Eli mulla velkaa ulosotossa tällä hetkellä n. 8500 €. Aloitin toukokuun alussa uudessa työpaikassa ja tiesin, että voisin helposti pakoilla ulosottoa 1-2 kuukautta ennen kuin uusi työpaikkani saataisiin selville.
Olin kuitenkin rehellinen ja soitin asioitani hoitavalle ulosottomiehelle heti toukokuun puolivälissä ja kysyin, saisinko aina itse maksaa nettopalkastani sen ulosmitattavan osuuden 1/3. Saan palkan 2 kertaa kuukaudessa. Ulosottomies sanoi, että voidaan kokeilla sillä systeemillä ja jos ei toimi, summa aletaan ottaa suoraa palkasta ja siinä ei ole sitten enää pelivaraa.
Sain ensimmäisen palkkani uudessa työpaikassani 31.5. ja maksoin kiltisti siitä 1/3 ulosottoon. Seuraava palkka tuli 15.6. ja sama homma, maksoin sovitun osuuden ulosottoon.
Viime perjantaina olin saanut asioitani hoitavalta ulosottomieheltä maksukehotus-/maksusuunnitelmakirjeen sähköpostiini, jossa luki:
"Sovittu lyhennyserä 270,00 €, eräpäivä 15.7.2011. Jos maksusuunnitelmaa ei noudateta, ryhdytään välittömästi ulosottotoimiin."
Nyt mietin, että tarkoittaako tämä sitä, että lyhennän tuota ulosottovelkaani joka kuukauden 15. päivä tuon 270 € eikä viimeisen päivän palkasta tarvitse maksaa ulosotolle mitään? Jos taas joutuisin maksamaan kaksi kertaa kuussa tuon 270 €, se menisi suojaosuudestani yli... En nimittäin itse ole pyytänyt mitään maksusuunnitelmaa vaan olettanut, että maksan joka palkasta sen 1/3 niin kuin tähänkin asti. Toki tällainen käytäntö sopii, koska aikomukseni ei todellakaan ole laiminlyödä noita ulosottomaksuja.
Pistin ulosottomiehelle s-postia ja kysyin tästä, mutta hän ei ole vielä vastannut. Onko jollain tämän kaltaisia kokemuksia?
Ulosoton maksusuunnitelma...
3
477
Vastaukset
- kmkn....
No ensinnäkin mikään sähköposti,tekstiviesti ei vastaa puhelinkeskustelua ja väärinymmärryksiä voi tulla. Mikäli hoidit maksut niin ehkä jokin viive josta syystä maksu einäkynyt ajallaan. Normipalkkalainen maksaa sen 1/3 osan kaikista tuloista ellei suojaosuus tule vastaan. silloin ei v´voi sopia että itse maksaa´vaan se viedään palkasta työnantajan toimesta...
- 15+4
Mulla oli maksusuunnitelma tosin palkka kerran kuussa. Mutta ulosotosta juurikin tuli aina lasku ja siinä luki juuri noin. Maksoin sen aina tilipäivänä ja homma meni nätisti aina siihen asti kun velat oli maksettu (10vuotta).
Onko tuo 270e 1/3 koko kuukauden yhteenlasketusta nettotulosta? Sittenhän se on ihan oikein. - 8500
Ei, kun kuukauden nettotuloista 1/3 olis jotain 450-500 €... Täytyy soittaa ja kysäistä, et mitä mitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760