Miten kokea Jumala? Olen hieman lukenut raamattua mutta tuntuu, etten kunnolla pääse sisälle sanomaan. Ikäänkuin "ulkopuolisena" luen sitä, niinkuin lukisin ostoslistaa tai kodinkoneen ohjekirjaa. Olisi upeaa jos voisin ymmärtää jumalan rakkauden sielussani. Onko vinkkejä siihen? Jotenkin hengellisen musiikin kuuntelu päästää vähän lähemmäs, mutta silloinkin seisoskelee paikallaan, aika kaukana päämäärästä.
Varovaisesti sanottuna olen ollut nuorempana "ateisti", mutta jonkinlaiseen uskoon kallistun nykyään.
Jumalan kokeminen!
38
297
Vastaukset
- JonesHenry
Anna saatanan murskata oikea kiveksesi. Sitten sinä kyllä rukoilet, oikein nöyrästi polvillasi tai makuulla poistumatta sängystäsi useisiin PÄIVIIN!
Ok, pikkuisen rajua, mutta ihan oikeasti noin se minulla tapahtui. Nyt kives terve, olo parempi kuin ENNEN tapahtumaa! Ollut pieniä potenssiongelmia, mutta niihin on lääke nimeltä Rinexin auttanut mainiosti. Tosin ihmeparantumisellani oli hinta. En sano hintaa, mutta minun täytyi silti maksaa siitä jotain. Tai niinkuin Jeesus sanoo raamatussa;
"Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne Matt.6:15 "
Ottaen huomioon vääryydet joita olen kokenut, hinta ei ollut pieni. Nyt kuitenkin tuokin kokemus on takana päin.
Et sinä oikeasti voi "ottaa yhteyttä" Jumalaan, sinun luojaasi, ellei sinulla ole siihen TODELLISTA tarvetta. Kun se tarve tulee, niin silloin sinä nöyrryt, mutta et ennen sitä! - Olisi todellakin
mielenkiintoista kuulla, kuinka vakaumuksellinen kristitty kokee Jumalan.
Jumalasta puhutaan, Jumalaan uskotaan, Jumalasta osataan nimetä jopa luonteenpiirteitä - Jumala siis kaikenkaikkiaan osataan kuvailla hyvin.
Mutta miten Jumala koetaan? Mikä se Jumala oikeasaan on?- Kerron sinulle
On olemassa vain yksi Jumala, Hän on Jumala, Taivaan Isä, meidän kaikkien Isä. Jumala loi maailman, ihmiset, maan, vedet, puut, eläimet, kukat, lammet, järvet, meret, vuoret, kaiken. Kaiken loi Jumala. Sitten ihminen rakensi kaupungit ja autot, jne..
Jumalalle voi puhua mielessään tai vaikka ääneen. Jos sinulla on vaikeita hetkiä tai suruja, pura ne hänelle. Tai sitten Jeesukselle, olethan kuullut hänestä? Jeesus on Jumalan Poika. Jumala lähetti Jeesuksen maan päälle kertomaan ihmisille totuutta Taivaasta ja miten voi pelastua, kertoi ihmisille vertauksia ja opetti heitä.
Näyttää vähän siis siltä, että haluaisit tulla uskoon, niinkö? Se on hyvä valinta se. :) Itsekin olen uskossa. Oletko käynyt kirkossa? Kannattaisi käydä siellä. Jos siis oikeasti haluat uskoon tulla, niin käy kirkossa rukoilemassa ja pyydä vaikka pappia rukoilemaan puolestasi, ja kerro, että olet kiinnostunut uskoon tulemisesta. Hän voi myös auttaa sinua. Ja minä voin myös. Voin rukoilla puolestasi, jos tahdot. Pyydä vain, niin rukoilen. :) - Universaali Menetelm
Itse asiassa Jumala on järjestänyt niin että Hän on läsnä Nimessään. Koska Jumala on absoluuttinen, niin toistamalla ja kuuntelemalla Hänen nimeään, on Hän läsnä. Itse koen tämän, joten voin suositella tämän pohjalta aidoksi menetelmäksi saada henkilökohtainen suhde Jumalan kanssa.
Tästä asiat edistyy kun annamme TÄYDEN TARKKAAVAISUUTEMME tällä Jumalan Nimelle. Siksi useimmissa ilmestyskirjoissa kautta maailman kehoitetaan Ylistämään Herran Nimeä.
Jos kykenemme vilpittömästi olemaan Jumalan nimen kanssa silloin kun toistamme Hänen nimeään, niin silloin Hän voi aiheettomasta armostaan paljastaa Itseään niin että koemme Hänen läsnäolonsa suoraan.
Tässä on luentosarja tarkempine ohjeineen aiheesta, henkilöltä joka jo kokee ylitsevuotavaa Rakkautta kanssakäynnissään Jumalan kanssa Hänen Nimen välityksellä: - Missing Link:
Universaali Menetelm kirjoitti:
Itse asiassa Jumala on järjestänyt niin että Hän on läsnä Nimessään. Koska Jumala on absoluuttinen, niin toistamalla ja kuuntelemalla Hänen nimeään, on Hän läsnä. Itse koen tämän, joten voin suositella tämän pohjalta aidoksi menetelmäksi saada henkilökohtainen suhde Jumalan kanssa.
Tästä asiat edistyy kun annamme TÄYDEN TARKKAAVAISUUTEMME tällä Jumalan Nimelle. Siksi useimmissa ilmestyskirjoissa kautta maailman kehoitetaan Ylistämään Herran Nimeä.
