KotiTV

JokeriASD

Olisiko kellään kertoa olisiko tällaiseen tilanteeseen mitään tehtävissä:

Olen varusmiespalvelusta suorittava yksin asuva 20-vuotias mies. Minulla on ollut Soneran laajakaista yli vuoden ajan ja tammikuussa tulikin Soneralta puhelu jossa tarjottiin KotiTV-pakettia sekä 24Mb -nopeuksista nettiyhteyttä kanavapaketin kera jonka oli tarkoitus olla ilmainen kolmen kuukauden ajan ja sen jälkeen asiakkaan piti irtisanoa se tai se jatkuisi maksullisena. Imoitin jo siin puhelussa oman tilanteeni, että olen varusmiespalveluksessa ja että en katso televisiota yhtään ja haluaisin tuon tarjouspaketin vain nettiyhteyden takia. Kysyin myös että olisiko mahdollista saada jokin ilmoitus siitä päättymispäivämäärästä että maksullisen kanavapaketin muistan irtisanoa ja lupasivat paperin lähettää. Ilmeisesti ainoa paperi mitä minulle lähetettiin oli sopimus jossa kyseinen päivämäärä luki (ja tämähän tuli kotiin ehkä 2.5kk ennen sopimuksen ilmaiskauden päättymistä). TV:tä en tosiaan ole yhtään katsonut ja digiboksikin on jossain nurkassa käyttämättömänä. Ilmainen osuus sopimuksesta sitten päättyi ja olin unohtanut koko sopimuksen purkamisen. Sonera lähetti minulle laskun joka ei koskaan tullut perille joten en siihen kyennyt reagoimaan mitenkään. Seuraavaksi tuli karhukirje tältä ensimmäiseltä maksulliselta kuukaudelta ja heti sen jälkeen (max 5 päivää) tulikin jo seuraavan kuukauden lasku. En siis kyennyt purkamaan tuota sopimusta ensimmäisen maksullisen kuukauden jälkeen jolloin tappio olisi omasta virheestäni johtuen ollut noin 60€. Nyt kuitenkin sain kaksi täysihintaista laskua putkeen (120€) joista jälkimmäisestä yritin saada hyvitystä koska tämän olisin purkanut heti kun olisin saanut muistutuksen palvelun muuttumisesta maksulliseksi. Netin osuus laskusta on noin 30€ ja pelkät maksulliset kanavat maksavat sen 60€. Soitin asiakaspalveluun sekä eilen ja tänään ja molemmilla kerroilla sanottiin että lasku on lähetetty ajallaan ja sopimuksen mukaisestu asiakkaan tulee itse purkaa sopimus maksullisista kanavoista. Sen 60€ olisin vielä maksanut "tyytyväisenä" omasta virheestäni johtuen mutta ylimääräinen 60€ ei taas enää ole itsestäni johtuvista syistä tullut lasku. Kysymyksenä onkin että olisiko mitään paikkaa mihin ottaa yhteyttä asian tiimoilta ja voiko Sonera toimia näin että suullisesti pyydettyä ilmoitusta ei tullut sellaisena kuin mitä asiakas oli ymmärtänyt saavansa ja pyytäneensä. Rahaa on sen verran etten taloudellisesti joudu konkurssiin mutta kyllä sille rahalle olisi parempaakin käyttöä näin yksin asuvana tulottomana. Mikäli asia tulee näin päättymään en ainakaan tulevaisuudessa tule Soneran palveluja käyttämään ja pyrin myös siihen ettei tuttavapiirini tai sukulaisenikaan tule näin tekemään.

2

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pahus86

      Miksi otit sen kanavapaketin?

    • jepsuuuu

      Sekin riippuu niin suuresti asiakaspalvelijasta (, tuurista ja omasta käytöksestä) hyvittääkö Sonera asiakaskohtaisesti tuollaisia tapahtumia. Tuskin alkavat riehumaan kohdallasi, inhimillinen virhe ja varmasti ymmärrystäkin riittäisi jos olet sinnepäin yhteydessä etkä suomi24-palstalla... Ei tässä nyt mistään elämästä ja kuolemasta sentään ole kyse, sinun tai operaattorin osalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe