Rakastan sinua.
Merkitseekö tämä tunnustus miehelle eri asiaa kuin naiselle?
Kuulin keskustelun, että
naiselle nuo sanat merkitsevät jotain ainutlaatuista mutta
miehelle puolestaan:"sinä olet ihan kiva, mä haluan naida sinua(kin)".
Onko miehen kovastikin hillittävä aitoluonteensa ollakseen "yhden naisen mies" kuten esim. Raamattu seurakunnan paimenelta vaatii.
Miehen rakkaus - naisen rakkaus
10
107
Vastaukset
No on...Ja naispapit haluaa rajoittaa minun seksuaalisen identiteetin itsemääräämisoikeutta, mihin piispat ottivat taannoin kantaa. Naispapit vastustaa piispoja ja siksi saavatkin kärventyä helvetissä, kun eivät vastoin piispojen ohjeita hyväksy ehdottomasti minun oikeutta seksuaaliseen suuntautumiseen......mikä keskittyy irtosuhteisiin....naisten kanssa.
- rakkaudentunnustus
Kiitos, mave,
valaisevasta esimerkistä ja tunnustamisesta, että miehet ovat tuollaisia. Ei se oma mies tunnusta. En niin millään ilveellä sitä tunnustusta siltä saa.
Jaa, ettet saa naispappien mielestä naisten kanssakaan enää olla sillee. Ne varmaan piispat tarkoittivat vain niiitä, jotka eivät vielä saa osakseen kirkkohäitä, että ne saa, muttei muut saa. Sä oot, mave, tulkinnut väärin piispojen kristillisen mietinnön.
"Voi kurjuuksien kurjuus" sanoisi Rölli.
Niin, ainakin mä olen yhden oma mies silloin kun mulla on oma rakas. Ja mun nykyisen kanssa sanomme toisillemme rakkauksia joka päivä, ja ne tarkoittavatkin sitä. Ja minun rakas on myös mies. Kun rakastaa ja saa rakkautta,niin ei minulla ainakaan ole tarvetta katella muita. Ja sama myös naisten kanssa, kun olihan mulla vaimokin. Mutta ei kaikki miehet ole samanlaisia eikä naisetkaan.
- no jusde
Ai sä vaihdoit homoksi kesken kaiken :D
Joo se on trendikästä nykyään. - luminarsku
no jusde kirjoitti:
Joo se on trendikästä nykyään.Homous on vain seurausta siitä, että on luovuttu Jumalasta. Siksi on säälittävää julkeutta, että homot etsivät Raamatusta kohtia, joilla puolustelevat homouttaan.
no jusde kirjoitti:
Joo se on trendikästä nykyään.Ei se ihan niin mennyt. Tiesin tykkääväni miehistä jo nuorena, mutta ajauduin avioliittoon naisen kanssa 80- luvulla ollakseni "normaali". Jos silloin olisin ollut yhtä viisas ja kuin nyt, olisin elänyt koko elämäni miehen kanssa. Lopulta totesin, että on parempi lähteä pois, kun koin olevani homo. Ja kun lähdin elämään miesten kanssa, koin että olin elänyt aiemmin väärää elämää. En koe sitä "trendikkäänä" enkä luminarskun "että on luovuttu Jumalasta". Olen se mikä olen ollut jo ennemmin, en ole siis "muuttunut". Ja rakkaus miehen kanssa on ollut parempaa kuin naisen kanssa oli.
Luminarsku, itse en puolustele Raamatulla sitä, että Jumala loi minut homoksi, vaan olen pyrkinyt siihen, että ei kaikki ole homokieltoja, mitä tällä palstalla on Raamatusta löydetty. Enkä mä luopunut Jumalasta, vaan totesin vaan, että taidan olla hölmö, kun uskon sellaiseen, jota ei selvästikään olekaan olemassa. Se oli mun järkeilyn tulosta. Kai mä sitten "luovuin", kun en tuntenut mitään.
Nimimerkille rakkauden tunnustus, en usko, että tuo kuuulemasi jako miesten ja naisten asennoitumiseen menisi ihan noin. Myös miehet rakastavat ihan tosissaan ja myös tarkoittavat sitä niin sanoessaan. Pelimiehiä toki löytyy, mutta on niitä valitettavasti naisissakin. Suurin osa kuitenkin osaa tuntea aidosti ja joskus sen jopa rohkenevat tunnustamaan.
helsinkijokkerille kiitos avoimesta viestistäsi. Olet juuri hyvä esimerkki tuossa edellä mainitsemistani rakkautta tuntevista ja sitä osoittavista miehistä.
rakkauden puolella,
Paula, perheneuvoja- rakkaudentunnustus
Kiitos, Paula, perheneuvoja!
Täytynee uskoa, että noin on.
Toivossa on ainakin hyvä elää (sano lapamato :)
Tosissaan rakastavat miehet taitavat lymytä piilossa paljon enemmän kuin macho-miehet. Miehelle lienee vielä nykyäänkin noloa ja epämiehekästä olla tunteellinen ja rakastaa eikä vain hypätä yhdestä intohimoisesta rakastumisesta sen hiipuessa toiseen samanmoiseen.
Juuri näin ajattelen minäkin. Isojen tunteiden tunnustaminen ei ole helppoa. Vaatii luottamusta toiseen ja turvallista suhdetta ennen kuin uskaltaa kertoa tunteistaan. Ja silloinkin mieluiten ihan hiljaa ja varovaisesti.
Ajattelen, että hiljaa ja harvoin kuiskattu rakkaudentunnustus voi joskus olla painoltaan arvokkaampi kuin helposti ja vähän väliä huikattu.
Paula, perheneuvoja- rakkaudentunnustus
Kiitos, Paula, perheneuvoja,
aina yhtä hyvistä, kristillistä rakkautta, lämpöä, osaamista ja inhimillisyyttä huokuvista vastaukisistasi!
Olet antanut todella hyvän kuvan kirkon perheneuvonnan osaamisesta!
Taitaa totuus olla kuitenkin se, ettei kirkon perheneuvonta mainostamista kaipaisi, vaan jonoja lienee jo sielläkin.
P.S. osuipa nappiin nimimerkkini, kun "jouduin" tekemään "rakkaudentunnustuksen" :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897229- 353821
- 453420
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402562- 2082366
- 412352
- 1232246
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292149Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241878- 401809