua. Noi kannattaa aina tarkistaa, niin tietää missä menee.
Ja sain tietää senkin että tietyt pikavippifirmat laittavat häiriömerkinnän jos maksusuunnitelma raukeaa perintäfirman kanssa. Tämä tieto tuli Intrumilta ja tuikitärkeä info olikin, koska se maksu ei saa myöhästyä kuulemma päivääkään. Aina kannattaa tarkistaa niin on fiksumpi ja saa asiat hoidettua.
Mutta siis periaatteessa josset hoida maksuja ja suunitelma raukeaa niin lopulta se oikeuteen ja mahd. ulosottoon päätyy. - sama homma takana
Itsellä takana kierre ja monta maksusopimusta yhtä aikaa, ja en niitä saanut ajallaan maksettua. Yleensä laittoivat maksusopimuksen eristä vielä muistutuksia, mutta monet purkautui ja tuli kerralla maksettaviksi ja lähettelivät vielä siitä koko summasta muutaman laskun. Jotkut jousti ja sain sovittua uusia sopimuksia.. tietty summat sitten kasvoi monilla kymmenillä euroilla. Vähän aina riippuu paikasta mitä tapahtuu.. kannattaa maksella ajoissa eikä odotella, kuten minä tein.
- petetty71
Intrum Justitia on IHAN PASKA paikka. Eivät jousta asioissa yhtään!! Minulla kävi niin, että palkka maksettiin 3 päivää eräpäivän jälkeen ja kysyin että voivatko siirtää 3:lla päivällä. Sieltä vastattiin että maksusuoritukset ajallaan. KIITOOOS!!!!!
- pahin ohi
petetty71 kirjoitti:
Intrum Justitia on IHAN PASKA paikka. Eivät jousta asioissa yhtään!! Minulla kävi niin, että palkka maksettiin 3 päivää eräpäivän jälkeen ja kysyin että voivatko siirtää 3:lla päivällä. Sieltä vastattiin että maksusuoritukset ajallaan. KIITOOOS!!!!!
Minulle kyllä Intrum jousti jopa 15 päivää. Toki ne peri 8 e lisäkulut. Samoin Svea Perintä ja Kontanto ovat olleet todella joustavia ja ystävällisiä, mutta aina pitää olla yhteydessä ennenkuin eräpv on mennyt. Ok Perintä oli kaikkein huonoin vaihtoehto. Kannattaa melkein katsoa jos pikavippiä ottaa eikä kykene eräpv maksaan, että kuka on perintäfirma.
- vipit perinnässä
Menikö sinulta luottotiedot jo silloin kun lähettivät laskun kokonaan maksettavaksi? Tuo taitaa tosiaan olla kiinni myös siitä mikä perintätoimisto on kyseessä? Tarkkana saa olla maksujen kanssa...
- Selitä nyt
petetty71 kirjoitti:
"Intrum Justitia on IHAN ***** paikka. Eivät jousta asioissa yhtään!! "
Selitä nyt vielä miksi kenenkään pitäisi sinun suhteesi joustaa? Itse olet raha-asiasi ryssinyt. Älä ota niitä pikavippejä, jollet pysty maksamaan takaisin.
- 17+8
Mulla myös Intrumista hyvä kokemus, samoin WS-perinnästä ja Sveasta.Joustavat jos on tarve. Toki uskon että heillekin vaikuttaa se, että muut osamaksun erät on aina hoidettu ajallaan.
- ei oke
www.lainahaku.fi
- En vuokraa
Pitäkää ihmiset kiinni niistä luottotiedoistanne! Minulla on juuri kohtuuhintainen yksiö tarjolla vuokralle ja näitä nuoria, opiskelemaan tulevia ihmisiä käy kyllä sääliksi. Olen saanut toistakymmentä soittoa luottotiedottomilta kirkassilmiltä, joista jokaiselle olen tarjonnut tiukankohteliasta ei-oota. Ei luottotietoja, ei asuntoa. Piste. Monelle soittajalle asia tulee vieläpä "yllätyksenä" eli "mähän tössin asiani ihan muissa jutuissa mitä se tähän vaikuttaa". Kyllä vaikuttaa.
JÄTTÄKÄÄ NE VIPIT OTTAMATTA! - Tietoa on.
Moni teistä sanoo, että perintäfirmat eivät jousta, mutta oletteko ajatelleet, että he eivät niitä sääntöjä päätä vaan ne tulevat toimeksiantajilta eli sieltä mistä olette vippinne ottaneet. He haluavat nopean palautuksen rahoilleen....
- näin se on..
AINA kannattaa ja pitää ottaa yhteyttä, eikä jäädä odottamaan mitä tulee. Ottamalla yhteyttä, et voi hävitä yhtään mitään. Moni on pilannut kaiken odottamalla, että jospa vippifirma unohtais koko jutun. EI unohda. Kaikki lähtee rullaamaan automaattisesti muistutuskirjeen eräpäivän jälkeen. Pikavippi firmakin haluaa rahansa ja perintätoimistokin saattaa odottaa jonkin aikaa, koska oikeuden kautta ja ulosottoon menee aikaa, eikä perintätoimistot tiedä tulojasi, joten voi olla, että varattomana eivät saisi perittyä mitään.
Tuossa on se ydin, että jos vippifirma odottaa monilta rahoja liian kauan eikä tee sopimuksia, niin riskisijoittajat haluaa mielummin varman tuoton,kuin ilmoituksen, ettei mitään voida periä varattomalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni1257139Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.
UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M1234934L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?
Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa664276TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a153463Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242271Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?2761701- 671465
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä221446Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581428Osaako kukaan sanoa?
Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j581394