Parisuhdetilanne

seppo87

hei!

Olen parisuhteessa oleva mies. Katsoin yksi päivä vierasta naista himoiten... :( pitääkö minun kertoa tyttöystävälle tästä asiasta vai annanko asian vain olla kokonaan. Katunut olen tekoa ja pyytäny anteeksikin Jumalalta, mutta onko tyttöystävälle kertomine sitten hyvä juttu? Tietystihän hän pahoittaa mielensä ja suuttuu minulle, jonka kyllä ansaitsenkin... :(

6

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eihän näistä aina tiedä, että onko provo, vai ei, mutta vastaanpa nyt kuitenkin. Älä nyt hyvä mies mene tuollaisia asioit tunnustamaan tyttöystävällesi. Rehellinen täytyy olla, mutta ei tyhmän rehellinen. Riittää, kun sovit asian Jumalan kanssa ja pyrit eroon tuollaisesta ja sanonpa nyt vaan heti kättelyssä, että pelkään pahoin, että lankeat samaan asiaan vielä joskus toistekin. Menetkö sitten uudelleen kertomaan asian tyttökaverillesi jne. ? Eihän siitä mitään tule sellaisesta touhusta ja mihin sitten vedät rajan. Entä, jos vahingossa ajattelet jotain väärää, tai näet vaikka vääränlaisen unen. Ei sellaisia asioita kannata kertoa, josta ei ole mitään hyötyä. Mikäli sinä koet, että sinun on tunnustettava syntisi, niin voithan sinä ripittäytyä, jollekin, mutta älä kumppanillesi, koska tuollaisen kertominehan vain satuttaa ja loukkaa häntä.

Väitän, ettei hän edes haluaisi tietää tuollaisia asioita ja en minä ainakaan haluaisi tietää, jos vaikka vaimoni ajatuksissaan lankeaisi, tai katsoisi jotain sillä silmällä tms. En taatusti haluaisi tietää sellaista, tai toisaalta voisin nauraa koko jutulle, jos kertoisi. Tämä sama logiikka koskee monia muitakin syntejä, kuten esim. kateutta, vihaa, anteeksiantamattomuutta ja vaikkapa katkeruutta. Älä koskaan mene tunnustamaan tällaisia asioita kohde henkilölle, jos olet vaikka vihastunut häneen jostain syystä. Saat sillä vain vahingon aikaan ja tuon henkilön on sen jälkeen vaikea enää suhtautua sinuun normaalisti. Parannus tulee tehdä, mutta tunnustaminen on aina eriasia ja se tehdään, vain erityistapauksissa, kuten silloin, jos Pyhä Henki kehottaa siihen, tai jokin asia vaatii sopimista / hyvitystä. Mitään ajatusten syntejä ei koskaan mennä tunnustelemaan kenellekään, eikä tyttökaverille tosiaan kande mennä sanomaan, että lankesin himoitsemaan vierasta naista. Pitää vielä tyhmänä sinua ja mitä hän siitä hyötyy? Korkeintaan sen, että hänelle tulee pahamieli, ei mitään muuta.

• En yritä rajoittaa sinun henkilökohtaista vapauttasi valita itse kommenttiesi aihepiiri. Huomaan vain, että olet pitkään tuonut palstalle ainoastaan seksuaalielämään liittyviä kannanottoja.

En moiti em. kommenttejasi. Ne osoittavat sinun elävän/eläneen lähellä kyseistä elämänaluetta ja haluavan jakaa osaamistasi.

Tuokin ylläoleva 19.6.2011 00:55 kommenttisi on aivan OK.

Kysymykseni kuuluu: etkö voisi osallistua muihinkin aiheisiin kuin sukupuolielämän ruotimiseen. Palstalla olisi varmaan tarvetta 'pesunkestävän' helluntailaisen jykeviin lausuntoihin uskomme perusteista ja ajankohtaisista kysymyksistä.