Jos kykenemme vilpittömästi olemaan Jumalan nimen kanssa silloin kun toistamme Hänen nimeään, niin silloin Hän voi aiheettomasta armostaan paljastaa Itseään niin että koemme Hänen läsnäolonsa suoraan.
Tässä on luentosarja tarkempine ohjeineen aiheesta, henkilöltä joka jo kokee ylitsevuotavaa Rakkautta kanssakäynnissään Jumalan kanssa Hänen Nimen välityksellä:http://www.youtube.com/watch?v=8CuebFj6SuI&playnext=1&list=PL5C58A3F046412484&feature=results_video
Holyname Seminar (Part 1/4) - HH Sacinandana Swami
- Kerron lisää!
Voit vaikka vielä rukoilla aamuin illoin. Juttele hänelle mistä asiasta vain, pyydä häntä auttamaan vaikeissa hetkissä, ja sano hänelle, että uskot häneen. Jumala sinua siunatkoon :)
Tässä Jeesuksen vuorisaarna;
''Autuaita hengessään köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta! Autuaita murheelliset, sillä he saavat lohdutuksen! Autuaita hellä- ja nöyräsydämiset.. sillä he perivät maan! Autuaita ne, joilla on oikeudenmukaisuuden nälkä ja jano.. Sillä he tulevat kylläisiksi! Autuaita ne, jotka toisia armahtavat.. sillä heidät armahdetaan! Autuaita puhdassydämmiset, sillä he saavat nähdä Jumalan! Autuaita rauhantekijät.. Sillä heitä kutsutaan Jumalan lapsiksi! Autuaita ne, jotka kärsivät, vaikka tekevät OIKEIN.. Sillä heidän on taivasten valtakunta! Autuaita olette te, joille ihmiset nauravat, te, joite satutetaan ja te, joista kerrotaan valheita minun takiani! Kun näin tapahtuu, iloitkaa ja riemuitkaa.. Koska palkka, jonka saatte taivaassa, on suuri! Te olette maan suola! Jos suola menettää makunsa.. Mitä hyötyä suutä enää on?! Te olette maailman valo! Antakaa valonne siis loistaa toisten edessä, niin muut näkevät hyvät tekonne ja ylistävät isäänne Taivaassa! Älkää luulko, että olen tullut kumoamaan lain ja profeettojen sanat.. Ei! Olen tullut täyttämään sen, mikä on jo kirjoitettu! Tiedätte ikivanhan käskyn ''älä tapa''.. Mutta minä sanon nyt teille, jos edes suutut veljellesi, sinut tuomitaan! (Älä vihastu.) Tiedätte seuraavankin käskyn, ''Älä tee aviorikosta''.. Mutta minä sanon teille, jokainen, joka katsoo toista himoiten.. on jo tehnyt aviorikoksen sydämessään! (Älä petä.) Alussa Jumala loi miehen ja naisen toisilleen.. omaksi kuvakseen.. Mies liittyy vaimoonsa avioliitossa ja heistä tulee yksi ruumis!! Jumala on niin suunnitellut, joten kenenkään ei pidä yrittää heitä erottaa! Entä jos joku lyö sinua poskelle? Sanon teille... käännä hänelle toinenkin poskesi! Älkää luvatko sellaista, mitä ette voi pitää! Vaikka kuinka värjäätte päätänne, tyvi kasvaa aina uudelleen!! Älkää vannoko! Sanokaa ''kyllä'' tai ''ei'' ja tarkoittakaa sitä! Rakasta vihollisiasi! Rukoile niiden puolesta, jotka satuttavat sinua! ..Älkääkä antako edes vasemman kätenne tietää, mitä oikea tekee! Rukoile Jumalaa yksinkertaisesti ja rehellisesti.. Sydämestäsi, näin..: ''Taivaallinen isä, olkoon pyhä nimesi kaikkea luotua suurempi.. Tulkoon valtakuntasi myös maan päälle.. niin, että ihmiset kunnioittavat, tottelevat ja seuraavat sinua.. yhtä hyvin kuin taivaassa! Anna meille, mitä tänään tarvitsemme elääksemme. Ja anna meille syntimme anteeksi niin kuin mekin annamme anteeksi meitä vastaan rikkoneille! Auta meitä vastustamaan pahaa, kun tunnemme houkutusta.. Ja pelasta meidät pahuudelta!'' Älkää herättäkö huomiota tai kerätkö säälipisteitä paastoamalla.. Isänne taivaassa näkee tekonne ja palkitsee teidät. Älä rakenna elämääsi maallisten rikkauksien varaan.. Kerätkää taivaallisia aarteita! Silmä on kuin ruumiin lamppu. Jos silmäsi loistavat, koko ruumiisi on täynnä valoa.. Mutta jos silmäsi ovat synkät, pimeys vielä valtaa sinut! Ei ole mahdollista palvella sekä Jumalaa että rahaa! Vain toinen on sinun Herrasi! Älkää huolehtiko, mitä syötte, tai juotte.. tai pistätte päällenne! Isänne taivaassa tietää tarkalleen, mitä tarvitsette! Älkää tuomitko toisia ihmisiä! Teidät tuomitaan samoin, kuin olette tuominneet muita!! Pyytäkää.. niin teille annetaan! Harvat ihmiset löytävät tien Jumalan luo! Kuolemaan vievä portti on leveä, mutta portti joka vie elämään, onkin kapea! Jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä!! Huonon puun hedelmät ovat pahoja! Hedelmästään puu tunnetaan! Ei jokainen, joka sanoo olevansa oppilaani, pääse Jumalan valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee isäni tahdon! Viimeisellä tuomiolla moni pröystäilee tehneensä suuria tekoja minun nimessäni, mutta minä sanon heille: ''Pois minun luotani! En tunne teitä!'' Kuulkaa sanani ja tehkää niiden mukaan. Se on kuin rakentaisi talonsa kovalle kalliolle! Tuuli tuivertaa ja tulva nousee, mutta kalliopohjalle rakennettu talo kestää!''
