rehellinen mielipiteeni

ei kiinnosta enää

Kerron ihan rehellisen, läpinäkyvän ja täysin totuudenmukaisen mielipiteeni. Mulle riittää tämä kaikki. Olen saanut tarpeekseni. On helpotus ja vapautus päästä pois täältä. Hyppään junan eteen tai ammun itseni tai ajan autolla linja-auton nokkaan. Aivan sama. Mulle yksinkertaisesti riittää. Helluntailaiset ovat yksi syyllinen siihen mutteivat ainoa. Olisi pitänyt jättää syntymättä tähän maailmaan. Se on totuus.

36

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e-paananen

Jumala tarkoitti sinut elämään kun kerran sait elämän.
      Ikuista elämää sinulla ei taida vielä olla Jeesuksessa
      uskonkautta varattuna?

• ei kiinnosta enää

Onneksi ei ole. Vittuttaisi elää ikuisesti kun 30 vuodessakin on ihan riittävästi kyllästymiseen asti. Jos varaisin sen ikuisen elämän niin en pääsisi pois edes kuolemalla mikä on nykyisin se viimeinen portti pois tästä paskasta ympärillämme.

Lääkärillä pitäisi olla velvollisuus lopettaa kärsimys kun elämä käy tarpeettomaksi tai kohtuuttoman paskamaiseksi.

Jumalalla on saatanan kiero huumorintaju jos ei älyä kutsua tarpeekseen saanutta ihmistä pois ja jättää sitten vielä käsiin tukun epävarmoja keinoja lopettaa turhaksi käynyt elämä. Millainen se Jumala on joka ei saakeli tajua että kaveri ei halua aamulla herätä?

MUlle tosiaan riittää ja olen saanut kuppini täytenä (vaikken olisi, niin ihan riittävän täytenä). Jokainen päivä on yksi liikaa joka tapauksessa. Hautakiven alla sentään saa ihminen rauhan.

• ei kiinnosta enää kirjoitti:

Onneksi ei ole. Vittuttaisi elää ikuisesti kun 30 vuodessakin on ihan riittävästi kyllästymiseen asti. Jos varaisin sen ikuisen elämän niin en pääsisi pois edes kuolemalla mikä on nykyisin se viimeinen portti pois tästä paskasta ympärillämme.

Lääkärillä pitäisi olla velvollisuus lopettaa kärsimys kun elämä käy tarpeettomaksi tai kohtuuttoman paskamaiseksi.

Jumalalla on saatanan kiero huumorintaju jos ei älyä kutsua tarpeekseen saanutta ihmistä pois ja jättää sitten vielä käsiin tukun epävarmoja keinoja lopettaa turhaksi käynyt elämä. Millainen se Jumala on joka ei saakeli tajua että kaveri ei halua aamulla herätä?

MUlle tosiaan riittää ja olen saanut kuppini täytenä (vaikken olisi, niin ihan riittävän täytenä). Jokainen päivä on yksi liikaa joka tapauksessa. Hautakiven alla sentään saa ihminen rauhan.

>>>Hautakiven alla sentään saa ihminen rauhan.

• ei kiinnosta enää kirjoitti:

Mikäli tilanteesi tuntuu täysin toivottomalta eikä sinulla näytä olevan enää ulospääsyä, muista että on yksi ulosspääsy. Hän on Herra Jeesus Kristus. Voit tulla Jeesuksen luokse. Hän ottaa sinut vastaan. Hän on luvannut että Hän ottaa vastaan Jokaisen joka tulee Hänen luokseen eikä heitä ketään ulos (Joh 6:37). Sinäkin saat Jäädä Jeesuksen luokse huolimatta miten hyvin tai huonosti olet elänyt ja mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä. Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä. Muista tämä. Älä enää kiusaa itseäsi väistelemällä rakastavaa Taivaan Isää. Hän lähestyy sinua Jeesuksessa Kristuksessa.

Jos nyt tahdot ottaa Jeesuksen vastaan ja lähteä uskon tielle joko kokeilumielessä tai vakaalla päätöksellä, tee seuraavasti:

1. Päätä luopua tietoisista synneistäsi.
        2. Tunnusta syntisi (syntisyytesi) Jeesukselle.
        3. Ota Jeesus Kristus vastaan omaan sydämeesi.

Sinä voit rukoilla seuraavan esimerkkirukouksen puhumalla Hänelle näin:

"Taivaan Jumala. Minä olen kulkenut omaa tietäni ilman Sinua ja Poikaasi Jeesusta Kristusta. Minä olen tehnyt syntiä Sinua vastaan ja voin ntodella huonosti. Nyt minä tahdon tulla Sinun luoksesi Jeesuksen kautta. Annan elämäni sinun käteesi. Ota minut tällaisena kuin minä olen. Anna kaikki syntini anteeksi. Tule Jeesus Kristus elämääni Herrakseni ja Vapahtajakseni. Auta minua niin että pääsen jo nyt tässä hetkessä iloitsemaan elämästä ja Sinun tuomastasi Pelastuksesta. Jeesuksen Kristuksen nimessä. Aamen!"

Jos rukoilet näin, Jumala kuulee sinua ja sinä saat rukousvastauksen. Sinä uskallat avata sydämesi Jeesukselle koska hän rakastaa sinua ja tahtoo vain hyvää sinulle. Hän tekee sinustakin Jumalan lapsen ja saat iloita siitä elämästä minkä Jeesus on sinullekin antanut armosta uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.

• e.paananen
        ei kiinnosta enää kirjoitti:

Se käärmeenluonto on vain saatanalla, mutta se yrittää sen kautta kyllä
        pettämäänsä ja saastuttamaansa ihmistäkin hallita.

Jeesus Kristus on verensä vuodattanut viattomana uhrina, että sinä saisit
        uuden luonnon Häneltä, puhtaan.
        Myös uuden elämän Hän tahtoo sinuun kätkeä, ikuisen elämän joka vie
        sinut Jumalan luo jos uskossa Jeesuksen voittoon haluat vaeltaa.

Voita saatana juonineen Jeesuksen voiton kautta.

• Mikko.

Tervehys sulle täältä kairasta... Mulla on hyviä puolia elämälläni ainakin, lähin rautatie hyvin kaukana, en harrasta aseita, siis ei ole ampuma-asetta, ei autoa..

Koitellaan pinnistellä etiäpäin... Tämä elämä on niin lyhyt aika elellä, toisille se ei ole muuta kuin kärsimys, toisille yhtä juhlaa, Onneksi Jumala on meille jokaiselle yhtä lähellä ja tasapuolinen.

• Å

Ei sentää ei ei. Pysy täällä ja keskustele ihmisten kanssa tänä iltana. Minun on mentävä yövuoroon. Tai hae apua vaikka päivystävästä lääkäristä. Kunhan et vain nyt jää yksin. Puhu ja pura sydäntäsi mutta älä missään tapauksessa jää hautomaan mitään ikäviä.

• yks ateisti

Älä nyt sentään keskenkaiken lähde täältä pois!

Ihmisellä on vain tämä elämä, älä heitä ainokaistasi hukkaan. Maailmankaikkeudessa on monta ihmeellistä asiaa ja tutkittavaa riittää koko elämän ajaksi. Kirjastosta löytyy kirjoja ja tietoa. Eikö se ole suurin lahja että saa hankkia tietoa? Tsemppiä.

• Minä en tiedä onko kirjoituksesi provo. Lähden kuitenkin siitä lähtökohdasta että olet vakavissasi ja että voit todella huonosti.
      Miksi sinä voit huonosti, sitä minä en tiedä. Yhden asian minä kuitenkin tiedän ihan varmasti. Sinä olet Jumalalle erittäin arvokas. Sinä olet Jeesuksen Kristuksen veren hinta. Jeesus kuoli ristillä jotta sinä saisit ikuisen elämän Hänen luonaan taivaassa. Se ei ole mikään pieni lahja jota Jumala tarjoaa sinulle ja minulle. Hän tarjoaa ikuista elämää Jeesuksessa. Ota se vastaan Jeesuksessa Kristuksessa.

Jumala antoi oman Poikansa Jeesuksen. Jeesus Kristus on Jumalan lahja taivaasta. Oletko ajatellut uskoa Häneen ja ottaa Hänet vastaan elämäsi Herraksi? Kannattaisi harkita ja tehdä oikea valinta. Jeesus ottaa sinutkin vastaan. Hän otti minut vastaan. Sinä et ole yhtään sen huonompi kuin minäkään. Jeesus Kristus on vastaus sinunkin ongelmiisi. Minä tulin Jeesuksen luokse erittäin huonossa jamassa. Olin itsemurhan partaalla. Kun otin vastaan Jeesuksen Kristuksen, minä huomasin että olin saanut kokonaan uuden elämän. Jeesus oli vastaus minun ongelmiini. Uskoon tullut on uusi luomus Krisutksessa. Vanha on kadonnut, uusi on sijaan tullut. Tämä on koettavissa.

Ongelma on vain siinä että ihminen pääsee omassa sydämessään siihen päätökseen että Hän päättää lähteä uskon tielle. Kaiken muun on Jumala tehnyt puolestasi.

Minä kehottaisin sinua lukemaan omia todistuksiani. Se mitä minä olen kokenut Jumalan yhteydessä, sinä voit kokea samaa ja vielä enemmänkin. Jeesus rakastaa sinua. Jeesus Kristus on elävä Todellisuus. Älä tee mitään pahaa itsellesi ennen kuin olet antanut Jeesukselle Kristukselle todellisen mahdollisuuden ilmestyä elämässäsi Vapahtajana. Hän antaa sinullekin uuden elämän ja tulevaisuuden ja toivon. Silloin sinulta unohtuvat kaikki pahat aikomukset vahingoittaa itseäsi.

www.jaikal.se

• Å

Tulin hörppään kahvit ja eihän nyt tästä työstä tahdo tulla mitään. Pidä sinä jaikal juttua yllä ja te muutkin. Älkää jättäkö lähimmäistänne pulaan.

• Heippa kaveri, eihän ne asiat noin huonosti voi olla. Jos uskovaiset ovat eräs syy tilanteesi, niin pysyt erossa heistä ja etsi mukavampaa seuraa, sellaisista joiden kanssa tunnet eläväsi. Olen tavannut samassa tilanteessa olevia, ja ihme kyllä, ympäristön muutos ja ystävät ovat saaneet suuren muutoksen.
      Eli, älä näe ympärilläsi pelkkää mustaa, katso eteenpäin ja hymyile. Sinulle hymyillään takaisin, huomaat että sinusta välitetään.

Tsemppiä kamu, ei se elämä niin paha ole miltä sinusta tuntuu, se on paljon parempi kuin uskotkaan - etsi sitä

• Jeesus on tie

Hei lopeta sinä neuvominen, se on justiinsa niin pahaa miltä se potilaasta juuri tällä hetkellä tuntuu. Vähättelemällä vain pahennat tilannetta.

Tärkeintä on nyt hakeutua hoitoon. Jos masennus on oikein syvä, viidennen luokan masennus, silloin ei saisi laskea edes vessaan enää yksin, tilanne on todella vaartallinen potilaan kannalta.

• Jeesus on tie kirjoitti:

Hei lopeta sinä neuvominen, se on justiinsa niin pahaa miltä se potilaasta juuri tällä hetkellä tuntuu. Vähättelemällä vain pahennat tilannetta.

Tärkeintä on nyt hakeutua hoitoon. Jos masennus on oikein syvä, viidennen luokan masennus, silloin ei saisi laskea edes vessaan enää yksin, tilanne on todella vaartallinen potilaan kannalta.

"Jeesus on tie"
        Tiedän mistä puhun, hoito on tärkeintä, mutta ei siinä nyt jeesustelut auta. Jos kaverilla on ennestään huonoja kokemuksia helluntailaista, niin tuollaisen nimimerkin neuvot kaikuvat kuuroille korville.
        Ammattiauttaja, kun on hyvä sellainen - aloittaa työnsä heti ja homma on hallinnassa. Jollei sitä ole heti saatavilla, ystäväpiiristä pitää löytyä sellainen henkilö, joka saa kaverin synkät ajatukset edes hetkeksi pois.

• Jeesus on tie

Masennus on vakava sairaus, sinun pitää mennä asialliseen hoitoon ja terapiaan, kyllä sieltä alkavat todellisetkin syyt masennukseesi löytymään. SErotoniinivaje on yksi tällainen masennuksen aiheuttaja.

Helluntailaisia tai muita laisia et voi syyttää masennuksestasi, tärkeintä on lopettaa välittömästi syyllisten etsiminen ja lähteä hakemaan hoitoa sairauteen.

• Niko.

Jaksamisen toivotuksia myös täältä lakeuksilta!

Vaikka elämä potkisi päähän ja on rankkaa, sitä se todella voi joskus olla, niin tahdon sinulle kertoa ja muistuttaa, että Jumala välittää ja rakastaa sinusta ihan valtavan paljon!

Olen elänyt ja nähnyt läheltä kuinka syvästi masentunut ja elämänhalunsa menettänyt ihminen on kamppaillut tässä ajassa... ajat olivat raskaat ja vaikeat.
      Olen myös nähnyt sen suuren ihmeen, että kaikiesta tästä vaikeudesta on noustu ylös ja tänä päivänä tämä ihminen saa olla Jumalan tekojen julistaja ja Hänen palvelijansa!

Tällä kaikella tahdon sinulle sanoa sen, että vaikka inhimillisestä näkökulmasta katsottuna toivo tuntuisi olevan mennyt, niin Jumalassa on aina toivo!
      Minä olen sen veljessäni nähnyt ja näin on myös sinun, minun ja meidän jokaisen kohdalla!

Jeesus rakasti sinua ja minua ja meitä jokaista niin valtavan paljon, että vaikka me emme Häntä tunteneet ja emme Hänen tahtonsa mukaan eläneet, niin edeltä käsin Hän on kaiken tehnyt meidän edestämme.
      Niin valtavan paljon Hän rakasti, että Hän antoi henkensä meidän edestämme!
      Kaikki se sen vuoksi, että kääntymällä Hänen puoleensa, uskomalla Häneen me saisimme sielullemme rauhan, armon, pelastuksen ja suuren ilon yksin Hänen tähtensä, yksin armosta.

Rukouksen voima on suuri ja Jumala on heitä lähellä joilla vaikeaa on ja jotka Hänen puoleensa kääntyvät.

Toivon sinulle kaikkea hyvää ja tsemppiä elämääsi. Käänny rohkeasti Jeesuksen puoleen, Hän ei jätä rukouksia kuulematta!
      Rukoilen puolestasi ja toivotan sinulle siunaten kaikkea hyvää!

• l.salmela

Minun rehellinen mielipiteeni on, että tältä fooruilta sinun on aivankin turhaa etsiä minkäänlaisia ratkaisuja elämällesi. Ovat todellisuustajunsa menettäneitä höyrypäitä.

Itse löysin ratkaisut elämän ankeuteen joogan ja hypnoosin piiristä ja ilman näitä en olisi tästä elämästä ikinä selvinnyt.

Eli sinunkin sisimpäsi kätköissä uinuu valtavia henkisiä voimavaroja vaikeimpienkin elämän tilanteiden voittamiseen. Sinun taritsee vain oppia hyödyntämään näitä salattuja mahdollisuuksiasi.

• Å

Missä olet viestiketjun aloittaja nyt? Miten sinulla meni viime yö. Saitko nukuttua?
      Mitä tähän päivään kuuluu. Kirjoita meille!

• joo täällä edelleen

Edelleen olen täällä. Eli en hypännyt ainakaan vielä junan eteen. Sain nukuttua, mutta onhan tämä maailma aamulla ihan yhtä vittumainen paikka kuin edellisenäkin päivänä. Mutta nyt tiedän mitä teen. Otan lopputilin ja vaihdan työpaikkaa. Paranee elämänlaatu edes vähän. Katsotaan uudelleen sen jälkeen.

• jaikali
        joo täällä edelleen kirjoitti:

Edelleen olen täällä. Eli en hypännyt ainakaan vielä junan eteen. Sain nukuttua, mutta onhan tämä maailma aamulla ihan yhtä vittumainen paikka kuin edellisenäkin päivänä. Mutta nyt tiedän mitä teen. Otan lopputilin ja vaihdan työpaikkaa. Paranee elämänlaatu edes vähän. Katsotaan uudelleen sen jälkeen.

>>>Otan lopputilin ja vaihdan työpaikkaa. Paranee elämänlaatu edes vähän.

• jaikali kirjoitti:

>>>Otan lopputilin ja vaihdan työpaikkaa. Paranee elämänlaatu edes vähän.

Useimmiten saattaa olla niin, että lopputilin ottaminen "vittumaisesta" työpaikasta parantaa ainakin sillä kertaa elämää. Eipähän ole sitä iettä hartioilla, mutta mistä löytää uusi työpaikka, se saattaa olla vaikeampaa, riippuen tietenkin ammatista.
        Jaikal tarjoaa katolisen jumalansa apuja joka paikkaan. On aivan selvää, ettei jumalasi tule pitämään työpaikalle työsuojelua ja henkistä painostusta ehkäisevää luentoa, ei paranna palkkaa eikä muutakaan.
        Jaikalin jumalan yhteydessä ei kukaan tule onnelliseksi vaan onnettomaksi, koska kolmiyhteinen jumala on alunperin egyptiläisten jumalataruston epäjumala, ja Jaikal pohtii näin:

* - Olisiko niin että ihminen jätti Jumalan ja joutui epänormaaliin tilaan? *

Kyllä, jokainen joka on jättänyt originaalin Jumalan ja ottanut tilalle nämä tarustojen kolmiyhteydet, on epänormaalissa henkisessä tilassa.

• ketjun aloittaja
        lappix kirjoitti:

Useimmiten saattaa olla niin, että lopputilin ottaminen "vittumaisesta" työpaikasta parantaa ainakin sillä kertaa elämää. Eipähän ole sitä iettä hartioilla, mutta mistä löytää uusi työpaikka, se saattaa olla vaikeampaa, riippuen tietenkin ammatista.
        Jaikal tarjoaa katolisen jumalansa apuja joka paikkaan. On aivan selvää, ettei jumalasi tule pitämään työpaikalle työsuojelua ja henkistä painostusta ehkäisevää luentoa, ei paranna palkkaa eikä muutakaan.
        Jaikalin jumalan yhteydessä ei kukaan tule onnelliseksi vaan onnettomaksi, koska kolmiyhteinen jumala on alunperin egyptiläisten jumalataruston epäjumala, ja Jaikal pohtii näin:

* - Olisiko niin että ihminen jätti Jumalan ja joutui epänormaaliin tilaan? *

Kyllä, jokainen joka on jättänyt originaalin Jumalan ja ottanut tilalle nämä tarustojen kolmiyhteydet, on epänormaalissa henkisessä tilassa.

Ei mun tarvitse löytää välttämättä uutta työpaikkaa. Voin elää ensin liiton maksamalla ansiosidonnaisella ja sitten laittaa suoraan eläkepaperin sisään sen jälkeen. Sehän se mun tilanteen korjaa kun ei enää ole pakko mennä työelämään. Keksin ratkaisun ihan itse ajateltuani tarpeeksi.