Jos kuitenkin välttämättä haluat pitäytyä ainoastaan navan alapuolisissa teemoissa, niin ystävällisesti ehdotan sinulta rapsakkaa aloitusta ja kannanottoa aikamme ikävistä ilmiöistä, joita hallituksenkin väitetään yhä pitemmälle olevan viemässä.

Ainakaan et voi väittää, ettei aihepiiri olisi ajankohtainen kaikille yhteiskuntaluokille säätyyn ja tunnustukseen katsomatta.

Tässä päivän uutisvirrasta eräs tuore hallitustason innoitus:
        http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Vasemmistoliitto Hallituspuolueet tukevat homoliittoja/1135267013141

• Semper.Fidelis kirjoitti:

En yritä rajoittaa sinun henkilökohtaista vapauttasi valita itse kommenttiesi aihepiiri. Huomaan vain, että olet pitkään tuonut palstalle ainoastaan seksuaalielämään liittyviä kannanottoja.

En moiti em. kommenttejasi. Ne osoittavat sinun elävän/eläneen lähellä kyseistä elämänaluetta ja haluavan jakaa osaamistasi.

Tuokin ylläoleva 19.6.2011 00:55 kommenttisi on aivan OK.

Kysymykseni kuuluu: etkö voisi osallistua muihinkin aiheisiin kuin sukupuolielämän ruotimiseen. Palstalla olisi varmaan tarvetta 'pesunkestävän' helluntailaisen jykeviin lausuntoihin uskomme perusteista ja ajankohtaisista kysymyksistä.

Jos kuitenkin välttämättä haluat pitäytyä ainoastaan navan alapuolisissa teemoissa, niin ystävällisesti ehdotan sinulta rapsakkaa aloitusta ja kannanottoa aikamme ikävistä ilmiöistä, joita hallituksenkin väitetään yhä pitemmälle olevan viemässä.

Ainakaan et voi väittää, ettei aihepiiri olisi ajankohtainen kaikille yhteiskuntaluokille säätyyn ja tunnustukseen katsomatta.

Tässä päivän uutisvirrasta eräs tuore hallitustason innoitus:
        http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Vasemmistoliitto Hallituspuolueet tukevat homoliittoja/1135267013141

No tjoo, onhan tässä tosiaan pyöritty navan alla viime aikoina : ) Olen viime aikoina ollut hiukan väsynyt palstan antiin / aihepiireihin, jotka menevät samaa rataa vuodesta toiseen. Olen aikoinani ollut aloitteen tekijänä Jeesuksen jumaluus keskusteluissa ja käynyt niitä päivä, viikko, etten sanoisi vuosi tolkulla. Samoin, olen ollut mukana vanhurskauttamisketjuissa, sekä aloitteen tekijänä, että muiden mukana vääntämässä. Myös seurakunnan tärkeydestä olen ollut innokas kirjoittamaan ja siinä yhteydessä olen myös vastustanut systemaattista pastoreiden ja seurakuntien mustamaalaamista ym. juttuja. Tässä ne pääaiheet sitten ovatkin, joista olen kiinnostunut, ellei sitten joitain yksittäisiä väittelyitä lasketa mukaan. Ongelma on nyt siinä, että olen jo pitkään huomannut, miten samat aiheet pyörivät palstalla vuodesta toiseen ja samat keskustelijat pyörittelevät samoja asioita, eikä mikään muutu. Olen sanonut sanottavani jo ajat sitten ja kirjoittanut miljoona kertaa samat asiat ja samoille henkilöille, eikä se ole johtanut muuhun kuin siihen, että sama asia aloitetaan aina alusta. Mitä järkeä sellaisessa on? Vääntää jotain samaa aihetta vuodesta toiseen saman / samojen ihmisten kanssa ja molemmat ovat jo lähtökohdittain päättäneet pysyä omissa poteroissaan ja kaatua, vaikka saappaat jalassa. En jaksa enää ottaa osaa loputtomiin teologisiin vääntöihin ja olen totaalisen turhautunut joidenkin keskustelijoiden harhoihin. Minusta tuntuu lähinnä siltä, että tuhlaan aikaani ja annan heille vain jotain sellaista, jota he eivät osaa arvostaa ja jonka he vain polkevat jalkoihinsa. Muutamat palstan vaki nikit ovat sen sortin säätäjiä, että minä en enää vaivaudu heidän kanssaan keskustelemaan yhtään mistään.

