Kohta työtön..

-anne-

Hei vaan
Olen ollut työllistettynä työntekijänä joukukuun 7. 2010 lähtien ja työsopimukseni päättyy elokuun lopussa 2011. Olen yksityisen työttömyyskassan jäsen. Miten minun nyt käy, onko minulla oikeutta saada ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa, kun jään syyskuun alusta työttömäksi? Olin täältä jostain lukevani, ettei työllistämistuella ollutta henkilöä kohdella samoin, kuin muita työtä vailla olevia?
Kiitän asiantuntevasta vastauksesta!

4

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyottomyyskassat

      Hei,

      kiitos kysymyksestäsi!

      Saadaksesi oikeuden ansiopäivärahaan työttömänä ollessasi, 34 viikon työssäoloehdon tulee täyttyä. Työssäoloehtoa kartuttaa myös palkkatuella tehty työ.

      Jos palkkatukityöhön on maksettu korkeinta korotettua palkkatukea, puolet kestosta kerryttää työssäoloehtoa ja toinen puoli pidentää työssäoloehdon tarkastelujaksoa. Muu kuin korkein korotettu palkkatukityö kerryttää kokonaisuudessaan työssäoloehtoa. Katso työssäoloehdon täyttävästä työstä tarkemmin linkistä http://www.tyj.fi/default.asp?id=24

      Ystävällisin terveisin Tiina työttömyyskassasta

    • -anne-

      Voi kiitos Tiina nopeasta vastauksesta :)
      Tämä lauseke minua juuri mietityttää, että mitä tarkoittaa..."puolet kestosta kerryttää työssäoloehtoa ja toinen puoli pidentää työssäoloehdon tarkastelujaksoa. "
      Mitä tällä "pidentää työssäoloehdon tarkastelujaksoa" tarkoitetaan?
      Olen työllistettynä töissä kunnalla, enkä itse tosiaan tiedä, onko tuki minusta ollut millainen suuruudeltaan...
      Kiittäen vastauksesta
      -anne-

    • tyottomyyskassat

      Hei,

      kiitos vielä tarkentavasta kysymyksestä.

      Työssäoloehdon tarkastelujaksolla tarkoitetaan sitä, että 34 työssäoloehdon täyttävää viikkoa täytyy kertyä 28 kuukauden aikana ennen työttömyyden alkua. Tätä aikaa voidaan kuitenkin pidentää hyväksyttävästä syystä, joka voi olla esimerkiksi puolet korkeimmalla korotetulla palkkatuella tehdyn työn kestosta.

      Työssäoloehdosta löydät lisää tietoa edellisessä viestissäni olevasta linkistä.

      Ystävällisin terveisin Tiina työttömyyskassasta

    • tyokkari

      Hei,

      kiitos kysymyksestäsi.

      Ilmoittaudu työ- ja elinkeinotoimistoon (TE-toimisto) työnhakijaksi viimeistään ensimmäisenä työttömyyspäivänäsi. Lisätietoja työnhakijaksi ilmoittautumisesta: http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/07_tyottomyys/index.jsp

      Lisätietoa palkkatukeen liittyvistä asioista saat oman paikkakuntasi TE-toimistosta.

      terveisin Teppo työkkäristä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      74
      1443
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1247
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      117
      1197
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1136
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      994
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      742
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      735
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe