Olen todella pettynyt vuosijuhlien antiin.
Sapatin tilaisuudet Jyväskylän paviljongissa eivät antaneet mitään sielulleni. Oli kuin olisi ollut messuilla, jossa esitellään ja mainostetaan vain kirkkokunnan eri tuotteita ja toimintaa. Business! Business!
Miksi sapatti käytetään tällaiseen jonnenjoutavaan? Missä on pelastussanoma ja vetoomukset? Onko ne uhrattu kaupallisuuden ja viihteen alttarille?
Ilmeisesti asia on niin, että kun kirkon johtajilla ei ole Jumalan koskettavaa Pyhää Henkeä sydämissään, niin ei silloin ole muillekkaan jäsenille mitään annettavaa, vain mainos- ja itsekorotuslauseita.
Eräs adventisti pastori kertoi kuitenkin minulle syyn siihen, miksi vuosijuhlat ovat sapattinakin vain kuin viihdetilaisuus. Hän sanoi suoraan, että nuoriso ei saapuisi juhlille, jos se olisi kovin hengellinen ja herättävä.
Siis papistokaan ei halua hengellisyyttä vuosijuhlille, jotta nuorison viihdehakuisuus ja maalistuneisuus ei estyisi liikaa ja näin estäisi heitä saapumasta juhlille vanhempiensa seurana.
Vuosijuhlat 2011
116
296
Vastaukset
- Miksi näät aina
sen rikan toisten silmässä? Sinunlaisillasi riittää aina kaivamista!
## Ilmeisesti asia on niin, että kun kirkon johtajilla ei ole Jumalan koskettavaa Pyhää Henkeä sydämissään, niin ei silloin ole muillekkaan jäsenille mitään annettavaa, vain mainos- ja itsekorotuslauseita.##
Mikäs sydänten tuntija sinä olet olevinasi, ylpeys paistaa lävitsesi. Vain Jeesus näkee sydämeen?- Petetty kuulija
En kaivele mitään.
Olen itse ollut vuosijuhlilla 40-vuoden ajan.
Kerron kokemukseni ja se on selvästi se, että vuosijuhlat 70-80 luvuilla olivat mielestäni paljon hengellisemmät ja ravitsevammat.
Nykyään on uhrattu kaikki viihteen alttarille.
Mutta sehän on vain Raamatun ennustamaa väistämätöntä "kehitystä".
Maallistuminen on adventtikirkoissakin edennyt jo niin pitkälle, että tuskin Jeesuskaan löytää saapuessaan todellista uskoa adventtikansankaan keskuudesta. Sen osoittaa jo joidenkin adventistien nouseminen takajaloilleen, jos antaa vähänkään palautetta heidän uskonelämänsä laadusta. Vuosijuhlien ohjelmatarjontahan nimenomaan antaa hyvän kokonaiskuvan adventtikansan nykytilasta. - Mene itseesi!
Petetty kuulija kirjoitti:
En kaivele mitään.
Kerron kokemukseni ja se on selvästi se, että vuosijuhlat 70-80 luvuilla olivat mielestäni paljon hengellisemmät ja ravitsevammat.
Maallistuminen on adventtikirkoissakin edennyt jo niin pitkälle, että tuskin Jeesuskaan löytää saapuessaan todellista uskoa adventtikansankaan keskuudesta. Sen osoittaa jo joidenkin adventistien nouseminen takajaloilleen, jos antaa vähänkään palautetta heidän uskonelämänsä laadusta. Vuosijuhlien ohjelmatarjontahan nimenomaan antaa hyvän kokonaiskuvan adventtikansan nykytilasta.Olet vain tyypillinen marisija!
Et ole itse valmis antamaan mitään, mutta kova valittamaan!
Sinä et olisi tyytyväinen vaikka itse Jeesus laskeutuisi taivaasta ja puhuisi siellä adventistien suvijuhlilla?
SINÄ et anna mitään arvoa toisten työlle ja järjestelyille, vaan räksytät vaan turhamaisuuttasi omiasi. - lyhyestä virsi k
En kaivele mitään.
Maallistuminen on adventtikirkoissakin edennyt jo niin pitkälle, että tuskin Jeesuskaan löytää saapuessaan todellista uskoa adventtikansankaan keskuudesta. Sen osoittaa jo joidenkin adventistien nouseminen takajaloilleen, jos antaa vähänkään palautetta heidän uskonelämänsä laadusta. Vuosijuhlien ohjelmatarjontahan nimenomaan antaa hyvän kokonaiskuvan adventtikansan nykytilasta.Petettety kuuluja.
Tein yhden huomion yhteislaulujen aikaan jumalanpalveluksessa, katsellessani sivuilleni monikaan ei suutansa aukaissut laulaakseen, niinkuin en itsekään.
Musiikkimakua on erilaista, mutta nämä uudet laulut eivät vaan saa syttymään, sitä vaan odottaa että nopeasti loppuisi.
Täytyy vaan sanoa, että nykyajan musiikki ei ole hengellistä, niinkuin suuri osa virsistäkin on nukuttavia sävelelleen. - Fniss!
lyhyestä virsi k kirjoitti:
Petettety kuuluja.
Tein yhden huomion yhteislaulujen aikaan jumalanpalveluksessa, katsellessani sivuilleni monikaan ei suutansa aukaissut laulaakseen, niinkuin en itsekään.
Musiikkimakua on erilaista, mutta nämä uudet laulut eivät vaan saa syttymään, sitä vaan odottaa että nopeasti loppuisi.
Täytyy vaan sanoa, että nykyajan musiikki ei ole hengellistä, niinkuin suuri osa virsistäkin on nukuttavia sävelelleen.No mikäs se on hengellistä jos ei nykyajan musiikki, eikä vahanajan virret? Jotain siltä väliltäkö?
- syvällisyys säveliss
Fniss! kirjoitti:
No mikäs se on hengellistä jos ei nykyajan musiikki, eikä vahanajan virret? Jotain siltä väliltäkö?
Fins! Tässä muutamia hyviä hengellisiä lauluja esim. Olen kuullut on kaupunki tuolla, Kirkas aamu pian koittaa, Vanha risti vaik' vuossadat vierivät pois, Täältä puolehen ylhäisen maan, Niin alhaalla kenkään ei kulje, Ihmeinen risti, Öiset varjot hiljaa väistyy, Oi Herra Suuri Luoja maan ja taivaan, Sua kohti Herrani, Golgatalle saavuin synteineni, Vain yksin Jeesus Hän mulle riittävi, Kautta kärsimysten voittoon, Laaksoissa ja alla vuorituulen ystäväni mua johdattaa, Ottaos Herra mun käteni heikot suo niiden palvella sua.
Tässä muutamia hyviä hengellisiä lauluja joita tuli mieleeni.
Hyvä hengellinen laulu saa kansan laulamaan. - Sirkkaiita
syvällisyys säveliss kirjoitti:
Fins! Tässä muutamia hyviä hengellisiä lauluja esim. Olen kuullut on kaupunki tuolla, Kirkas aamu pian koittaa, Vanha risti vaik' vuossadat vierivät pois, Täältä puolehen ylhäisen maan, Niin alhaalla kenkään ei kulje, Ihmeinen risti, Öiset varjot hiljaa väistyy, Oi Herra Suuri Luoja maan ja taivaan, Sua kohti Herrani, Golgatalle saavuin synteineni, Vain yksin Jeesus Hän mulle riittävi, Kautta kärsimysten voittoon, Laaksoissa ja alla vuorituulen ystäväni mua johdattaa, Ottaos Herra mun käteni heikot suo niiden palvella sua.
Hyvä hengellinen laulu saa kansan laulamaan.Joo, olen samaa mieltä! Mainitsemasi laulut ovat minullekin rakkaita.
Kyllä nuo kaikki löytyvät aivan adventistien omasta laulukirjasta;) niin miksi muuten ei suosita enemmän noita vanhoja ja raakkaita, että voisi oikein sydämensä halusta laulaa mukana, kun sekä sävel etä sanat ovat tuttuja?
Joku uusikin tietysti voisi olla aivankuin kokeeksi ja vaihteluksi välissä, niin ehkäpä siitäkin voisi vähitellen oppia pitämään. - Pintaa syvemmälle
Hyvä hengellinen laulu saa kansan laulamaan.Vastine... syvällisyys säveliss... On totta, että vanhat hengelliset laulut pitävät pintansa, niitä eivät läheskään kaikki uudet tule voittamaan hengellisyydellään, tässä vuosien aikana se on jo käynyt todeksi.
- Fniss!
Hyvä hengellinen laulu saa kansan laulamaan.Kyllä minä myös ehdiin rakastua noihin "Adventtilauluja"-kirjan lauluihin ja olen vierastanut "Seurakunta laulaa"-kirjan uusia lauluja, muutettuja sanoituksia ja sovituksia, vaikka on sielläkin mukana paljon hyviä vanhoja entisen lauluirjan lauluja; Siunausvirrat nyt kuohuu, Mä luotan Herraan, Sun Henkesi sateen alle, jne.
Muistan kun äitini sai käteensä ensimmäisen kerra "Adventtilauluja", miten surullinen hän oli kun sieltä puuttui vanhoja hänelle niin rakkaita, tuttuja lauluja ja oli tullut uusia, outoja tilalle. (Mikähän se oli edellisen laulukirjan nimi? On täällä varmaan sellaisia jotka muistavat.)
Täytyy vain ajatella, että nuo vanhat hyvät laulutkin ovat joskus olleet uusia ja tuntemattomia. Kyllä näihin uusiinkin tulee korva tottumaan ja seuraava sukupolvi haikailee näitten perään kun tulee taas uusia lauluja.
Ja kukapa kieltää laulamasta mieleisiään lauluja vaikka aamusta iltaan. Saa sitä muulloinkin laulaa kuin Vuosijuhlilla.
