Tiedän että elämä on lahja

keski-ikäinen pari

Mutta voiko rukoilla Jumalaa ottamaan pois,jos ei jaksa elää

31

75

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ENa

Rukoile voimaa elämiseen. Elämä on Jumalan antama ja siksi rukoile Jumalalta voimaa elämiseen. Minä rukoilen puolestanne. Kerran minunkin elämänhaluni oli loppu, mutta Jumala puuttui asiaan ja sain voiman elämiseen. Nyt elän mielelläni ja olen kiitollinen.

• keski-ikäinen pari

Kiitos että rukoilet pulestamme.En enää itse käsitä kuinka voisimme rukoilla enemmän.Rukoilemme pitkin päivää yksittäin,pariskuntana,perheenä.Silti ei ole saatu muutosta,ikään kuin olisimme rikkoneet Jumalaa vastaan niin ettei meitä auteta.Minä pyydän rukoilkaa puolestamme ettei kävisi huonosti

• K I P
        keski-ikäinen pari kirjoitti:

Kiitos että rukoilet pulestamme.En enää itse käsitä kuinka voisimme rukoilla enemmän.Rukoilemme pitkin päivää yksittäin,pariskuntana,perheenä.Silti ei ole saatu muutosta,ikään kuin olisimme rikkoneet Jumalaa vastaan niin ettei meitä auteta.Minä pyydän rukoilkaa puolestamme ettei kävisi huonosti

HERRA AUTA MEITÄ.MINÄ PYYDÄN

• Jumalan lapsi

Yhdyn rukolemaan puolestanne. Mitenkäs teille voisi käydä huonosti, kun olette antaneet elämänne Jeesukselle ja Jeesus on teidät pelastanu. Uskokaa Jumalan sanaan ja sanan lupauksiin. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi oman Poikansa, ettei yksikään joka Häneen Jeesukseen uskoo hukkuisi, vaan saisi iankaikkisen elämän. Jeesus on luvannu pitää jokaisesta omastaan huolen, ei teidänkään tarvii pelätä mitään, Jeesus antaa jokaiselle päivälle uuden voiman. Kiitos Herra, että annat tälle pariskunnalle voimaa elää, jokainen päivä Jeesukseen turvaten, ja Jeesuken veren voimassa, niinkauan kuin Jumala olet heille elipäiviä suonu, kun lähdön aika koittaa turvallisin mielin ylittää raja käsi Jeesuksen kädessä, voittajina perille Taivaankotiin sinne missä meidän uskovien oikea koti on. Jeesus teitä siunatkoon ja antakoon voimia, ja luottavaisin mielin kulkea uskon tietä eteenpäin käsi Jeesuksen kädestä kiinni pitäen.Amen. Siunausta

• K I P

Kiitos rakas ystävä.Ole siunattu

• "Joka tahtoo

Minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon
      ristinsä ja seuratkoon Minua"

Eikö uskovan kuulu kuolla itselleen ja omille haluilleen ja
      seurata Jeesusta ?

"Monen ahdistuksen kautta meidän on meneminen Jumalan
      valtakuntaan"

"Älkää murehtiko siitä, mitä syötte,,jne,,vaan etsikää ensin
      Jumalan valtakuntaa, niin kaikki tämä teille annetaan"

Jeesus on pelastanut meidät siksikin, että me kertoisimme
      toisillekin Hänestä ja Hän haluaa käyttää jokaista uskovaa.

• K I P

Täsmälleen näin olemme yrittänyt elää,mutta lihassa heikkona ei meinaa jaksaa.Täytyy myötää kun perhe on matkalla sosiaaliavun varaan,meinaa olla usko koetuksella.Meitä odottaa niin suuret velat ettei voida koskaan mitään omistaa,jos ei Herra käännä suuntaa.Tätä velkaa ei ole otettu omiin tarpeisiin vaan yrityksen tarpeisiin,joten pakko se oli aikanaan ottaa.Lapsia tässä käy sääliksi,täytyy toivoa että voidaan muuttaa paikkakuntaa lasten takia,koska koulussa joutuisivat kiusauksen kohteeksi.Nyt vaan tuntuu että on tullut kuormaa yli jaksamisen ja terveys alkaa olla lujilla.Herra anna vastaus yritetäänkö vielä vai luovutetaanko pankin käsiin.Voimat on loppu.Auta meitä jos niin parhaaksi näet.

• ENa

Omaisuus ei ole uskovaisten Herra, vaan Jeesus Kristus on Herra.
        Osaatteko kiitoslauluja. Jos osaatte, niin kootkaa perhe ja laulakaa niitä. Juuri nyt on kiitoksen aika.

Olen kokenut itse tuollaista, mitä te nyt koette. Kiitin kaiken keskellä Herraa ja perkele pakeni kiusaamasta minua:) Aika oli vaikea, mutta se ei lannistanut minua, eikä perhettäni. Jumala antoi viisautta ja voimaa uskonelämään.

Vastustakaa perkelettä niin se pakenee teistä, opettaa Paavali. Kun vastustaa pahaa, ei suostu pelkoon, eikä ota pelotteluja vastaan, vaan elää uskossa Herraan ja kiittää.

• ENa
        ENa kirjoitti:

Omaisuus ei ole uskovaisten Herra, vaan Jeesus Kristus on Herra.
        Osaatteko kiitoslauluja. Jos osaatte, niin kootkaa perhe ja laulakaa niitä. Juuri nyt on kiitoksen aika.

Olen kokenut itse tuollaista, mitä te nyt koette. Kiitin kaiken keskellä Herraa ja perkele pakeni kiusaamasta minua:) Aika oli vaikea, mutta se ei lannistanut minua, eikä perhettäni. Jumala antoi viisautta ja voimaa uskonelämään.

Vastustakaa perkelettä niin se pakenee teistä, opettaa Paavali. Kun vastustaa pahaa, ei suostu pelkoon, eikä ota pelotteluja vastaan, vaan elää uskossa Herraan ja kiittää.

Jatkan vielä kertoen, että konkurssiuhan edessä elämänhaluni ei ollut koskaan nollassa. Nollassa oleminen johtui aivan muista syistä ja sen oli Jumala laskenut koettavakseni. Jouduin käymään niin syvällä sen takia, että ymmärrän syvällä käyviä.

Tosin aika oli hyvinkin vaikea silloin, kun konkurssiuhka oli vaanimassa. Ei ollut helppoa pyytää velkojia odottamaan ja monenlaisia uhkauksia satelikin, mutta kaikki tuli hoidetuksi ja nyt asiat ovat mallillaan. Jumala tietää mitä te tarvitsette, joten kiittäkää kaiken keskellä. Se muuttaa kotinne tunnelman ja tuo valon.

Jos omaisuutenne menee, niin aivan varmasti saatte kaiken tarvitsemanne ja tuhkasta nousee uusi alku. Kerran elämäni oli tuhkaa ja siitä alko uusi ja hyvä elämä, jota ei edes konkurssiuhka kyennyt mitenkään särkemään. Pääasia on usko Jeesukseen, Häneen turvaaminen ja luottaminen.

• K I P
        ENa kirjoitti:

Jatkan vielä kertoen, että konkurssiuhan edessä elämänhaluni ei ollut koskaan nollassa. Nollassa oleminen johtui aivan muista syistä ja sen oli Jumala laskenut koettavakseni. Jouduin käymään niin syvällä sen takia, että ymmärrän syvällä käyviä.

Tosin aika oli hyvinkin vaikea silloin, kun konkurssiuhka oli vaanimassa. Ei ollut helppoa pyytää velkojia odottamaan ja monenlaisia uhkauksia satelikin, mutta kaikki tuli hoidetuksi ja nyt asiat ovat mallillaan. Jumala tietää mitä te tarvitsette, joten kiittäkää kaiken keskellä. Se muuttaa kotinne tunnelman ja tuo valon.

Jos omaisuutenne menee, niin aivan varmasti saatte kaiken tarvitsemanne ja tuhkasta nousee uusi alku. Kerran elämäni oli tuhkaa ja siitä alko uusi ja hyvä elämä, jota ei edes konkurssiuhka kyennyt mitenkään särkemään. Pääasia on usko Jeesukseen, Häneen turvaaminen ja luottaminen.

Kiitos olet hyvä lohduttaja toisin kun Jobin lohduttaja.Ulkopuoleiset ihmisetkin on nähnyt vastoinkäymisissäni samankaltaisuutta Jobin kanssa.Joka päivään mahtuu siunaus ja useita enalta arvaattomia ja monesti täysin selittämättömiäkin vastoinkäymisiä.Kiitos lauluja olen laulellut ja Herraa kittänyt,myös heikkouttani anteeksi pyydellyt.Kerro joku hyvä kiitos laulu joka rohkaisi ja auttaisi jaksamaan.

• ENa
        K I P kirjoitti:

Kiitos olet hyvä lohduttaja toisin kun Jobin lohduttaja.Ulkopuoleiset ihmisetkin on nähnyt vastoinkäymisissäni samankaltaisuutta Jobin kanssa.Joka päivään mahtuu siunaus ja useita enalta arvaattomia ja monesti täysin selittämättömiäkin vastoinkäymisiä.Kiitos lauluja olen laulellut ja Herraa kittänyt,myös heikkouttani anteeksi pyydellyt.Kerro joku hyvä kiitos laulu joka rohkaisi ja auttaisi jaksamaan.

Laita googleen kiitoslaulu -virsi, niin varmasti löytyy monenlaisia. Sinulla näyttäisi olevan aivan oikea asenne. Varmasti tulet pärjäämään ja kestämään kaiken keskellä ja vieläpä sinun uskosi kautta muutkin tulevat pärjäämään ja kestämään.

Itse olen sitä mieltä, että yrittäjyys on tämän päivän Suomessa yksi raskaimmista tehtävistä. Me uskovaiset yritämme rehellisesti, mutta monet muut eivät sitä tee. Hintoja on helppo polkea pimeällä yrittäjyydellä. Yrittäjyys on toisaalta vapaata ja saa olla itsensä herra. Vastuuta siinä on, mutta sen saa jakaa uskon kohteensa kanssa. Hän antaa neuvot kaikkiin elämämme osa-alueisiin.

Välillä saamme olla rikkaita ja omaisuutta kertyy. Toisinaan rikkaus haihtuu taivaan tuliin yhdessä hujauksessa ja toisinaan sitä tulee lisää samassa ajassa.
        Tämän päivän yrittäjä saa elää sinuattua elämää, vaikka siihen elämään kuuluukin tavallista enemmän vastuuta ja vaikeuksia.

Itse en ole mammonan perään ja siksi en pelkää yrittäjyyttä. Olen valmis luopumaan omaisuudesta, samaten kuin valmis sitä pitämäänkin. Jumalalla olkoon kaikki valta kaikkiin elämäni osa-alueisiin.

Parhain osa olisi saada määräosa, ei liikaa, eikä liian vähän. Toisinaan on tunne, että tulee liikaa ja toisinaan näyttäisi tulevan liian vähän, mutta kaiken me kestämme.

Jobin elämä oli määräajan tuskallista. Hänhän menetti perheensä ja kaiken. Vaimo jäi, mutta vaimokin vaati Jobia kiroamaan Jumalan. Ystävät etsivät syytä Jobin kärsimyksiin ja siksi Jumala kärsimyksen lopetettuaan Jobin kohdalta antoi tälle vallan tuomita ystävät. Jobi ei sitä tehnyt. Jobista tuli rikkaampi mitä oli ennen ollut. En tiedä olisiko Job halunnut tulla niin rikkaaksi, mutta Jumala halusi hänen tulevan. Jumala näytti Jobin elämässä vallan uskovaistensa elämään ja näin vastustaja hävisi. Job ei todellakaan jättänyt Jumalaan luottamusta tuskankaan keskellä, vaan odotti apua ja uskoi apuun, jonka Jumala hänelle tulisi antamaan. Hän sai avun. Toivo ei häpeään saata.

• K I P
        ENa kirjoitti:

Laita googleen kiitoslaulu -virsi, niin varmasti löytyy monenlaisia. Sinulla näyttäisi olevan aivan oikea asenne. Varmasti tulet pärjäämään ja kestämään kaiken keskellä ja vieläpä sinun uskosi kautta muutkin tulevat pärjäämään ja kestämään.

Itse olen sitä mieltä, että yrittäjyys on tämän päivän Suomessa yksi raskaimmista tehtävistä. Me uskovaiset yritämme rehellisesti, mutta monet muut eivät sitä tee. Hintoja on helppo polkea pimeällä yrittäjyydellä. Yrittäjyys on toisaalta vapaata ja saa olla itsensä herra. Vastuuta siinä on, mutta sen saa jakaa uskon kohteensa kanssa. Hän antaa neuvot kaikkiin elämämme osa-alueisiin.

Välillä saamme olla rikkaita ja omaisuutta kertyy. Toisinaan rikkaus haihtuu taivaan tuliin yhdessä hujauksessa ja toisinaan sitä tulee lisää samassa ajassa.
        Tämän päivän yrittäjä saa elää sinuattua elämää, vaikka siihen elämään kuuluukin tavallista enemmän vastuuta ja vaikeuksia.