• Å
        ketjun aloittaja kirjoitti:

Ei mun tarvitse löytää välttämättä uutta työpaikkaa. Voin elää ensin liiton maksamalla ansiosidonnaisella ja sitten laittaa suoraan eläkepaperin sisään sen jälkeen. Sehän se mun tilanteen korjaa kun ei enää ole pakko mennä työelämään. Keksin ratkaisun ihan itse ajateltuani tarpeeksi.

Mukava että annat kuulua itsestäsi. Ja sait nukuttuakin. Se on tärkeää. Väsyneenä kaikki näyttää niin synkältä. Jaa että se olisi se työpaikka sellainen huonon olon aiheuttaja, tai ainakin yksi niistä. Hyvä että tunnistat sen mikä aiheuttaa pahan olosi. Vai ettei nyt olisi niin että kun on masentunut niin työkään ei maistu. Sinulla tuntuu olevan jo ihan selvä suunnitelma jatkoksi -ansiosidonnainen ja sitten eläke. Jos sen verran kärsisi neuvota että älä tee vielä mitään lopullista päätöstä sen työ asian kanssa ennenkuin olet jutellut siitä vaikkapa työvoimaneuvojan tai psykologin ja jonkun muunkin asiantuntijan kanssa. Meinaan ettet jäisi tyhjän päälle. Suunnitelmasi voi poistaa sen jonkin pahan aiheuttajan mutta sinun pitää miettiä millä sitten täytät päiväsi. Ei tuo hassumpi suunnitelma ole muuten. Sitä täytyy vain kehitellä järkevästi eteenpäin nyt kun sinulla on kerta päämäärä. Kirjoittelehan aina välillä kuulumisia miten sinulla hommat menee.

• l.salmela
        joo täällä edelleen kirjoitti:

Pieksää sinut pitäisi.

Voi herratun aika, jos sinulla on terveet jalat ja liikuntakyky ja vielä työpaikkakin, niin mitä ihmettä sinä vielä marmatat? Selkäsaunaako kerjäät?

Minulla ei ole ollut terveitä jalkoja eikä muutakaan tervettä paikkaa kaulan alapuolella enää 28 vuoteen. Yhdellä sormella pystyn naputtamaan tätä näppäimistöä ja aion elää lahkolaisten kiusallakin vielä vähintään sata vuotta.

"Surin kengättömyyttäni kunnes näin miehen, jolla ei ollut jalkoja", on vanha fraasi, jota sinunkin olisi syytä miettiä vähän syvällisemmin.

Ja vielä. Jätä nuo höyrypääjeesustelijat omaan arvoonsa, eivät he ole täyspäisiä eivätkä ymmärrä elämästä yhtään mitään.

• Å
        l.salmela kirjoitti:

Pieksää sinut pitäisi.

Voi herratun aika, jos sinulla on terveet jalat ja liikuntakyky ja vielä työpaikkakin, niin mitä ihmettä sinä vielä marmatat? Selkäsaunaako kerjäät?

Minulla ei ole ollut terveitä jalkoja eikä muutakaan tervettä paikkaa kaulan alapuolella enää 28 vuoteen. Yhdellä sormella pystyn naputtamaan tätä näppäimistöä ja aion elää lahkolaisten kiusallakin vielä vähintään sata vuotta.

"Surin kengättömyyttäni kunnes näin miehen, jolla ei ollut jalkoja", on vanha fraasi, jota sinunkin olisi syytä miettiä vähän syvällisemmin.

Ja vielä. Jätä nuo höyrypääjeesustelijat omaan arvoonsa, eivät he ole täyspäisiä eivätkä ymmärrä elämästä yhtään mitään.

Voi sinua salmela. Tiesin että hänen kirjoituksensa saa jonkun vihastumaan.
        Ja ajattelin juuri heitä jotka ovat työttöminä vasten tahtoaan tai sänkynsä vankeina. Mutta yritä ymmärtää häntäkin. Ethän voi tietää hänen kaikkia asioitaan.
        Henkinenkin uupumus voi rampauttaa. On myös ihmisiä jotka ovat tehneet itsemurhan työpaikkakiusaamisen vuoksi. Emme voi tietää. Pysy sinä vain täällä salmela ja toivotaan että hänenkin asiansa vielä järjestyvät. Ja eihän eläkkeellekään tarvitse loppuiäksi joutua tai haluta, miten vain. Jos saa hyvää ja oikeaa apua niin hyvinkin voi vielä kuntoutua työelämäänkin. Älä ole kova.
        Kun sinulla on omaa kokemusta kärsimyksestä niin sinä voisit auttaa häntä. Sellainen luonnollisesti ymmärtää paremmin toistakin ja osaisi ehkä neuvoa.

• l.salmela
        Å kirjoitti:

Voi sinua salmela. Tiesin että hänen kirjoituksensa saa jonkun vihastumaan.
        Ja ajattelin juuri heitä jotka ovat työttöminä vasten tahtoaan tai sänkynsä vankeina. Mutta yritä ymmärtää häntäkin. Ethän voi tietää hänen kaikkia asioitaan.
        Henkinenkin uupumus voi rampauttaa. On myös ihmisiä jotka ovat tehneet itsemurhan työpaikkakiusaamisen vuoksi. Emme voi tietää. Pysy sinä vain täällä salmela ja toivotaan että hänenkin asiansa vielä järjestyvät. Ja eihän eläkkeellekään tarvitse loppuiäksi joutua tai haluta, miten vain. Jos saa hyvää ja oikeaa apua niin hyvinkin voi vielä kuntoutua työelämäänkin. Älä ole kova.
        Kun sinulla on omaa kokemusta kärsimyksestä niin sinä voisit auttaa häntä. Sellainen luonnollisesti ymmärtää paremmin toistakin ja osaisi ehkä neuvoa.

Nimenomaan. Minut on keitetty elämäni aikana niin kovissa liemissä, että uskon tietäväni, mitä on elämä on tosi kovaa. Mm. lapsena kävin läpi helvetin ja esimerkiksi kesää 1957 en pysty vieläkän itkemättä muistelemaan ja tämäkin kesä oli vasta alkusoittoa sille, mitä olen joutunut elämässäni kokemaan.

