Osoittavatko Jehovan todistajat lähimmäisenrakkautta kaikille, vai vain omille veljilleen ja sisarilleen?
"Mat 5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?"
Milloin sinä veli/sisar osoitit lähimmäisenrakkautta vääräuskoiselle?
Kerro esimerkki.
Keille osoitatte rakkautta?
26
80
Vastaukset
- jt
Teen vapaaehtoistyötä, en tosin voi kertoa missä, koska sielläkin olen sitoutunut vaitiolovelvollisuuteen. Voin keskustella työstäni vain esimieheni kanssa, joka on ammattilainen ja myöskin vaitiolovelvollinen. Autan jokaista, erottelematta ja vihjailematta. Käyn siellä harvoin, meillä on suositukset, jotta jaksamme itse. Tämä työ on kuitenkin laajentanut maailmankuvaani, mikä oli tarkoituksenikin.
Yritän auttaa myös esim. jokaista vastaantulijaa, ja tämä kyllä tiedetään asuinpaikkakunnallakin, koska usein kysytään tietä jonnekin tai muuta neuvoa. Talvella vieras vihainen pappa etsi lääkäriä. Varmaan oli usein käynyt terveyskeskuksessa, muttei yhtäkkiä muistanutkaan missä se on. Vähitellen muisti palaili, kun vähän rauhoittui. Olen iloinen, jos voin auttaa. Minulla on EA1 voimassa ja sillekin on ollut käyttöä. Autan naapureita, esim. pihatöissä. Ainoastaan työpaikalla yritän pitää rajaa, on pakko saada omat työt tehtyä.
Vartiotorni-seura suosittelee keskittymään saarnaamistyöhön, koska se on kiireellistä. Tarkoitus on, että Jehovan todistajat olisivat maailmallisten ihmisten kanssa tekemisissä nimenomaan evankelioidessaan. Silloin myös pukeutuminen ja esiintyminen muutenkin on mahdollisimman edustavaa. Itselleni on iän myötä käynyt tärkeämmäksi se, että antamani apu on toivottua ja tarpeellista. Sydämmellinen kiitos on niin...- Pelastunut
Sinun tulisi ensisijaisesti keskittyä oman sielusi pelastusta etsimään. Voiko sokea taluttaa sokeaa? Yksikään jehovantodistajien oppia noudattava ei voi pelastua, sillä jehovantodistajien oppi kieltää Jeesuksen jumalisuuden.
Pelastunut kirjoitti:
Sinun tulisi ensisijaisesti keskittyä oman sielusi pelastusta etsimään. Voiko sokea taluttaa sokeaa? Yksikään jehovantodistajien oppia noudattava ei voi pelastua, sillä jehovantodistajien oppi kieltää Jeesuksen jumalisuuden.
Jeesus ei ole jumala.
- tj
Nimimerkistään huolimatta "jt" ei ilmeisesti olekaan jt ....
- jt
Tuomitsemisen jätän nykyään täysin Vartiotorni-seuralle.
- Hui hirveetä!
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi.
Ainoa joka voi tuomita, on Jumala.
- jt
Enkä käy enää kentälläkään, koska Vartiotorni-seura kehottaa meitä rikkomaan lakia, esim. Vartiotornissa 1.9.1987. Odottelen, että seura korjaa oppejaan, vasta sitten voin suositella järjestöä muille.
Karttamismenettelyyn en osallistu, kuten kaikki tietävät. Tämän perustelen sillä, ettei seura noudata omia sääntöjään, joiden mukaan syntiseksi epäiltyä syytetään, sitten tuomitaan, kerrotaan seurakunnalle erottamisesta ja vasta sitten aloitetaan karttaminen. Monet henkilöt joutuvat jatkuvasti kartetuiksi ilman tätä menettelyä. Lähimmäisenrakkaus velvoittaa tukemaan näitä henkilöitä, joten salilla käyntien yhteydessä pyrin huomioimaan heitä, mikä ärsyttää suuresti tuomitsemisintoisia. Tunnen heidätkin hyvin, koska viihdyin heidän seurassaan ennenkuin aloin kehittyä ihmisenä. Tiedän hyvin, että vaikka he ovat halutessaan hyvin miellyttäviä ihmisiä, heilläkin on inhimilliset heikkoutensa, kuten meillä jokaisella.