Itse en ole mammonan perään ja siksi en pelkää yrittäjyyttä. Olen valmis luopumaan omaisuudesta, samaten kuin valmis sitä pitämäänkin. Jumalalla olkoon kaikki valta kaikkiin elämäni osa-alueisiin.

Parhain osa olisi saada määräosa, ei liikaa, eikä liian vähän. Toisinaan on tunne, että tulee liikaa ja toisinaan näyttäisi tulevan liian vähän, mutta kaiken me kestämme.

Jobin elämä oli määräajan tuskallista. Hänhän menetti perheensä ja kaiken. Vaimo jäi, mutta vaimokin vaati Jobia kiroamaan Jumalan. Ystävät etsivät syytä Jobin kärsimyksiin ja siksi Jumala kärsimyksen lopetettuaan Jobin kohdalta antoi tälle vallan tuomita ystävät. Jobi ei sitä tehnyt. Jobista tuli rikkaampi mitä oli ennen ollut. En tiedä olisiko Job halunnut tulla niin rikkaaksi, mutta Jumala halusi hänen tulevan. Jumala näytti Jobin elämässä vallan uskovaistensa elämään ja näin vastustaja hävisi. Job ei todellakaan jättänyt Jumalaan luottamusta tuskankaan keskellä, vaan odotti apua ja uskoi apuun, jonka Jumala hänelle tulisi antamaan. Hän sai avun. Toivo ei häpeään saata.

Minustakin yrittäminen uskovaisena on todella vaikea,rehellisyydestä saa monesti maksaa kovan hinnan.Jos mahdollista haluisin lopettaa yritys toiminan ja palat palkansaajaksi

Olen sitä mieltä ettei ole hyvä omistaa kovin paljoa,ettei siihen kiinny.Selviämme tai ei,en aio kerätä itselleni omaisuutta.Olenkai oppinut jotain.

Toivo ei häpeään saata.Amen

• ENa
        K I P kirjoitti:

Minustakin yrittäminen uskovaisena on todella vaikea,rehellisyydestä saa monesti maksaa kovan hinnan.Jos mahdollista haluisin lopettaa yritys toiminan ja palat palkansaajaksi

Olen sitä mieltä ettei ole hyvä omistaa kovin paljoa,ettei siihen kiinny.Selviämme tai ei,en aio kerätä itselleni omaisuutta.Olenkai oppinut jotain.

Toivo ei häpeään saata.Amen

Toivo ei häpeään saata ja siksi Jumala antaa meille kyvyn toivoa sellaisissakin tilanteissa, missä muut eivät jaksa toivoa.
        Varmasti olet harjaantunut yrittäjäksi ja et sen takia säikähdä pienistä. Silti kysyn sinulta, että oletko varma, että yrityksesi joutuu nyt puhdistukseen ja pois pantavaksi. Tiedän, että ihminen voi väsyä laskujen keskellä, eikä jaksa ottaa yhteyttä laskuttajiin. Moni toimiva yritys ajautuu konkurssiin sen takia, että yrittäjä ei jaksa enää taistella. Jumala antaa meille voiman kaikkeen. Voiman ottaa yhteyttä laskuttajiin oman häpeän yli. Siinä joutuu laittamaan sen kuuluisan lihantahdon ja lihan pyynnin kokonaan syrjään.
        Jumala odottaa meidän hoitavan asiat niin hyvin kuin se on suinkin mahdollista ja odottaa meidän nöyrtyvän ottamaan apua silloin, kun ei itse jaksa. Kirjanpitäjä voi sotella laskuttajille, tai joku hyvä ystävä, jos omat voimat ovat tilapäisesti käytetty. Voimaa tulee lisää ja sen saa nähdä jokainen, joka uskoo, mutta vaikeissa tilanteissa voimat voivat jäädä joskus jylläämään sisälle niin, että ihminen on itse esteenä niiden ulostulemiselle.
        Verottajan ja työeläkekassan kanssa saa sopumuksen aikaan ja heiltä voi saada pidemmänkin maksuajan veloille. Muidenkin osapuolten kanssa saa sopumuksen aikaan ottamalla heihin yhteyttä. Jos jättää yhteydenoton, niin silloin tilanne kriisiytyy. Aina kannattaa yrittää. Jos sopimuksia ei enää saa aikaiseksi, niin silloin kannattaa luovuttaa ilman itsensä syyttämisiä. Siitä alkaa uusi aika.

Missään tapauksessa vaikeuksiin joutuneella ei ole oikeutta syyttää itseään. Jumala käskee rakastaa meidän itseämme silloinkin, kun emme ole osanneet, jaksaneet hoitaa asioita parhaalla mahdollisella tavalla, tai jostakin muusta syystä olemme joutuneet asioiden kanssa vaikeaan tilanteeseen.

Tiedän kokemuksesta Jumalan riisuvan rakkaansa ja täyttävän uudelle. Onko lie parempaa keino riisua meitä kuin antaa kaiken luisua meidän hallinnastamme määräajaksi.

Koska olen kokenut ennen sinua tuon tilanteen, missä sinä nyt elät, niin sen takia uskallaudun kirjoittamaan sinulle näistä asioista. Mehän koemme pahaa senkin takia, että se muuttuisi hyväksi ja kykenisimme auttamaan lähimmäisiämme. Kaikki on Jumalan hallinnassa uskovaisen ihmisen kohdalla.

• Sinulle KIP.
        Olet samantapaisessa tilanteessa, kuin minä olin kerran. Olin hyvin masentunut ja toivotin kuin Job, itselleni kuolemaa. Rukoilin myös ahkerasti, mutta hiljaista oli. Ei vastausta. Kaikki näytti loppuvan siihen, että koti menee alta ja jäämme aivan puille paljaille. Kapinoin, jopa Jumalaa vastaan ja rukoilin, että Hän ottaa minut pois.
        Mutta sitten ymmärsin, että minähän tuijotan koko ajan itseeni ja vaikeuksiini, enkä Jeesukseen auttajaani. Jeesushan on luvannut pelastaa hädästä. Hätää voi tulla, mutta Jeesus pelastaa hädästä. Aina Jumala jättää jonkun tien auki, jota kulkea. Niin minullekkin jätti. Se tie ei ollut minulle itselleni lainkaan mukava, mutta se oli Jumalan tie. Kun kapinointi vaihtui kiitokseen, niin sain vastauksen kysymyksiini. Jumala sanoi, että vaikka olette nyt niin kuin lastut laineilla ja tuntuu niin kuin matto vedettäisiin jalkojen alta, niin siitä ei tarvi välittää.
        Mutta en nyt puhu enempää tästä.
        Kuunteleppa kaksi puhetta. Ensiksi tämä:
        Täysin uusi elämä Kristuksessa! (Marttala, Tampere)
        Ja sitten:Jeesuksessa on voitto masennuksesta ym...!
        Noissa on vastausta sulle, kuuntele muitakin.

