Paljonko on "pian"? Näkemiänne onnettomuuksia ja niihin valmistautumista silmälläpitäen olisi hyvä saada jonkinlainen määritelmä. Kaikki näkemänne kun tapahtuu ihan pian. Milloin pian on ohi?
Kysymys profeetoille.
36
163
Vastaukset
- yksin armosta
No kyllä tässä "pian" jotain tapahtuu - saas nyt nähdä kuinka "pian". Jumalalla kun ei tunnu koskaan olevan kiire ja kärsivällisyys on hyve, jota hän tahtoo meille opettaa! :) Sitä paitsi, kun se "pian" tulee, toivoisimme, ettei se olisi tullut niin "pian"... Mutta lopulta oikeus voittaa.
- niinpä niin
Oman pään tuotetta on kaikki profetiat. Ennemminkin viittaisi joihinkin psyykkisiin ongelmiin, jotka niitä latelee, joita Pihonkin sivut ovat pullollan. Siitä sitten ihmettelemään mitä kaikkea voi Jumalan nimissä sanoa.
- ei ymmärrä ei kai
Nuoria ihmisiä ei tuostakaan kommentista voisi negatiivisesti arvostella. Heillä kun 20-30 v on pitkä aika ja 90-luvun pikkulama ei vielä koskettanut. Ruususen unta olemme saaneetkin kiitettävän paljon nauttia. Liiaksikin, koska jo Jumalakin unohtuu.
- 1§+14
Mielestäni pidät kysymykselläsi tämän hetkistä ihmiskunnan kärsimystä pilkkanasi.
No vastaan, tolla asenteella se ottaa sinut kiini enemmin tai myöhemmin. - -jarmo-
Voin vastata sinulle kuten Jeesus kertoi Raamatussa jo 2th vuotta sitten. Se aika on aivan oven edessä ja lähempänä kuin luulettekaan. Nämä sanat tässä ajassa nykypäivänä kuulostavat peräti naurettavilta mutta katsos jos maailman kaikkeuden luomisen alusta olisi kulunut esim. vaikka 7miljardia vuotta, niin eikö sinustakin 2th vuotta ole jo ihan oven edessä? Niin maailman luoja joutuu ajattelemaan, koska pysyy totuudessa. Tästä samasta syystä moni Raamtun tutkija myös kompastuu luulemaan Raamttua oikein ristiriitojen kehdoksi.
Tempaus tulee yllätyksenä hyvin monelle ja toisille se ei tosiaan ole mikään yllätys. Ajoista me emme tule ymmärtämään ja siksi kysymyksesi on korni, aivan kuten vastauksenikin on varmaan sinulle.- mietteitä ja tulkint
Yksi näkökulma myös on jostakin lukemani alkup. Raamatun tekstin tarkoitus, että sana pian olisi kirjoitettu tarkoittamaan sanaa äkisti!
- ............
mietteitä ja tulkint kirjoitti:
Yksi näkökulma myös on jostakin lukemani alkup. Raamatun tekstin tarkoitus, että sana pian olisi kirjoitettu tarkoittamaan sanaa äkisti!
Olen muuten lukenut saman. Eli alkuperäinen merkitys olisi, että Jeesus tulee äkkiarvaamatta, siis yllättäen (valmistautumattomille). Se ainakin sopisi myös siihen raamatunkohtaan, että hän tulee kuin varas yöllä. Eihän maailmanloppu-sanaakaan ole raamatussa alunperin, vaan aikakauden loppu on oikea käännös. Ja siitäkin raamattu toisessa kohtaa sanoo, että maa pysyy iäti. Eli nekin tukevat toinen toisiaan.
- Hyvin sanottu.
Jos Raamattu kerran on Jumalan sanaa, hänen vaikutuksestaan kirjoitettua, niin näkökulmakin lienee luonnollisesti Jumalan ja siksi hyvin kauaskantoinen ja viisas. Onhan ilmaisu "pian" erittäin hyvä kannuste kunkin sukupolven uskoville. Se ylläpitää uskovissa uskoa ja toivoa ja laittaa viemään sanomaa eteenpäin sukupolvesta toiseen, aina siihen pisteeseen asti, kunnes aika lopulta koittaa.
- Huntsikaa nyt...
... jos Jeesus olisi evankeliumeissa sanonut opetuslapsilleen, että olkaa kärsivälliset, minä tulen...hmm, no jotakuinkin siinä 2000 vuoden päästä uudestaan, niin mikähän ois ollut opetuslasten reaktio? Olisiko innokkaita seuraajia sukupolvesta toiseen levittämässä ilosanomaa?
- päivät ja vuodet
Vaikka Raamattu kertoo, että Jumalalle on tuhat vuotta kuin yksi päivä, niin mikä on sen kummemmin 2000 vuodesta kysellä?
- Eli siis...
päivät ja vuodet kirjoitti:
Vaikka Raamattu kertoo, että Jumalalle on tuhat vuotta kuin yksi päivä, niin mikä on sen kummemmin 2000 vuodesta kysellä?
mitä tarkoitat? Jos Jumalalle 1000 vuotta on kuin 1 pv, niin ei se sitä kumminkaan ihmisille/opetuslapsille ollut, vaan 1000 tai 2000 v. on meille erittäin pitkä aika.
- Aivan niin.
Jumala on isämme, me olemme hänen lapsiaan. Hän ymmärtää asiat paremmin ja näkee asiat pidemmällä tähtäimellä kuin me, jotka olemme hänen keskenkasvuisia lapsosiaan. Hän toimii, kuten maallinen isämmekin, jättäessään parkuvan lapsensa tarhaan, eli hän lohduttaa lastaan sanoin: isä hakee sinut pian... Ei tässä pian-sanassa siis todellakaan ole mitään epäloogisuutta, ristiriitaa tai kornia.
- -jarmo-
En muista Raamatun paikkaa, mutta jossain kohtaa UT:ssa lukee Jeesuksen toteamus/saattoi olla Paavalinkin, sillä hän siteerasi Jeesusta monin paikooin. Eli hän sanoi, että jos te tietäisitte päivän ja hetken, niin teistä tulisi laiskoja. Sama koskee oman kuolemamme mahdollista hetkeä, jos sen tietäisimme, niin meistä tulisi laiskoja. Tuo laiskoja tarkoittaa lähinnä flekmaattisia Jumalan sanan tutkimisessa ja Jeesuksen odottamisessa.
- asdfasdfasdfe
Siis miksi pitäisi olla joku aika? Ihan ihme vaatimuksia sinulla.
- Matonen maan.
Selvennän kysymystäni: Kysyin siis sitä, mitä "pian" tarkoittaa tälle(kin) palstalle usein kirjoittelevien profeettojen teksteissä. En kysynyt mitään Raamatusta ja siellä esiintyvien pian tapahtuvaksi väitettyjen asioiden tulkinnoista. Ainoastaan ei-raamatullisena aikana, varsinkin nykyaikana eläneiden/elävien profeettojen mielipide "pian"-sanan merkityksestä profetioissaan kiinnostaa.
Kun saatte profetian jossa kerrotaan jotain tapahtuvaksi pian, kuinka kiire tulee järjestellä asiansa, jotta profetiassa mahdollisesti kerrottu uhkakuva jää kohdaltani toteutumatta?- asdfasdfasdfe
Niin no niin minä vähän arvelinkin, Jeesus kun sanoo että hän tulee kuin varas yöllä, jos jokainen tietäisi päivän ja hetken voisi järjestellä asiansa sen mukaan, aivan kuten sanoit, siksi siis Jumala ei ole antanut tarkkoja päivämääriä, vaan jokainen päivä tulee elää Herrale ja elämä antaa Jeesukselle nyt tänään jos et ole vielä antanut; vain siten voit olla turvassa!
- Bravo!
asdfasdfasdfe kirjoitti:
Niin no niin minä vähän arvelinkin, Jeesus kun sanoo että hän tulee kuin varas yöllä, jos jokainen tietäisi päivän ja hetken voisi järjestellä asiansa sen mukaan, aivan kuten sanoit, siksi siis Jumala ei ole antanut tarkkoja päivämääriä, vaan jokainen päivä tulee elää Herrale ja elämä antaa Jeesukselle nyt tänään jos et ole vielä antanut; vain siten voit olla turvassa!
TODELLA HYVIN SANOTTU.
Kyllähän tässä jokainen eläisi kuin sika pellossa, jos tietäisi päivän ja hetken, mihin mennessä on tehtävä parannus. - kirjoitukset
asdfasdfasdfe kirjoitti:
eläy pimeydessä.Et ymmärrä Raamatullista profetiaa.Näin ollen tulet näkemään antikristuksen,mutta ylösotossa et ole.Sorry
- -
Bravo! kirjoitti:
TODELLA HYVIN SANOTTU.
Kyllähän tässä jokainen eläisi kuin sika pellossa, jos tietäisi päivän ja hetken, mihin mennessä on tehtävä parannus.Mikä ihme pakottaisi elämään kuin sika pellossa, vaikka tietäisikin tuon hetken? En aina ymmärrä teidän uskovien ajatuksenjuoksua. Toivottavasti pysytte uskossanne, jos se on ainoa mikä estää elämistä kuin sika pellossa. Useimmat meistä osaavat elää ihmisiksi ilman uskontojakin.
- Juuso Kultti
- kirjoitti:
Mikä ihme pakottaisi elämään kuin sika pellossa, vaikka tietäisikin tuon hetken? En aina ymmärrä teidän uskovien ajatuksenjuoksua. Toivottavasti pysytte uskossanne, jos se on ainoa mikä estää elämistä kuin sika pellossa. Useimmat meistä osaavat elää ihmisiksi ilman uskontojakin.
Ei mikään PAKOTA elämään kuin sika pellossa, mutta niin siinä vain herkästi käy, jos tarkan hetken tietäisi.
Muistan esim. kouluajoiltani, että kun tutkielman palautukselle oli sanottu se viimeinen päivä, niin vasta edellisenä päivänä sitä rupesi väsäämään oikein urakalla. Mutta jos opettaja olisi sanonut, että pian minä teiltä sen tutkielman takaisin haluan, olkaa valmiit, sillä voi sitä, jolla ei sitä tutkielmaa silloin ole, niin kyllä minä olisin tehnyt sen tutkielman valmiiksi mahdollisimman pian, ja pitänyt sitä valmiina annettavaksi, sitten kun opettaja tahtoo.
Ymmärrätlö nyt?
- Jaaha.
Nykyprofeetat ovat Jumalan välikappaleita siinä missä entisaikojenkin profeetatkin. Miksi siis sana merkitystään muuttaisi nykypäivänäkään? Ja täällä on kyllä moneen kertaan profetioita saavat profeetat itse jo vastanneet, että voi mennä vuosia ja vuosikymmeniäkin asian toteutumiseen.
Eikä heitä pahemmin enää näy täällä vastailemassa. Kiitos teidän skepojen.- ppp1fr
Ovatko skepot siis voimakkaampia kuin Jumalan kaikkitietävä ja täysin erehtymätön, aina pilkulleen ja sekunnilleen paikkaansapitävä profeettojen kautta julkituotu sana?
- -jarmo-
Mutta yhtä kaikki, joka päivä "se" päivä on lähempänä ja vaikka emme sitä tiedäkään, niin se ei estä meitä odottamasta sen tapahtuvan huomenna. Taas ne, jotka eivät odota, niin he kyllä jäävät tänne, mikäli se olisi huomenna.
Ai mikä se? Ei mikään maailmanloppu, vaan morsiamen tempaaminen.- asdfasdfasdfe
Tää on kyllä ihme hörhöilyä/harhaoppia. Mitään mitä sä sanot ei löydy raamatusta, vaan sun omasta mielikuvituksesta. Se että kuvittelet voivas löytää salattuja sanomia raamatusta kuulostaa pahasti skitsofreeniselta(elokuva Kaunis Mieli btw).
- -jarmo-
asdfasdfasdfe kirjoitti:
Tää on kyllä ihme hörhöilyä/harhaoppia. Mitään mitä sä sanot ei löydy raamatusta, vaan sun omasta mielikuvituksesta. Se että kuvittelet voivas löytää salattuja sanomia raamatusta kuulostaa pahasti skitsofreeniselta(elokuva Kaunis Mieli btw).
Elämäsi taitaa olla yhtä katkeruutta, koska nimittelet minut hörhöksi ja sanojani harhaopiksi. Olen lukemattomia kertoja yrittänyt sanoa, että todista ja kumoa väitteeni Raamatun kautta. Vain siten pääsemme molemmat ymmärrykseen.
Väitteeni löytyvät täältä eikä edes kaikkine Raamatun paikkoineen, koska löydän jatkuvasti vain lisää todisteita viljavainion keruuseen:
http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
Etsi, löydä ja todista Raamatulla väitteeni vääräksi! - -jarmo-
asdfasdfasdfe kirjoitti:
Et kai käytä rintanimimerkkiä "rauhanlietsoja". Näin ymmärtäisin paremmin vihamielisyytesi minua kohtaan, koska silloin tietäisin nimesi ja jopa sosiaaliturvatunnuksesi, ikäsi osoitteesi ja kaiken sinusta.
Minä en alennu käyttämään salanimiä, sinulla voisi olla siihen hyvä syy? - asdfasdfasdfe
-jarmo- kirjoitti:
Elämäsi taitaa olla yhtä katkeruutta, koska nimittelet minut hörhöksi ja sanojani harhaopiksi. Olen lukemattomia kertoja yrittänyt sanoa, että todista ja kumoa väitteeni Raamatun kautta. Vain siten pääsemme molemmat ymmärrykseen.
Väitteeni löytyvät täältä eikä edes kaikkine Raamatun paikkoineen, koska löydän jatkuvasti vain lisää todisteita viljavainion keruuseen:
http://www.pelastussanoma.fi/Etusivu.html
Etsi, löydä ja todista Raamatulla väitteeni vääräksi!Aah en jaksa lukea mut joka tapauksessa vain uudessa testamentissa puhutaan konkreettisesti tempauksesta ja siitä, että se tapahtuu Jeesuksen paluun yhteydessä. Ei ole mitään sitä aiempaa tai sen jälkimmäistä tempausta Raamatusta löydettävissä. Temmatessa meidän kehomme muuttuu samalla lailla kun kuolleidenkin haudoista nousevien keho muuttuu, ja temmattavat eivät ehdi poisnukkuneiden edelle.
- Matonen maan.
Tuota noin. Jospa malttaisitte pitää opilliset erimielisyytenne edes kerran taka-alalla ja pyrkisitte vastaamaan itse kysymykseen. Onko liikaa vaadittu? Viestiketju kuin viestiketju, niin jo on kaksi tai useampi toinen toistaan hurskaampi kristitty toistensa kurkuissa kiinni.
Siis: Paljonko on pian?- -jarmo-
Ei ole järkeviä opillisia erimielisyyksiä, vaan antipatioita, jos tiedät mitä se tarkoittaa. Opilliset erimielisyydet ovat mm. tuon "asdfasdfasdfe" kanssa likimain samat mitä sinun kanssasi on:
hän on "armahdettu synnitön" ja minä, "syntinen armahdettu".
Se jolle viisaus on annettu, se tämän viisauden myös hyvin tajuaa.
Siis paljonko on pian = tismalleen oikealla hetkellä
- 16+12
Siis: Paljonko on pian?
Kun sydämmeme yli hiipii pelon varjo.
Juuri se kriittinen hetki,
kun syöksymme Jumalan rakkaudesta
epätoivoon,
on paljon.- Rauhoittukaa!
Raamattu ratkaisee. Sana "pian" tarkoittaa -- ei ajallisesti "pian", siis lähiaikoina, vaan "pian" tarkoittaa "äkisti, ajan rahtusessa". Kuin salama. Silmänräpäyksessä.
Se on olennaisesti eri asia, kuin joku ajan pituus taikka lyhyys!
"Sentähden olkaa tekin valmiit, sillä sinä hetkenä jona ette luule, Ihmisen Poika tulee." (Matt 24:44).
Asian ydin on, että se tapahtuu äkisti, yllätyksellisesti!
Monet ovat odottaneet "tiettyä päivääkin, vuotta" -- ennustelleet yhä uusia ja uusia päivämääriä. Ontoin silmin niitä on tuijotettu, silmät ovat väsyneet.
Ennustukset ovat menneet pieleen, niinkuin ihmistekoiset aina menee. Jumala ei ole sitä lajia meille luvannut? Ei Hän meitä "ennustelijoiksi" tarkoittanut. Ei, vaan TYÖMIEHIKSI elopellolleen!
"Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut, vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin niin te saatte voiman olla minun todistajani..." ( Apt 1:7-8)
Tdistajia? Kyllä.
Ennustelijoita? Ei, ehdottomasti ei.
Tällaisista ennusteluhommista (kuka on Suurin, Tietävin, Parhain!) syntyy aivan varmasti sellaisia riitoja, joita Jeesus ennusti? Väitellään "ajoista" - hetkistä, lyödään toista: Minä olen viisain, Minä tiedän tempaustotuuden!
Minä olen ennustajien kunkku!
Höpö, höpö. Lukekaa Matt 24:42-51. Ottakaa opiksenne, totelkaa ja lopettakaa typerä väittely siitä "kuka meistä on suurin". Muutoin Herra tulee tosiaan kuin salama, ja antaa toinen toisensa lyöjälle sen osan, minkä on luvannut! Matt 24:50-51. Hakkaa riitelijät kappaleiksi.
"Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin." ( Matt 24:36)
Herraa rakastavalle ihmiselle riittää se, että Hän tietää tämän:
- Herra osaa minut noutaa, joko kuoleman kautta taikka muuten. Ei tarvitse pelätä. Kun valvon, rukoilen, pidän matkapukuni puhtaana, annan Jeesuksen pestä sydämeni Sanalla, Hengen totuudella!
En patologisesti keskity "itseeni" - en tuijota silmät kierossa jotakin "ennusteluita" tempauksista, maailmanlopuista ----- minä palvelen Herraa ja lähimmäisiä, siten kuin Hän armoa antaa! Niin olen "valmis".
Hetkenä jona Hän kutsuu Kotiin! ( Matt 24: 44-47)
- Keskiyö
no minä sanon sinulle, että aikaa ei ole olemassakaan.
kaikki tapahtuu samanaikaisesti, ajattele vaikka vanhanaikaista lp-levyä. siinä laulut ovat samalla tasolla, vain eri viiruilla. niin on tämä elämäkin. sinä kuuntelet yhtä kappaletta, mutta samanaikaisesti siinä on paikalla monta muutakin kappaletta.
milloin pian on ohi, tarkoittaa minulle sitä, että milloin ihminen on valmis siirtymään seuraaviin tehtäviinsä. miksi hoppuilla, jos oppiminen on vielä kesken?
"näkemiänne onnettomuuksia" on humpuukkia. kukaan järkevä ja toisistaan välittävä ihminen ei jakele tietojaan tai ajatuksiaan onnettomuuksista. pian on ohi sitten, kun luovutat - mikä tuskin tapahtuu. pian on ohi, kun opit uutta ja ymmärrät miksi on näin.
aivan automaattisesti me menemme eteenpäin, me opimme ja jatkamme matkaamme. opimme syyt ja seuraukset, uskallamme astua eteenpäin ja taas huomaamme, kuinka paljon opittavaa meillä on.
siksi siis tuo "pian" ei lopu, ennenkuin olemme valmiita seuraavaan askeleeseen. - Matonen maan.
Hmm. Eli kun profeetat täällä ilmoittavat Venäjän valloittavan Suomen "pian" ja maan halkeavan "pian" Lahden kohdalta kahtia kilometrin mittaisen vajoaman myötä... Miten reagoida jos sattuu asumaan vaikkapa Vaalimaalla tai Lahdessa?
- Pian Jotain Ehkä...
Ilmaisu "pian" tarkoittanee profeetoiden ilmauksissa aina noin 2000 vuoden jaksoa.
Eli jaksoa,jonka aikana ehkä kukaties mahdollisesti tapahtuu "jotain" profeetallista joka on ennalta ilmoitettua,uni-ja muiden näkyjen sekä numerologian varmistamaa,"tiettynä" hetkenä tapahtuvaa.
Näin se lienee ollut jo parintuhannen vuoden ajan.Ehkäpä vuoden 2012 jälkeen alkaa seuraava 2000-vuotinen jakso. - Keskiyö
ei tarvitse reagoida ollenkaan sellaisiin hysteerisiin juttuihin.
mene vaikka teerenpeliin oluelle, siellä ei ole maailmanlopun atmosfääri.
ei venäjä länteen hyökkäile, ja miksi tekisi niin? eihän sen tarvitse.
kaikki on hyvin ja kesä on ihanaa! - Inhottava realisti
Pian Jotain Ehkä... kirjoitti:
Ilmaisu "pian" tarkoittanee profeetoiden ilmauksissa aina noin 2000 vuoden jaksoa.
Eli jaksoa,jonka aikana ehkä kukaties mahdollisesti tapahtuu "jotain" profeetallista joka on ennalta ilmoitettua,uni-ja muiden näkyjen sekä numerologian varmistamaa,"tiettynä" hetkenä tapahtuvaa.
Näin se lienee ollut jo parintuhannen vuoden ajan.Ehkäpä vuoden 2012 jälkeen alkaa seuraava 2000-vuotinen jakso.Sana "pian" on riippuvainen tilanteesta. Jos jokin profetia ei vallalla olevan tulkinnan mukaan toteudukaan, tarvitaan uusia selityksiä ja uusia tulkintoja sanoille ja lauseille.
Profeetoissa ja heidän opetuslapsissaan tämä aiheuttaa tarpeen kiemurrella, väistellä ja selitellä. Se on tuttu asia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1076842
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h915105Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1113349Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333232Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska282391Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191746Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961391Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3391332Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311246- 481014