Kaiken kokemani jälkeen tiedän, että kovinkin elämä on voitettavissa; ja että ratkaisut löytyvät aina. On vain uskallettava avata uusia ovia uusiin mahdollisuuksiin ja jonkun oven takaa voi löytyä hyvinkin suuria ja ennen kokemattomia mahdollisuuksia. Muta. Itkut eivät auta markkinoila eikä säälittelyyn ja surkutteluun pidä kenenkään sortua.

Juttua henkisestä sielunhoidosta

http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/2/henkiset_tarpeet.html

• l.salmela kirjoitti:

Pieksää sinut pitäisi.

Jos minä olisin sinun asemassasi, minä hakeutuisin uskovien kokouksiin ja pyytäisin heitä rukoilemaan puolestani että minä parantuisin. Tahdothan sinäkin olla terve? Terveys on mahdollista saada Jumalalta lahjaksi. Ei sitä tarvitse Häneltä ansaita.

Jeesus elää ja Hän on sama Jeesus kuin aina ennenkin. Jeesus paransi kaikki sairaat jotka tuotiin tai tulivat itse JHänen luokse pyytämään terveyttä. Jeesus rakastaa sinua vaikka sinä mitä sanoisit Hänestä. Hänen rakkautensa ihmistä kohtaan kun ei ole riippuvainen siitä minkälainen ihminen on ja mitä ihminen sanoo Hänestä. Jeesus rakastaa sinua koska Hän on kaiken Luoja ja rakkaus. Hän on antanut sinulle elämän. Etsi Häntä. Kysy Häntä ja Hänen voimaansa.
        Hän auttaa kun sinä huudat Hänen puoleensa. Jeesus vaikuttaa ja toimii erikoisesti uskovien yhteydessä missä julistetaan Raamatun uskon Sanaa. Jos tahdot kohdata Jeesuksen parantajana, mene uskovien kokouksiin. Jeesus ei vaadi sinulta uskoa parantumiseen. Jeesus ei edes vaadi että sinä uskot Häneen ja seuraat Häntä parantaakseen sinut. Jeesuksen rakkaus sinua kohtaan on täysin epäitsekästä rakkautta. Hän rakastaa sinua sellaisena kuin sinä olet.
        Sillä erotuksella että Hän tahtoo että sinä olet terve ja voit hyvin.
        Anna Jumalan tahdon toteutua elämässäsi ja sinä tulet terveeksi.
        Älä ala selittämään kuinka mahdotonta se on sinun tapauksessasi. Jumalalle on kaikki mahdollista. Jumalan mahdollisuudet alkavat kun ihmisten mahdollisuudet loppuvat.

Minä olen nähnyt ja kokenut sellaisia Jumalan ihmeitä että kaikki uskovatkaan eivät usko jos kerron eikä kaikkea voi edes kertoa. Niin että Herra Jeesus voi parantaa sinut. Et ole Hänelle toivoton tapaus.

Voit lukea kokemuksiani ja opetusta sairaiden parantumisesta.
        Sinä voit parantua lukiessasi opetusta mikäli Pyhä Henki yhtyy tekstiin ja tekee sanoman eläväksi sinulle. Pyhän Hengen kosketus parantaa, ei jaikalin kirjoitukset. Eikä Jeesus tarvitse minun läsnäoloani parantaakseen sinut. Enkä minä olekaan mikään parantaja enkä ole koskaan parantanut ketään. Mutta Jeesus on parantanut. Sen olen todennut.

www.jaikal.se

Tahtoisin vielä tässä lyhyesti kertoa sinulle yhden parantumisen esteen. Monilla sairailla on käynyt näin: He uskovat sairauteensa ja sairautensa tilaan enemmän kuin Jumalan Sanaan. Heidän sairaudestaan ja sairausajasta on tullut heille auktoriteetti. Jumalan Sana tulee olla auktoriteettimme eikä mikään muu. Ei meidän kokemuksemme eikä kokematta jäämisemme. Me uskomme Sanan niin kuin on kirjoitettu tapahtui mitä tapahtui tai jäi tapahtumatta. Jeesus sanoi: "KIRJOITETTU ON". Sano sinäkin itsellesi, Saatanalle ja sairaudellesi: "KIRJOITETTU ON; Hänen haavojensa kautta minä olen parannettu".

Herra Jeesus siunatkoon sinua terveydellä ja sielusi pelastuksella Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme.

• l.salmela
        jaikal kirjoitti:

Jos minä olisin sinun asemassasi, minä hakeutuisin uskovien kokouksiin ja pyytäisin heitä rukoilemaan puolestani että minä parantuisin. Tahdothan sinäkin olla terve? Terveys on mahdollista saada Jumalalta lahjaksi. Ei sitä tarvitse Häneltä ansaita.

Jeesus elää ja Hän on sama Jeesus kuin aina ennenkin. Jeesus paransi kaikki sairaat jotka tuotiin tai tulivat itse JHänen luokse pyytämään terveyttä. Jeesus rakastaa sinua vaikka sinä mitä sanoisit Hänestä. Hänen rakkautensa ihmistä kohtaan kun ei ole riippuvainen siitä minkälainen ihminen on ja mitä ihminen sanoo Hänestä. Jeesus rakastaa sinua koska Hän on kaiken Luoja ja rakkaus. Hän on antanut sinulle elämän. Etsi Häntä. Kysy Häntä ja Hänen voimaansa.
        Hän auttaa kun sinä huudat Hänen puoleensa. Jeesus vaikuttaa ja toimii erikoisesti uskovien yhteydessä missä julistetaan Raamatun uskon Sanaa. Jos tahdot kohdata Jeesuksen parantajana, mene uskovien kokouksiin. Jeesus ei vaadi sinulta uskoa parantumiseen. Jeesus ei edes vaadi että sinä uskot Häneen ja seuraat Häntä parantaakseen sinut. Jeesuksen rakkaus sinua kohtaan on täysin epäitsekästä rakkautta. Hän rakastaa sinua sellaisena kuin sinä olet.
        Älä ala selittämään kuinka mahdotonta se on sinun tapauksessasi. Jumalalle on kaikki mahdollista. Jumalan mahdollisuudet alkavat kun ihmisten mahdollisuudet loppuvat.

Minä olen nähnyt ja kokenut sellaisia Jumalan ihmeitä että kaikki uskovatkaan eivät usko jos kerron eikä kaikkea voi edes kertoa. Niin että Herra Jeesus voi parantaa sinut. Et ole Hänelle toivoton tapaus.