Tässä sivu, jolta puheet löytyy:
        http://www.jukkapartala.fi/saarnat.php

• K I P
        ENa kirjoitti:

Toivo ei häpeään saata ja siksi Jumala antaa meille kyvyn toivoa sellaisissakin tilanteissa, missä muut eivät jaksa toivoa.
        Varmasti olet harjaantunut yrittäjäksi ja et sen takia säikähdä pienistä. Silti kysyn sinulta, että oletko varma, että yrityksesi joutuu nyt puhdistukseen ja pois pantavaksi. Tiedän, että ihminen voi väsyä laskujen keskellä, eikä jaksa ottaa yhteyttä laskuttajiin. Moni toimiva yritys ajautuu konkurssiin sen takia, että yrittäjä ei jaksa enää taistella. Jumala antaa meille voiman kaikkeen. Voiman ottaa yhteyttä laskuttajiin oman häpeän yli. Siinä joutuu laittamaan sen kuuluisan lihantahdon ja lihan pyynnin kokonaan syrjään.
        Jumala odottaa meidän hoitavan asiat niin hyvin kuin se on suinkin mahdollista ja odottaa meidän nöyrtyvän ottamaan apua silloin, kun ei itse jaksa. Kirjanpitäjä voi sotella laskuttajille, tai joku hyvä ystävä, jos omat voimat ovat tilapäisesti käytetty. Voimaa tulee lisää ja sen saa nähdä jokainen, joka uskoo, mutta vaikeissa tilanteissa voimat voivat jäädä joskus jylläämään sisälle niin, että ihminen on itse esteenä niiden ulostulemiselle.
        Verottajan ja työeläkekassan kanssa saa sopumuksen aikaan ja heiltä voi saada pidemmänkin maksuajan veloille. Muidenkin osapuolten kanssa saa sopumuksen aikaan ottamalla heihin yhteyttä. Jos jättää yhteydenoton, niin silloin tilanne kriisiytyy. Aina kannattaa yrittää. Jos sopimuksia ei enää saa aikaiseksi, niin silloin kannattaa luovuttaa ilman itsensä syyttämisiä. Siitä alkaa uusi aika.

Missään tapauksessa vaikeuksiin joutuneella ei ole oikeutta syyttää itseään. Jumala käskee rakastaa meidän itseämme silloinkin, kun emme ole osanneet, jaksaneet hoitaa asioita parhaalla mahdollisella tavalla, tai jostakin muusta syystä olemme joutuneet asioiden kanssa vaikeaan tilanteeseen.

Tiedän kokemuksesta Jumalan riisuvan rakkaansa ja täyttävän uudelle. Onko lie parempaa keino riisua meitä kuin antaa kaiken luisua meidän hallinnastamme määräajaksi.

Koska olen kokenut ennen sinua tuon tilanteen, missä sinä nyt elät, niin sen takia uskallaudun kirjoittamaan sinulle näistä asioista. Mehän koemme pahaa senkin takia, että se muuttuisi hyväksi ja kykenisimme auttamaan lähimmäisiämme. Kaikki on Jumalan hallinnassa uskovaisen ihmisen kohdalla.

Kiitos neuvoista.Näin olen menetellyt olen hankkinut lisä rahoitusta,saanut lykkäystä laskuista,tämä taistelu on kestänyt vuosia.Oikeastaan siitä lähtien kun päätin seurata Jeesusta,joten tiedän kuka minua kampittaa.Ongelmat ovat liikevaihdon tippuminen viimeiset 1,5 vuotta tuotanto ongelmista johtuen,olen käyttänyt kaiken mahdollisen ihmisiltä saatavan ammatti avun ja ei meinaa auttaa.Kova taakka on että yrityksellä on sukupolvien perinne ja minäkö olen se joka kaiken kaato.Paine on valtava suvulta ja häpeä mitä kaatuminen aiheuttasi ei voi maalisessa mittakaavassa mitata.Tätinikin sanoi että me olla kestävää sukua me emme luovuta.Joo viime vuona tuli sairaana tehtya yli 3500 tuntia töitä ja enpä juuri muista mitään viimevuodesta.Kyllä Jumalan on tehnyt paljon ihmeitä jo että selvisin viime vuodesta on ihme,perhe rukoili puolestamme ja välillä tuntui että sain kulkea kuin ilmassa,kun Herra kantoi.

Arvostan neuvojasi sillä oma ymmärrys on käyty.Minä laitan toivoni Herraan,Jeesus olet kaikkeni.Siunausta päivääsi

• K I P
        jari-pek-ka kirjoitti:

Sinulle KIP.
        Olet samantapaisessa tilanteessa, kuin minä olin kerran. Olin hyvin masentunut ja toivotin kuin Job, itselleni kuolemaa. Rukoilin myös ahkerasti, mutta hiljaista oli. Ei vastausta. Kaikki näytti loppuvan siihen, että koti menee alta ja jäämme aivan puille paljaille. Kapinoin, jopa Jumalaa vastaan ja rukoilin, että Hän ottaa minut pois.
        Mutta sitten ymmärsin, että minähän tuijotan koko ajan itseeni ja vaikeuksiini, enkä Jeesukseen auttajaani. Jeesushan on luvannut pelastaa hädästä. Hätää voi tulla, mutta Jeesus pelastaa hädästä. Aina Jumala jättää jonkun tien auki, jota kulkea. Niin minullekkin jätti. Se tie ei ollut minulle itselleni lainkaan mukava, mutta se oli Jumalan tie. Kun kapinointi vaihtui kiitokseen, niin sain vastauksen kysymyksiini. Jumala sanoi, että vaikka olette nyt niin kuin lastut laineilla ja tuntuu niin kuin matto vedettäisiin jalkojen alta, niin siitä ei tarvi välittää.
        Mutta en nyt puhu enempää tästä.
        Kuunteleppa kaksi puhetta. Ensiksi tämä:
        Täysin uusi elämä Kristuksessa! (Marttala, Tampere)
        Ja sitten:Jeesuksessa on voitto masennuksesta ym...!
        Noissa on vastausta sulle, kuuntele muitakin.