Olen nykyään lähinnä sivusta seuraaja ja saatan tarttua joihinkin minua kiinnostaviin aiheisiin ja monesti innostun kirjoittamaan, jos joku on esim. avun tarpeessa, kysyy jotain tms. Silloin tulee sellainen ajatus, että kirjoittamisesta on hyötyä ja kokee olevansa myös jotenkin tarpeellinen. En näe, että kukaan hyötyy jatkuvista ja loputtomista väännöistä, tiettyjen teologisten alueiden ympärillä, vaan pikemminkin koen, että koko keskustelusta on enemmän haittaa, kun hyötyä. Tuo navan alla oleva aihepiiri oli minusta oikein sopiva piristys palstalle ja toisaalta se on myös aina ajankohtainen aihe, joka koskettaa meitä kaikkia. Raamattu puhuu seksistä ja parisuhteesta antaen niihin ohjeita. Haureuden synti on synti, josta Raamattu varoittaa kaikkein eniten, lisäksi se on aihe, joka tietyllä tapaa on aina ajankohtainen ja koskettaa meitä kaikkia. Nuorille on tärkeää antaa aiheesta informaatiota ja myös me aikuiset olemme joskus pihalla kuin lumiukot näillä alueilla. Erilaiset parisuhde ongelmat ym. kysymykset liittyvät meidän uskon vaellukseemme, siinä missä mikä tahansa muu asia, joten katson aiheen tarpeelliseksi. Ymmärrän, että aihe on monille kiusallinen, eikä siitä joidenkin mielestä tulisi keskustella lainkaan, mutta veikkaan, että useimmat kuitenkin ymmärtävät aiheen tarpeellisuuden ja monet voivat saada apua / vastauksia tuon ketjun kautta.

Aihe, josta kehotat minua kirjoittamaan, on myös tärkeä ja ajankohtainen. Se, miten se liittyy helluntailaisuuteen on sitten eriasia. Mielestäni homous ja sukupuolineutraali avioliitto ovat meille aika selviä asioita. Tuskin kukaan uskovainen puoltaa näitä, joten kirjoitus suuntautuisi enemmänkin ulkopuolisille ja olen joitain tämän suuntaisi väittelyitä käynyt mm. ”poikalapsen” kanssa, eivätkä ne johda yleensä mihinkään muuhun kuin silmittömään raivoon. Homoudesta ja siihen liittyvistä teemoista saa muutenkin nykyään kirjoittaa aika tarkasti, ettei tule ongelmia. Homot ovat äärettömän aggressiivisia keskusteluissa ja yksikin loukkaava sana, tai asia, joka voidaan / halutaan ymmärtää väärin, johtaa ties mihinkä ilmoituksiin, puhumattakaan jos tosissaan loukkaa, nimittelee ym. Täytyy osata kirjoittaa ja olla tosi tarkka siitä miten ja mitä kirjoittaa, jos haluaa, että rakentavaa keskustelua syntyy.

Sen verran heitän palloa takaisin sinulle Sember, että kysyn sinulta, miksi sinä jaksat olla palstalla vuodesta toiseen samojen aihepiirien parissa, vaikka asia pyörii samaa kehää, eikä johda mihinkään? Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, että mitä ja ketä se hyödyttää, että väännät samoista aiheista, samojen kirjoittajien kanssa, samoilla vuorosanoilla ja vuodesta toiseen?

• Psalmi50.15 kirjoitti:

No tjoo, onhan tässä tosiaan pyöritty navan alla viime aikoina : ) Olen viime aikoina ollut hiukan väsynyt palstan antiin / aihepiireihin, jotka menevät samaa rataa vuodesta toiseen. Olen aikoinani ollut aloitteen tekijänä Jeesuksen jumaluus keskusteluissa ja käynyt niitä päivä, viikko, etten sanoisi vuosi tolkulla. Samoin, olen ollut mukana vanhurskauttamisketjuissa, sekä aloitteen tekijänä, että muiden mukana vääntämässä. Myös seurakunnan tärkeydestä olen ollut innokas kirjoittamaan ja siinä yhteydessä olen myös vastustanut systemaattista pastoreiden ja seurakuntien mustamaalaamista ym. juttuja. Tässä ne pääaiheet sitten ovatkin, joista olen kiinnostunut, ellei sitten joitain yksittäisiä väittelyitä lasketa mukaan. Ongelma on nyt siinä, että olen jo pitkään huomannut, miten samat aiheet pyörivät palstalla vuodesta toiseen ja samat keskustelijat pyörittelevät samoja asioita, eikä mikään muutu. Olen sanonut sanottavani jo ajat sitten ja kirjoittanut miljoona kertaa samat asiat ja samoille henkilöille, eikä se ole johtanut muuhun kuin siihen, että sama asia aloitetaan aina alusta. Mitä järkeä sellaisessa on? Vääntää jotain samaa aihetta vuodesta toiseen saman / samojen ihmisten kanssa ja molemmat ovat jo lähtökohdittain päättäneet pysyä omissa poteroissaan ja kaatua, vaikka saappaat jalassa. En jaksa enää ottaa osaa loputtomiin teologisiin vääntöihin ja olen totaalisen turhautunut joidenkin keskustelijoiden harhoihin. Minusta tuntuu lähinnä siltä, että tuhlaan aikaani ja annan heille vain jotain sellaista, jota he eivät osaa arvostaa ja jonka he vain polkevat jalkoihinsa. Muutamat palstan vaki nikit ovat sen sortin säätäjiä, että minä en enää vaivaudu heidän kanssaan keskustelemaan yhtään mistään.

Olen nykyään lähinnä sivusta seuraaja ja saatan tarttua joihinkin minua kiinnostaviin aiheisiin ja monesti innostun kirjoittamaan, jos joku on esim. avun tarpeessa, kysyy jotain tms. Silloin tulee sellainen ajatus, että kirjoittamisesta on hyötyä ja kokee olevansa myös jotenkin tarpeellinen. En näe, että kukaan hyötyy jatkuvista ja loputtomista väännöistä, tiettyjen teologisten alueiden ympärillä, vaan pikemminkin koen, että koko keskustelusta on enemmän haittaa, kun hyötyä. Tuo navan alla oleva aihepiiri oli minusta oikein sopiva piristys palstalle ja toisaalta se on myös aina ajankohtainen aihe, joka koskettaa meitä kaikkia. Raamattu puhuu seksistä ja parisuhteesta antaen niihin ohjeita. Haureuden synti on synti, josta Raamattu varoittaa kaikkein eniten, lisäksi se on aihe, joka tietyllä tapaa on aina ajankohtainen ja koskettaa meitä kaikkia. Nuorille on tärkeää antaa aiheesta informaatiota ja myös me aikuiset olemme joskus pihalla kuin lumiukot näillä alueilla. Erilaiset parisuhde ongelmat ym. kysymykset liittyvät meidän uskon vaellukseemme, siinä missä mikä tahansa muu asia, joten katson aiheen tarpeelliseksi. Ymmärrän, että aihe on monille kiusallinen, eikä siitä joidenkin mielestä tulisi keskustella lainkaan, mutta veikkaan, että useimmat kuitenkin ymmärtävät aiheen tarpeellisuuden ja monet voivat saada apua / vastauksia tuon ketjun kautta.

Aihe, josta kehotat minua kirjoittamaan, on myös tärkeä ja ajankohtainen. Se, miten se liittyy helluntailaisuuteen on sitten eriasia. Mielestäni homous ja sukupuolineutraali avioliitto ovat meille aika selviä asioita. Tuskin kukaan uskovainen puoltaa näitä, joten kirjoitus suuntautuisi enemmänkin ulkopuolisille ja olen joitain tämän suuntaisi väittelyitä käynyt mm. ”poikalapsen” kanssa, eivätkä ne johda yleensä mihinkään muuhun kuin silmittömään raivoon. Homoudesta ja siihen liittyvistä teemoista saa muutenkin nykyään kirjoittaa aika tarkasti, ettei tule ongelmia. Homot ovat äärettömän aggressiivisia keskusteluissa ja yksikin loukkaava sana, tai asia, joka voidaan / halutaan ymmärtää väärin, johtaa ties mihinkä ilmoituksiin, puhumattakaan jos tosissaan loukkaa, nimittelee ym. Täytyy osata kirjoittaa ja olla tosi tarkka siitä miten ja mitä kirjoittaa, jos haluaa, että rakentavaa keskustelua syntyy.

Sen verran heitän palloa takaisin sinulle Sember, että kysyn sinulta, miksi sinä jaksat olla palstalla vuodesta toiseen samojen aihepiirien parissa, vaikka asia pyörii samaa kehää, eikä johda mihinkään? Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, että mitä ja ketä se hyödyttää, että väännät samoista aiheista, samojen kirjoittajien kanssa, samoilla vuorosanoilla ja vuodesta toiseen?

Vastauksesi on mielenkiintoinen ja osoitti, että nimimerkkisi takaa löytyy rehellinen ja aito uskova ihminen. Tosin olin tullut tuohon positiiviseen käsitykseen sinun profiilistasi jo aikaisemmin.

Niin, olen kanssasi samaa mieltä, että palstan keskustelut pyörivät samojen kuluneiden aiheiden ympärillä. Esimerkiksi Jeesuksen jumaluus -aiheelle on omistautunut muutamia vakikirjoittajia, joita mikään muu aihe ei tunnu kiinnostavan. Hämmästellä sopii, eivätkö nuo henkilöt itse vihdoinkin huomaa, että mainittu kestoaihe on suorastaan kuolettavan puhki puitu ja joutaisi tulla haudatuksi vähintään pariksi vuodeksi.

Meille tuttu ja tärkeä aihe, jonka jätit mainitsematta, on karismaattisten ilmiöitten perkaaminen Raamatun ilmoittamalla periaatteella: "älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget". Sen verran heitän palloa sinullekin (!), että tuota aihetta ei saisi vaieta liiaksi eikä leimata sitä lähtökohtaisesti pastorien tai seurakuntien mustamaalaamiseksi.

Karismaattinen kaaos on tuttu teema, jonka ajankohtaisuus ei ole kadonnut minnekään. Toisaalta palstalle tarvittaisiin nykyistä enemmän aitoa evankeliumin pelastussanomaa. Todennäköisesti lukijoissa on aina jokunen henkilö, joka väsyneenä harhailee maailman turuilla ja etsii elämäänsä kestävää pohjaa ja uutta suuntaa.

Kysyt minulta, >>miksi sinä jaksat olla palstalla vuodesta toiseen samojen aihepiirien parissa, vaikka asia pyörii samaa kehää, eikä johda mihinkään?

• seppo87

kiitoksia kovasti vastauksesta!! :) Helpotti minua paljon! Siunausta sinulle! :)

• body

Linnut lentävät jatkuvasti päämme yli, mutta jos ne tekevät päähämme pesän, sen pitää jo huolestuttaa, muuten ei.

Samoin ajatuksemme lentävät ja kauneus on aina katsojan silmässä ja Jumala loi meihin kauneustajun että voisimme siitä nauttia, joten nautitaan kauneudesta.

Ympärillämme kulkee myös " jakoavain kristittyjä " , kireitä, ahtaita, ilottomia ja useimmiten toisia aina syyttelemässä kun ovat niin maallisia, mutta antaa heidän mennä, sillä heihin ei toimi muu kuin " rautasaha ".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5941
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      94
      3011
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      25
      2046
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      950
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe