En tiedä onko tämä oire jostain, mutta noin 2vk sitten huomasin että illalla siinä 23-01 välillä mua alkaa poikkeuksetta hikoiluttaan ihan helvetisti. Tätä tapahtuu siis vain iltaisin.
Sohvalla telkkaria katellessa, vaikkapa vain alusvaatteet päällä, alan ihan valumaan hikipisaroita kuin joku putous. Myös olo muuttuu tuskasen kuumaksi.
Sinänsä outoa, sillä en ole koskaan elämäni aikana, edes murrosiässä, hikoillut vaikka olis ollut 30astetta lämmintä.
Mun yhtäkkiä alkaneesta hikoilusta on huomauttanut myös mieheni.
Kuumetta ei ole eikä ole flunssaa/yskää tai muita sairauksia ollut. Tosin muitakin oheisoireita olen potenut kuten nieluvaivoja (tukkeen tunne nielussa) korvasärky, rinnanpistoa ja alaselkäkipua. Oireista olen käynyt lääkärissä mutta kuulemma olen terve kuin pukki. Verikokeet ok.
voiko toi hikoilu kertoa jostain vakavemmasta?
Olen nuori parikymppinen nainen. Suvussa ei sairauksia, eikä itsellänikään.
yhtäkkiä alkanut runsas hikoilu iltaisin
7
8611
Vastaukset
- 1+1
Katsottiinko kilpirauhasarvosi samalla?? Jajos katsottiin niin paljonko ne olivat?
Mitattiinko hormoniarvoja? Esim. FSH? - hikoilevasika
Edelliselle: kilpirauhasarvot mitattiin ja olivat normaalit lääkärin mukaan, muistan vain TSH-arvon joka oli 4.2.
Hormooniarvoja ei olla mitattu.
Tämä hikoilu on vaan herättänyt siksi uteliaisuuden koska en ole ikinä edes nuorena hikoillut vaikka olis kuinka kuumat olosuhteet olleet. Nyt hikoilen kuin sika vaikka on viilee kämppä - putkiaivotar
Kannattaa mennä lääkäriin uudelleen ja suosittelen yksityistä sisätautilääkäriä..hormonikokeita ja myös aina täytyy huomioida imusolmukesyöpä...ja muutenkin otattaa keuhkokuva ja sydänfilmi..voit siltikin olla terve koska kaikelle hikoilulle ei aina löydy syytä...miten ehkäisy? hormonaalinen?
- hikoilevasika
putkiaivotar: oon käynyt lääkäreissä yhteensä 9 vai 10 kertaa (valehtelematta) ja joka kerta sanottu ettei mussa ole vikaa. Olen käynyt myös kahdesti yksityisellä sisätautien erikoislääkärillä. He ovat olleet niitä jotka ovat olleet TÄYSIN varmoja että mua ei vaivaa yhtikäs mikään. sydänfilmi ja keuhkokuva ollaankin jo otettu, samoin ultrattu kaula ja koko keskikroppa. Verikokeet kaikki täysin normaalit.
Ei turvonneitä imusolmukkeita missään.
Ehkäisy ei ole hormonaalinen eli ei johdu esim e-pillereistä..... - samma saken
mulla on sama ongelma, oon 20v ja ruvennu hikoilemaan öisin n. 3kk sitten.
Oon käyny asiasta 3 eri yksityislääkärillä, kaikki oli sisätauti- tai kirurgian erikoislääkäreitä. Mulla on otettu myös keuhkokuva, ultrattu koko vatsa, nivuset, solisluukuopat, kaula ja kainalot. Kaikki verikokeet otettu ja kaikki tosi hyvin. Kainalossa näky pieni imusolmuke, se oli 3 mm ja terveeltä näytti niin sille ei tehty mitään.
Kaikki on mullekki sanonu, että on IHAN varmoja että mulla ei mitään vakavaa ole.
Mulla oli e-pillereitä, jotka lopetin about 2kk sitten, syön myös masennuslääkkeitä.. että en sit tiiä voisko tää hikoileminen johtua jostain niistä.. - Et varmasti ole terv
>>>Kuumetta ei ole eikä ole flunssaa/yskää tai muita sairauksia ollut. Tosin muitakin oheisoireita olen potenut kuten nieluvaivoja (tukkeen tunne nielussa) korvasärky, rinnanpistoa ja alaselkäkipua. Oireista olen käynyt lääkärissä mutta kuulemma olen terve kuin pukki. Verikokeet ok.
- Ruuassa sen salaisuu
No niin oli minullakin nuoruudessa järkyttävää hikoilua. Lääkärit sanoivat, että on vain vilkas aineenvaihdunta.
Nyt yli 60:senä tiedän, mikä minua silloin nuoruudesta alkaen on vaivannut. Sitä ei Suomessa lääkäreiltä kuule, he ovat edelleen yhtä hölmönä, kun sonni uudesta kontista.
Mutta vilja, ja eräät lisäaineet, kuten E621 aiheuttivat ja aiheuttavat juuri tuollaisia oireita silloin nuoruudessa ja myös nytkin. Kun en syö viljaa, ei ole hikikään. Enkä syö lisäaineisia elintarvikkeita, ei tule hikeäkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713