Suomalaiset ovat päässeet tutustumaan venäläistyyliseen koulutusjärjestelmään varsin korkealla tasolla.
Kenraali Syrjä pääsi opiskelemaan Neuvostotieteiden huipentumaa joidenkin korkealle edenneiden kera sotilasakatemiassa, missä jotkut oppilaat pääsivät presidentiksi , marsalkaksi , kenraaliksi ja muiksi viskaaleiksi ympäri kommunistista maailmaa.
Suorasanainen suomalainen kenraali kirjoitti sellaista tekstiä Ryssien touhuista, että pikakivääri sotamies Mauno Koivisto poltti päreensä. No, olihan sillä merkitystä, kun tämä Koivisto oli äänestetty sentään Suomen presidentiksi. Eikä harrastanut Karjalan palauttamista, eikä Viron itsenäisyyshankkeen tukemista ... lentopalloilultaan.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pentti_SyrjäTässä
Tässä linkki tuohon maineekkaaseen akatemiaan, missä kansanjoukkojen tappamista opetetaan. Nyt ovat oppeja soveltamassa Syyrian, Libyan, Jemenin ja Somalian maista koulunsa/akatemiansa käyneet. Neekerit ja rättipäät olivat suomalaisiakin parempia ystäviä Ryssänmaan hallitsijoille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Frunzen_sotilasakatemia
Suomalaismenestystä sivilipuolella ei tullut!
Tässä esimerkki innokkasta nuorukaisesta, joka halusi opiskella ja maailmaa parantaa:
Kirvesmies, Eino Andrejevitљ, s. 1905, Viipurin lддni, Suomi; suomalainen; kommunistisen korkeakoulun opiskelija; Suikujдrvi, Tunkuan piiri; ammuttu 5.03.1938.
Kevyet mullat....
Venäjällä opiskeltu ja opetettu
3
130
Vastaukset
- Mulla nousi taas kiv
Mulla nousi taas kivekset kurkkuun!
- hfxz
Kyllä minä voin ottaa sulta suihin, jos on:
1. Terve ja puhdas kalu
2. Ympärileikkaamaton
3. Valkoihoinen
neljäs vaatimus olisi älykäs, mutta sen puutteen jo paljastikin kirjoituksessasi Frunzen sotilasakatemia oli Neuvostoliiton korkein oppilaitos, jossa annettiin sotilaskoulutusta. Se oli maalle tärkeä, kuten kaikille valtioille on sotilasille annettava koulutus.
Kenraali Syrjä hämmästeli sitä, että ns. oppilastyönä tehtiin visioita maan puolustamiseksi tai sodan koittaessa hyökkäystä nimettyjä maita vastaan. Hän taisi olla aikaansa jäljessä, niinhän näitä suunnitelmia tehdään kaikissa valtioissa. En tiedä, mihin kenraali Syrjän aika meni Frunzessa.
Tunsin kyllä herra kenraalin ja tunnene delleen hänen perheensä.
Minulla on kenraali Syrjän kirjoittama kirja, jonka julkaisua pidettiin joissain piireissä sensaationa. Ei se kirja pidä sisällään mitään ihmeellistä Frunzen sotilasakatemiasta. Korkeintaan se kertoo, miten suomalaiset sen akatemian opiskelijat olivat sinisilmäisiä ja maailman sotilaspiireissä maalaisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403057- 802801
- 1842428
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362155- 181476
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411396- 101274
- 131269
- 221241