Mahdotonta - mahdollista?

21.6.2011

Mitä ahtaammalle uskova ihminen joutuu elämänsä keskellä, sen paremmat mahdollisuudet on oppia tuntemaan Jumala: Hänen voimansa sekä ihmeensä! Siksi kait apostoli Paavali ”kerskasi heikkoudesta”, eli inhimillisten ”mahdottomuuksien” tasosta. Hän oli oppinut tämän salaisuuden:- kun olen avuton, toivoton, neuvoton ja tilanne on mahdoton, silloin tilaa Jumalan mahdollisuuksille! (2 kor 12:9-12, 2. Kor 4:7-10) Paavali kirjoittaa jopa paradoksaalisesti:
”Meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset.” Room 5: 3 >>

Suhtautumistapa, asenne ratkaisee lopputuloksen. Napina, kielteisyys, epäusko? Ne estävät Jumalaa toiminnasta. Jumala kunnioittaa uskoa, avointa asennetta. Usko (pienikin) on kuin nappula, joka käynnistää Jumalan suuret rattaat, liikuttaa Hänen voimaansa.

Esimerkki uskon asenteesta...

Jeesuksen aikana oli roomalainen upseeri, pakana kait? - sadanpäämies. Hän tuli pyytämään Jeesukselta apua palvelijalleen, joka makasi halvaantuneena, kovissa vaivoissa. ( Matt 8: 5 -10, Luuk 7:2-10) Kun Jeesus tahtoi lähteä paikan päälle, mies sanoi:

”Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainastaan sana, niin minun palvelijani paranee. Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina ja minä sanon tälle ”mene” ja hän menee, ja toiselle ”tule” ja hän tulee, ja palvelijalleni ”tee tämä” ja hän tekee.”

Jeesus ihmetteli miehen uskon tasoa. ”En ole Isralissakaan löytänyt näin suurta uskoa!”

Ja, tapahtui uskon mukaan: - kun tultiin taloon takaisin, sairas mies todettiin parantuneeksi! Usko liikuttaa vuoria, murentaa niitä. Mahdottomuuksien tunneli onkin mahdollisuuksien ovi!

Rakkaat sisaret ja veljet! Nostetaan uskon katse sille tasolle, jossa Jumalalle on kaikki mahdollista!

Jospa Jumala juuri nyt monen kohdalla tahtoo erilaissa elämän tarpeissa ja ongelmissa näyttää suuruutensa? Mikä ihana näkymä: pieni ihminen – Suuri Jumala! Koin Jumalan hengessä, että tästä aiheesta tänne tulee kirjoittaa. Profeetalliseen tasoon kuuluu: rakennukseksi, kehotukseksi, lohdutukseksi! ( 1. Kor 14:3) Lisäksi, tuokaamme rohkeasti esille Jumalan tekoja! Pilkasta ja vastarinnasta välittämättä! Kaikilla meillä – teillä – on annettavaa toinen toisemme avuksi!

Hebrealaiskirjeen 12:1 sanoo " ... kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme..."

Kun on miljoonia ja taas miljoonia uskovia, jotka ovat tulleet tuntemaan Elävän Jumalan, mahdollisuuksien Jumalan, mitkään epäuskon käärmeen myrkyt eivät tee tyhjäksi Jumalan todellisuutta! Ylistetty olkoon Ihmeiden Jumala!

7

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meitä on monenlaisia

Horjuvia sielujahan ne "käärmeet" nimenomaan viekoittelevatkin, eivät niinkään uskossaan jo lujittuneita. Vastasyntynyt napataan paljon helpommin kuin jo isoksi kasvanut Jumalan lapsi.

• Voittaja Jeesus

Niin se on. Käärmeen luonto on tunnettu. Mutta Jeesus voitti, murskasi "käärmeen pään" . Ja Hän - kaikkialla - puolustaa ja valvoo omiaan; ei tahdo horjuvan kaatuvan. Siksi Hän tarttuu viettelijöitä ja uskon romuttajia joskus kuin niskasta kiinni ja keppiä takamuksiin.

• Turvavarustus

Jumalan sotatamineet:

-totuus (vyönä)
      -vanhurskaus (haarniskana)
      -alttius rauhan evankeliumille (kenkinä)
      -usko (kilpenä)
      -pelastus (kypäränä)
      -Jumalan sana, Raamattu ja Jeesus Kristus (Hengen miekkana)

varjelevat käärmeen iskuilta.

"Älä pelkää, usko ainoastaan."

• 3+17

Minäkin uskon "Messiaan tulevan viimeisinä aikoina, kaikella uskollani."
      Ja sellaisen uskovan ihmisenhän Jumala lukee vanhurskaisiin.
      Huolimatta siitä onko uskoni totta,

• Usko & elämä

Jumala näkee kunkin uskon. Usko on aina tosiasia, ihan yhtä lailla kuin epäusko. Elävä usko on totta, vain sivulliset sitä yleensä pitävät epätotena.

• Lea.

Amen

Matt. 19:26
      Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

1. Kor. 15:57
      Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

Siunausta rakkaat sisaret ja veljet!

• Ihmeitänähnyt

Kiitos Lea!

Onnellinen se, joka uskoo Jumalan sanaan ja näkee sen vielä elämässä toteutuvankin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7133
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      95
      5204
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      114
      3463
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      33
      3372
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2504
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1846
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1481
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      341
      1431
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1336
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      1094
    Aihe