Yksi lempilauluistani on "Yksin en kulje en hetkeäkään, vierelläin aina mä Jeesuksen nään...", jota laulelen monesti (lähimmäisteni kiusaksi olemattomalla lauluäänelläni) aivan huomaamattani mitä kummallisimmissa paikoissa. - makuja monenlaisia
Fniss! kirjoitti:
Kyllä minä myös ehdiin rakastua noihin "Adventtilauluja"-kirjan lauluihin ja olen vierastanut "Seurakunta laulaa"-kirjan uusia lauluja, muutettuja sanoituksia ja sovituksia, vaikka on sielläkin mukana paljon hyviä vanhoja entisen lauluirjan lauluja; Siunausvirrat nyt kuohuu, Mä luotan Herraan, Sun Henkesi sateen alle, jne.
Muistan kun äitini sai käteensä ensimmäisen kerra "Adventtilauluja", miten surullinen hän oli kun sieltä puuttui vanhoja hänelle niin rakkaita, tuttuja lauluja ja oli tullut uusia, outoja tilalle. (Mikähän se oli edellisen laulukirjan nimi? On täällä varmaan sellaisia jotka muistavat.)
Täytyy vain ajatella, että nuo vanhat hyvät laulutkin ovat joskus olleet uusia ja tuntemattomia. Kyllä näihin uusiinkin tulee korva tottumaan ja seuraava sukupolvi haikailee näitten perään kun tulee taas uusia lauluja.
Ja kukapa kieltää laulamasta mieleisiään lauluja vaikka aamusta iltaan. Saa sitä muulloinkin laulaa kuin Vuosijuhlilla.
Yksi lempilauluistani on "Yksin en kulje en hetkeäkään, vierelläin aina mä Jeesuksen nään...", jota laulelen monesti (lähimmäisteni kiusaksi olemattomalla lauluäänelläni) aivan huomaamattani mitä kummallisimmissa paikoissa.Finss! Uudemmassa musiikissa vaan ei löydy samaa hengellistä syvällisyyttä kuin näissä vanhoissa hengellisissä lauluissa, vaikka uutta musiikkia on tullut kuunneltuakin.
Hämmästyin kun nuori tyttöni sanoi vuosijuhlilla lauletusta musiikista, että se ei olut hänen makuunsa sapattijumalanpalveluksessa soitettu musiikki.
Hänkin pitää näistä vanhoista hengellisistä lauluista esim. Täältä puolehen ylhäisen maan ja Olen kuullut on kaupunki tuolla jne... - & & &
makuja monenlaisia kirjoitti:
Finss! Uudemmassa musiikissa vaan ei löydy samaa hengellistä syvällisyyttä kuin näissä vanhoissa hengellisissä lauluissa, vaikka uutta musiikkia on tullut kuunneltuakin.
Hämmästyin kun nuori tyttöni sanoi vuosijuhlilla lauletusta musiikista, että se ei olut hänen makuunsa sapattijumalanpalveluksessa soitettu musiikki.
Hänkin pitää näistä vanhoista hengellisistä lauluista esim. Täältä puolehen ylhäisen maan ja Olen kuullut on kaupunki tuolla jne...Vastine makuja monenlaisia..... Tuli mieleeni kirjoitustasi lukiessani, että nuorisomusiikin voisi kyllä siirtää nuortenpäiville ja nuorten tilaisuuksiin mieluummin kuin vuosijuhlille, jossa enemmistö on varttuneempaa väkeä, ja on totta että monet nuoretkin pitävät hyvästä vanhasta HENGELLISESTÄ musiikista.
- ne virret ja laulut
lyhyestä virsi k kirjoitti:
Petettety kuuluja.
Täytyy vaan sanoa, että nykyajan musiikki ei ole hengellistä, niinkuin suuri osa virsistäkin on nukuttavia sävelelleen.http://radiogospel.s3.amazonaws.com/rgmainjk11.html
Tuolta Juhannuskonferenssiin.. lauluihinkin.
Aikoinaan kun Luther teki virtensä ne tutut ja monen sydämiin jubileeraavat "oikeat", ne on kapakkalaulujen pohjalle tehty. Se tavoitti silloin kansan, olihan ne tuttuja, sieltä tuopin ääreltä.
Meitä "vanhoja" kiitättää ne "vanhat" oikeat hengelliset laulut, näinhän se on.
Mutta tämän ajan nuoret ovat kasvaneet uudemman musiikin ääreen ja käy niin kuin itselleni kerran, soittelin näitä omaa sydäntäni lähellä olevaa rakasta sydämen virsiä, saapui Jumalanpalveluksen jälkeen nuori ja "piti saarnan".
”Miksi näitä hautajaislauluja lauletaan””” ei elämä olevia uusia hengellisiä lauluja …jne. !! .. Niin, mikä minulle ja sinulle on tuttu ja turvallinen, "vanha kapakkalaulu" virsimuunnos, on päivän hautajaislaulu nuoren kohdalla.
Nuori veisaa aikansa sävelmillä kiitosta Herralle ja siinäpä voi vanhan sydämeen nousta juopa, oikean ja käsitteellisen väärän välille.
Kyllä se nykyajan musiikkikin voi olla hyvää hengellistä, kun aika koittaa. Niistä joistakin lauluista tulee sitä ikivihreätä, kun tämä nykyajan nuoriso taas ovat iältään vanhoja, meidän kaltaisia, Herran tulon viipyessä.
Siihen se joidenkin kohdalla juopa taas rakentuu, sydänten asenteeseen.
Mutta avoin sydän Herran edessä voi tavoittaa nuoremmankin kiitosvirren, uusin nuotein ja sävelin, siihen se seurakuntaruumis rakentuu Herran nimessä.
Mutta jos sitä sydäntä ei tavoita, voi meistä tulla murrilan setiä ja tätejä.
nm. hellutalainen. - viihde pois
En kaivele mitään.
Maallistuminen on adventtikirkoissakin edennyt jo niin pitkälle, että tuskin Jeesuskaan löytää saapuessaan todellista uskoa adventtikansankaan keskuudesta. Sen osoittaa jo joidenkin adventistien nouseminen takajaloilleen, jos antaa vähänkään palautetta heidän uskonelämänsä laadusta. Vuosijuhlien ohjelmatarjontahan nimenomaan antaa hyvän kokonaiskuvan adventtikansan nykytilasta.Petetty kuulija..... Vuosijuhlat pitäisi olla juuri niinkuin 70-80 luvuilla, ainakin sapattijumalanpalvelus.
Alussa hyvä hengellinen yhteislaulu johon kaikki ottavat osaa, alkurukous Raamatuntekstit, Yhteinen Raamatuntutkistelu, yhteislaulut nimenomaan hengelliset, saarna ja saarnan loputtua lapset tulivat laulamaan mitä lastenluokilla harjoittelivat ne olivatkin ilahduttavaa kuunneltavaa ja nuorisokuorokin sopii lopuksi, niinkuin todistuspuheenvuorotkin. - Henki sanoo seurakun
viihde pois kirjoitti:
Petetty kuulija..... Vuosijuhlat pitäisi olla juuri niinkuin 70-80 luvuilla, ainakin sapattijumalanpalvelus.
Alussa hyvä hengellinen yhteislaulu johon kaikki ottavat osaa, alkurukous Raamatuntekstit, Yhteinen Raamatuntutkistelu, yhteislaulut nimenomaan hengelliset, saarna ja saarnan loputtua lapset tulivat laulamaan mitä lastenluokilla harjoittelivat ne olivatkin ilahduttavaa kuunneltavaa ja nuorisokuorokin sopii lopuksi, niinkuin todistuspuheenvuorotkin.Oikein viihde pois.
Ihminen mennessään uskoontulon jälkeen kasteelle, voi jubileerata niin, että aina kokee, että olisipa tämä juhlahetki jatkuvaa.
Mutta ei, ei se jatku samanlaisena lämpöisenä kastepäivinä loputtomiin, vaan tulee matkanteko.
Myös Jumalanpalveluksiin voidaan ajatella ohjelmaa, joka jatkuisi samanhenkisenä viikosta toiseen, mutta onko Jumala tarkoittanut palvelupäivänsä muotittavaksi? Ei ehkä.
Mutta me voidaan luoda ohjelmat ja kaavat, jonka mukaan Jumala ilmestyy sydämiin.
Mutta mikä on vaelluksien päivittäinen matka? Entäpä jos Herran alttarilla kuuluisi olla välillä valitusvirsien aika, taistelujen aika, itkujen aika, niin onko niihin tilaa?
ts. kyse olisikin aitoudesta, mitä Henki seurakunnille sanoo!
Ei katsella juoksuhautoihin, joissa joskus on taistelut voitettu, vaan sanotaan: "Puhu Herra palvelijasi kuulee!"
En polje ajatuksiasi, vaan herätänkin jokaista kysymään Hengen johdatusta tähän päivään! - LASKU.
En kaivele mitään.
Maallistuminen on adventtikirkoissakin edennyt jo niin pitkälle, että tuskin Jeesuskaan löytää saapuessaan todellista uskoa adventtikansankaan keskuudesta. Sen osoittaa jo joidenkin adventistien nouseminen takajaloilleen, jos antaa vähänkään palautetta heidän uskonelämänsä laadusta. Vuosijuhlien ohjelmatarjontahan nimenomaan antaa hyvän kokonaiskuvan adventtikansan nykytilasta.ompa i hmeellistä,että kuulit jotain mainoksia?
minä en sensijaan kuullut varsinaisissa tilaisuuksissa mitään mainoksia,
ainoaastan väliajalla.Juhlat olivat oikein hyvät ja oli paljon hyviä puhujia
ja puhuttelevia ja kauniita lauluesityksiä..Ei juhlien pidäkkään olla aina samanlaiset,niin kuin sinun mielestäsi,olet kaavoihin kangistunut
tiukka pipo .Pysy kotonasi ja kuuntele sitä 70-80 luvun kasettia,jos se on parempi.
Kukaan ei pakota sinua vuosijuhlille.arvostelu mielellä ei saa lähteä
sanan kuuloon vain rukoillen.SITÄ SAA MITÄ TILAA.
- Adventisteilla taas
IHANAT ja Hengentäyteiset vuosijuhlat, kuten aina ennenkin!
Uskon nälkäisiä ihmisiä tuli etsimään Jeesusta ja ne joiden sydän oli avoin ja tyhjä täyttyi Hänen rakkaudellaan.
Sillä ne jotka sydämestään etsivät, löytävät Hänet.
Kiitokset myöskin pastoreille ja muulle henkilökunnalle, olitte tehneet epäitsekästä työtä, Jumala saakoon palkita vaivannäkönne.
Erikoiskiitos myöskin emännille ja muille apulaisille hyvistä ja terveellisistä ruuista. Oli taaskin ilo olla vieraananne, kuten aina. KIITOS ! - Fniss!
Ehkä et kuullut Jeesuksen ääntä, koska et tunne hänen ääntään. Tai sitten et edes kuunnellut kaikkia saarnoja niihin paneutuen, vaan etsimällä etsiit epäkohtia ja kritisoimisen aihetta, vahvistusta omille ennakkoluuloillesi.
Mitä sinä pidät viihteelisyytenä? Musiikki- ja lauluesitykset olivat tällä kertaa minun makuuni, nämä aikuisille tarkoitetut ainakin, jotka pääsin näkemään.
Kyllä minä sain paljon sieltä mietiskelyn aihetta. Olihan siellä tosin mukana joittenkin hyvien kirjojen mainostamista, hyväntekeväisyyteen ja evankeliumin eteenpäin viemiseen kehoittamista, mutta en minä siinä sitä kaupallisuutta eroittanut.
Saarnathan on nauhoitettu. Otapa ja kuuntele ne ajatuksen kanssa. Ehkä saat sinäkin niistä jotain kun avoimin mielin kuuntelet. Minä kuuntelin yhden puheen netissä Puhu Herra palvelijasi kuulee, pidin hyvin paljon siitä oli hyvin puhetteleva aihe, mukava kun kuulee suomalaista tänne toiselle puolelle maapalloakin.
Kuuntelen enemmänkin jos ne vain tänne asti kuuluvat.- Valvova
Kuinka jokin amerikkalainen uskonlahko ja kultti voikaan tarjota mitään, kun päämotiivina kaikelle on vain rahan kerääminen ja papiston ahne ja irstas elämä?
Mammona on adventtikirkon prioriteetti numero 1.
Kuinka monta kolehtia keräsivät sapattina Jyväskylässä vuosijuhlillaankin?- Valon Taikaa
Mietippä miksi he keräävät rahaa sapattisin?
No siksi, että jäseniä on enemmän katsomoissa rahaa antamassa.
Tulojen maksimointia! Tulojen maksimointia!
Eihän sitä sunnuntaina kannata enää kolehtihaavia kierrättää.
Tosin papiston matkarahakorvaukset vuosijuhlille voi kerätä vielä sunnuntainakin uudestaan. Voivat ainakin käydä sunnuntaikolehdin rahoilla mäkissä kotimatkallaan hampurilaiset nykäsemässä huiviinsa. - onko näin?
Olitkos Valvova siellä juhlilla itse paikanpäällä tarkkaamassa mitä mihin teki, vai olitko kotona unessa.
Ja kaikki maksaa ei nykyisin saa mitään ilmaiseksi, joten kaikki kirkot ja muutkin laitokset toimii vain rahalla.
Ja jos ihmiset antaa kolehtiin vapaaehtoisesti, niin mikäs siinä Valvovaa sitten kiikastaa, vai sinullekko ne rahat olisi pitänyt osoittaa, taitat ollakkin Valvova vain rahassa. - Fniss!
Kenen kuvittelet sponsoroivan tuollaiset juhlat? Vai luuletko, että esim. Paviljongi oli lainattu Adventtikirkolle ilmaiseksi?
- Fniss!
Valon Taikaa kirjoitti:
Tosin papiston matkarahakorvaukset vuosijuhlille voi kerätä vielä sunnuntainakin uudestaan. Voivat ainakin käydä sunnuntaikolehdin rahoilla mäkissä kotimatkallaan hampurilaiset nykäsemässä huiviinsa.Te olette hauska pari, Valvova ja Valon Taikaa, kun aina samoihin aikoihin ilmestytte palstalle. Taidatte jatkuvasti kulkea käsi kädessä?
Kohta siihen ilmestyy myös Valon Viesti ja Valon Aikaa. Siinä sitten pönkitätte toinen toistanne ja niin samalla tyylillä, että voisi kuvitella teidän olevan yksi ja sama ihminen. - ehdottaja 1844
Fniss! kirjoitti:
Kenen kuvittelet sponsoroivan tuollaiset juhlat? Vai luuletko, että esim. Paviljongi oli lainattu Adventtikirkolle ilmaiseksi?
Eikös asia olisi helpompi ja kätevämpi hoitaa siten, että jokainen maksaa vuosijuhlien osallistumismaksunsa etukäteen ja niillä varoilla katetaan kulut.
Samoin voi ateriamaksunsakin suorittaa ennen juhlia.
Eipähän tarvitsisi raha-asioita miettiä sapattina. - Valvova
onko näin? kirjoitti:
Olitkos Valvova siellä juhlilla itse paikanpäällä tarkkaamassa mitä mihin teki, vai olitko kotona unessa.
Ja kaikki maksaa ei nykyisin saa mitään ilmaiseksi, joten kaikki kirkot ja muutkin laitokset toimii vain rahalla.
Ja jos ihmiset antaa kolehtiin vapaaehtoisesti, niin mikäs siinä Valvovaa sitten kiikastaa, vai sinullekko ne rahat olisi pitänyt osoittaa, taitat ollakkin Valvova vain rahassa.Katsoin muutaman pellen esityksen videolta Media 7 sivustolta.
Eiköhän se ole riittävästi. - Fniss!
ehdottaja 1844 kirjoitti:
Eikös asia olisi helpompi ja kätevämpi hoitaa siten, että jokainen maksaa vuosijuhlien osallistumismaksunsa etukäteen ja niillä varoilla katetaan kulut.
Samoin voi ateriamaksunsakin suorittaa ennen juhlia.
Eipähän tarvitsisi raha-asioita miettiä sapattina.Se olisi yksi ehdotus, mutta siinä menisi mahdollisuus osallistua juhliin niiltä, joilla ei ole varaa maksaa osallistumismaksua. Mielestäni juhlien sponsoroiminen täytyy tapahtua vapaaehtoisuuden pohjalta ja sehän onnistuu juuri tuollaisella kolehdin keräämisellä, johon voi laittaa varojensa ja auttamishalunsa mukaan.
- Valon Taikaa
Fniss! kirjoitti:
Te olette hauska pari, Valvova ja Valon Taikaa, kun aina samoihin aikoihin ilmestytte palstalle. Taidatte jatkuvasti kulkea käsi kädessä?
Kohta siihen ilmestyy myös Valon Viesti ja Valon Aikaa. Siinä sitten pönkitätte toinen toistanne ja niin samalla tyylillä, että voisi kuvitella teidän olevan yksi ja sama ihminen.Siinäpä sinulle "Fniss!" miettimistä paremman puutteeseesi?
Adventistit ovatkin kokemukseni pohjalta kuvitteleva ja epäilevä ihmisrotu.
Ettei vain nyt yöunesi menisi pilalle? - Fniss!
Valon Taikaa kirjoitti:
Siinäpä sinulle "Fniss!" miettimistä paremman puutteeseesi?
Adventistit ovatkin kokemukseni pohjalta kuvitteleva ja epäilevä ihmisrotu.
Ettei vain nyt yöunesi menisi pilalle?Ei hyvä ihminen, ei minun yöuniani Valon Taika pysty viemään. Sammautan valot aina nukkumaan mennessäni koska en pelkää pimeässäkään.
Valvova
Miksi syytellä Amerikkalaisesta evankelioimisesta Suomen maaperällä ?
Eivätkö Toronton herätykset ja Obeliskien kärkikolmiot ole vaikuttaneet hengellisesti, sekä seurakunnissa, että kirkkojen ornamenteissa tunnustetulla tavalla hyväksyttävinä ?
Olisiko aika palata noitakulttuuriin, jossa shamaanit noitarumpuineen seitakivien juurella latoisivat loitsujaan Sammon ryöstöstä ?
Haluaisimmeko palata takaisin juutalaiskristilliseen elämän tapaan, vai kaikki sallivaan pakanallisiin muotoihin, joissa säädöttömyys on laillista ja hyväksyttävää ?
Onko sinulla tarjottavana parempaa ?- pakanuus
ylifariseus_1 kirjoitti:
Valvova
Miksi syytellä Amerikkalaisesta evankelioimisesta Suomen maaperällä ?
Eivätkö Toronton herätykset ja Obeliskien kärkikolmiot ole vaikuttaneet hengellisesti, sekä seurakunnissa, että kirkkojen ornamenteissa tunnustetulla tavalla hyväksyttävinä ?
Olisiko aika palata noitakulttuuriin, jossa shamaanit noitarumpuineen seitakivien juurella latoisivat loitsujaan Sammon ryöstöstä ?
Haluaisimmeko palata takaisin juutalaiskristilliseen elämän tapaan, vai kaikki sallivaan pakanallisiin muotoihin, joissa säädöttömyys on laillista ja hyväksyttävää ?
Onko sinulla tarjottavana parempaa ?Maahiset, tontut, menninkäiset, peikot, noidat, velhot...
Partiolaiset jatkavat vanhaa perinnettä. Ne on usein nimetty menneitten taikauskojen mukaan, esim. maahiset partio.
http://www.ilmatar.net/~np/misc/suomenmaahistutkijat.html
Harri Potter noituuksineen on saavuttanut suuren suosioon. Loitsimisloru "abrakadabra" on peräisin aramean kielisestä loitsusta "avada kedavra" ("tuhoutukoon tämä esine/kohde").