Sinä voit parantua lukiessasi opetusta mikäli Pyhä Henki yhtyy tekstiin ja tekee sanoman eläväksi sinulle. Pyhän Hengen kosketus parantaa, ei jaikalin kirjoitukset. Eikä Jeesus tarvitse minun läsnäoloani parantaakseen sinut. Enkä minä olekaan mikään parantaja enkä ole koskaan parantanut ketään. Mutta Jeesus on parantanut. Sen olen todennut.

www.jaikal.se

Tahtoisin vielä tässä lyhyesti kertoa sinulle yhden parantumisen esteen. Monilla sairailla on käynyt näin: He uskovat sairauteensa ja sairautensa tilaan enemmän kuin Jumalan Sanaan. Heidän sairaudestaan ja sairausajasta on tullut heille auktoriteetti. Jumalan Sana tulee olla auktoriteettimme eikä mikään muu. Ei meidän kokemuksemme eikä kokematta jäämisemme. Me uskomme Sanan niin kuin on kirjoitettu tapahtui mitä tapahtui tai jäi tapahtumatta. Jeesus sanoi: "KIRJOITETTU ON". Sano sinäkin itsellesi, Saatanalle ja sairaudellesi: "KIRJOITETTU ON; Hänen haavojensa kautta minä olen parannettu".

Herra Jeesus siunatkoon sinua terveydellä ja sielusi pelastuksella Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme.

Lopeta hyvän sään aikana tuo tyhjän höpöttämisesi. Häpäiset koko kristillisen uskon.

• Å
        l.salmela kirjoitti:

Nimenomaan. Minut on keitetty elämäni aikana niin kovissa liemissä, että uskon tietäväni, mitä on elämä on tosi kovaa. Mm. lapsena kävin läpi helvetin ja esimerkiksi kesää 1957 en pysty vieläkän itkemättä muistelemaan ja tämäkin kesä oli vasta alkusoittoa sille, mitä olen joutunut elämässäni kokemaan.

Kaiken kokemani jälkeen tiedän, että kovinkin elämä on voitettavissa; ja että ratkaisut löytyvät aina. On vain uskallettava avata uusia ovia uusiin mahdollisuuksiin ja jonkun oven takaa voi löytyä hyvinkin suuria ja ennen kokemattomia mahdollisuuksia. Muta. Itkut eivät auta markkinoila eikä säälittelyyn ja surkutteluun pidä kenenkään sortua.

Juttua henkisestä sielunhoidosta

http://www.sodankylan-invalidiyhdistys.com/2/henkiset_tarpeet.html

En tiedä sinun kohtaloasi mutta arvelin että helppoa ei ole ollut sinullakaan.
        En osaa edes kuvitella miten kauheaa. Itkut ei tosiaan auta, mutta helpottaa ne kyllä. Kyllä masennus on hirvittävä sairaus. Se on tullut tutuksi muiden kokemuksista. Kun voimat on aivan loppu ei siinä auta päähän potkiminen eikä mikään muukaan väkisin nostaminen. Tukea silloin tarvitaan ja paljon kaikenlaista apua ja ammattiihmisten asiantuntemusta. Hyvä apu on silloin sellainen vertaistuki joka itse on kokenut kovia ja joka ihan käytännössä kulkisi rinnalla ja olisi mukana kaikissa tapaamisissa ja myös auttelisi siellä kotona että arki sujuisi.

• l.salmela kirjoitti:

Lopeta hyvän sään aikana tuo tyhjän höpöttämisesi. Häpäiset koko kristillisen uskon.

Miten minä häpäisen kristillisen uskon?
        Minä olen kertonut sinulle totuuden sanaa.
        Mikä siinä on kristinuskon häpäisemistä.

• l.salmela
        Å kirjoitti:

En tiedä sinun kohtaloasi mutta arvelin että helppoa ei ole ollut sinullakaan.
        En osaa edes kuvitella miten kauheaa. Itkut ei tosiaan auta, mutta helpottaa ne kyllä. Kyllä masennus on hirvittävä sairaus. Se on tullut tutuksi muiden kokemuksista. Kun voimat on aivan loppu ei siinä auta päähän potkiminen eikä mikään muukaan väkisin nostaminen. Tukea silloin tarvitaan ja paljon kaikenlaista apua ja ammattiihmisten asiantuntemusta. Hyvä apu on silloin sellainen vertaistuki joka itse on kokenut kovia ja joka ihan käytännössä kulkisi rinnalla ja olisi mukana kaikissa tapaamisissa ja myös auttelisi siellä kotona että arki sujuisi.

Noo, sen vain tiedän kokemuksesrani, että kun ihminen menettää terveytensä lopullisesti,hänestä tulee arvoton roska, lainsuojaton ihmishykiö, jonka asialle ja oikeuksille yksikään taho ei korvaansa kallista. Kaikkein vähemmän uskovaiset. Siinä olet yksin, jaksat tai olet jaksamatta; ja on aivankin turhaa rukolla mitään sellaista, josa tarvittaisiin toisten ihmisten apua. Sitä apua ei tule. Eli on oltava rautaa ja vierläkin enemmän rautaa, jotta tämän kovan elämän kestää ja voittaa.

Hengellisen sielunhoidon alkeita:

//"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssa".

Ajatelkaamme, että joku elämässään monet kolhut, pettymykset ja vastoinkäymiset kokenut ihminen on elämänarvot kiellettyään asettunut erakoituneena asumaan pieneen paksuseinäiseen mökkiin. Tämä mökki paksuine seinilleen on hänelle turvallisuuden vertauskuva. Ovet ovat lujasti lukitut ja ikkunoissa on paksut verhot, joiden läpi on mahdotonta nähdä, mitä sisällä on. Ajatelkaamme, että tämän erakoituneen ihmisen terveydentila horjuu; ja että hän tarvitsisi välttämättä ulkopuolisten apua. Nyt tulee eteen kysymys siitä, miten päästä sisälle hänen mökkiinsä toimittamaan tarvittavaa apua? Mökki on tälle erakoituneelle turvallisuuden vertauskuva, eikä hän uskalla avata sen vuoksi, että avaamalla hän menettäisi turvallisuutensa.
        Nyt jos tämän mökin ovelle mennään kovaäänisesti ja vaativasti kolkuttamaan, merkitsee tämä erakoituneelle uutta uhkaa ja sen sijaan, että hän avaisi, hän lisää lukkoja oveensa. Tämän vuoksi ainut mahdollisuus sisään pääsyyn ja avun toimittamiseen on, että sisäänpyrkijä kolkuttaa hyvin hiljaa ja rauhallisesti ja yhä uudelleen ja uudelleen. Tämä hiljainen ja uskollinen kolkuttaminen ei merkitse uhkaa erakoituneelle ja samalla osoittaa, että joku todella välittää hänestä. Sitten pitkän ja uskollisen hiljaisen kolkuttamisen jälkeen hän uskaltaa kurkistaa verhonsa raosta sisäänpyrkijää; ja jos havaitsee tulijan turvalliseksi, vihdoin avaa ja päästää tulijan sisälle.

