On mielestäni melko turhaa hurskastella tyyliin "näkeväthän lapset ja nuoret juopottelua muuallakin".
Vaikka jääkiekko onkin maailman mittakaavassa pieni laji, ovat jääkiekkoilijat Suomessa isoja sankareita, melkeinpä jumalia monelle pojalle ja nuorelle miehelle (mikesi tytöillekin).
Vaikea kuvitella, kuka olisi isompi esikuva nuorelle kuin mm-kultaa voittanut jääkiekkoilija. Vanhempia ja opettajia vastaan tulee kapinoida nuorena, mutta lätkänpelaaja pysyy jalustalla, vaikka mitä tapahtuisi. Jos kiekkoleijona ryyppää, on ryyppääminen täysin oikein, ajattelee keskiverto nuori mies.
Leijonat esikuvina
6
<50
Vastaukset
- rjeqax
hurskastelua on tuo vouhottaminen siitä mitem leijonat tekee suomen nuorista alkoholisteja.
Kyllä, on varmaan odotettavissa että nyt nuorten alkoholinkäyttö triplaantuu ja koko suomi menee ihan rappiolle suomen väestöstä 90% muuttuu alkoholisteiksi, ja tämä kaikki johtuu vain siitä kun suomi voitti mm kultaa ja pelaajat sitä halusivat juhlistaa.
Kyllä se nyt vaan on niin että vanhempien kuuluu kasvattaa lapset siten että he tietävät että alkoholi ei ole lapsia varten, lapset tajuaa silloin alkoholinkäyttöä nähdessään että nuo on aikuisia ja alkoholi on aikuisten juttu.
Sitten kun lapsista tulee nuoria, he joko käyttävät alkoholia tai eivät riippumatta leijonien mm juhlista.
Televisiosta näkee älytöntä väkivaltaa ja vaikka mitä joka on oikeasti haitallista lapsen kehitykselle mutta silti jaksetaan valittaa tälläusestä asiasta.
Ja asia nyt on vaan niin että lapsi näkee elämän tosiasioita välttämättä ja se on jopa hyväksi heille sillä esim tuossakin tapauksessa lapset näkee mitä alkoholi tekee eikä heidän tarvitse sitä kantapään kautta itse kokeilemalla huomata.
Minunkin lapsuudessa esim isä, eno, setä jne oli aina joskus yleensä joissain juhlissa humalassa ja minulle oli tehty selväksi että aikuiset voi joskus vähän juoda mutta lasten juttu se ei ole niin minä ymmärsin asian ja vaikka ihailin näitä henkilöitä ei minulla käynyt mielessäkään että pitäisi nyt itse ruveta juomaan koska he juovat joskus.
Sitä vain oppi jo lapsena nauramaan niille jotka ovat ottaneet liikaa ja tuli vain ajateltua että hölmöhän tuo on kun on itsensä juonut tuohon kuntoon, aivan kuin minulle oli opetettu että juominen ei sovi lapsille eikä ole muutenkaan hyvästä enemmissä määrin.
Eipä tullut minusta alkoholistia.
Tuli nyt kirjoitettua pieni romaani mutta pointti on se että tuollainen turha valitus on vain typerää ja vaikuttaa siltä että joidenkin vain on pakko päästä valittamaan jostain.
Ei se että leijonat voitti mm kultaa tee niistä mitään meidän räsynukkeja, he ovat samoja ihmisiä kuin sitä ennenkin.
Ja jokaisella ihmisellä on oikeus olla oma itsensä, tietysti pitää nyt jollain lailla osata käyttäytyä ja täytyy nyt myöntää että jotkut olisi voineet vähän paremmassa kunnossa esiintyä julkisuudessa. - -
Kyllähän tenavien kasvattamisen vastuu on enimmäkseen vanhemmilla, ja eihän se julkinen ryyppääminen kai tee pelaajista ihmisinä sen huonompia, mutta totuus on, että mm-kullan voittaneet ovat JUMALIA. Kaikki mitä he tekevät on "oikein". Heidän mallillaan on iso merkitys.
Jos leijonat kännäävät nuorison silmissä, se ei tee lasten kasvattamisesta ainakaan helpompaa. - lionne-welle
minuu ei ainakaa haittaa, vaik ne juopottelee, mut TEILLÄ saa olla oma mielipiteenne!
- -
Joo. Juokoon vain, Suomen nuoriso. Ja vauvoille alkoholia suoneen piikillä.
- eivuttujoo
Heivittu toiset voitti mm-kultaa ni toki ne vähä ryyppää. Menisiks ite kotii lukee kirjaa sillo ku oot just voittanu jotai mmkultaa?
- *Juha82222
kotona on oikea paikka ryypätä. ei julkisesti sillä he on julkisuuden henkilöitä joiden pitäisi näyttää hienoa esimerkkiä nuorille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944263Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293233No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452350- 351358
- 10949
- 141948
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780