Joulupukit kiertää ja tontut kurkkii, trullit vitsoo: on hyvin jalkautunut kristillisiin piireihin
Pakanuuden perinteet säilyvät. - Tyytyväinen vieras
Valon Taikaa kirjoitti:
Tosin papiston matkarahakorvaukset vuosijuhlille voi kerätä vielä sunnuntainakin uudestaan. Voivat ainakin käydä sunnuntaikolehdin rahoilla mäkissä kotimatkallaan hampurilaiset nykäsemässä huiviinsa.Maksimointi on sitä, että vasta puolet tilaisuuden kuluista tuli kolehdeista täytetyiksi. Ei niillä päästä rikastumaan. Jokainen työ ja anti juhlilla oli lahjaa teille koko seurakunnalta, sillä osallistumme siihen jokainen. Olkaamme kiitollisia ja tyytyväisiä niin kauan, kun saamme edes kokoontua yhteen.
- voi sinua..
http://radiogospel.s3.amazonaws.com/rgmainjk11.html
Kuuntelepa konferenssia ja kuinka puhutaan rahasta, kolehti rahasta, muovirahasta ja toivotaan kuinka niitä annetaan ja käytetään.
Arvaapa Valova miksi?
Herran työhön. Siksi adventtikirkonkin keskuudessa kerätään kolehtia ja muissakin seurakunnissa, koska se on väline, millä tehdään myös Herran työtä.
ts. sinun sanasi kolisee vain tyhjyyttä, koska sinulla ei ole mitä antaa Herran työhön, siis halusta antaa.
Juhlat on Herran kansoille tärkä, siksi he jokainen kerääntyy vuosittain juhliin.
Niin keräännyttiin Israelissakin jne.
Maailman ihmisetkin kerääntyvät rokkijuhlilleen ja muille menoilleen, samanmieliset omille kokoontumisille. Kirjailijat vuosittain Lahden Mukkulaan esimerkkinä. Puolustusvoimat marssivat vuosittain omat marssinsa.
Mutta auta armias teitä joutavia Valvovia, kun Herran omat kokoontuu johonkin, niin natina kuuluu, mutta sehän on rienaahaherranne tarkoitus, itkeä kauttanne siitä, että sillä ei ole siunausta, eikä tämän rienaajan opetuslapsilla.
sanoisin Hävetkää jorinoitanne.
- huomaaja
Jyväskylän paviljongin suuri sali vetää 1200 henkeä.
Sapattina oli vielä paikkoja vapaana, joten paikalla oli n. 1000 adventistia.
Tästä noin 60% on aktiivijäseniä, joten kutistunut, kutistunut on se suuri babylon.
15- vuotta sitten oli vielä pari tuhatta kuulijaa juhlilla.
Kohta voidaan vuosijuhlat järjestää jonkun jäsenen kotona, joten kulujakin on silloin vähemmän.- Fniss!
Nykyajan tekniikka sitä edesauttaa, että ei tarvitse matkustaa paikan päälle (ja maksaa matkakustannuksia, ehkä kaukaakin) kun voi seurata netiltä juhlien kulun.
Kuulijoitten lukumäärä saattaa olla itseasiassa suurempi nyt kuin 15 vuotta sitten, kun laskee kuulijoiksi myös kaikki nettikuuntelijat.
Jäähän siitä pois tosin se tärkeä sosiaalinen kanssakäyminen. - huomaaja
Fniss! kirjoitti:
Nykyajan tekniikka sitä edesauttaa, että ei tarvitse matkustaa paikan päälle (ja maksaa matkakustannuksia, ehkä kaukaakin) kun voi seurata netiltä juhlien kulun.
Kuulijoitten lukumäärä saattaa olla itseasiassa suurempi nyt kuin 15 vuotta sitten, kun laskee kuulijoiksi myös kaikki nettikuuntelijat.
Jäähän siitä pois tosin se tärkeä sosiaalinen kanssakäyminen.Aika onneton laatu media-7 nettivideoissa.
Ei sellaista moskaa viitsi katsella.
Tuskin kukaan nettitarjonnan perusteella jää pois juhlilta?
Eläköityminen ja kyllästyminen suurin poisjäännin syy. - Fniss!
huomaaja kirjoitti:
Aika onneton laatu media-7 nettivideoissa.
Ei sellaista moskaa viitsi katsella.
Tuskin kukaan nettitarjonnan perusteella jää pois juhlilta?
Eläköityminen ja kyllästyminen suurin poisjäännin syy.No, kuka viitsii katsella kuka ei. Jos ei kiinnosta, niin ei katsele. Jos kiinnostaa, niin katselee vaikka videon laatu ei kaikkein korkeatasoisinta olisikaan.
Ulkomailla asuu paljon suomalaisia, joilla ei tule matkustettua kauas kotosuomeen kesäjuhlille ja jotka haluavat mielellään kuunnella suomenkielisiä saarnoja.
Mistä sinä muuten sen laadun tiedät jos et viitsi edes sellaista moskaa katsella?
Minä katselin, eikä minua häirinnyt yhtään.
- Siunausta nuorille
Vastine petetylle kuulijalle.... Oli mielenkiintoista kuulla ateisti kodista lähtöisin olevan teinitytön todistus omasta uskoontulostaan.
Hän oli vielä niin aito reipas ja luonnollinen nuori neitonen. Hän oli jo kerennyt todistaa uskostaan monille tuntemilleen nuorille.
Ihmeelliset ovat Herran tiet.Samaa mieltä. Se oli hieno todistus Jumalan voimasta pelastaa mistä tahansa lähtökohdasta tuleva ihminen, joka etsii Herraa ja hänen totuuttaan.
- Vasemmalla en ole
Kommunistikoti oli minunkin lähtökohtani ja suku sitä samaa, mutta Jumalan tiet ovat ihmeelliset. Tänään kiitän Herraa, että olen uskon tiellä ja vielä jopa adventisti.
- tällä kertaa
Petetty kuulija
Aiheet eivät ilmeisesti koskettaneet sinua.
Ihmisellä on oikeus olla pettynyt. Varmaan se harmittaa, jos olet kauempaa juhlille saapunut tai olisit halunnut nähdä herätyksen aallon.
Ajat muuttuvat ja pahempaan päin on maailma menossa.
Nimimerkki Fniss on kuitenkin saanut sielunravintoa yllinkyllin. Harmi, että ette toisianne tavanneet, että Finiss olisi voinut jakaa iloaan ja hengentäyteyttään kansasi.
Ehkä se ravinnon saanti oli tällä kertaa tarkoitettu Fnissille ja tolle "miks näät aina" marisijalle. Ehkä he olivat juuri tällä kertaa pastoreitten puhuman ravinnon tarpeessa.- Fniss!
Näin ajattelen minäkin. Kuiva maa sitä vettä tarvitsee ja sai sitä taas pisaran lisää.
Ehkä "Petetty kuulija", joka on 40 vuotta kulkenut mukana, on saanut jo niin paljon vettä, ettei häneen enempää mahdu, mutta silti kaipaa sitä tunnetta kun sitä janoonsa sai. Kaipaa sitä ensirakkautta, joka on aikaa myöten latistunut ja alkanut tuntumaan jo arkiselta.
- veli#
Kiitos näistä tiedoista tulevista kesä juhlista.
Siunausta teille kyllä Jeesus on hyvä!
yks advari veli. - juhlamielellä
Hyvä, että on vielä näköjään kunnon kesäjuhlia olemassa.
Eipä tarvitse ensi vuonna mennä adventtikirkon vuosijuhlille, kun on näemmä paljon iloisia hengengellisiä tapahtumia tarjolla muualla.
Ei tarvitse enää pettyä.- Fniss!
Kuinka suuret vaatimukset sinulla sitten lienee. Ettet sittenkin taas vain pety jos et tulekaan herätykseen edes siellä.
- totuus tekee vapaaks
juhlamielellä.... kyllä on iloista hengellistä musiikkia muuallakin, mutta nykyajan musiikki on vaan niin pinnalliseksi käynyt.
Kiinnostaako sinua tosiaankin uskon suunnat, jotka eivät sapatista ja muista totuuksista piittaa, vaan kumoavat monet Raamatun selvät totuudet.
Parhaita ovat muuten vanhat hengelliset laulut, sillä niistä löytyy syvällisyys. Hyvä ja siunattu se oli Adventistienkin kesäjuhla, joskus jotain ei juhla tavoita, ei siellä, eikä ehkä nyt täälläkään Isossa Kirjassa.
- irti hihhulismista
Astraalimatkaaja, silmänkääntötemppuilija, morffiiniriippuvainen, okkultisti, hallusinaationäkijä Ellen G. White keksi koko adventismin oman sairaaloisen mielensä syövereissä ja sen pohjalle rakennettu amerikkalainen kultti rantautui myös Suomen maaperälle 1900-luvun alussa.
Kultti järjestää jäsenistölleen vuosijuhlat kerran vuodessa, jossa 1844 keksitty tarina päivitettynä iskostetaan uudelleen jäsenistön aivokoppaan.
Eihän se niin tavatonta ole nykymaailmassa,
että liiketoiminta järjestää messujaan markkinoidakseen keksintöjään, vaikkakin sitten jo aikansa eläneitä. - eronnut -80-luvulla
Adventismi on alusta loppuun asti 10% tuloista-bisnes. Sen sisältö on ollut kautta historiansa kyseenalaista? MUTTA hyvä kun edes nyt sen huomaatte, että teitä on huijattu..?
Ei adventismi ole edes kristinuskoa vaan irvikuva siitä... - Sivusta seuraava
Katselin muutamia pätkiä netistä ja on se säälittävää touhua. Mikä saa aikuiset ihmiset vajoamaan niin alas, että osallistuvat tuollaiseen? Myötähäpeän tunne oli sanoin kuvaamaton.
Johan lapset päiväkodeissa ja ala-asteilla osaavat järjestää näyttävämpiä juhlia... - Väärämieliselle:
Sinä olet vain ILKEÄMIELINEN kadehtija!