Sanotaan, että seura tekee kaltaisekseen, mutta minuun ei tuomitsemishalu tarttunut, koska perheeni ja sukuni on sivistynyttä ja liberaalia porukkaa. Sieltä päin tulee tukea hyviin töihin ja auttamiseen. Siltikään en kuvittele olevani mikään yli-ihminen, päinvastoin minullakin on inhimilliset heikkouteni.
Selvyyden vuoksi: heikkouteni ei ole alkoholi, seksi tai vallanhimo tupakoinnista puhumattakaan. OK, käytän alkoholia joskus sosiaalisissa tilanteissa, harrastan seksiä paremman puoliskoni kanssa ja käytän valtaa duunissa. Ja saatan olla riippuvainen kahvista. Ehkä siirrymme kesälomalla vihreään teehen :D- Pelastunut
Miksi sinä otat oppisi vartiotorni -lehdestä? Etkö tiedä mitä raamattu (se ainoa Jumalan sana) sanoo sellaisesta?
Ainoa, mistä sinun tulisi etsiä elämän ohjeita on raamattu, ei eksyneiden ja väärien profeettojen omat kirjoitukset. Vain raamattu. Sitä uskovat, eli pelastuneet lukevat.
- mie vuan
Mielestäni nimim. jt on oikein hieno ihminen. Harmi, jos sellaiset ei kelpaa toimitusjohtajalle.
- läpi näkyy....
No kyllä tuli selväksi ettei "jt" ole LAISINKAAN jt vaikka sellainen teeskenteleekin olevansa.
Tuskin koskaan ollut lähelläkään jt:tä muuten kuin omalla kotiovellaan kun sellanen on ovikelloa soittanut ;D- eioletodellista
Onko sillä asialla mitään tekemistä minkään kanssa? Oliko sinulla aloitukseen jotain?
- - helel -
eioletodellista kirjoitti:
Onko sillä asialla mitään tekemistä minkään kanssa? Oliko sinulla aloitukseen jotain?
Joo kuule, kyllä sillä on tekemistä jos henkilö esiintyy jonain muuna kuin on. Pakkohan siinä jonkun asioista tietävän on oikoa sitten asioita.
- kiinnostunut_
Mikä jt:ssä sitten on vikana? Mielestäni vaikuttaa oikein miellyttävältä ja solidaariselta tyypiltä. Tuollainen hyväntekijä kelpaisi varmaan mihin tahansa uskontoon. Ja vapaaehtoistöihin etsitään jatkuvasti uusia tekijöitä. Mallikansalainen minun mielestäni.
- uioyiyp
mistä pirusta jotkut viirupäät tietää onko jt esimerkiksi kaverin nimikirjaimet?!
- Julle33
Jep. 80-vuotias isoäitinikin tekee vapaaehtoistyötä. Mikä estää nuoria ja terveitä Jehovan todistajia tekemästä vaikkapa kerran viikossa jonkin hyvän työn?
- silminnäkijä olen
Minun tuntemani todistajat, nuoret sekä vanhat, terveet sekä sairaat, tekevät jatkuvasti hyviä töitä.
Eivät taatusti tule tälle saitille niilä leventelemään... ;) - Pelastunut
silminnäkijä olen kirjoitti:
Minun tuntemani todistajat, nuoret sekä vanhat, terveet sekä sairaat, tekevät jatkuvasti hyviä töitä.
Eivät taatusti tule tälle saitille niilä leventelemään... ;)Teidän hyvät työnne ovat likainen vaate silmissäni.
Tiedätkö missä niin sanotaan?
Raamatussa.
- Julle33
Niinpä. Todistajat vain raportoivat "hyvät työnsä" Vartiotorniseuralle, joka "leventelee" niillä sittä julkaisuissaan.
- tööt.tööt.
nimerk."leeviläinen"kysyy milloin joku on tehnyt hyvän työn?Minkä määrittelet hyväksi työksi?Aivan oikein eräs kirjoittaja mainitsee,että ei niitä tarvitse levitellä s.o.kehuskella toisille.Tähän kysymys yleisellä tasolla:epäilenkö/epäiletkö toisen vaikuttimia?Epäiletkö/epäilenkö ,että toinen ihminen ei tee mitään hyvää ja hyödyllistä?Hieman rauhallisempi ote siihen mitä näkee toisessa /toisissa ihmisissä.Lainaan tähän raamatunkohdan Luukkaan 10:36:"Kuka näistä kolmesta sinun nähdäksesi osottautui sen lähimmäiseksi joka oli joutunut rosvojen käsiin?37.Hän sanoi:se joka teki laupeuden hänelle.Niin Jeesus sanoi hänelle:Mene,ja tee sinäkin samoin."ns.väliaikainen l.Sortavalan käännös.Tuossa rk:ssahan oli kertomus samarialaisen toiminn.Elikkä kuka on meidän lähimmäisemme?