Alussa oli puhetta vauvelin kokemasta ympäristön henkisestä ilmapiiristä ja sen vaikutuksesta pienen lapsen persoonallisuuden kehitykseen ja hänen kohtaloonsa. Ajatellaanpa, että nämä koetut henkiset kokemukset ovat kielteisiä, vihan ja pelon sävyttämiä. Alussa kertomassani muurahaisten tapauksessa muurahaiset lähtivät lipettiin uhkaavasta tilanteesta. Sen sijaan pieni vauva ei voi mihinkään paeta. Tämän vuoksi hänen suojautumiskeinonsa on se, että hänen sisimmän ja herkimmän minuuden ympärille kehittyy suojakuori, jonka sisällä lapsi kokee turvallisuutta. Samalla tämä merkitsee sitä, että hän sulkee uhkaavan ympäröivän maailman enemmän tai vähemmän tietoisuutensa ulkopuolelle. On itseensäsulkeutunut kuin erakko omassa turvallisessa mökissään. Yleensä on myös niin, että tällainen persoonallisuuden sisäinen suojakuori hallitsee ihmisen olemusta koko elämän ajan. Nyt jos tähän liittyy vielä useita kielteisiä kokemuksia suhteessa muihin ihmisiin, syventää tämä entisestäänkin vallitsevaa olotilaa. Lisää "lukkoja" sisäiseen oveen ja vahvistaa "verhoja" ikkunoihin. Näiden kokemusten jälkeen sisäisen yhteyden saavuttaminen on entistäkin vaikeampaa vaikka näiden kriisien ja ongelmien voittamiseksi syvällisen henkisen yhteyden saavuttaminen olisi välttämätöntä.

Nyt jos palaamme edellä kuvattuun mökissä asuvaan erakkoon ja hänen tykönsä pääsyyn, niin aivan samat menettelytavat pätevät myös itseensäsulkeutuneeseen ja erakoituneeseen yksilöön nähden. Koskaan ei pidä lähteä 'voimatoimin' murtamaan yksilön sisäistä suojakuorta eikä kovaäänisesti kolkuttamaan. Tällaisissa tilanteissa yksilö kokee tilanteen uutena uhkana ja reaktiot voivat olla hyvinkin aggressiivisia. Tarvitaan hiljaista ja uskollista "ovelle kolkuttamista". Sellaista suhtautumista, joka viestii sanatonta viestiään siitä, että me välitämme hänestä ja tahdomme tulla hänen sellaiseksi ystäväksi, jonka seurassa on hyvä ja turvallista olla; ja johon voi luottaa.//

• l.salmela
        jaikal kirjoitti:

Miten minä häpäisen kristillisen uskon?
        Minä olen kertonut sinulle totuuden sanaa.
        Mikä siinä on kristinuskon häpäisemistä.

Jeesustelijat pettävät ihmisiä täysin katteettomila lupauksilla ja moni on menettänyt uskonsa koko kristinuskoon sen vuoksi, että sitä luvattua apua ei ole tullutkaan.

Jeesus eli 2000 vuotta sitten, teki tekemisensä ja opetti opettamisensa ja meni menojaan. Nykyään Jeesus ei tee yhtään mitään - meidän ihmisinä on tehtävä. Niin sielunhoitotyö kuin kaikki muukin.

• jaikal kirjoitti:

www.jaikal.se

Jaikal kirjoitti:

***Jos minä olisin sinun asemassasi, minä hakeutuisin uskovien kokouksiin ja pyytäisin heitä rukoilemaan puolestani että minä parantuisin. Tahdothan sinäkin olla terve? Terveys on mahdollista saada Jumalalta lahjaksi. Ei sitä tarvitse Häneltä ansaita. ***

Eiköhän olisi jaikal parempi, että puhuisit asioista niiden oikealla nimellä. Sinä kehoitat menemään uskovien kokoukseen. Totuus on että sinä kehoitat kaveria menemään maallisen uskonnollisen järjestön kokoukseen, jossa sitten hymistellään mallin vuoksi. Ei sellaisella kukaan tule terveeksi, etenkin kun järjestö puhuu ja opettaa omia ja kirkkojen keksimiä epäraamatullisia juttuja.

• Å
        l.salmela kirjoitti:

Noo, sen vain tiedän kokemuksesrani, että kun ihminen menettää terveytensä lopullisesti,hänestä tulee arvoton roska, lainsuojaton ihmishykiö, jonka asialle ja oikeuksille yksikään taho ei korvaansa kallista. Kaikkein vähemmän uskovaiset. Siinä olet yksin, jaksat tai olet jaksamatta; ja on aivankin turhaa rukolla mitään sellaista, josa tarvittaisiin toisten ihmisten apua. Sitä apua ei tule. Eli on oltava rautaa ja vierläkin enemmän rautaa, jotta tämän kovan elämän kestää ja voittaa.

Hengellisen sielunhoidon alkeita:

//"Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssa".

Ajatelkaamme, että joku elämässään monet kolhut, pettymykset ja vastoinkäymiset kokenut ihminen on elämänarvot kiellettyään asettunut erakoituneena asumaan pieneen paksuseinäiseen mökkiin. Tämä mökki paksuine seinilleen on hänelle turvallisuuden vertauskuva. Ovet ovat lujasti lukitut ja ikkunoissa on paksut verhot, joiden läpi on mahdotonta nähdä, mitä sisällä on. Ajatelkaamme, että tämän erakoituneen ihmisen terveydentila horjuu; ja että hän tarvitsisi välttämättä ulkopuolisten apua. Nyt tulee eteen kysymys siitä, miten päästä sisälle hänen mökkiinsä toimittamaan tarvittavaa apua? Mökki on tälle erakoituneelle turvallisuuden vertauskuva, eikä hän uskalla avata sen vuoksi, että avaamalla hän menettäisi turvallisuutensa.
        Nyt jos tämän mökin ovelle mennään kovaäänisesti ja vaativasti kolkuttamaan, merkitsee tämä erakoituneelle uutta uhkaa ja sen sijaan, että hän avaisi, hän lisää lukkoja oveensa. Tämän vuoksi ainut mahdollisuus sisään pääsyyn ja avun toimittamiseen on, että sisäänpyrkijä kolkuttaa hyvin hiljaa ja rauhallisesti ja yhä uudelleen ja uudelleen. Tämä hiljainen ja uskollinen kolkuttaminen ei merkitse uhkaa erakoituneelle ja samalla osoittaa, että joku todella välittää hänestä. Sitten pitkän ja uskollisen hiljaisen kolkuttamisen jälkeen hän uskaltaa kurkistaa verhonsa raosta sisäänpyrkijää; ja jos havaitsee tulijan turvalliseksi, vihdoin avaa ja päästää tulijan sisälle.