- Olisit tullut mukaan
etkä jäänyt niin sivuun, että et nähnyt eikä kuullut mitään, kunhan vain räksyttät sitä rikinkatkuista suurta suutasi.
- katos..
Olisit tullut mukaan kirjoitti:
etkä jäänyt niin sivuun, että et nähnyt eikä kuullut mitään, kunhan vain räksyttät sitä rikinkatkuista suurta suutasi.
"Olisit tullut mukaan". Annetaan ihmiselle vapaus, jos sivusta seuraaja tykkää enemmän päiväkotien juhlista niin miksi hänen pitäisi kehua adventistien juhlaan, josta ei tykännyt, kun kuunteli lähetystä?
Ihmisiä on niin monenlaisia ja kuka tykkää mistäkin, että ei kaikkien tarvitse tykätä juuri siitä mistä sinä tykkäät!
Hyvä olisi, jos ihmiset tykkäisivät Jeesuksesta, mutta paholainen miellyttää ihmismieltä. - Sivusta seuraava
katos.. kirjoitti:
"Olisit tullut mukaan". Annetaan ihmiselle vapaus, jos sivusta seuraaja tykkää enemmän päiväkotien juhlista niin miksi hänen pitäisi kehua adventistien juhlaan, josta ei tykännyt, kun kuunteli lähetystä?
Ihmisiä on niin monenlaisia ja kuka tykkää mistäkin, että ei kaikkien tarvitse tykätä juuri siitä mistä sinä tykkäät!
Hyvä olisi, jos ihmiset tykkäisivät Jeesuksesta, mutta paholainen miellyttää ihmismieltä.Jeesus kiertää tuollaiset tapahtumat hyvin kaukaa ja tuskin siellä olisi viihtynyt paholainenkaan. Eiköhän vihtahousukin vaadi esimerkiksi edes sen, että laulajilla olisi aavistus laulunääntä.
- mukana nauramassa
Sivusta seuraava kirjoitti:
Jeesus kiertää tuollaiset tapahtumat hyvin kaukaa ja tuskin siellä olisi viihtynyt paholainenkaan. Eiköhän vihtahousukin vaadi esimerkiksi edes sen, että laulajilla olisi aavistus laulunääntä.
Adventtikultin vuotuinen kokoontuminen on vain jäsenten viihdyttämistä.
Eihän silloin tarvita minkään alan osaajia, ei musiikinkaan, saati puhujien.
Kuulijoilla on paljon hupaisampaa kun lauluesityksissä on soraääniä ja säveltapailuja siellä täällä ja puhujat lukevat rukouksiaan ryppyiseltä käytetyltä vessapaperilta. Hih!
Kaikkein hupaisampaa on, kun laulajat ovat hyvin vakavan ja happaman näköisiä kun he laulavat ilosta ja onnesta. Hih!
Viihdettä parhaimmillaan, kuin sketsihahmoja teatteriesityksessä. - Pilkkaat Jeesusta,
Sivusta seuraava kirjoitti:
Jeesus kiertää tuollaiset tapahtumat hyvin kaukaa ja tuskin siellä olisi viihtynyt paholainenkaan. Eiköhän vihtahousukin vaadi esimerkiksi edes sen, että laulajilla olisi aavistus laulunääntä.
.sillä kiitos Jumalalle Jeesus on AINA hengessä lasnä siellä missä kaksi tai kolme on kokoontunut Hänen nimessään. Näin sanoo Raamattu, ja minä uskon enemmän Raamattua kuin sinua, joka hengität rikin katkuasi ja haukut lähimäisiäsi.
Jos sinusta Jeesusta ylistävät hengelliset laulut ja Jumalan sanan kuunteleminen on tylsää niin sinä taidatkin itse olla sen vihtahousun kaveri ja suosittelija?
Silloin sinä sovitkin paremmin sinne Benny Hillin kokouksiin kaadettavaksi, sielläkö sinulla ei olisi tylsää, kun paholaisen voimalla keturoit lattialla koivet taivasta kohden kuin torakka ja hoet kiitosta pahalle hengelle, mumisemalla kuin joku vainajhenki!
Voit joutua nauramaan, tai itkemään tukehtuaksesi, tai ulvoa kuin susi, haukkua kuin koira tai ehkäpä paholainen panee sinut jopa mouruamaan niinkuin keväisen kissan?
Sellaistako sinä syyttäjähengessäsi vihtahousuinesi haluat, vai?
- prof.
Vihtahousu on vain onnellinen näistä adventtikultin vuosijuhlista.
Vihtahousunkin sokaisemia adventtikultin jäseniä ohjaa spiritistimin ja okkultismin kannattajan Ellen Whiten käsitysten ja hallusinaatioiden pohjalle virittetyt ansat.
Pienempi valo=Ellen G. White=Lusiferin(valon) lapsi - Rukoilen!!!
Se Atten puhe perjantai-iltana oli vaikuttava.
Neljälle henkilölle oli samaan aikaan ilmoitettu, että Atte on vaarassa ja kehotettu rukoilemaan. Henkilöt alkoivat rukoilla Atten puolesta ja lentokone, jossa Atte oli matkustajana, pääsi turvallisesti laskeutumaan viastaan huolimatta. Lentokone oli joutunut palaamaan takaisin kesken matkan.
Rukoilen syvästi sinunkin puolestasi pilkkaaja. Jumala rakastaa sinuakin.- irvokas adventismi
Vääryydellä anastetuilla rahoilla ne adventtikultin kirjanoppineet lentelevät, mutta kuinkahan kauan?
Monet jäsenistä näkevät suoranaista puutetta ja toisia lennätetään kalliisti kymmenysvaroin sinne ja tänne.
On jo niin kusi noussut päähän, että ei rahvaan seurassa kelpaa matkustella?
- rukoilijat
Rukoilemme, että vääryydentekijät saavat palkkansaja niin siinä alkaa käydä, että yksi jos toinenkin adventtikirkon vääryydentekijöista alkaa putoilla niinkuin viikunapuu varistaa raakileensa.
Toivottavasti heräävät, ennenkuin on liian myöhäistä. Enpä kuitenkaan usko, että paatumuksestaan heräävät. Ikuiseen uneen vain vaipuvat.- yx vähäisin lapsesi.
Minä haluan rukoilla sinunkin puolestasi rukoilija!
Jumala,ole armollinen hänelle, joka nyt näin pilkkaa adventisti veljiään, huomaamatta olenkaan sitä vääryyttämitä hän itse tekee. Sillä hän ei tullut ajatelleeksi sitä, että myöskin he ovat sinulle Isä rakkaita.
Anna anteeksi hänelle ja pyyhi pois hänen katkeruutensa ja anna rauha hänen tunnolleen, niin että hän saisi tutea sinu rakkautesi ja armosi. Aamen. - yx lähimäisesi
Rukoile kaikkea hyvää adventti veljillesikin:
Mikään pahan rukoileminen Jeesuksen nimessä ei ole Jumalalle otollista, eikä toteudu. Niin että turhaa työtä teet jos rukoilet pahaa palkkaa adventtikirkonkaan työntekijöille.
Sinun tulee rukoilla armoa myöskin niille joista et pidä, sillä raamatunsana kehoittaa rukoilemaan myöskin vihamiestensä puolesta. Kysymyshän on kuitenkin vain erehtyväisistä ihmisistä ja lähimäisistämme.
- Kiitos Jumalalle!!!
Kannattaa katsoa tuo videolähetys. Siis ajatelkaa, että neljä henkilöä havahtui samaan aikaa "ilmoitukseen", että Atte kuolee, Atte on vaarassa. Ei voi olla sattumaa. Eri asia, jos heille olisi konkreettisesti soitettu, mutta...
- mekaanikko
Olivat ilmeisesti lentokoneen huoltohenkilöstöä?
Kyllä minäkin havahtuisin jos muutama tärkeä mutteri jäisi kiristämättä.
- viikatemies valmiina
Kyllä Atte kuolee, eikä siinä tarvitse olla suurikaan ennustaja.
Täsmällinen ajankohta vain ei ole vielä tiedossa, mutta sekin selviää viimeistään silloin kun maata on 2 metriä silmien päällä ja kivi pääpuolessa johon on kaiverrettu hänen nimensä ja syntymä- ja kuolinpäivä.- pilotti 1
Ei sellaista lentoa ole ollutkaan.
se on näiden höyrypäiden kuvittelua.
Yhdenkään koneen ei ole Suomen ilmatilassa tarvinnut tehdä pakkolaskua tai palata lähtökentälleen vian takia kesäkuun 2011 aikana. - veli¤
pilotti 1 kirjoitti:
Ei sellaista lentoa ole ollutkaan.
se on näiden höyrypäiden kuvittelua.
Yhdenkään koneen ei ole Suomen ilmatilassa tarvinnut tehdä pakkolaskua tai palata lähtökentälleen vian takia kesäkuun 2011 aikana.Sitä asijaa voi kysyä Attelta.
siunausta sinulle.
yks advari veli.
- totta!
http://media7.adventist.fi/live
Täältä löytyy Atten puhe. Lento on ollut ja tosi on tuo kokemus. En sitä seurannut, missä kuussa. Ei sillä merkitystä. - Uskopoisäläpelleile
Atte 2vko sitten lähtenyt KöpenhaminaanTanskaan vuosijuhlille halvimmalla lennolla. Mittaristo pimennyt kesken matkan ja kone palannut takaisin Helsinkiin. Sitä voit kysyä lennonjohdoltakin, jos et usko!
- totuus esiin
Kultit keksivät kaikenmaailman tarinoita pönkittääkseen omia tarinoitaan.
Satusetiä ja tätejä ilmaantuu puskista kertomaan hölyn pöly juttujaan.
Jostain kultin kirjanoppineesta halutaan tehdä tällä keinoin vain mukamas sädekehän omaava pyhimys.
Kukapas sen kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse.
Siinä on todennäköisesti pimentynyt jonkun aivot matkalla ja sen vuoksi jouduttu kääntymään takaisin.
