Jeesus on tie Jumalan luokse. Jeesus on Jumala, Hän joka tuli alas kansansa keskelle . Hän, joka on Jumalan Sana, jonka kautta kaikki on luotu.
Tie Jumalan luokse on Jeesus, joka Sanana opettaa meille kuuliaisuuden Jumalan Tahtoon.
Ei meillä olisi syntiä, jos Jeesus ei olisi tullut ja puhunut ja näyttänyt meille lailla synnin. Jeesus täytti lain ja kertoo tässä koko lain olevan voimassa: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseäsi.
Joka ei suostu lain täyteyteen, ei tunne Jeesusta, eikä hänellä näin ollen ole syntiä, mutta ei elämääkään. Joka ei tunne Jeesusta ,ei tiedä olevansa syntinen ihminen, armoa tarvitseva. Vain Jeesuksen esikuvakseen ottaneet oppivat Sanan tuntemisen kautta tuntemaan syntinsä. He katsovat Jeesukseen ja näkevät oman syyllisyytensä Jumalan Pojan ristille joutumiseen.
Joka näkee oman syyllisyytensä, saa alkaa parannuksen tekemisen kautta kulkemaan tietä, joka johtaa ahtaan portin kautta avaralle paikalle.
Ensin on Jeesukseen tutustuminen Jumalan Sanan valossa ja Pyhän Hengen kirkkaudessa ja kirkastuksessa. Sen jälkeen on itsensä tutkiminen Sanan ja Pyhän Hengen kirkkaassa valossa, lampun loisteessa, joska on täynnä Öljyä, eli Pyhää Henkeä. Oma synti ja syyllisyys löytyy tuossa valossa siellä missä on usko Jeesukseen ja nöyryys. Siellä syntyy mahdollisuus todellisen parannuksen tekemiseen.
Vanha menee ja uusi tulee tilalle parannuksen tehneeseen ja näin syntyy uusi luomus, jossa ei ole mitään vanhaa. Jumala kastaa Sanan kautta syntyneen taivaasta ja antaa uuden nimen. Niin vanha on iäksi mennyt ja uusiluomus on saanut vapauden ja rauhan.
Jeesus käski kastaa kaikki kansat opetuslapsikseen ja Jumala lupaa kaikkien kastettujen saavan Pyhän Hengen kirkastamaan Jumalan Sanaa.
Parannuksen tehneeseen ja Sanan alle itsensä alistaneeseen Jumala JÄÄ asumaan.
Ensin Pyhä Henki käy opettamassa ja kirkastamassa Jumalan Sanaa ja valitut erottuvat tuossa vaiheessa. Valitut uskovat kaiken, mitä Sana opettaa ja neuvoo ja minkä Pyhä Henki kirkastaa ja vahvistaa. Heihin ME tulee asumaan.
Vaikka ihminen olisikin kastettu ja Pyhä Henki olisi Jumalan lupauksen mukaan tullut kirkastamaan ja opettamaan Jumalan Sanaa, niin se ei ole vielä pelastus. Pyhä Henki jättää niskuroijat ja heidät, jotka täyttävät lihantahtoa Hänen varoituksestaan ja opetuksestaan huolimatta.
Sen takia on paljon pimeitä lamppuja. Lamppuja joissa ei ole Öljyä.
TIE JUMALAN LUOKSE
31
59
Vastaukset
- ei nimmaria
Johannes 14
1 "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. Uskokaa Jumalaan, ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?
3 Ja vaikka minä menen valmistamaan teille sijaa, tulen minä takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin olisitte siellä, missä minä olen.
4 Ja mihin minä menen-tien sinne te tiedätte."
5 Tuomas sanoi hänelle: "Herra, me emme tiedä, mihin sinä menet; kuinka sitten tietäisimme tien?"
6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
8 Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme".
9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen.
11 Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14 Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne. Niskuroijat EIVÄT KESTÄÄ ---> uuk. 24:47
ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
ELIKÄ SANOMAN SELVENNYS --> Matt. 28:20
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
JOTKA OTTAVAT VASTAAN TÄMÄN SANOMAN ---> puetaan voima korkeudesta.!!!!- ei nimmaria
Savonarola, niskuroijat eivät todellakaan kestä, eivät he, joiden lamppu on sammunut.
Tunnetko sinä tätä 1600- luvulta tänne asti tullutta virttä? Tässä virressä on oikea sanoma Pyhän Hengen osuudesta Jumalan valona, Sanan kirkastajana meille armoitetuille.
1.
Pyhä Henki, lohduttaja,
valon lähde ainoa,
Pyhä Henki, puolustaja,
sydämeni taivuta.
Tee se temppeliksesi,
että huokaukseni
Herran puoleen nousta voisi,
niin kuin pyhä tahtos oisi.
2.
