Olen tänä keväänä koittanut ensimmäistä kertaa kasvihuoneen ylläpitoa ja toistaiseksi kaikki on alkaneet kasvamaan oikein kivasti. Tomaateille on tullut pituutta ja yrtit yms. ovat alkaneet versomaan mukavasti.
Ongelmana on kuitenkin kurkku. Se kasvaa ihan kivasti ja kukkiakin tuntuu muutama tulevan, mutta seasta tyrkkää myös jotain epämääräisiä versoja. Kuulin, että olisivat "ilmajuuria"`. Pitääköhän paikkansa? Kuva olisi tässä selvennyksenä: http://1.bp.blogspot.com/-ltlpx3bNz-U/TfpotIqaajI/AAAAAAAAAKg/e5tv0PAmkNE/s1600/IMG_1373.JPG
Osa noista versoista kasvaa kuvassa näkyvällä tavalla, osa on kippuralla runkoa vasten, lehtien alla. Muutama juuri molemmissa kurkuissa, 2 siis vain kasvamassa ja ihmetyttää vähän, että mitähän noille pitäisi tehdä?
Kertokaa ihmeessä minulle, jolla viherpeukalo töröttää keskellä kämmentä, että kuinka nuiden kanssa toimitaan? Vai kasvaako varsinainen kurkun hedelmä kenties noista? :D Olen tosi avuton vielä kasvihuoneeni kanssa, joten neuvot ja niksit ovat todella tarpeen.
Lisäksi kysyisin, että mikä mahtaa olla paras keino lannoittaa kasvihuonetta ja kuinka usein? Minulla on ollut kasvustoa siellä nyt kesäkuun alusta ja ainakin toistaiseksi kasvu on ollut hidasta, mutta tasaista. Tomaatit on kasvaneet kivasti pituutta ja kukkiakin on tullut, runkomallinen kirsikkatomaatti kyseessä, joten varkaat olen muistanut nyppiä pois. Myös paprika on kasvattanut "hedelmiään" kivasti ja siemenistä itämään laitetut porkkana, salaatti ja tilli ovat myös alkaneet versomaan.
Ja kurkku, josta tuo suurin kysymys on herännyt, on nimenomaan kasvihuonekurkku, ei avomaankurkku, jos sillä on jotain merkitystä :)
Kasvihuonekurkun "ilmajuuret"?
1
1286
Vastaukset
- tomatoijatar
Nuo huitulat ovat tarrautumiskärhöjä, joilla kurkku tarttuu johonkin tukilankaan tai verkkoon.Kukissa on yleensä kahdenlaisia,emi- ja hedekukkia (keltaisia).
Emikukissa on kukan takana "kanta", josta alkaa kurkku kasvaa, hedekukissa
ei ole. Voi myös olla, että taimesi on ns. partenokarppinen eli itsepölyttyvä
eikä tee kuin yhdenlaisia kukkia, joista kasvaa kurkkuja.
Jos siihen tulee kahdenlaisia kukkia, voit pullasutilla siirtää hedekukista emikukkiin pölytettä, ellei kasvihuoneeseesi pääse ötököitä pölyttämään.
Laimeaa lannoitetta voit antaa kerran viikossa kosteaan maahan.
Itse käytän perunan lannoitetta, mutta Puutarha-Y ja Biolanit käyvät myös.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1337365Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654450Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen553493Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5073207Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972144Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361793Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201751- 911583
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446