Rahasäkki unohtui Helsinki Vantaan lentoasemalle kun
adventtikirkon rahoja oltiin kiikuttamassa veroparatiisiin piiloon.- todellinen totuus..
Sinäkin, valehtelija ja pilkkaaja tulet saamaan viellä palkkasi, silloin todellinen totuus tulee esiin, nyt se on vain valheellisen ihmisen nimimerkkissä.
Ilmeisesti asia olisi niin, että jos sinulla olisi Jumalan koskettavaa Pyhää Henkeä sydämmessäsi, niin ehkä et olisi niin kärkäs arvostelemaan, vaikka juhlat eivät olleetkaan sinun mielesi mukaiset.
Heippa! Ikävää, jos Pyhä Henki ei päässyt virvoittamaan sinua vuosijuhlilla. Itse kyllä kaipasin sapattina Raamatuntutkistelua, esim. paneelikeskustelun muodossa, mutta eihän kaikkea voi saada. En tiedä voiko nyt ihan messuihin rinnastaa, mutta on kyllä hyvä kuulla, mitä vuoden aikana on tapahtunut eri työmuodoissa ja milloinka muulloin niistä voisi paremmin kertoa kuin vuosijuhlien aikana, jolloin adventistit ovat koolla? Itse kyllä kaipaan enemmän syvällisempiä juhlia ja kuulin aikoinani selityksen, että vuosijuhlat pyritään tehdä sellaiseksi, että "jokaiselle olisi jotakin". Kyllä Aten ja Kalervon puheet olivat hyviä ja eiköhän vuosijuhlat näy kohta kokonaisuudessaan netissä, niin voi vielä jälkikäteen niitä kuunnella.
- mukana ollut
Stork Olen kanssasi samaa mieltä mitä kirjoitit.
- Raamattu tärkeä osa
Oli eka kerta, kun se oli pois, toivottavasti ei jää kokonaan. Minäkin kaipasin. Odottelen ensi vuotta, että näen suunnan.
Yritetään antaa palautetta, ettei niin kävisi, että kokonaan pois.
- toimintamalli
Adventismissa onkin huonoa se, että jos et jostain syystä tuotteeseen olekkaan tyytyväinen, niin rahoja et takaisin kuitenkaan saa.
Ainoa tapa on jättää kymmnykset kokonaan maksamatta ja panna vaikka vanhoja nappeja kolehtihaaviin. Äänestäminen jaloilla on siis tehokasta toimintaa. - rohkeutta..
Voithan sitä mennä kysymään, että laitoin sen ja sen verran kolehtiin, saisinko rakkaat rahani ja nappini takaisin, kun huomasin, että sanoma ei tyydyttänytkään mieltäni.
Parempi pyytää rahoja heti takaisin, kun vuosien päästä. - kolme-enkeliä
Meillä ihmisillä on erilainen maku kullakin. Minulle jäi juhlasapatista hyvä maku ja sain kokea Jumalan siunausta. Ehkä sinä et avannut sydäntäsi vaan käytit pelkkiä silmiäsi?
- totuuden torvi
Aten puheeseen oli puheen kirjoittaja kopioinut HS-uutisen, josta Atte oli nähnyt unta.
Atte oli nähnyt unta tapahtumasta, kun oli edellisenä iltana lukenut uutisen Hesarista.
Se oli siis uni vaan, joka oli vahingossa tullut puheeseen.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kööpenhaminan-kone palasi tietokonehäiriön vuoksi/1135234532840- turhaa pelleilyä
Muista tämä: "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
Tuo kolmen vuoden takainen lehtijuttu, jonka vedit esille.
Todetaan pastorina, että minäkin jäin kaipaamaan syvällistä saarnaamista.
Lisätään se, mikä unohtui tuosta pois: jäin kaipaamaan sapatti-iltapäivälle syvällistä saarnaamista. Mutta tämä on vain minun henk.koht. mielipiteeni.
Antakaa palautetta suoraan keskustoimistoon ja kehitetään juhlia paremmiksi, ovat ne sitten missä tahansa ensi vuonna.
- Petetty kuulija
Olihan täällä muitakin, jotka olisivat toivoneet enemmän juhlilta. Sapatin iltapäivä olisi ollut hyvä aika vaikka useamman puhujan saarnatukiota varten. Ei ptkiä puheita, vaan lyhennettyjä ja ytimekkäitä Jumalan sanan "kimpaleita" ravinnoksi.
En tiedä mihin ovat hävinneet hyvät ja ravitsevat "saarnaset"?
Taidan jättää ensivuoden juhlat väliin, jos Herra suo elon päiviä ja hiljennyn kotona sanan ääreen.- kuulostaa hyvältä
Petetty kuulija
Itse en tällä kertaa osallistunut juhlille, mutta kuulostaa ihan hyvältä sinun kehitysideasi.
Mielestäni yhteislaulut pitäisi olla semmoisia, jotka sydämestä lähtee, niin että saa laulaa koko sydämensä kyllyydestä. Löytyy niitä hyviä puhuttelevia vanhoja adventtilauluja, johon voi koko adventtikansa yhtyä.
Sävelet, jotka sytyttää harpuin huiluin kantelein.. kiitosta laulellen.
Uudet ev.lut. kirkon virret voi jättää sinne paikallisseurakuntaan, joka niitä haluaa.
Pelastusarmeijalla on ollut soivat sävelet. Soivatko nuo vielä siitä ei ole tietoa.
Pitkät luentotyyppiset puheet eivät sovi vuosijuhlien sapatin Sanaan tai näytelmät. Sanasta sielu virkoaa.
- Arvokkuutta
Vastine Petetylle kuulijalle. Olen samaa mieltä kanssasi. Sapattijumalanpalveluksen pitäisi alkaa juhlallisesti hartaalla mielellä niinkuin joskus ennenvanhaan.
Nuorten alkuesitykset ja näytelmät kuuluvat sinne missä nämä nuoret kokoontuvat jos heitä sellainen kiinnostaa.
Oikeassa olet mitä kirjoitit.- sukupolvikuilu?
Siis ei nuoria eikä lapsia kirkkonkaan muuten kuin vanhojen ehdoilla?
- no mitä?
sukupolvikuilu? kirjoitti:
Siis ei nuoria eikä lapsia kirkkonkaan muuten kuin vanhojen ehdoilla?
Etkö ole vuosijuhlilla käynyt?
Katsopas ohjelmaa, sieltä löytyy nuorille ja lapsille omat osastot.
Kyllä lasten kuoroesiintyminen sopii hyvin adventtijuhliin.
Nuorissa on monenlaisia ja monet tykkäävät jäädä kuuntelemaan aikuisten puolelle, vaikka ei näytelmiä olisikaan.
Sinä vaadit, että sinulle pitää olla sekä nuorten puolella, että aikuisten puolella sinulle sopivaa puhetta ja näytelmiä?
Olisihan se mukava kuulla millaisista adventtikirkon vuosijuhlista sinä pidät? - sukupolvikuilu?
no mitä? kirjoitti:
Nuorissa on monenlaisia ja monet tykkäävät jäädä kuuntelemaan aikuisten puolelle, vaikka ei näytelmiä olisikaan.
Sinä vaadit, että sinulle pitää olla sekä nuorten puolella, että aikuisten puolella sinulle sopivaa puhetta ja näytelmiä?
Olisihan se mukava kuulla millaisista adventtikirkon vuosijuhlista sinä pidät?No enkä vaadi. Pitäkää eläkeläiskerhonne. Mutta älkää ihmetelkö, että jäsenten keski-ikä on korkea. Entäs sitten kun te olette saaneet karkotettua nuoret pois ja itse kuolette?
Onko se niin vaikeaa antaa nuorillekin ihmisarvo? Onko? - Fniss!
no mitä? kirjoitti:
Olisihan se mukava kuulla millaisista adventtikirkon vuosijuhlista sinä pidät?"no mitä?"
Katsoin uudestaa tuota Kesäjuhlien ohjelmaa. Kyllä siinä lukee, että ensin on PERHEJUMALANPALVELUS. Eikö se silloin tarkoitakin, että siellä on vaarassa nähdä myös lapsia ja nuoria? Jos sellainen on vastenmielistä "kypsään" ikään päässeille , niin eikö silloin olisi ollut sopivaa vetää vilttiä korville ja ottaa nukkuma-aamu.
Minusta (keski-ikää lähentelevänä) oli piristävää ja lohdutavaa nähdä nousevaa polvea yleensä ottamassa osaa kesäjuhliin. Pahemmillakin teillä he olisivat voineet olla. Luuletko heistä (esiintyjistä) olevan kovinkaan mukava lukea tuollaista; pysykööt lapset ja nuoret omassa karsinassaan, pois aikuisten jaloista.
Kesäjuhlat ovat kuitenkin vain pari päivää vuodessa ja siitä tunti perhejumalanpalvelusta. Onko paljon vaadittua, että sen pienen ajan olisit edes vähän suvaitsevainen nuoriamme kohtaan? Sinulla on sitten 363 päivää vuodessa aikaa siihen syvemmän hartauden harjoittamiseen. Eikö riitä? - "arvaaja" ;)
Fniss! kirjoitti:
"no mitä?"
Katsoin uudestaa tuota Kesäjuhlien ohjelmaa. Kyllä siinä lukee, että ensin on PERHEJUMALANPALVELUS. Eikö se silloin tarkoitakin, että siellä on vaarassa nähdä myös lapsia ja nuoria? Jos sellainen on vastenmielistä "kypsään" ikään päässeille , niin eikö silloin olisi ollut sopivaa vetää vilttiä korville ja ottaa nukkuma-aamu.
Minusta (keski-ikää lähentelevänä) oli piristävää ja lohdutavaa nähdä nousevaa polvea yleensä ottamassa osaa kesäjuhliin. Pahemmillakin teillä he olisivat voineet olla. Luuletko heistä (esiintyjistä) olevan kovinkaan mukava lukea tuollaista; pysykööt lapset ja nuoret omassa karsinassaan, pois aikuisten jaloista.