Alussa oli puhetta vauvelin kokemasta ympäristön henkisestä ilmapiiristä ja sen vaikutuksesta pienen lapsen persoonallisuuden kehitykseen ja hänen kohtaloonsa. Ajatellaanpa, että nämä koetut henkiset kokemukset ovat kielteisiä, vihan ja pelon sävyttämiä. Alussa kertomassani muurahaisten tapauksessa muurahaiset lähtivät lipettiin uhkaavasta tilanteesta. Sen sijaan pieni vauva ei voi mihinkään paeta. Tämän vuoksi hänen suojautumiskeinonsa on se, että hänen sisimmän ja herkimmän minuuden ympärille kehittyy suojakuori, jonka sisällä lapsi kokee turvallisuutta. Samalla tämä merkitsee sitä, että hän sulkee uhkaavan ympäröivän maailman enemmän tai vähemmän tietoisuutensa ulkopuolelle. On itseensäsulkeutunut kuin erakko omassa turvallisessa mökissään. Yleensä on myös niin, että tällainen persoonallisuuden sisäinen suojakuori hallitsee ihmisen olemusta koko elämän ajan. Nyt jos tähän liittyy vielä useita kielteisiä kokemuksia suhteessa muihin ihmisiin, syventää tämä entisestäänkin vallitsevaa olotilaa. Lisää "lukkoja" sisäiseen oveen ja vahvistaa "verhoja" ikkunoihin. Näiden kokemusten jälkeen sisäisen yhteyden saavuttaminen on entistäkin vaikeampaa vaikka näiden kriisien ja ongelmien voittamiseksi syvällisen henkisen yhteyden saavuttaminen olisi välttämätöntä.

Nyt jos palaamme edellä kuvattuun mökissä asuvaan erakkoon ja hänen tykönsä pääsyyn, niin aivan samat menettelytavat pätevät myös itseensäsulkeutuneeseen ja erakoituneeseen yksilöön nähden. Koskaan ei pidä lähteä 'voimatoimin' murtamaan yksilön sisäistä suojakuorta eikä kovaäänisesti kolkuttamaan. Tällaisissa tilanteissa yksilö kokee tilanteen uutena uhkana ja reaktiot voivat olla hyvinkin aggressiivisia. Tarvitaan hiljaista ja uskollista "ovelle kolkuttamista". Sellaista suhtautumista, joka viestii sanatonta viestiään siitä, että me välitämme hänestä ja tahdomme tulla hänen sellaiseksi ystäväksi, jonka seurassa on hyvä ja turvallista olla; ja johon voi luottaa.//

Sinun tekstiäsi salmela, on mukava lukea. Löytyy sellaista herkkyyttä että, vaikka olit ensin antamassa selkään. Erinomaisen vertauskuvallisen kirjoituksen sait aikaan tuosta väkisin auttamisesta.
        Mitenkä on sinun laitasi nyt tällä hetkellä. Tarvitsetko sinä apua ja saatko sitä?
        Asutko sinä Sodankylässä kun oli tuo viitteesi sieltä. Siellä lapin kairassa ja Lapissa yleensäkin sielu lepää. Pyrimme käymään siellä joka kesä. Minulla on siellä ystäviä, että kyllä niitä maisemia aina innolla odottaa.Tekeepä mieleni sanoa että jos kerran täytyy sairastua niin mieluummin sairastuisin ja eläisin sitten Lapissa. Olisi edes sielulle jotain virkistävää.

• l.salmela
        Å kirjoitti:

Sinun tekstiäsi salmela, on mukava lukea. Löytyy sellaista herkkyyttä että, vaikka olit ensin antamassa selkään. Erinomaisen vertauskuvallisen kirjoituksen sait aikaan tuosta väkisin auttamisesta.
        Mitenkä on sinun laitasi nyt tällä hetkellä. Tarvitsetko sinä apua ja saatko sitä?
        Asutko sinä Sodankylässä kun oli tuo viitteesi sieltä. Siellä lapin kairassa ja Lapissa yleensäkin sielu lepää. Pyrimme käymään siellä joka kesä. Minulla on siellä ystäviä, että kyllä niitä maisemia aina innolla odottaa.Tekeepä mieleni sanoa että jos kerran täytyy sairastua niin mieluummin sairastuisin ja eläisin sitten Lapissa. Olisi edes sielulle jotain virkistävää.

Totuus on, että koskaan en tule tässä pitäjässä löytämään etsimääni - kaikkein vähiten kristinuskon piiristä. Pari päivää olen miettinyt sitäkin, että pistän pillit pussiin ja liityn kirkkoon hautajaisiani varten, muuta sielläkän ei ole minulle annettavana.

Mutta. Onhan täällä tosi mahtava luonto - luonnon vapaus ja rauha, jossa voi olla lähellä Jumalaa.

http://www.aretalogia.fi/korvenpoika/luirojarvella.pdf

• l.salmela kirjoitti:

Jeesustelijat pettävät ihmisiä täysin katteettomila lupauksilla ja moni on menettänyt uskonsa koko kristinuskoon sen vuoksi, että sitä luvattua apua ei ole tullutkaan.

Jeesus eli 2000 vuotta sitten, teki tekemisensä ja opetti opettamisensa ja meni menojaan. Nykyään Jeesus ei tee yhtään mitään - meidän ihmisinä on tehtävä. Niin sielunhoitotyö kuin kaikki muukin.

Salmella kirjoitti:
        >>>Nykyään Jeesus ei tee yhtään mitään

• pyh!

Itsemurha vie helvetin tuleen. Mieti sitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      152
      11518
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5413
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      42
      4346
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3622
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2708
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      107
      1636
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      360
      1596
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      92
      1481
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1431
    Aihe