Valittu Kansa

Eenok 29

Valittu Kansa

Jumalan valitsi juutalaisen kansan ja patriarkat sen takia että valitusta suvusta tulisi syntymään Messias joka on Jeesus Kristus. Se on syy, miksi juutalaiset valittiin tuoksi "valituksi kansaksi". Jeesus tuli täyttämään Messiaaniset kirjoitukset, jos haluat esimerkin siitä miten, suosittelen tutustumaan alla olevaan tekstiin........

Muistako mitä Jeesus sanoi ristillä: "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit". Miksi Jeesus sanoi näin, siksi että hän vetosi Juutalaisiin kirjoituksiin jopa roikkuessaan ristillä.
Psalmi 22 alkaa sanoilla "Jumalani Jumalani miksi minut hylkäsit". Katsastellaanko paremmin tuota psalmia:

Poimintoja Psalmista 22
22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.

Juuri näin tapahtui Golgatalla

Psalmit 22:
22:1 Veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Aamuruskon peura"; Daavidin virsi.
22:2 Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit? Miksi olet kaukana, et auta minua, et kuule valitukseni sanoja?
22:3 Jumalani, minä huudan päivällä, mutta sinä et vastaa, ja yöllä, enkä voi vaieta.
22:4 Ja kuitenkin sinä olet Pyhä, jonka istuin on Israelin kiitosvirtten keskellä.
22:5 Meidän isämme luottivat sinuun, he luottivat, ja sinä pelastit heidät.
22:6 He huusivat sinua ja pelastuivat; he luottivat sinuun eivätkä tulleet häpeään.
22:7 Mutta minä olen mato enkä ihminen, ihmisten pilkka ja kansan hylky.
22:8 Kaikki, jotka minut näkevät, pilkkaavat minua, levittelevät suutansa, nyökyttävät ilkkuen päätään:
22:9 "Jätä asiasi Herran haltuun. Hän vapahtakoon hänet, hän pelastakoon hänet, koska on häneen mielistynyt."
22:10 Sinähän vedit minut äitini kohdusta, sinä annoit minun olla turvassa äitini rinnoilla;
22:11 sinun huomaasi minä olen jätetty syntymästäni saakka, sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta.
22:12 Älä ole minusta kaukana, sillä ahdistus on läsnä, eikä auttajaa ole.
22:13 Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut,
22:14 avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat.
22:15 Niinkuin vesi minä olen maahan vuodatettu; kaikki minun luuni ovat irti toisistansa; minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani.
22:16 Minun voimani on kuivettunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen, ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.
22:17 Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat.
22:18 Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen;
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
22:20 Mutta sinä, Herra, älä ole kaukana, sinä, minun väkevyyteni, riennä avukseni.
22:21 Vapahda minun sieluni miekasta, minun ainokaiseni koirain kynsistä.
22:22 Pelasta minut jalopeuran kidasta, villihärkäin sarvista - vastaa minulle.
22:23 Minä julistan sinun nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
22:24 Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä.
22:25 Sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa.
22:26 Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä.
22:27 Nöyrät saavat syödä ja tulevat ravituiksi; ne, jotka etsivät Herraa, ylistävät häntä. Teidän sydämenne on elävä iankaikkisesti.
22:28 Kaikki maan ääret muistavat tämän ja palajavat Herran tykö; kaikki pakanain sukukunnat kumartavat häntä;
22:29 sillä Herran on kuninkuus, ja hän on hallitseva pakanoita.
22:30 Kaikki maan mahtavat syövät ja kumartavat; hänen edessään polvistuvat kaikki, jotka mullan alle astuvat eivätkä voi elossa pysyä.
22:31 Jälkeentulevaiset palvelevat häntä, tuleville polville kerrotaan Herrasta.
22:32 He tulevat ja julistavat vastedes syntyvälle kansalle hänen vanhurskauttaan, että hän on tämän tehnyt.

Jeesus käytti itsestään nimeä "Ihmisen Poika", hän sanoi: "Ei Ihmisen Poikakaan ole tullut palveltavaksi vaan palvelemaan ja antamaan Henkensä lunnaiksi monen edestä". Katsotaan mitä Daniel kirjoittaa tuosta "Ihmisen Pojasta":

Daniel
7:13 Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.
7:14 Ja hänelle annettiin valta, kunnia ja valtakunta, ja kaikki kansat, kansakunnat ja kielet palvelivat häntä. Hänen valtansa on iankaikkinen valta, joka ei lakkaa, ja hänen valtakuntansa on valtakunta, joka ei häviä.