Hyvä, että olet lukenut Raamattua. Lue vain, se on hyvä asia. Jos omistat radion, oletko kuullut RadioDeistä? Se on hengellinen ja uskoon liittyvä kanava. Sitä kannattaa kuunnella, sieltä tulee usein joitain ihmeellisiä juttuja, joissa kerrotaan ihmeistä joita ihmisille on tapahtunut ja ynnä muuta sellaista. Lisää aiheesta osoitteessa http://www.radiodei.fi/ . Sivulla on myös muita mukavia juttuja, joita voit lukea, kuten esimerkiksi 'Päivän sana'. Löytyy myös nettiradio, kiva kuunnella sitten sieltä joskus kanssa :')
Siunausta ja rauhaa sinulle.- Annoit
todella paljon neuvoja miten tulla uskoon, mutta et kertonut miitään siitä, miten
Jumala koetaan.
Miten sinä "kerron lisää" koet Jumalan? Siitähän tämä ketjun aloittaja kyseli. - tot1
Annoit kirjoitti:
todella paljon neuvoja miten tulla uskoon, mutta et kertonut miitään siitä, miten
Jumala koetaan.
Miten sinä "kerron lisää" koet Jumalan? Siitähän tämä ketjun aloittaja kyseli.Jumalan läsnäolon minussa huomasin siten, että minuun tuli ihan uusi rakkaus kanssa ihmisiini. Koin herätyksen Pelastusarmeija järjestössä läksi monta vuotta töihin tässä järjestössä noin neljänä päivänä viikossa, milloin katu evankelistana lehtiä myyden, milloin kirpputori työhön ja kohtaamaan ihmisiä jotka halusivat keskustella hengellisistä asioista elämäni oli mielenkintoista ja elin tosiaankin täyttä elämää Uskon että jokaiselle joka on tullut herätykseen annetaan myös uusi rakkaus sydämmeen.Tämän rakkauden johdattamana ihminen kyllä löytää tehtävänsä Jumalan valtakunnan työssä. Usko ilman rakkautta on kuollutta uskoa joka ei johda mihinkään korkeitaan tapa kristillisyyteen, joka ei johda Jeesuksen tykö.Se on sitä rakkautta jota sanotaan agape rakkaudeksi, se on ikään kuin meissä uskovissa oleva luonnollinen ominaisuus.Me emme itsessämme voi emmekä pysty näin rakastamaan sen tekee Jeesus meissä. Tutki siis itseäsi sinä joka et ole varma uskostasi onko sinulla tämä uskovalle ihmiselle kuuluva ominaisuus rakkaus. Koskettaako sinua mitenkään kärsivän lähimmäisesi tila vaikkapa siellä missä on ollut jokin suuri katastrofi. Osallistutko esm siinä tilanteessa jotenkin lähimmäisesi auttamiseen
- Kerron vielä..
''Jumalalle voi puhua mielessään tai vaikka ääneen. Jos sinulla on vaikeita hetkiä tai suruja, pura ne hänelle.''
''Voit vaikka vielä rukoilla aamuin illoin. Juttele hänelle mistä asiasta vain, pyydä häntä auttamaan vaikeissa hetkissä, ja sano hänelle, että uskot häneen.''
Jumalan kokeminen; http://www.kristitynfoorumi.fi/jumalankokeminen.htm
tai http://www.tamperehelluntai.fi/?sid=218
Tuolta kannattaa lukea. Todella hyvää tekstiä, ainaki tamperehelluntain sivut. - DivineLight
Me olemme Jumala kokemassa itseään.
Me voimme kokea Jumalan/jumaluuden kääntymällä sisäänpäin, kuuntelemalla sisäistä ääntämme ja sen viestiä, voimme kokea Jumalan tunteena - rakkautena, kun sydämemme täyttyy ilosta ja onnesta. Voimme kokea jumaluuden voimakkaana haluna tehdä jotakin, voimakkaana tietämyksenä että näin asia on ja näin minun kuuluu seuraavaksi toimia. Voimme kokea Jumalan sisäisenä rauhana luottaen siihen että kaikki on hyvin vaikka ulkopuolella asiat kiehuu. Jumalallinen valo on jokaisessa. Anna se valon loistaa vapaasti joka hetki ja tunnet sen kasvavan ja laajenevan. Valolla on suuri parantava vaikutus jokaiseen.
"
Jumala on sisällämme kuten Jeesuskin sen sanoi: "Jumalan valtakunta on sisällänne". Tie Jumalan yhteyteen käy jokaisen sydämen kautta. Kasvu rakkauteen on ainut tie mitä kuljemme. Kasvu suurempaan ja syvempään ymmärrykseen on tie missä olemme....kaikki. Tie yhteyteen toistemme kanssa että äiti Maan on se tie missä kasvamme.
Rakkaus,
valo,
syvin olemuksemme.
Kiitos.- näin on näreet
Löytyi sentään yksi, joka osasi kertoa jotakin Jumalan kokemisesta.
Tuohon voin itsekin yhtyä!
Yleensä tällaisiin kysymyksiin saa vastaukseksi "linkkejä", mutta ei omakohtaista Jumalan kokemista.
Miksi sitä Jumalan kokemista näyttää olevan niin vaikea selittää.??
Ettekö te tunne lainkaan Jumalaa? - Veli-poika1
näin on näreet kirjoitti:
Löytyi sentään yksi, joka osasi kertoa jotakin Jumalan kokemisesta.
Tuohon voin itsekin yhtyä!
Yleensä tällaisiin kysymyksiin saa vastaukseksi "linkkejä", mutta ei omakohtaista Jumalan kokemista.
Ettekö te tunne lainkaan Jumalaa?Lainaa näin on näreet
Ettekö te tunne lainkaan Jumalaa?
Panteismi on puhdasta Jumalan kohtaamista... En tarkoita sitä sen patsaiden rakentelua, jonka Mooses KIROSI, vaan sitä, että koemme Jumalan Luomistyössään... Jos saamme Jumalan Hengen, Pyhän Veljeyden Hengen tai Poika-Hengen, meistä tulee Jumalan kokijoita, biologisia isiä en vielä Isä-Jumalaksi olisi koroittamassa, yleensä nuo panopukkimme työt olivat vain turhaa lihan kloonamista....
Jos joku näkisi Kaikkeuden isän, hän ei olisi enää omassa Galaksissamme läsnä.... Tai ehkä olisi samaan aikaan täälläkin?
- tetragrammiin-JHWH
Tiedätkö sinä rakkaan ystäväsi nimen? Todennäköisesti tiedät. Voisiko rakkaaksi ystäväksi kutsua sellaista jonka nimeä ei tiedä? Tuskinpa vain.
Aivan samoin on ystävyyden laita Jumalan kanssa. Jumala on ilmoittanut nimensä meille Raamatussa - JEHOVA. ( KR 38: 2 Moos 3:14:n alaviite; 2 Moos 6:3) Hänen nimensä Jehova kertoo meille siitä, millainen persoona hän on. Se merkitsee kirjaimellisesti: hän saattaa tulemaan (joksikin). Toisin sanoen hän tulee miksi tahansa, mikä hänestä on tarpeen tulla, jotta hän täyttäisi tarkoituksensa.
Jehova Jumalalla on siis tarkoitus ihmiskunnan suhteen. Mikä se tarkoitus on? Sen kun opimme Raamatun sivuilta, niin Jehovasta tulee hänen rakkaan Poikansa Jeesuksen Kristuksen ohella meille hyvin eläviä persoonia, jotka vaikuttavat elämäämme joka päivä.
Miten koen Jumalan? Jehova on rakastava Isä, joka pitää meistä huolta, mikäli vain sallimme sen. Hän antaa sanassaan ohjeita meille kaikkiin elämämme vaiheisiin, jotta voisimme menestyä ja olla onnellisia. Hän myöskin antaa kuritusta mikäli on tarpeen. Aivan niinkuin rakastavan Isän tuleekin tehdä. Kuitenkin Hän on kuin paimen, joka hellävaroen ohjaa meitä oikeaan. Hän on ystävä joka ei koskaan petä.
Hänelle voi rukouksessa kertoa kaikkia asiat mitä on mielen päällä. Voin myöskin rukouksessa pyytää häneltä viisautta, jotta osaisin toimia oikein eri tilanteissa. Jehova antaa meille pyhää henkeään mikäli vain pyydämme sitä häneltä. Pyhän hengen avulla pystymme muuttamaan omaa persoonallisuuttamme sellaiseksi minkä Jumalakin voi hyväksyä. Rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, huomaavaisuus, hyvyys, usko, lempeys ja itsehillintä – ovat kaikki yhtä tärkeitä, ja yhdessä ne mahdollistavat uuden kristillisen persoonallisuuden, jota haluan kehittää rakkaudestani Jehova Jumalaa kohtaan.
Raamatusta kun olen oppinut Jumalan tarkoituksen ihmiskunnan suhteen ja miten tuota päämäärää kohti tapahtumat etenevät juuri niin kuin Raamatussa on ennustettu, niin se lisää luottamusta Jehova Jumalaa ja hänen poikaansa Jeesusta Kristusta kohtaan.
Esitä Jumalalle rukous, jossa vilpittömästi ja täydestä sydämestäsi haluat oppia tuntemaan hänet, niin kyllä hän auttaa. :-) - Et kyllä
sinäkään puhunut mitään jumalan kokemisesta. Kerroit vain sen, mitä olet oppinut tietämään Jumalasta. Tietäminen ja kokeminen ovat kaksi eri asiaa.
- tetragrammiin-JHWH
Koen juuri Jehovan rakkaana Isänä, joka ohjaa ja opastaa minua sanansa välityksellä miten minun tulisi toimia, jotta menestyisin ja olisin onnellinen elämässäni. Hän on samalla läheisin ystäväni, joka ei ole koskaan pettänyt. Minä olen tuottanut hänelle pettymyksiä elämäni aikana, mutta hän on ollut kärsivällinen ja pitkämielinen minua kohtaan. Olen saanut kuritusta, mutta olen myöskin ottanut virheistäni opikseni. Toivon mukaan pystyn pyhän hengen ohjauksessa muuttamaan persoonallisuuttani suuntaan joka miellyttää Jehovaa, ja toivon mukaan tuon muutoksen myötä voisin myöskin tuottaa iloa läheisilleni. Päämääräni on siis tulla paremmaksi ihmiseksi kaiken kaikkiaan. Miksikö?
Rakkaudesta Jehovaa kohtaan. Arvostuksesta ja kunnioituksesta kaikkia hänen kättensä töitä kohtaan. Luomakunta kertoo meille paljon Jumalasta jos vain pysähdymme miettimään asiaa. Miksi esimerkiksi luonnossa on niin paljon värejä? Voisiha se olla pelkästään mustavalkoinen. Värit ovat meidän iloksemme ja nautinnoksemme. Jehova haluaa että me voisimme iloita ja nauttia elämästä. Koen siis Jehovan läsnäolon joka päivä ja kaikkialla. :-)
Odotan innokkaasti sitä päivää jona Jehova tulee puuttumaan tämän maailman menoon. Hän tulee poistamaan pahuuden täältä maan päältä, jotta
tänne tulee rauha ja Jumalaa rakastaville ihmisille paremmat olot elää. Onneksi näin, muutenhan ihminen "viisaudessaan" tuhoaisi koko maapallon. - Tutkijalainen
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Koen juuri Jehovan rakkaana Isänä, joka ohjaa ja opastaa minua sanansa välityksellä miten minun tulisi toimia, jotta menestyisin ja olisin onnellinen elämässäni. Hän on samalla läheisin ystäväni, joka ei ole koskaan pettänyt. Minä olen tuottanut hänelle pettymyksiä elämäni aikana, mutta hän on ollut kärsivällinen ja pitkämielinen minua kohtaan. Olen saanut kuritusta, mutta olen myöskin ottanut virheistäni opikseni. Toivon mukaan pystyn pyhän hengen ohjauksessa muuttamaan persoonallisuuttani suuntaan joka miellyttää Jehovaa, ja toivon mukaan tuon muutoksen myötä voisin myöskin tuottaa iloa läheisilleni. Päämääräni on siis tulla paremmaksi ihmiseksi kaiken kaikkiaan. Miksikö?
Rakkaudesta Jehovaa kohtaan. Arvostuksesta ja kunnioituksesta kaikkia hänen kättensä töitä kohtaan. Luomakunta kertoo meille paljon Jumalasta jos vain pysähdymme miettimään asiaa. Miksi esimerkiksi luonnossa on niin paljon värejä? Voisiha se olla pelkästään mustavalkoinen. Värit ovat meidän iloksemme ja nautinnoksemme. Jehova haluaa että me voisimme iloita ja nauttia elämästä. Koen siis Jehovan läsnäolon joka päivä ja kaikkialla. :-)
Odotan innokkaasti sitä päivää jona Jehova tulee puuttumaan tämän maailman menoon. Hän tulee poistamaan pahuuden täältä maan päältä, jotta
tänne tulee rauha ja Jumalaa rakastaville ihmisille paremmat olot elää. Onneksi näin, muutenhan ihminen "viisaudessaan" tuhoaisi koko maapallon.Miksi Jehovan todistajat väittävät että Jumala ei ota kuin 144 000 ihmistä luokseen, ja loput jäävät tänne "viettämään eläkepäiviä? Mitä se tällainen on, kuulostaa tosi keksityltä tai sekavalta.
VAROITUS, kuten allaolevasta voit nähdä, ovat Jehovan todistajat syyllistyneet katteettomiin ennustuksiin yhä uudestaan. Tuossa yrittävät lahkonsa ylimmän johdon voimin silittää lahkolaisia, että miksi tätä harmageddonia ei tullutkaan:
http://www.goddiscussion.com/69863/jehovahs-witnesses-governing-body-explains-why-god-is-delaying-armageddon/
Kyseessä on siis ihmisten keksimä lahko, älä mene siihen.
- chonj
Miksi kuvittelet, että kukaan joka ei ole sitoutunut Kaikkivaltiaan käskyihin, voisi jotenkin hassulla tavalla ”kokea” Häntä? Tahtoisitko ”kokea” jotain sellaista mistä et välttämättä edes pitäisi?
- Pakstori
Ihminen ei ole kaikkivaltias, ihminen ei ole sitoutunut kaikkivaltiaan käskyihin, vaan ihmisten perinnäissääntöihin. Jos ihminen noudattaa Jumalan käskyjä, hän on Jumalan Lain Lapsi... Ja siis Jumala, eikä ihminen.... Jos pysymme Jumalan Rakkaudessa ja Vihassa syntiä kohtaan, tulemme tuntemaan totuuden...
Syytökset saastuttavat, vain Saattana pystyy syyttämään niin, ettei sille itselleen siitä mitään erityistä koidu.... Paitsi tietysti ajallaan sille se Hellvetti....
Jos syytät olet syntinen.... Jos uhkaat veljeäsi tai sisartasi kuolemalla, et saa sitä koskaan anteeksi.... Mutta syntiä on sekin, jos ei tunnusta olevansa syntinen luotu, jonka täytyy syntyä uudesti ylhäältä tai alhaalta tai muusta suunnasta, jotta saisi ikuisen perimän.....
Minä olen kokenut Jumalan hyvin voimakkaasti.
Olen kertonut kokemuksiani
http://www.jaikal.se/48683125
Luehan jos asia kiinnostaa.
Sinä voit myös kohdata Jumalan Jeesuksessa Kristuksessa.
Se ei ole kiinni Jumalasta eikä Jeesuksesta. Se on kiinni sinun omasta tahdostasi.- Pakstori
Koemme Jumalan aisteillamme, tarvitaanko muuta?
Ymmärrys ja viisaus ylittää aistit, ne eivät aina aiheuta tunnetta, mutta antavat tarkan tiedon asioista.....
