Minulla on dendrobium polar fire orkidea. Se voi muuten aivan hyvin, lehdet ovat vihreitä ja niitä kasvaa koko ajan lisään, mutta varret joissa kukintojen kuuluisi olla ovat aivan ruskeat ja kuivat. Mitä niille tulisi tehdä? mitä ylipäätään tulisi hoitaa tuota orkideaa?
APUAA! mitä teen orkideani kanssa?
1
179
Vastaukset
- ork-keilija
En oikein hahmota, millainen kukkasi on, mutta perusjuttuna orkideoille
olen huomannut, että raaka hoitomuutos tuo tuloksia.
Jos tulee vain lehtiä, lopeta lannoittaminen.Siirrä kukkasi ulos suojaiseen
paikkaan, ei suoraan paahteeseen.Pensaan alle, parvekkeen kulmaan.
Siellä se saa lämpötilavaihtelun, joka virittää sitä toisenlaiseen kasvuun.
3-5 päivää riittää.Tai vaihdat toiselle ikkunalle, että valon määrä vaihtuu.
Voit harventaa kasteluväliäkin, joka toinen viikko tunti sade-tai järvivedessä
koko ruukku, valuta.
Ruskeat kukkavarret voit katkaista, mutta vihreiksi jääneet jätä koskematta,
usein kasvattaa niihin poikasen tai uuden kukan tai molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292358- 1312349
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti141761Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett141592Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701261- 1061214
- 171172
- 93957
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon19858Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks133856