- jt
Jokainen ihminen epäilemättä tekee hyvää ja hyödyllistä työtä ainakin palkkansa ja perheensä eteen, edes raamatussa ei epäillä sitä.
Luukas 6:31-34
"Niin kuin te tahdotte ihmisten tekevän teille, niin tehkää te heille.
32 Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin rakastavat niitä, joilta itse saavat rakkautta.
33 Jos te teette hyvää niille, jotka tekevät hyvää teille, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin tekevät niin.
34 Ja jos te lainaatte niille, joiden uskotte maksavan takaisin, mitä kiitettävää siinä on? Syntisetkin lainaavat toisilleen, kun tietävät saavansa takaisin saman verran.
.
- tööt.tööt.
Aikaisemmin kysyttiin,että osoitammeko lähimmäisenrakkautta toisille ihmisille?Kun siihen joku vastaa se ei ole hyvä asia.Joten se siitä.Useimmat näyttivät todelliset"karvansa".
- jt
Niin, mitä hyviä töitä teet itse?
Vartiotorni-seura ei hyväksy hyvien töiden tekemistä, tai käytännössä hyväksyy hyväksi teoksi vain saarnaamisen ja käännyttämisen. Se ei voine estää kertomasta, että esim. teet hyvän teon päivässä? - tööt.tööt.
En ole laskenut erilaisia tilanteita mitä kohdalleni on sattunut.Olen esim.auttanut sairauskoht.saaneita.Ymmärtänet varmaan mitä laki sanoo tällaisista tilanteista.Auttanut ihmisen/ihmisiä kadun ylitse.Auttanut sellaisessa mihin olen kyennyt.Kyllä niitä vaan kohdalle osuu.Kenenkään vakaumusta en ole kysellyt ennen auttamista Mukana sairaalaan vietäessä.Niin ihmiset yleensäkin tekevät.Meinasi vielä unohtua hirvikolari.Oltiin siinäkin auttamassa.Älä sitten ala väittämään,että puhun palturia.Järjestysmiehenäkin.Tein nyt kohdallasi poikkeuksen,kun muistutat opetuslapsi Tuomasta.Hän myös kovasti epäili.Väittelemään en viitsi alkaa asiallinen keskustelu olkoon.Jätä sitten VT.seuran herjaaminen.Riittääkö kantti?
- tööt.tööt.
Arvoisa "jt"kai sinä nyt muinakin aikoina autat ihmisiä.En ymmärrä miksi käytät muotoa "teet hyvän teon päivässä"ki´rjoituksesi VT.seura ei hyväksy hyvien tekojen tekemistä on jo rienaamista.Et ole ollenkaan tutustunut vt.n.kirjoituksiin.Mielenkiinnolla odotan kommenttejasi.
- ko.koo
Tunsin kerran erään jt, joka osoitti rakkautta kumisaappaalle. Kumisaapasta ei Raamatun mukaan katsota vääräuskoiseksi. jessuli ja johannes kastujakin käyttivät niitä.
jessuli silloin, kun loikki täyspitkänä perjantaina Kenetsareetin lammen poikki Pietarin optimistijollaan. Kyseessä se sama paatti, johon tuli Pietarin kalansaalis, eli viisi kalaa ja kaksi nisanleippää. ja joka alunperin oli Nooan Arkin entinen pelastusvene. Tosin Evintrude peräprutku, rommitynnöri ja valopistooli poistettuna. Nooahan antoi ne Raamatun vadenpaisumuskertomuksen mukaan Seppo-nimiselle Ararat-vuoren laamapaimenelle, joka keksi koko tarinan.
johannes kastuja taas tykkäsi kovasti kummistövlareista, kun hän pani ihmisiä uppeluksiin Jortan-virran rantakaislikossa. - tööt.tööt.
arvoisa"ko.koo"täytyy sanoa,että sinulla on erittäin hyvä ja luova mielikuvitus.En ole aikoihin lukenut noin värikästä kertomusta tähän päivään muokattuna.Siinä on sinulle alue.Kirjoittamisen alueella.Ei muuta kuin kone rapisemaan.Mutta valitse jokin muu aihe tuohon "vääntelyyn".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m2725380- 704886
Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1234365Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest484006- 513800
Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363697- 413378
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo853078Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?
Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv652938Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu222666