Jos tiedämme hyvän ja pahan, teemme OMAN sovelluksen me kuolemme, mutta jos pidämme Jumalan käskyt, elämme ikuisesti... Jos emme pidä Jumalan käskyjä, paholainen antaa meille siitäkin vain muutaman ahneen ja liian suuren elämän....Sellainen on siis lavea tie, kaita tie vie elämään, koska ei kuluta maailmaa ja kanssaluotujaan niin paljon, että saisi siitä murhaavaa syystöstä....
Jumala palauttaa tosin paholaisetkin ajallaan takaisin, mutta ne ovat pitkään Hellvetissä silloin, kun tuhatvuotinen levon ja rauhan valtakunta on alkanut.....
Paholaisen palveluksia Jumalankin paljon haluaa, koska Jumala rakastaa enisten kuolevaisia, ne eivät ole Jumalan kaltaisia, ja Jumala pitää erilaisuutta korkeammassa arvossa kuin samanlaisuutta.
- slam80
Jumalalliseen ilmoitukseen(ilmoitususkontoon) tyytyminen on vain osa ihmisen omaa tyhmyyttä ja haluttomuutta oivaltaa asioita erilaisenkaltaisista näkökulmista, vaikka ne näkökulmat perustuukin samaan vanhaan logiikkaan vain erilaisessa muodossaan. Erilaisten näkökulmien välillä ei tapahdu vuoronvaihtoa tai ihminen ei saavuta tilannetta tai tunnista tilannetta, jossa hän voisi kokea elävänsä pelkkien ärsykkeiden parissa ilman sen suurempaa itseensä eteenpäin työntävää legendaa, jota hän eläisi todeksi. Legendan eläminen todeksi antaa sen tarkoituksen.
- Vastaus löytyy
Raamatusta, sillä on annettu sinullekin Jeesuksen nimessä anoen Pyhän Hengen opetusta ja siunausta, amen.
Ole siunattu Herran Jeesuksen nimessä vastaanottamaan Herran hyvää ja elävää Sanaa Jeesuksessa, amen. - ´Hey, come on!
Hei, raamattu on IHMISEN KIRJOITTAMA!
- Pakstori
Lainaa: 'Hey, come on!
Hei, raamattu on IHMISEN KIRJOITTAMA!
Ihmiselle ihmisen kirja, niinhän se on, mutta Jumalan Henki on aiheuttanut mielleyhtymiä, ei ihminen saa selville sitä, mikä aiheuttaa mielleyhtymät, tietokoneesta sen voi saada selville, jos seuraa koodia, mitä se tekee, mutta ihminen on satunnaisempi värkki....
Tietokoneen satunnaisuuskin on tehty algorytmillä, siitä saisi oikeatakin sattumaa, jos ottaisi siemenluvun, alati muuttuvasta muistista....
Ihminen, ollessaan maailmassa, ei tee mitään yllättävää, eikä hänellä silloin, maailmaa rakastaessaan ole Jumalan Ihmiselle tarkoittamaa Pyhää henkeä, "Maailma ei voi henkeä saada"(Jeesus)
Jos joku on saanut ajatuksensa noudattamaan kaavaa, se on kauhea kohtalo, kun tapahtuu Jumalan ihme, koska silloin maailman ihminen tuhoutuu....
- jooooooo1
Jumalan kokeminen alkaa heti kun ihminen uskoo olevansa täydellisesti hyväksytty ja armahdettu vain Jeesuksen/Jumalan tähden. Aina sen mukaan, mitä paremmin tämän ymmärtää, ihminen tulee tietämään ja tuntemaan Jumalan rakkauden. Sitä on todella vaikeaa selittää, miltä se tuntuu. Se tunnne on samaa laatua kuin inhimillinen miehen naisen välinen rakastumisen tunne, mutta kuitenkin niin paljon moniulotteisempi ja ihmeellisempi että en osaa kuvailla sitä. Mutta se on kuitenkin sellaista että siinä tuntee että "joku" siis todellinen persoona on rakastunut sinuun ja ihailee sinua ja hyväksyy sinut täydellisesti. siinä on mukana parhaat äidin ja issän rakkaudet ja miehen ja neisen rakkaudet ja kaikki mahdolliset rakkaudet ja siitä vielä enemmän, jotain mitä ei voi selittää. Sen rakkauden kokeminen aiheuttaa sen ettei enää pysty tahtoa pahaa kenellekkään. Ainakin oma kokemukseni on se. Toki vaikka tulee uskoon, saattaa mennä kauan ennen kuin pystyy tunteen tasolla kokea tuota rakkautta. Se on täysin sidoksissa siihen, uskommeko me toddella että Jumala on niin hyvä että tahtoo meitä armahtaa ja rakastaa aivan kaikesta huolimatta, entisistä, nykyisistä ja tulevista synneistä huolimatta. Yleensä ihminen kokee että tämä on liian hyvää ollakseeen totta, mutta se vain on. Olen sen kokenut, vaikka aika kauan sain taistella uskoon tuloni jälkeen että uskoisin todella.
- Pakstori
Jumalan Rakkaus ja Rauhan tunne on symbioosissa, mutta jos ihminen tekee paljon luomistöitä, ei hänellä ole rauhaa, ennenkuin saa palkintonsa töistään...
