Onko Jeesus se sama Jumala josta Jeesus sanoi:
"Isä...YKSIN olet totinen Jumala..."? ( Joh.17:1,3).
Eli onko Jeesus SAMA vaiko eri Jumala kuin Isä?
Kysyin jo toistamiseen saman kysymyksen joka tuntuu olevan liian vaikea kysymys trinitaristeille koska he tavalla taikka toisella kiertävät sen ettei tarvitse vastata siihen suoraan. Ainakin tähän mennessä.
Toinen vastenmielinen kysymys trinitaristeille on tämä:
"Mitä tarkoittaa että Jeesus on Jumala"?
Tuonkin kysmyksen olen esittänyt monesti, mutta sekin vaikuttaa olevan liian vaikea useimmille trinitariteille, vaikka puolustavat kynin hampain "Jeesus on Jumala"-käsitettä.
ELI KYSYMYKSET OLIVAT:
1) Onko Jeesus se SAMA JUMALA josta Jeesus sanoi:
"Isä...YKSIN olet totinen Jumala..."??? ( Joh.17:1,3).
2) Mitä tarkoittaa, että Jeesus on Jumala???
Onko Jeesus sama Jumala kuin hänen Isänsä?
8
78
Vastaukset
- Mikko.
Se vieklä vain uuttuis, että jotkut vääntäjät sanois että Jeesus tuon lausui epäuskovana ihmisenä ollessaan, siis erehtyi, ja niin mitätöisivät jakeen.- Å
Kyllä täällä voi kolminaisuuden nimissä odottaa tapahtuvaksi vaikka mitä tahansa. Sehän on sillä tavalla että kun siihen kelkkaan on hypännyt niin kyyti on kovaa ja se soppa on nieltävä oli se kuinka karvas tahansa jos meinaa siinä kyydissä pysyä. Minä olen odottanut miloin aletaan palvomaan Mariaa Jumalan synnyttäjänä. Siinä tuli Nikean kokouksessa seinä vastaan joillekkin. Sitä ei haluttu silloin niellä. Mutta kyllä sekin petos tullaan vielä nielemään.
- kohti jumaluutta
1. Oikeastaan olemme kaikki osasia jumalasta, alkulähteestämme. Tai siis meidän sielumme on. Sielumme, joka on syntymätön ja kuolematon.
2. Sitä, että Jeesus ymmärsi tuon 1.kohdassa mainitun asian.Mielestäni kiersit ykköskysymyksen, eli sen, onko Jeesus SAMA Jumala kuin hänen Isänsä, joka on YKSIN Jumala. En vieläkään tiedä, oletko sitä mieltä, että he molemmat ovat SAMA Jumala. Oletko trinitaristi? Onko Jeesus sama Jumala kuin Isä?
Jos olemme osasia Jumalasta, samalla tavalla kuin sinä uskot, niin Jumala ei ole enää ainoastaan kolmiyhteinen. Oletko muuten joku New-Age guru, kun kirjoitat Jumalan pienellä j:llä ja ilmoitat meidän olevan osasia jumalasta?
Monet trinitaristit väittävät, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalan ainesosia. Eli Jumala ei silloin ole enää yksi, kuten Raamattu sanoo, sillä miten saadaan 3 henkiolentoa sulautumaan yhdeksi henkiolennoksi tai yhdeksi Jumalaksi? Koska Jeesus sanoi että hänen omansa ovat hänessä ja Jumalassa (Joh.17:21), ja että hän itse on Jumalassa ja Jumala hänessä (Joh.17:21), niin se tarkoittaa että sana "kolminaisuus" on äärettömän harhaanjohtava sanonta, sillä me olemme silloin seurakuntana auttamattomasti kolmiluvun ulkopuolella.- kohti jumaluutta
jumalan_pete kirjoitti:
Mielestäni kiersit ykköskysymyksen, eli sen, onko Jeesus SAMA Jumala kuin hänen Isänsä, joka on YKSIN Jumala. En vieläkään tiedä, oletko sitä mieltä, että he molemmat ovat SAMA Jumala. Oletko trinitaristi? Onko Jeesus sama Jumala kuin Isä?
Jos olemme osasia Jumalasta, samalla tavalla kuin sinä uskot, niin Jumala ei ole enää ainoastaan kolmiyhteinen. Oletko muuten joku New-Age guru, kun kirjoitat Jumalan pienellä j:llä ja ilmoitat meidän olevan osasia jumalasta?
Monet trinitaristit väittävät, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalan ainesosia. Eli Jumala ei silloin ole enää yksi, kuten Raamattu sanoo, sillä miten saadaan 3 henkiolentoa sulautumaan yhdeksi henkiolennoksi tai yhdeksi Jumalaksi? Koska Jeesus sanoi että hänen omansa ovat hänessä ja Jumalassa (Joh.17:21), ja että hän itse on Jumalassa ja Jumala hänessä (Joh.17:21), niin se tarkoittaa että sana "kolminaisuus" on äärettömän harhaanjohtava sanonta, sillä me olemme silloin seurakuntana auttamattomasti kolmiluvun ulkopuolella.No selvennetään vähän. On olemassa yksi Jumala, josta kaikki sielut - myös Jeesuksen sielu - ovat lähtöisin. Eli olemme kaikki erillisiä, Jeesus myös, mutta Jumalan osasia sieluina. Jumalahan on luonut ihmisen puhaltamalla häneen oman henkensä, ja näin ihmisestä tuli elävä sielu (näin vertauskuvallisesti sanottuna).
Minulle on aina ollut ns. kolmiyhteinen jumala täysin käsittämätön ajatus. Siitä eivät kristitytkään ole päässeet yhteisymmärrykseen (täälläkin siitä keskustellaan tämän tästä).
Ja, olen täällä ainoastaan keskustelemassa, en selvittelemässä omia hengellisiä taustojani.
Ja, en edes tiedä mikä on trinitaristi. Enkä tiedä sitäkään, minkälainen on New-Age guru.
Siis, Jumala on Jumala (yksi ja ainoa) , Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalasta lähtöisin. On siis vain yksi ainoa alkulähde - Jumala - josta kaikki on saanut alkunsa.
Ja tämän kaiken olen päätellyt ihan omilla aivoillani. Voin olla väärässäkin, mutta se ei ole oleellista minulle. Ainoastaan se on oleellista, että olen selvittänyt tämän asian itselleni. Tämä on minun subjektiivinen totuuteni.
1. Ei ole, vaan Jeesus puhui Isälleen Jumalalle, ei puhunut itselleen.
2. Ei tarkoita mitään, koska Jeesus ei ole jumala.Aamen, lappix. Totiset olivat sanasi. Tunnet Raamatun KOKONAISILMOITUKSEN hyvin (ja ehkä alkutekstitkin?).
Nyt jään vielä odottamaan trinitristien vastauksia.
- Woried
Jeesus on Jumala, Isä on Jumala, Pyhä Henki on Jumala. He ovat yhdessä yksi Jumala kolmessa persoonassa. Kyllä, Jeesus on sama Jumala kuin Isä.
Jeesus tyhjensi itsensä jumaluudestaan ja tuli ihmiseksi. Hän sanoi tuon ihmisenä. Isä oli tuolla hetkellä tyhjentymätön Jumala (persoona). "Isä...YKSIN olet totinen Jumala..." voi tarkoittaa, että kaikki muut (ei sisällä Poikaa eikä Pyhää Henkeä) eli pakanajumalat ovat epäjumalia.
Hän on luoja, pelastaja, kuningasten Kuningas, herrain Herra jne, ilman alkua ja loppua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse734527Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423463Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891219- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.127944- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837