Lisäksi kannattaa katsoa Jesaja 53, se kertoo Herran Jeesuksen sovitustyöstä ja varmentaa hänet luvatuksi Messiaaksi
Jeesus siunatkoon sinua

4

60

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+15

Kansakunnilla on peite silmillä, ovat kirjantaitamattomia.

Fariseuksilla on avaimet, mutta eivät anna, koska heitä on pilkattu syljetty solvattu, poltettu, halveksittu, levitelty suuta ja vainottu kaksituhatta vuotta.

Baasanin härät piirittäneet.

• vanha ja vakaa

Amerikkalaisten aseiden avulla juutalaiset ovat pystyneet asumaan näinkin kauan palestiinalaisilta ryöstetyssä maassa.
      Kohtahan alue jakaantuu kahdeksi valtioksi.
      Mitään messiasta ei koskaan tule mutta sotia, jääkausi, ilmastonmuutos, islam, maaemon saastuminen mm. näitä tulee varmasti.
      Jäätä siis hattuun uskovaiset.

• Abba Isä valitsi

juutalaisen kansan kaikkien kansakuntien joukosta pyhäksi pappiskansaksi pyhitettynä palvelamaan maan ja taivaan Luojaa ja Israelin Pyhää Herraa ja Kuningasta, jonka nimi on Nasaretilainen Yeshua vaikka tulikin Immanueliksi vasta noin kaksi tuhatta vuotta Aabrahamista.

Ennen Messiasta annettiin valitulle kansalle Aabrahamin jälkeläisille lupaukset ja siunaukset ja Mooseksen kautta laki ja Joosua johdatti heidät luvattuun maahan, joka jo noin 500 vuotta aiemmin oli Aabrahamille luvattu. Herra voimallisesti vaikutti kansansa keskuudessa kaikessa siinä jumalanpalveluksessa joka on taivaallisen kuvaa ja varjon lailla maassa vaikutti, mutta Herran Kirkkaus oli keskuudessaan ja ihmeet seurasivat koko kansaa autiomaassa ja myös myöhemmin.

Saimme myös pyhät kirjoitukset Raamatun Vanhan Testamentin mukaan juutalaisen kansan kautta, sillä Jumala siellä vaikutti voimallisesti. Tietysti Luoja on kaikkien kansojen Kuningas, vaikka toimiikin ennenkaikkea Israelin kautta, silä toisista kansoista pelastuksen tielle tulevat liitetään Jaloon Öljypuuhun Yeshuassa ja Pyhässä Hengessä.

Juutalaisen kansa historiassa saamme lukea monista pyhistä ja profeetoista, jotka edeltä kertoivat ihmiseksi tulevasta Jumalan Pojasta eli Immanuelista ja myös loukkaantumisista ja maanpakolaisuudesta, kun Jumalan kansa hylkää Jumalan armon ja totuuden kansakuntana ja näin sanoma leviää voimallisesti pakanakansoille.

Israelin sukukuntien jälkeläisistä tulee myös nuo lähitulevaisuuden 144 000 ensihedelmää jotka seuraavat Kuningas Yeshuaa mihin tahtoo, sillä voimallisesti Pyhän Hengen kirkkaus ja voima on heidän yllään eikä heitä voi mikään estää, samoin on nuo kaksi säkkipukuihin puettua Herran Yeshuan todistajaa Jerusalemissa Jumalan tuomioiden tulemisen yhteydessä ja esillä pidetään Jumalan armon ja totuuden sanomaan mielenmuutokseen nöyrtymisen välttämättömyydestä, jos tahtoo Jumalan valtakuntaan ja armoliiton siunaukseen.

Herra Yeshua on Hyvä Paimen ja pelastaa jokaisen joka avukseen häntä huutaa nimessään, sillä ilman elävän veden siunausta ja Pyhän Hengen uudestisynnyttävää voimaa, ei voi myöskään olla totuudellista Jumalan lupausten lapseutta Israelin Pyhässä Kuningas Yeshuassa, amen.

HalleluYah Yeshuan nimessä, amen.

Herran nimen Y muistuttakoon meitä kaikkia Kuninkaan Ristin merkityksesta, sillä haavoistaa vuotaneen verensä kautta meillä on mahdollisuus lunastukseen synneistämme ja niiden orjuudesta vapautettuina ja ylösnousemuselämään Isä Jumalan lapseudessa ja se on hyvän sanoman merkitys ja samoin jokaisen ihmisen elämän merkitys, amen.

• taloustiedkand

Minun mielest jutalaisuus on onemmän pankkijärjerjestelmä kuin uskonto

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6448
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      83
      4933
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      105
      3191
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3032
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2235
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1616
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1211
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1192
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1106
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      884
    Aihe