Tässä sivu, jolta puheet löytyy:
        http://www.jukkapartala.fi/saarnat.php

Tuttua tekstiä kiitos rohkaisusta.Täytyy kuunella nuo saaranat,olen paljon kuunellut Teuvo Kopraa joka myös opettaa hyvin.Siunausta päivääsi

• ENa
        K I P kirjoitti:

Kiitos neuvoista.Näin olen menetellyt olen hankkinut lisä rahoitusta,saanut lykkäystä laskuista,tämä taistelu on kestänyt vuosia.Oikeastaan siitä lähtien kun päätin seurata Jeesusta,joten tiedän kuka minua kampittaa.Ongelmat ovat liikevaihdon tippuminen viimeiset 1,5 vuotta tuotanto ongelmista johtuen,olen käyttänyt kaiken mahdollisen ihmisiltä saatavan ammatti avun ja ei meinaa auttaa.Kova taakka on että yrityksellä on sukupolvien perinne ja minäkö olen se joka kaiken kaato.Paine on valtava suvulta ja häpeä mitä kaatuminen aiheuttasi ei voi maalisessa mittakaavassa mitata.Tätinikin sanoi että me olla kestävää sukua me emme luovuta.Joo viime vuona tuli sairaana tehtya yli 3500 tuntia töitä ja enpä juuri muista mitään viimevuodesta.Kyllä Jumalan on tehnyt paljon ihmeitä jo että selvisin viime vuodesta on ihme,perhe rukoili puolestamme ja välillä tuntui että sain kulkea kuin ilmassa,kun Herra kantoi.

Arvostan neuvojasi sillä oma ymmärrys on käyty.Minä laitan toivoni Herraan,Jeesus olet kaikkeni.Siunausta päivääsi

Älä suostu ottamaan paineita suvulta vastaan. Et sinä tahallasi ole mitään kaatanut ja jos yritys kaatuu, niin se on Jumalan sallimusta. Sinä olet käynyt kovaa taistelua. Työmäärä on suorastaan mahdoton.
        Yrittäjyys on rankimmillaan käsittämättömän rankkaa. Rukoilen puolestasi ja uskon, että sinä tulet kirjoittamaan tällä palstalla vielä kiitollisia kirjeitä. Kerrot, mitä Jumala teki teidän elämällenne.
        Itse saan olla kiitosta täynnä, vaikka olenkin tuhkasta noussut.

Siunausta sinulle. Neuvoisin sinua mielelläni, mutta näen, että et tarvitse neuvojani. Olet ammattitaitoinen yrittäjä.

• ENa
        K I P kirjoitti:

KIP, sanot oman ymmärryksesi käydyn. Nyt on sitten aika Jumalan ottaa valta ja näyttää voimansa. Itse kävimme markka-aikana tuon kurjuuden läpi. Velat kasvoivat satoihin tuhansiin ja lainakatot olivat täynnä. Ei siinä voinut oikein muutta tehdä kuin työtä. Oma ymmärrys oli meltäkin lävitse käyty ja Jumala antoi viisauden elää hyvää elämää velkahelvetin keskellä. Kun ei ollut mitään enää tehtävissä, niin me vain elimme. Kannoimme toki murhettakin asioista niitä hoidellessa, mutta muun ajan olimme murheesta vapaita ja jätimme murheet Jeesukselle. Hän on luvannut ne kantaa. Hän kantoi.
        Jostakin syystä meillä syötiin hyvin ravitsevaa ja terveellistä ruokaa. Syy oli siinä, että tunsimme oikeudeksemme ottaa yrityksestä aina ruokaan rahat, vaikka velkaa olikin valtavasti.

Oikeastaan elimme hyvin hyvää elämää sen kaaoksen keskellä. Toisiamme lohduttaaksemme emme puhuneet velkahelvetistä vapaa-aikana, vaan kaikesta muusta. Nauroimme paljon ja harrastimme ilmaisia harrastuksia. Rahaa ei todellakaan ollut käyttää siihen aikaan muuhun kuin ruokaan. Se kyllä olikin tosi hyvää ja koti pysyi kodikkaansa senkin ansiosta.

Jos meillä ei olisi ollut uskoa, niin toisin olisi käynyt. Emme olisi jaksaneet itse kantaa suuria taakkoja.

Lohdutan sinua sillä, että Jeesus on kanssamme vaikeinakin aikoina. Silloin Jeesus on lähempänä kuin koskaan muulloin. Hänelle saa omin sanoin kertoa murheet ja luovuttaa ne itseltä. Jeesus on sovittanut jo meidät. Tapahtui mitä tapahtuikin samme kaiken keskellä elää vapaudessa ja rauhassa. Jumala ei luvannut meille helppoa elämää, mutta vapauden ja rauhan Hän lupasi. Olen kokenut noiden lupausten täyttymisen.

Hyvää ja sinuattua yötä sinulle ja perheellesi. Nuku hyvin ilman taakkoja.

• Tuskissa siunattu

Voit rukoilla Jumalaa ottamaan sinut pois, jos niin tahdot. Niin minäkin tein viime yönä... taas jälleen kerran. Mutta aamulla herätessäni huomasin harmikseni ettei pyyntööni vielä suostuttu, ei siitäkään huolimatta että vielä ennen tuota pyyntöäni pyysin Jumalalta anteeksi sen, että minulla oli illalla vihaisuutta niitä kohtaan jotka puhuivat minusta valheita puhuivat ja herjasivat. Pyysin mielessäni Jumalalta anteeksi että loukkaannuin heihin. Siunasin heidät Jeesuksen nimessä ja toivotin heille Jumalan armoa ja anteeksiantoa.

En uskalla rukoilla Jumalaa ottamaan minut pois jos motiivit ovat väärät tai jos minulla on anteeksiantamattomuutta sydämmessäni. Siksi olen tuskieni taivalta tehdessäni joutunut monet kerrat pyytämään anteeksi ja antamaan anteeksi.

Mutta kyllä Jumala tietää ja näkee tuskat. Jos hän ei ota sinut pois, hänellä on siihen yksi tai useampia syitä joita emme välttämättä tiedä. Yksi voisi olla se, että elämäntehtävä on vielä keskeneräinen, tai ettei siihen ole vielä ryhdytty. Tärkein tehtävä lienee kuitenkin: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, ja Jumalaa yli kaiken".

• K I P

Joskus vaan on vaikea rakastaa itseään,varsinkin kun oikein saanut selkäänsä.

• Tuskissa siunattu
        K I P kirjoitti:

Joskus vaan on vaikea rakastaa itseään,varsinkin kun oikein saanut selkäänsä.

Juu, kyllä minä ymmärrän että on välillä vaikeata rakastaa itseään. Sama täällä. Mutta ei se estä meitä tekemästä hyviä tekoja lähimmäisillemme. Rakastaminen on nimen omaan hyviä tekoja (uskoisin näin), sillä Jeesus opetti sen meille (kts. Mat.25:31-46). Ja usko ilman tekoja on kuollut. Silloin kun me lakkaamme elämästä itsellemme ja annamme elämämme Jeesukselle, rakastamalla häntä toisten ihmisten kautta, hyvien tekojen kautta, niin vasta silloin me olemme onnellisia kristittyjä. Olet luotu hyviä tekoja varten. Jeesus haluaa että ahkeroitset hyviä tekoja (Tiit.2:14). Jopa Jumala sanoi: "Tehkää hyviä tekoja" (Jer.7:3).

Me voimme tehdä monet rikkaaksi omalla köyhyydellämme. Jos sinä elät, niin elä Herralle. Ja jos sinä kuolet, niin kuole Herralle. Ja silloin sinä tiedät, että olet Herran oma. Ja silloin sinua odottaa aarre taivaassa. Tee talletuksia taivaan pankkiin. Siellä ei koi syö eikä ruoste tee tuhojaan. Tämä täällä on vain lyhytaikaista. Harjoittelua ja valmentautumista ikuisuutta varten. Älä menetä toivoasi. Ole siunattu Jeesuksen nimessä.

• Tuskissa siunattu kirjoitti:

Juu, kyllä minä ymmärrän että on välillä vaikeata rakastaa itseään. Sama täällä. Mutta ei se estä meitä tekemästä hyviä tekoja lähimmäisillemme. Rakastaminen on nimen omaan hyviä tekoja (uskoisin näin), sillä Jeesus opetti sen meille (kts. Mat.25:31-46). Ja usko ilman tekoja on kuollut. Silloin kun me lakkaamme elämästä itsellemme ja annamme elämämme Jeesukselle, rakastamalla häntä toisten ihmisten kautta, hyvien tekojen kautta, niin vasta silloin me olemme onnellisia kristittyjä. Olet luotu hyviä tekoja varten. Jeesus haluaa että ahkeroitset hyviä tekoja (Tiit.2:14). Jopa Jumala sanoi: "Tehkää hyviä tekoja" (Jer.7:3).

Me voimme tehdä monet rikkaaksi omalla köyhyydellämme. Jos sinä elät, niin elä Herralle. Ja jos sinä kuolet, niin kuole Herralle. Ja silloin sinä tiedät, että olet Herran oma. Ja silloin sinua odottaa aarre taivaassa. Tee talletuksia taivaan pankkiin. Siellä ei koi syö eikä ruoste tee tuhojaan. Tämä täällä on vain lyhytaikaista. Harjoittelua ja valmentautumista ikuisuutta varten. Älä menetä toivoasi. Ole siunattu Jeesuksen nimessä.

Sitä vanha minä on hyvä vihata ja se on kuoltava se lihallinen minä !! Mutta se uusi luomus meissä,,, kertoo Raamattu että meidän tulis Rakastaa.

• K I P
        Tuskissa siunattu kirjoitti:

Hyviä tekoja.Minä olin niitä tyyppejä jotka hyvillä teoilla luuli pääsesvän taivaaseen.Neljäkymmentä ensinmäistä vuottani tein hyviä tekoja ja minulle oli ensisijaisen tärkeä etten loukkaisi ketään tai olisi vihoissa kenekään kanssa.Muutama vuosi sitten löysin Jeesuksen eritavalla ja ymmärsin kuinka syntinen olen ja en minä teoillani pääse taivasten valtakuntaan.Edelleenkin ystävät ja naapurit tietävät mitä ikinä he tarvitsevatkaan mitä minulla on,niin he saavat sitä lainata,sillä eihän se ole minun,vaan Jumalan.Nämä viimeiset vuodet ovat olleet mullistavia kun olen saanut nähdä henkivaltojen taiston jota en ollut ennen oikein uskonutkaan.Minä olen kääntänyt katseeni Kristukseen ja laittanut kaiken toivoni häneen,mutta hämmästyn miksi paholainen minua yhtenään repii.Jopa niin paljon että paholaisen teot näkyvät käsittämättöminä vastoin käymisinä työssämme ja näin saavat meidät uupumisesta sekaisin.Vastustan kaikin tavoin paholaista rukoilen,kiitän ja ylistän Jeesusta ja haluisin hänen ottavan suuremman vallan elämässämme.Olen yrittjä,suorittaja ja miunulla on välillä vaikea ymmärtää armoa,pitäisi ymmärtää että rakkaus Jeesukseen riittää,siinä on kaikki.

Minä haluan elää Jeesukselle,minä tahtoisin jo kotiin,mutta perhettäni en halua jättää minulla on vielä täälä huolehdittavaa,vaimoni ja lapseni.Uskossa eteenpäin,Herrassa on toivoni.Ole myös siunattu ystävä hyvä.

• K I P
        K I P kirjoitti:

Hyviä tekoja.Minä olin niitä tyyppejä jotka hyvillä teoilla luuli pääsesvän taivaaseen.Neljäkymmentä ensinmäistä vuottani tein hyviä tekoja ja minulle oli ensisijaisen tärkeä etten loukkaisi ketään tai olisi vihoissa kenekään kanssa.Muutama vuosi sitten löysin Jeesuksen eritavalla ja ymmärsin kuinka syntinen olen ja en minä teoillani pääse taivasten valtakuntaan.Edelleenkin ystävät ja naapurit tietävät mitä ikinä he tarvitsevatkaan mitä minulla on,niin he saavat sitä lainata,sillä eihän se ole minun,vaan Jumalan.Nämä viimeiset vuodet ovat olleet mullistavia kun olen saanut nähdä henkivaltojen taiston jota en ollut ennen oikein uskonutkaan.Minä olen kääntänyt katseeni Kristukseen ja laittanut kaiken toivoni häneen,mutta hämmästyn miksi paholainen minua yhtenään repii.Jopa niin paljon että paholaisen teot näkyvät käsittämättöminä vastoin käymisinä työssämme ja näin saavat meidät uupumisesta sekaisin.Vastustan kaikin tavoin paholaista rukoilen,kiitän ja ylistän Jeesusta ja haluisin hänen ottavan suuremman vallan elämässämme.Olen yrittjä,suorittaja ja miunulla on välillä vaikea ymmärtää armoa,pitäisi ymmärtää että rakkaus Jeesukseen riittää,siinä on kaikki.

