Kataisen paperista löytyi ”silmänkääntötemppu”
Julkaistu: 15:00
Keskustan eduskuntaryhmän puheenjohtaja Kimmo Tiilikainen on ymmällään siitä, kuinka hallitus aikoo lisätä rahoitusta eri kohteisiin, kun se samaan aikaan on leikkaamassa niistä lähes samansuuruisia siivuja.
– Hallitus lupaa lisätä ”nuorille kohdennettuja työllisyyttä edistäviä toimia” 60 miljoonalla vuodessa. Rahaa voitaisiin käyttää mm. ammatillisen koulutuksen opiskelijapaikkoihin, oppisopimuskoulutukseen ja työpajatoimintaan. Hyvä. Kuulostaa hienolta, Tiilikainen kirjoittaa Puheenvuoro-blogissaan.
Tiilikaisen mukaan tämä lupaus osoittautuu kuitenkin silmänkääntötempuksi, sillä menoleikkauksia selaamalla selviää, että ” opetusministeriöstä leikataan ammatillisesta koulutuksesta ja oppisopimuskoulutuksesta 57 miljoonaa”.
Vielä huimempana silmänkääntötemppuna Tiilikainen pitää sitä, kuinka hallitus leikkaa kuntien palveluiden rahoittamisesta 631 miljoonaa euroa, mutta samaan aikaan lupaa mahtipontisesti lisätä 145 miljoonaa euroa kuntien järjestämisvastuulla oleviin eri sosiaali- ja terveyspalveluihin.
– Uskallankohan lukea eteenpäin? Taivas varjele mitä sieltä vielä tulee, Tiilikainen kirjoittaa.
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113305-kataisen-paperista-loytyi-”silmankaantotemppu”
Taivas varjele mitä sieltä vielä tulee
rikollista toimintaa
2
65
Vastaukset
- siis pääministeri ?
Kataisen ryhmä on pitkään ollut lipevällä pohjalla. Nyt valheilla ja vääristelyllä runnotaan eteenpäin sokean vallanhimon kourissa. Lääkärin tarkastus tuolle pitäisi järjestää ja pehmeä koppi.
- pyörii..
No, lupasihan ne Räsäsellekin olla ottamatta hallitusohjelmaan homoavioliittoja, mutta kas kummaa siltikin kaikki muut hallituspuolueet ovat sitä ajamassa paitsi KD.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m894484Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013870Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363539- 513220
- 432892
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222412- 232116
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami161791Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351725