Laiskuudessa on Paljon rauhaa, mutta laiskurit eivät ole viisaita, jos eivät tee velvollisuuksiaan.... (Hullu paljon töitä tekee, viisas säästyy vähemmällä työn teolla, muttei hänkään laiminlyö velvollisuuksiaan)(Salomo)
- Sin away
"Jumala on niin hyvä että tahtoo meitä armahtaa ja rakastaa aivan kaikesta huolimatta, entisistä, nykyisistä ja tulevista synneistä huolimatta"
Tulevat synnit? En usko, että Jumala katsoo hyvällä sitä, että tullaan uskoon ja sitten vielä tehdään syntiä jälkeenpäin. Sehän olisi pettämistä.
Eriasia ehkä voisi olla, jos "vahingossa" eksyy, ja heti pyytää anteeksi, mutta jos tarkoituksellisesti ja harkiten, niin siitä ei hyvää seuraa.- Pakstori
Johannes antoi sen ohjeen, että joka rakastaa veljeään, se ei tee syntiä. Joka ei rakasta veljeään, tuntematontakin, ei ole Jeesusta tavannut ja on vielä syntinen... Naisen rakastamisen ei saisi paljoa erota miehen rakastamisesta, jos haluat nussia naisia, nussi samantien miestäkin, jos se on mielestäsi rakkautta... Itse pelkään sitä asiaa, koska olen menettänyt yhteiskunnan suuren rahallisen tuen, eli en voi perustaa perhettä, tulematta tuomituksi....
- Jeesus on Herra!
Itse aina etsin ja olin todella kiinnostunut Jumalaan ja Jeesukseen viittavista ohjelmista. Jumalaan olen kyllä aina uskonut.
En koskaan oikein kokenut mitään ihmellistä kumminkaan.
Vähän jo niin kuin luovuin toivosta "löytää" Jumala.
Sitten kerran yhdessä elämäni hankalimmassa vaiheessa koin jotain,
joka kesti tuon koko hankalan vaiheen läpi n.6kk.
Silloin tiesin ja tunsin, että Jumala on ehdoton rakkaus.
Olin elämäni parhaassa kunnossa koko tuon ajan.
Rakastin ihan kaikkea silloin. :)
Nyt pari vuotta tuon jälkeen, näin Jeesuksen roolin tässä
kaikessa ja pyysin hänet elämääni. Ristisovituksen merkityksestä
sain myöhemmin näyn.
Siitä ovatkin avautuneet ihan uudet ovet moneen asiaan.
Jeesus on totta. - JuuliaMaria
Jumalan kokee siellä, missä nälkäinen saa leivänpalan, missä tuskainen ja rauhaton saa rauhan. Siellä missä toivoton kokee toivon ja rakkaudeton ja hyljätty saa rakkautta. Siellä missä rukous antaa rauhan ja missä missä sairas saa nousta sairasvuoteeltaan terveenä.
Jumalan kokee siellä, missä vanhus saa avun ja ystävällisen hymyn ja missä riitaan tulee sopu. Missä annetaan ja saadaan anteeksi ja missä sota loppuu ja rauha alkaa.
Jumala on Pyhän Henkensä kautta siellä, missä ihminen kokee hyvyyttä, rauhaa ja rakkautta edes vähän. Sillä kaikki hyvä tulee Valkeuksien Isältä, joka on itse Hyvyys, Rauha ja Rakkaus.
Jumalaa ei välttämättä koeta yltäkylläisyyden, rikkauden ja valtavien omaisuuksien keskellä, vaan Jumala voidaan kokea köyhyydessä ja niukkuudessa, johon Hänet toivotetaan tervetulleeksi. Jumala ei välttämättä ole kaunis kimaltava enkeli, vaan Hän voi tulla luoksesi köyhänä kerjäläisenä anoen hetken suojaa kokeillen, miten Sinä suhtaudut köyhään ja mitättömään ihmiseen.
Itse koen Jumalan rukouksessa, koen Jumalan rukousvastauksissa ja siinä, miten Hän johtaa elämääni. Kaikkea ei aina voi ymmärtää, mutta paras, että ymmärtää sen, että asiat ovat parhaassa hoidossa silloin, kun Jumala saa ne hoitaa. Jumala on kaikessa siinä, mikä on pyhää, puhdasta ja hyvää. Hetkittäin Jumala voi täyttää meidät hengellään ja rakkaudellaan, silloin koemme voimakkaana Jumalan rakkauden.
Ei minulla ainakaan ole paljon hurraamista oman uskonelämäni saralla, mutta minäkin saan tulla Jumalan lapsena Hänen eteensä rukouksessa, saan lukea Hänen Sanaansa, joka usein puhuttelee aivan erityisellä tavalla. Jumala on Isä ja me olemme Hänen lapsiaan, meidän ei tarvitse yrittää pinnistää itsestämme enempää - olemme lapsen osassa, ja saamme luottaa Jumalaan Isänä, niinkuin pienet lapset luottavat omaan isäänsä. - Janoa ja ano
Jeesuksen nimessä, sillä ei kenellekkään ole annettu muuta tietä, tietysti myös uskovien yhteys on suuri ilo, kun vain pysytään totuudessa ja armoa anotaan kaikessa.
- tempdude
Suosittelen lähestymään Jumalan kokemista rukouksen kautta. Ja rukoilulla en tarkoita älytöntä mantrojen toistelua ilman ajatusta, vaan jutustelua Jumalalle ja sitä että opettelet kuuntelemaan mitä Hän vastaa. Jumalaa lähelle pääsy vie aikansa, ja siinä voi olla monta mutkaa matkan varrella, mutta kun pääsee lähelle ja saa henkilökohtaisen suhteen rakennettua Jumalan kanssa rukouksen kautta, se on kaiken vaivan arvoista mitä ikinä voi kohdalle osua.
Sillätavoin minä pääsin Jumalaa lähelle - juttelemalla, katumalla synnit, kyselemällä ja opiskelemalla mitä Jumalan sana tarkoittaa. Etsimällä totuutta, tahtomalla oikeutta, avoimena rakkaudelle. - Usko tai ei..
Jumalaan uskomisen ei ole oikotietä, usko tulee jos on tullakseen, tai sitte ei tule.
Jumala ei ole ihmisenkaltainen hahmo , kukaan ei tiedä mikä tätä systeemiä pyörittää, jotakin ihmiselle käsittämätöntä elämä on. Raamatussakin sanotaan, että joka jumalan pääsisi näkemään tuhoutuu.
Jumalaan uskominen luo jatkuvuuden tunnetta ja uskon kuolemanjälkeiseen elämään jossain muodossa. Jumalaan uskomiseen ei tarvitse lukea raamattua lainkaan, mutta uteliaisuus saattaa vallata mielen ja sitten ryhtyy sitä lukemaan.- Uskovainen.
Ei usko ole kuin varma hyväksyntä jollekin asialle... Se asia, joka on jo totta, ei sellaiseen tarvitse uskoa, se on jo muuttunut tiedoksi, ja on siinä paineessa, ettei halua hyväksyä kaikkia uskon asioita, ennenkuin tietää, miten ne tehdään todeksi.... En tarkoita että tarvitsee uskoa valheita, kuten vääriä ihmeparantumisia, mutta todistettu parantuminen on suuri autuus, kun sellaisen voi todistaa, joko omalle kohdalleen tai lähimmäiselleen.... Ihminen ei kykene lääketieteellisesti vielä kaikkea elosspysymistään ja terveyttään perustelemaan.... Siksi olemme vain luotuja olentoja....
En pysty käsittämään ateismia ja kaikkia ateisteja, miten joku ei usko määriteltyyn sanamerkitykseen, jonka Luoja on antanut itsestään? Ateismi on hyvin vaikeaa järjellisesti perustella. Sen ymmärrän, että vain pieni osa Jumalaa on kerrallaan maailmassa nähtävillä ja aistittavana, eli ateismi on siksi tottakin, että ei suurinta osaa Jumlasta koskaan kukaan ihminen havaitse....Pienen osan Jumalasta voi pieni, 10. miljardisosa ihmiskunnasta ymmärtää... JOS on yksi enkeli, joka on koko ihmiskunta, sitä kutsutaan yhteiskaaderiksi, kaikki käsittäväksi sieluentiteeksi, ja on enkeleitä, jotka yhdistävät ihmisyyttä itseensä, eli yksittäinen ihminen ei ole vielä "suuri enkeli". Jos ihminen on Isä tai Äiti, hänestä tulee jo sielukaaderin perustaja, mutta biologinen isyys ei sitä aina aiheuta, koska inkarnaatio vain tapahtuu, ja jokin aiemman siemenen kasvaminen takaisin ja suuremmaksi ihmsyydessä. Vain henki tekee elävksi. Vaikka fyysisesti olisimme elossa, sydän löisi, tulisi aisti-informaatiota tietoisuudellemme, mutta emme kykenisi ajattelemaan olisimme vielä kuolleita. "Ajattelen - olen siis olemassa"(Descartes)...
- Synnitön.
Jumalan rakkaus tulee siitä, että olemme syntisiä syntyneitä luotuja ja hän on synnitön syntymätön Luoja... Jos saamme syäntisen syyttävän syntymämme syntimme anteeksi Jeesuksen kautta, meistä tulee Jumalia, Jumalan lapsia, tai muitakin ominaisuuksia on kuin lapsena olo, kuten "palvelija"....
Mutta silloin, olemme vain osa ihmiskunnan karmajatkumoa ja elämme ikuisesti....
Olinko sinä? Vai olitko sinä minä joskus?
Varmaan täytyy ajatella edellsiä sarja-aikoja, jotta löytämisemme sen, kuka olimme, nyt elävät ovat rinnakkain olemassa, mutta silti ihminen ja Jumala on yksi(tai kaksi jos sukupuolen ottaa huomion)....- Ei tietoa miten..
Oliko tuo sekava teksti joku google-käännös jota yritit "siivota" luettavaan muotoon? Et tainnut onnistua?
- Anteeksiannan
Itse koen Jumalan hyvinä tekoina, hyvinä hetkinä, rakkautena ja lämpönä. Jumalaa tai Jeesusta sinä et löydä vain Raamatusta. "Tee toiselle niin kuin haluaisit itsellesi tehtävän." Jos noudatat tätä yksinkertaista ja kaunista käskyä, uskon että alat tuntemaan voiman ja keveyden täyttävän sinut. Niin se teki minullekin. Kristinusko on rakkauden levittämistä, anteeksiantamista ja anteeksi pyytämistä.
- Tutkijalainen
Hyvän tekeminen ei itsessään ole mitenkään Jumalan oivaltamista. Se on vain hyvyydessä elämistä. Se tuo mukanaan juuri tuota sisäistä elinvoimaa ja keveyttä.
Jumalan oivaltamiseen tarvitaan Herran Pyhä Nimi jota Raamatunkin mukaan tulisi ylistää AAMUSTA ILTAAN:
http://www.saranagati-library.net/2003/2003.09.06_SSNS_SB1.2.14_Fix-your-mind-on-Krsna-by-chanting_SC_EN.mp3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1107582
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1065286Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163526Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p293517Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352564Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191886Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3561530Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961521Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311366Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?621364