Minä haluan elää Jeesukselle,minä tahtoisin jo kotiin,mutta perhettäni en halua jättää minulla on vielä täälä huolehdittavaa,vaimoni ja lapseni.Uskossa eteenpäin,Herrassa on toivoni.Ole myös siunattu ystävä hyvä.

Tämä vastaus oli suunattu "tuskissa siunatulle",mutta yhtä hyvin sinullekkin.

• Tuskissa siunattu
        K I P kirjoitti:

"K I P". Ehkä jollain tapaa taitatamattomasti asian sinulle esitin. Minulla ei suinkan ollut tarkoitus kertoa hyvien tekojen tarpeellisuudessa sen takia, ettet muka olisi niitä tehnyt. Enkä kertonut sitä edes sen takia, että niillä pääsisi taivaaseen. Sillä en minäkään usko että hyvillä teoilla pääsee taivaaseen. Lähinnä oli kyse siitä, että halusin kertoa sinulle mikä voi rikastuttaa kristityn ja kristitttyjen sisäisen elämän. Toivottavasti sain väärinkäsityksen jollain tapaa oikaistua.

• ENa

"K I P". Ehkä jollain tapaa taitatamattomasti asian sinulle esitin. Minulla ei suinkan ollut tarkoitus kertoa hyvien tekojen tarpeellisuudessa sen takia, ettet muka olisi niitä tehnyt. Enkä kertonut sitä edes sen takia, että niillä pääsisi taivaaseen. Sillä en minäkään usko että hyvillä teoilla pääsee taivaaseen. Lähinnä oli kyse siitä, että halusin kertoa sinulle mikä voi rikastuttaa kristityn ja kristitttyjen sisäisen elämän. Toivottavasti sain väärinkäsityksen jollain tapaa oikaistua.

Tuskissa siunattu. Oikeinhan sinä kerroit hyvistä teoista. Usko muuttaa ihmisen hyviä tekoja tekeväksi. KIP kertoo niitä tehneensä ja se on uskon merkki. Uskovainen on turvassa maailman kovien pauhujenkin keskellä, vaikka ei sitä heti ja aina näe. Usko muuttuu näkemiseksi.

Hyvät teot eivät pelasta, mutta jos ne puuttuvat, niin silloin Pelastaja ei ole vaikuttamassa ihmisessä. Jumala valmistaa edeltä hyvät tekomme. Me kuljemme valmistetuissa askelissa tehden hyviä, Jumalan vakuttamia tekoja.

• hyvä oivallus
        ENa kirjoitti:

Tuskissa siunattu. Oikeinhan sinä kerroit hyvistä teoista. Usko muuttaa ihmisen hyviä tekoja tekeväksi. KIP kertoo niitä tehneensä ja se on uskon merkki. Uskovainen on turvassa maailman kovien pauhujenkin keskellä, vaikka ei sitä heti ja aina näe. Usko muuttuu näkemiseksi.

Hyvät teot eivät pelasta, mutta jos ne puuttuvat, niin silloin Pelastaja ei ole vaikuttamassa ihmisessä. Jumala valmistaa edeltä hyvät tekomme. Me kuljemme valmistetuissa askelissa tehden hyviä, Jumalan vakuttamia tekoja.

Aamen. Hyvin kirjoitettu ja oivallettu ENa.

• K I P

Kyllä minä oikein ymmärsin,halusin vain kertoa että olen elänyt sellaisenkin vaiheen jolloin uskoin hyvillä teoilla pääseväni taivaaseen.

• Psalmit 18

Pyysin sinulle Raamatusta jotain ja tämä aukesi:

Psalmit 18
      1 Veisuunjohtajalle; Herran palvelijan Daavidin virsi, jonka sanat hän puhui Herralle sinä päivänä, jona Herra oli pelastanut hänet kaikkien hänen vihollistensa vallasta ja Saulin kädestä.(18:2) Hän sanoi: Sydämestäni minä rakastan sinua, Herra, minun voimani,
      2 (18:3) Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
      3 (18:4) Ylistetty olkoon Herra! -niin minä huudan, ja vihollisistani minä pelastun.
      4 (18:5) Kuoleman paulat piirittivät minut, turmion virrat peljästyttivät minut.
      5 (18:6) Tuonelan paulat kietoivat minut, kuoleman ansat yllättivät minut.
      6 (18:7) Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa ja huusin avuksi Jumalaani; hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, ja minun huutoni hänen edessään kohosi hänen korviinsa.
      7 (18:8) Silloin maa huojui ja järisi, vuorten perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi.
      8 (18:9) Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä.
      9 (18:10) Hän notkisti taivaat ja astui alas, synkkä pilvi jalkojensa alla.
      10 (18:11) Ja hän ajoi kerubin kannattamana ja lensi, ja hän liiti tuulen siivillä;
      11 (18:12) hän pani pimeyden verhoksensa, majaksensa yltympäri: mustat vedet, paksut pilvet.
      12 (18:13) Hohteesta, joka kävi hänen edellänsä, purkautuivat pilvet rakeiksi ja palaviksi hiiliksi.
      13 (18:14) Ja Herra jylisi taivaassa, Korkein antoi äänensä kaikua, tulla rakeita ja palavia hiiliä.
      14 (18:15) Hän lennätti nuolensa ja hajotti heidät, paljon salamoita ja kauhistutti heidät.
      15 (18:16) . Silloin vetten syvyydet tulivat näkyviin, ja maanpiirin perustukset paljastuivat sinun nuhtelustasi, Herra, sinun vihasi hengen puuskauksesta.
      16 (18:17) Hän ojensi kätensä korkeudesta ja tarttui minuun, veti minut ylös suurista vesistä;
      17 (18:18) hän pelasti minut voimallisesta vihollisestani, minun vihamiehistäni, sillä he olivat minua väkevämmät.
      18 (18:19) He hyökkäsivät minun kimppuuni hätäni päivänä, mutta Herra tuli minun tuekseni.
      19 (18:20) Hän toi minut avaraan paikkaan, hän vapautti minut, sillä hän oli mielistynyt minuun.
      20 (18:21) Herra tekee minulle minun vanhurskauteni mukaan, minun kätteni puhtauden mukaan hän minulle maksaa.
      21 (18:22) Sillä minä olen noudattanut Herran teitä enkä ole luopunut pois Jumalastani, jumalattomuuteen.
      22 (18:23) Kaikki hänen oikeutensa ovat minun silmieni edessä, enkä minä hänen käskyjänsä syrjään sysää.
      23 (18:24) Minä olen vilpitön häntä kohtaan ja varon itseni pahoista teoista.
      24 (18:25) Sentähden Herra palkitsee minulle minun vanhurskauteni mukaan, sen mukaan kuin käteni ovat puhtaat hänen silmiensä edessä.

• Psalmit 18

Jatko:

25 (18:26) Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
        26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
        27 (18:28) Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.
        28 (18:29) Sillä sinä annat minun lamppuni loistaa; Herra, minun Jumalani, valaisee minun pimeyteni.
        29 (18:30) Sinun avullasi minä hyökkään rosvojoukkoa vastaan; Jumalani avulla minä ryntään ylitse muurin.
        30 (18:31) Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
        31 (18:32) Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme-
        32 (18:33) se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi,
        33 (18:34) tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
        34 (18:35) joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään!
        35 (18:36) Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi.
        36 (18:37) Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.
        37 (18:38) Minä ajan vihollisiani takaa ja saavutan heidät enkä palaja, ennenkuin teen heistä lopun;
        38 (18:39) minä murskaan heidät, niin etteivät voi nousta, he sortuvat minun jalkojeni alle.
        39 (18:40) Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni.
        40 (18:41) Sinä ajat minun viholliseni pakoon, ja vihamieheni minä hukutan.
        41 (18:42) He huutavat, mutta pelastajaa ei ole, huutavat Herraa, mutta hän ei heille vastaa.
        42 (18:43) Minä survon heidät tomuksi tuuleen, viskaan heidät niinkuin loan kadulle.
        43 (18:44) Sinä pelastat minut kansan riidoista, sinä asetat minut pakanain pääksi, kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua.
        44 (18:45) Jo korvan kuulemalta he minua tottelevat; muukalaiset matelevat minun edessäni.
        45 (18:46) Muukalaiset masentuvat ja tulevat vavisten varustuksistansa.
        46 (18:47) Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni ja ylistetty minun pelastukseni Jumala,
        47 (18:48) Jumala, joka hankkii minulle koston ja saattaa kansat minun valtani alle;
        48 (18:49) sinä, joka pelastat minut vihollisistani ja korotat minut vastustajaini ylitse ja päästät minut väkivaltaisesta miehestä.
        49 (18:50) Sentähden minä ylistän sinua, Herra, kansojen keskuudessa ja veisaan sinun nimesi kiitosta,
        50 (18:51) sinun, joka annat kuninkaallesi suuren avun ja teet laupeuden voidellullesi, Daavidille ja hänen jälkeläisilleen, iankaikkisesti.

• K I P
        Psalmit 18 kirjoitti:

Jatko:

25 (18:26) Hurskasta kohtaan sinä olet hurskas, nuhteetonta kohtaan nuhteeton;
        26 (18:27) puhdasta kohtaan sinä olet puhdas, mutta kieroa kohtaan nurja.
        27 (18:28) Sillä sinä pelastat nöyrän kansan, mutta ylpeät silmät sinä painat alas.
        28 (18:29) Sillä sinä annat minun lamppuni loistaa; Herra, minun Jumalani, valaisee minun pimeyteni.
        29 (18:30) Sinun avullasi minä hyökkään rosvojoukkoa vastaan; Jumalani avulla minä ryntään ylitse muurin.
        30 (18:31) Jumalan tie on nuhteeton, Herran sana tulessa koeteltu. Hän on kaikkien kilpi, jotka häneen turvaavat.
        31 (18:32) Sillä kuka muu on Jumala kuin Herra, ja kuka pelastuksen kallio, paitsi meidän Jumalamme-
        32 (18:33) se Jumala, joka minut voimalla vyöttää ja tekee minun tieni nuhteettomaksi,
        33 (18:34) tekee minun jalkani nopeiksi niinkuin peurat ja asettaa minut kukkuloilleni,
        34 (18:35) joka opettaa minun käteni sotimaan ja käsivarteni vaskijousta jännittämään!
        35 (18:36) Sinä annat minulle pelastuksen kilven, ja sinun oikea kätesi minua tukee; sinun laupeutesi tekee minut suureksi.
        36 (18:37) Sinä annat minun askeleilleni avaran tilan, ja minun jalkani eivät horju.
        37 (18:38) Minä ajan vihollisiani takaa ja saavutan heidät enkä palaja, ennenkuin teen heistä lopun;
        38 (18:39) minä murskaan heidät, niin etteivät voi nousta, he sortuvat minun jalkojeni alle.
        39 (18:40) Sinä vyötät minut voimalla sotaan, sinä painat vastustajani minun alleni.
        40 (18:41) Sinä ajat minun viholliseni pakoon, ja vihamieheni minä hukutan.
        41 (18:42) He huutavat, mutta pelastajaa ei ole, huutavat Herraa, mutta hän ei heille vastaa.
        42 (18:43) Minä survon heidät tomuksi tuuleen, viskaan heidät niinkuin loan kadulle.
        43 (18:44) Sinä pelastat minut kansan riidoista, sinä asetat minut pakanain pääksi, kansat, joita minä en tunne, palvelevat minua.
        44 (18:45) Jo korvan kuulemalta he minua tottelevat; muukalaiset matelevat minun edessäni.
        45 (18:46) Muukalaiset masentuvat ja tulevat vavisten varustuksistansa.
        46 (18:47) Herra elää! Kiitetty olkoon minun kallioni ja ylistetty minun pelastukseni Jumala,
        47 (18:48) Jumala, joka hankkii minulle koston ja saattaa kansat minun valtani alle;
        48 (18:49) sinä, joka pelastat minut vihollisistani ja korotat minut vastustajaini ylitse ja päästät minut väkivaltaisesta miehestä.
        49 (18:50) Sentähden minä ylistän sinua, Herra, kansojen keskuudessa ja veisaan sinun nimesi kiitosta,
        50 (18:51) sinun, joka annat kuninkaallesi suuren avun ja teet laupeuden voidellullesi, Daavidille ja hänen jälkeläisilleen, iankaikkisesti.

Kiitos kaikille rukoilijoille ja auttajille.Jatkamme taistelua lihaa vastaan Kristuksen voimalla.Olen pannut toivoni Jumalaan,sillä hän ainoostaan voi meidät pelastaa.Nyt olo onkuin uhrieläimellä uhrialttarilla,raajat sidottuna odotan levollisena Herrani ratkaisua tyydyn ratkaisuun minkä Jumala tekee,koska hän tietää mikä on minulle parasta.Rakas Jeesus olkoon elämämme ikuisesti sinun käsissä.Kiitos vielä kerran kaikille tukijoille ja olkoon Jeesuksen verensuoja teidän kaikkien yllä.Amen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      205
      4997
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      118
      4083
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3589
    4. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      57
      3565
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3430
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      37
      2957
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2336
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      32
      2101
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      22
      1960
    Aihe