Minulla on dendrobium polar fire orkidea. Se voi muuten aivan hyvin, lehdet ovat vihreitä ja niitä kasvaa koko ajan lisään, mutta varret joissa kukintojen kuuluisi olla ovat aivan ruskeat ja kuivat. Mitä niille tulisi tehdä? mitä ylipäätään tulisi hoitaa tuota orkideaa?
APUAA! mitä teen orkideani kanssa?
1
218
Vastaukset
- ork-keilija
En oikein hahmota, millainen kukkasi on, mutta perusjuttuna orkideoille
olen huomannut, että raaka hoitomuutos tuo tuloksia.
Jos tulee vain lehtiä, lopeta lannoittaminen.Siirrä kukkasi ulos suojaiseen
paikkaan, ei suoraan paahteeseen.Pensaan alle, parvekkeen kulmaan.
Siellä se saa lämpötilavaihtelun, joka virittää sitä toisenlaiseen kasvuun.
3-5 päivää riittää.Tai vaihdat toiselle ikkunalle, että valon määrä vaihtuu.
Voit harventaa kasteluväliäkin, joka toinen viikko tunti sade-tai järvivedessä
koko ruukku, valuta.
Ruskeat kukkavarret voit katkaista, mutta vihreiksi jääneet jätä koskematta,
usein kasvattaa niihin poikasen tai uuden kukan tai molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san3123675Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell312035Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.441656- 881534
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1001331- 1451205
- 811084
Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.981063Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61787Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52749