Kesäjuhlat ovat kuitenkin vain pari päivää vuodessa ja siitä tunti perhejumalanpalvelusta. Onko paljon vaadittua, että sen pienen ajan olisit edes vähän suvaitsevainen nuoriamme kohtaan? Sinulla on sitten 363 päivää vuodessa aikaa siihen syvemmän hartauden harjoittamiseen. Eikö riitä?Niin, etkös sinä ole jo yli seitenkymppinen? Joten hyvinkin lähentelee sitä keski-ikää, vai mitä?
- Fniss!
"arvaaja" ;) kirjoitti:
Niin, etkös sinä ole jo yli seitenkymppinen? Joten hyvinkin lähentelee sitä keski-ikää, vai mitä?
Vaihda nimimerkkiä jos olet noin huono arvaamaan. En usko, että eläisin 140 vuotiaaksi.
- pyh!
No enkä vaadi. Pitäkää eläkeläiskerhonne. Mutta älkää ihmetelkö, että jäsenten keski-ikä on korkea. Entäs sitten kun te olette saaneet karkotettua nuoret pois ja itse kuolette?
Onko se niin vaikeaa antaa nuorillekin ihmisarvo? Onko?Eihän tossa mistään ihmisarvosta ollut kysymys....
- Taivaan Isän käden
No enkä vaadi. Pitäkää eläkeläiskerhonne. Mutta älkää ihmetelkö, että jäsenten keski-ikä on korkea. Entäs sitten kun te olette saaneet karkotettua nuoret pois ja itse kuolette?
Onko se niin vaikeaa antaa nuorillekin ihmisarvo? Onko?suojaan kaikki nuoret ja lapset.
http://www.youtube.com/watch?v=SJCjvC-QG6U&feature=related - no...
Fniss! kirjoitti:
"no mitä?"
Kesäjuhlat ovat kuitenkin vain pari päivää vuodessa ja siitä tunti perhejumalanpalvelusta. Onko paljon vaadittua, että sen pienen ajan olisit edes vähän suvaitsevainen nuoriamme kohtaan? Sinulla on sitten 363 päivää vuodessa aikaa siihen syvemmän hartauden harjoittamiseen. Eikö riitä?Fniss, ei kukaan ole ollut ajamassa lapsia ja nuoria pois. En ainakaan yhdessäkään kirjoituksessa semmoista näe.
Kyse on ollut siitä, että "petetty kuulija" ja jotkut muut haluavat muutosta sapatin hengelliseen tilaisuuteen kesäjuhlilla.
Mielestäni on hyvä, että asiasta keskustellaan, eikä niin että se ja se ryhmä pois.
Tuntuu ihmeellisestä, jos ei kukaan näkisi mitään parannettavaa!
Jos sinulle on kaikki ollut sangen hyvää ja täydellistä, ei se tarkoita, että ei mitään parannettavaa jonkun toisen mielestä ole. - Ei yhdenkään sortua
Taivaan Isän käden kirjoitti:
suojaan kaikki nuoret ja lapset.
http://www.youtube.com/watch?v=SJCjvC-QG6U&feature=relatedsallis...
Niin, kyllä me huokaamme lasten ja nuorten puolesta.
Huokaamme päivin, öin.
Kumpa Jumala armossaan säätäisi nuoremme pahalta, johdattaisi heidät armossaan perille.. - Fniss!
no... kirjoitti:
Fniss, ei kukaan ole ollut ajamassa lapsia ja nuoria pois. En ainakaan yhdessäkään kirjoituksessa semmoista näe.
Kyse on ollut siitä, että "petetty kuulija" ja jotkut muut haluavat muutosta sapatin hengelliseen tilaisuuteen kesäjuhlilla.
Mielestäni on hyvä, että asiasta keskustellaan, eikä niin että se ja se ryhmä pois.
Tuntuu ihmeellisestä, jos ei kukaan näkisi mitään parannettavaa!
Jos sinulle on kaikki ollut sangen hyvää ja täydellistä, ei se tarkoita, että ei mitään parannettavaa jonkun toisen mielestä ole.Ei ajamassa pois kokonaan juhlilta, mutta selvästi tulee esille (esim. nimim."Arvokkuutta" ja "no mitä?") , että nuoret ja lapset toivotetaan menemään esitystensä kanssa omaan osastoonsa ja viemään musiikkinsa mennesään, etteivät häiritse kypsään ikään päässeitä, jotka haluavat tulla verestämään 50-60-luvun vuosijuhlatunnelmiaan.
Eikö voisi ensi kerralla laittaa sellaisen 50-luvun nostalgiaosaston erikseen? - mielenkiintoista..
Fniss! kirjoitti:
Ei ajamassa pois kokonaan juhlilta, mutta selvästi tulee esille (esim. nimim."Arvokkuutta" ja "no mitä?") , että nuoret ja lapset toivotetaan menemään esitystensä kanssa omaan osastoonsa ja viemään musiikkinsa mennesään, etteivät häiritse kypsään ikään päässeitä, jotka haluavat tulla verestämään 50-60-luvun vuosijuhlatunnelmiaan.
Eikö voisi ensi kerralla laittaa sellaisen 50-luvun nostalgiaosaston erikseen?""Eikö voisi ensi kerralla laittaa sellaisen 50-luvun nostalgiaosaston erikseen? ""
Ihan mielenkiintoiselta kuulostaisi.
Millaistahan se on adventistien vuosijuhlissa ollut 50-luvulla?
Ihan mielelläni menisin kuuntelemaan.
Asia on tietysti niin että jos Henkeä ei löydy niin voihan sitä paikata näytelmillä ja luennoilla ja ties millä, että saa ajan kulumaan.
Jos ajattelen nuoria, joita ympärilläni liikkuu ja jos heistä jonkun saisin mukaan lähtemään, niin ehdottamasi haluaisin, että he saisivat Sanan evästä. Sieltä se kiinnostus lähtee Sanaa kohtaan, kun asiat alkaa Hengen voimasta askarruttamaan mieltä. Musiikki tilanteeseen sopivaa, joka johdattaa ihmistä ristin juurelle. Todistuksia. Selvä ero maailman ja hengellisten juhlien välillä.
Räminää, rokkiä, räppiä ym. kuuluu. Siitä ei puutetta nuorilla ole.
Elokuvia, näytelmiä, teatteria nuoret näkee. internetistä, TV:stä ja ties mistä?
Voisihan sitä järjestää ihan omat näytelmäesiintymiset, vaikka syksyisin, jossa joka seurakunnan nuoret tekevät oman esiintymisensä.
Tai siirtää näytelmät sunnuntaille, tai aloittaa perjantaina jo juhlat aikaisemmin näytelmillä. Suurisali näytelmille ja pienempi sali niille, jotka haluavat hiljentyä hiljentyä Sanan äärellä. - maankorvessa kulkevi
Fniss! kirjoitti:
Ei ajamassa pois kokonaan juhlilta, mutta selvästi tulee esille (esim. nimim."Arvokkuutta" ja "no mitä?") , että nuoret ja lapset toivotetaan menemään esitystensä kanssa omaan osastoonsa ja viemään musiikkinsa mennesään, etteivät häiritse kypsään ikään päässeitä, jotka haluavat tulla verestämään 50-60-luvun vuosijuhlatunnelmiaan.
Eikö voisi ensi kerralla laittaa sellaisen 50-luvun nostalgiaosaston erikseen?Fins!... Eihän lapsia ja nuoria toivoteta kokonaan menemään pois musiikkineen. Aikaisemmin oli niin, että saarnan loputtua HUOM! saarnan loputtua lapset tulivat laulamaan lastenluokilla oppimiaan lauluja, niinkuin nuoretkin ja oli ilahduttavaa kuulla näitä lastenlauluja.
Tämä jäi aikaisemmasta kirjoituksestani mainitsematta. Fniss! kirjoitti:
"no mitä?"
Kesäjuhlat ovat kuitenkin vain pari päivää vuodessa ja siitä tunti perhejumalanpalvelusta. Onko paljon vaadittua, että sen pienen ajan olisit edes vähän suvaitsevainen nuoriamme kohtaan? Sinulla on sitten 363 päivää vuodessa aikaa siihen syvemmän hartauden harjoittamiseen. Eikö riitä?Tällä kertaa oli perhejumalanpalvelus ja LaNu-jaosto oli siitä vastuussa. Eli kaikki vuosijuhlavieraat olivat salissa klo 10-11 välillä. Klo 11 oli järjestetty Raamatturyhmät lapsille, varhaisnuorille ja teineille erikseen. Olin alkuviikolla facebookissa keskustelussa erään seurakuntamme nuoren kanssa ja hänkin kyllä kaipasi raamatuntutkistelua tuohon perhejumalanpalvelukseen. Olisihan se voitu pitää vaikka GraceLink materiaalista. Tai olisi kai sitten klo 11 jälkeen voitu pitää vaikka lyhyt tutkistelu, kun jakaannuttiin ryhmiin? Mutta ehkä ensi vuonna sitten?
- huokaus...
Ei yhdenkään sortua kirjoitti:
sallis...
Niin, kyllä me huokaamme lasten ja nuorten puolesta.
Huokaamme päivin, öin.
Kumpa Jumala armossaan säätäisi nuoremme pahalta, johdattaisi heidät armossaan perille..Ei yhdenkään sortua sallis.. vastine sinulle
Nuoriso on jo saatu käännettyä Raamatusta poispäin. Tämä pappeus on yksi asia monet nuoret sanovat on oikein naispappeus minä ainakin kannatan sitä. Näin sanoo nuori naispastoreiden aikaan syntynyt, vaikka vanhemmat kuinka selittävät ja opettavat, että näin ei ole Raamatun mukaan.
Jumala ei ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. - En ihmettele
huokaus... kirjoitti:
Ei yhdenkään sortua sallis.. vastine sinulle
Nuoriso on jo saatu käännettyä Raamatusta poispäin. Tämä pappeus on yksi asia monet nuoret sanovat on oikein naispappeus minä ainakin kannatan sitä. Näin sanoo nuori naispastoreiden aikaan syntynyt, vaikka vanhemmat kuinka selittävät ja opettavat, että näin ei ole Raamatun mukaan.
Jumala ei ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala.Huokaus...
Se on hirvittävää, että näin on adventtiseurakunta opettanut nuoria poispäin raamatusta muutamalla pappeuden. Kauhistuttavaa!!!
Kun raamatusta lähdetään poispäin se väistämättä näkyy nuorissa ensin, koska he ovat kaikkein herkimpiä omaksumaan uudet käsitteet ja teoriat.
En siis ihmettele, että adventtikansassa on huokaajia. - Todistajana tänään
huokaus... kirjoitti:
Ei yhdenkään sortua sallis.. vastine sinulle
Jumala ei ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala.Pappeus on katolisesta kirkosta lähtenyt jäänne. Onhan siellä piispat ja prelaatitkin.
Jeesuksen todistaja on oikea titteli: Te olette minun todistajani... jne.
Todistajaa ei haittaa kenenkään "pappeus", koska hän tietää totuuden. - Pois epäjärjestys
Todistajana tänään kirjoitti:
Pappeus on katolisesta kirkosta lähtenyt jäänne. Onhan siellä piispat ja prelaatitkin.
Jeesuksen todistaja on oikea titteli: Te olette minun todistajani... jne.
Todistajaa ei haittaa kenenkään "pappeus", koska hän tietää totuuden.Todistajana tänään... Naiset ovat nykyään menettäneet naiseutensa pastorin virallaan, joka itsestään selvyytenä kuuluu miehille.
Oman nuoruuteni aikana oli vain miespastoreita, sillä sehän oli itsestään selvä, että mies on pappi. En kuullut kenekään haikailevan naispastoreista, eikä myöskään ollut mitään riitoja pappeusasioissa.
Nykyään monet jäävät pois jumalanpalveluksista naispastoreiden takia, koska se tuo epäjärjestystä ja riitoja. - pyh!
Pois epäjärjestys kirjoitti:
Todistajana tänään... Naiset ovat nykyään menettäneet naiseutensa pastorin virallaan, joka itsestään selvyytenä kuuluu miehille.
Oman nuoruuteni aikana oli vain miespastoreita, sillä sehän oli itsestään selvä, että mies on pappi. En kuullut kenekään haikailevan naispastoreista, eikä myöskään ollut mitään riitoja pappeusasioissa.
Nykyään monet jäävät pois jumalanpalveluksista naispastoreiden takia, koska se tuo epäjärjestystä ja riitoja.Totuus jakaa aina ihmiset kahteen ryhmään. Ei ole miespappia eikä naispappia. Koko vouhotuksenne on typerää.
- Petetty kuulija
Jumalan lapset viihtyvät sanan ääressä. Ei siinä "pellehermannia" tarvita.
Elävä ja voimallinen koskettava Jumalan sana se eläväksi tekee, niin vaarin kuin lapsenkin.
Lapsille voidaan kyllä järjestää vähän "kevennettynä" sanasia omassa luokassa, että ei tarvitse koko ajan istua siellä salin puolella.
Sapatti on niin tärkeä päivä, että sille päivälle tulisi antaa kunnioitus ja pyhäpäivän kunnia. - Hengen voimaa sitä t
Petetty kuulija... Puhut täyttä asiaa.
Kasvoin maalla ja usein lähdin äidin mukaan lapsena naapureihin hengellisiin kokouksiin, siellä minä äidin vieressä istua nökötin ja kuuntelin aikuisten puheita, ei ollut mitään kaipuuta eristäytä jonnekin lasten ryhmiin, sillä niitä ei maaseudulla ollut erikseen.
Pidin jo lapsena Hengellisistä lauluista ja kokouksissa mieluusti niitä kuuntelin.
Olen samaa miieltä, että ELÄVÄ ja VOIMALLINEN KOSKETTAVA JUMALAN SANA se tekee ELÄVÄKSI, niin aikuisen kuin lapsenkin. - 17+19
Täytyy sanoa, että hieman oudolta vaikuttivat nämä juhlat. Mielestäni perhejumalanpalvelus soveltuu luonteensa vuoksi paremmin paikalliselle tasolle. Paikallisseurakunta on jokaisen jäsenen koti ja jäsen osa perhettä.
Ymmärsin Aromäen puheesta, että pelastus on tässä ja nyt, kun elämme elämäämme todeksi ja toteutamme mahdollisuuksiamme. Onko näin? Hyvä ajatus, joka kyllä kuulostaa uskonnon psykologisoimiselta. - Markku Tampio
Oliko Sinun "Petetty kuulija" nyt sitten aivan ehdottoman pakko mennä adventistien vuosijuhlille?
Vai menitkö Sinä juhlille vain sen vuoksi, että saisit negatiivisesti arvostella juhlien antia jälkeenpäin?- Vapaus valita
Hyvä kysymys. Olisiko parempi, että hän olisi etsinyt ne parhaat asiat ja kirjoittanut posittivisessa hengessä noista kesäjuhlista. Se olisi ollut Jumalan mielen mukaista. Nyt paholainen saa kunnian, kun täällä toistasataa ihmistä kiistelee asiasta, hyvät vai huonot juhlat
Enpä olisi uskonut, että näin tapahtuu. Kun viimeksi kävin, täällä oli vain muutama kirjoittelija ottamassa kantaa. - kiitos mieli...
Vapaus valita kirjoitti:
Hyvä kysymys. Olisiko parempi, että hän olisi etsinyt ne parhaat asiat ja kirjoittanut posittivisessa hengessä noista kesäjuhlista. Se olisi ollut Jumalan mielen mukaista. Nyt paholainen saa kunnian, kun täällä toistasataa ihmistä kiistelee asiasta, hyvät vai huonot juhlat
Enpä olisi uskonut, että näin tapahtuu. Kun viimeksi kävin, täällä oli vain muutama kirjoittelija ottamassa kantaa.Sitähän se paholainen juuri haluaakin, että noin kutsutut uskovatkin toisivat vain negatiivistä uskosta ja uskomattomat saisivat vain lisää kimmoketta syyttää uskovaisia.
Jumala ei ole koskaan syyttäjän puolella Hän haluaisi että uskovat toisivat esiin kaunista ja rakentavaista, eikä sellaista jota vain revitään.
Sääli sellaisia uskovia joilla on syytös kiitoksena. - moitteen sana
kiitos mieli... kirjoitti:
Sitähän se paholainen juuri haluaakin, että noin kutsutut uskovatkin toisivat vain negatiivistä uskosta ja uskomattomat saisivat vain lisää kimmoketta syyttää uskovaisia.
Jumala ei ole koskaan syyttäjän puolella Hän haluaisi että uskovat toisivat esiin kaunista ja rakentavaista, eikä sellaista jota vain revitään.
Sääli sellaisia uskovia joilla on syytös kiitoksena.Kyllä epäkohtiin pitää puuttua.
Jumala rankaisi niskureita aina kuolemalla, joten sapatin pyhyys pitää säilyttää.
Sapattina ei pidetä mitään esitelmiä tai näytelmiä, eikä silloin tuoda esiin jonkin kirkkokunnan toimintatapoja tai eri työmuotoja.
Sapatti ei ole mikään mainostilaisuus päivä.
Vusijuhlien 2011 sapatin päivän anti Jyväskylässä ei ollut Jumalan mielen mukaista.
- miten on?
Markku Tampio,
Et ilmeisesti ole lukenut "petetyn kuulijan" kirjoituksia. Hän on mennyt tapansa mukaan vuosijuhlille, ollut niissä jo 70-80 luvulla.
Kysyn sinulta Markku Tapio, että pitkääkö ihminen, joka on vuosijuhlilla käynyt useita vuosia vaimentaa? Saako hän kertoa mielipiteensä. Vai ajatteletko, että olisi parempi arvostella etukäteen vuosijuhlia, kuten Uskova_1:n teki?
Adventistit haluaa, että ihmiset puhuu suoraan ja niinhän petetty kuulijakin oli tehnyt puhunut jo juhlilla jollekin pastorille.
Adventisti haluavat rehellisyyttä, että rehellisesti kertoo mielipiteensä, asiansa.
Suora puhe on aina hyväksi ja rakennukseksi.
Adventtisanoma kestää arvostelun, mutta kestääkö vuosijuhlat arvostelun?- pyh!
Luuletteko te oikeasti vaikuttavanne vuosijuhliin mitenkään uhoamalla ja räyhäämällä tällä palstalla????
- Neuvonen
Emme luule. Tiedämme, että vuosijuhlat ovat muuttuneet vain huonompaan suuntaan. Adventismin maallistuneisuus näkyy myös luonnollisesti juhlien annissa. Tilanne ei tulevaisuudessa parane vaan pahenee, joten meidän kannanottomme ovat siinä mielessä turhia ja kaikuvat kuuroille korville.
Ainoa oikea tapa on äänestää jaloin, eli jäädä pois vuosijuhlilta kokonaan.- koetelkaa henget..
Jos ei tykkää adventistien vuosijuhlista, niin meneppä sellaisten vuosijuhlille jossa on huutoa ja mekastusta kielilläpuhumista jota eivät itsekkään tiedä kenen hengessä puhuvat ja kaatuilevät siellä toistensa päälle kun puhuja vähän huiskauttaa takinhelmalla, kyllä siellä henkeä riittää sano yksikin siellä ollut,mutta ei ollut varma kenen henki siellä teki mellasti.
- Hiprakka
Kuka hullu sellaisille kaatuilevien juhlille menisi?
Menen ennemmin sitten vaikka Porin Jazz - festivaaleille. Siellä jos joku kaatuilee, niin tiedän ainakin miksi kaatuilee.
Suomessa on kyllä riittämiin kesäjuhlia, joten valinnan varaakin on huimasti.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1026508
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h844954Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1073218Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303062Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262265Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191636Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961231Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391222Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311136- 48904