Sinä olet Henki Herran,
paras lahja Jeesuksen,
jonka lupasi hän kerran
ohjaajaksi omilleen,
lunastuksen sinetti,
toivon varma ankkuri,
Sanan vahva todistaja,
lupauksen kirkastaja.
3.
Lähde armon, rakkauden,
Henki taidon, totuuden,
lahjoittaja elon uuden,
lohduttaja sydämen,
hengelleni todista,
että kuulee Jumala
minua kuin isä lastaan,
eksynyttä juoksee vastaan.
4.
Niin kuin kaste kedoillemme
vuotanut on taivaasta,
niin myös, Henki, sieluillemme
taivaan vihma vuodata.
Täytä meidät lahjoilla,
pelastuksen armolla.
Avaa sydän Kristukselle,
anna rauha sydämelle.
5.
Sinä tunnet ihmeet taivaan,
salaisuudet Jumalan.
Anon, taitamaton aivan,
että oikein vaellan.
Saata Herraa tuntemaan,
neuvojansa seuraamaan.
Sanan anna johtaa meitä
karttaaksemme synnin teitä.
6.
Sinä tahdot puhtautta,
Pyhä, pyydät pyhyyttä,
vihaat synnin saastaisuutta,
vilppiä ja vääryyttä.
Pyhitä siis mieleni,
sydämeni, sieluni,
puhdista se majaksesi
sinun siinä ollaksesi.
7.
Olet hellä mieleltäsi,
puhdas niin kuin kyyhkynen.
Kestää ei voi edessäsi
kova, nurja ihminen.
Mieli nöyrä minuun luo,
armo voimakseni suo,
että lähimmäisiäni
rakastan kuin itseäni.
8.
Tietä kaitaa käydessäni
ole matkasauvana.
Ole itse elämäni
kuolemankin tullessa.
Herran päivän aamuna
minun anna astua
rakkaan Jeesukseni eteen
pyhäin kanssa käsi käteen.
Paul Gerhardt 1647. Ruots. Haqvin Spegel 1686. Suom. virsikirjaan 1701. Uud. komitea 1937. - greeeeen
Juuri noin, Savonarola. Niistä jotka uskovat opetuksen ja pitävät kaiken, mikä heidän käsketään pitää (nöyrtyvät Jumalan tahtoon), on tullut Sanan vaikutuksesta uusi luomus. He ovat syntyneet uudesti -> uudistuneet mieleltään ja hengeltään ja pukeneet ylleen uuden ihmisen, joka on luotu sellaiseksi kuin Jumala tahtoo, elämään oikeuden ja totuuden mukaista pyhää elämää (Ef. 4:23-24).
- body
" hänessä me olemme ja elämme.."
usko on kokonaisvaltaista eloa ja oloa, joten ahtaat ajattelut ovat sadismia.- ei nimmaria
body, kuka tässä ajattelee ahtaasti? Jumalan kasvattamat eivät ajattele ahtaasti, vaikka sinä niin ehkä luuletkin. Laki, joka ajaa kasvatuksessa olevan Kristukseen, vapauttaa ahtaasta ajattelusta uskon täyteyden kautta. Kristus antaa avaran ajattelun ahtaan ajattelun tilalle. Sitä ei tee laki, vaan sen tekee vapauden Henki, joka tulee asumaan heihin, jotka ovat lain ajamana päässeet Jeesuksen ruumiinjäseniksi.
Siksi Jumalan kasvattamat eivät tuomitse, vaan ovat kärsivällisiä. He tietävät, että Jumalalla on monessa eri kasvunvaiheessa olevia lapsia. - Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
body, kuka tässä ajattelee ahtaasti? Jumalan kasvattamat eivät ajattele ahtaasti, vaikka sinä niin ehkä luuletkin. Laki, joka ajaa kasvatuksessa olevan Kristukseen, vapauttaa ahtaasta ajattelusta uskon täyteyden kautta. Kristus antaa avaran ajattelun ahtaan ajattelun tilalle. Sitä ei tee laki, vaan sen tekee vapauden Henki, joka tulee asumaan heihin, jotka ovat lain ajamana päässeet Jeesuksen ruumiinjäseniksi.
Siksi Jumalan kasvattamat eivät tuomitse, vaan ovat kärsivällisiä. He tietävät, että Jumalalla on monessa eri kasvunvaiheessa olevia lapsia."ei nimmaria" sekuvain kysäsen sulta; lankeatko koskaan syntiin?
- ei nimmaria
Mikko. kirjoitti:
"ei nimmaria" sekuvain kysäsen sulta; lankeatko koskaan syntiin?
Rakas Mikko, lankean, mutta nousen heti paikalla. Lankean ajatustyntiin ja vihastun lähimmäiseeni, joka valehtelee minusta. Useimmiten kuitenkin vastustan syntiä, sillä olenhan saanut siihen Jumalan kasvatuksen. Kun huomaan ajatuksissani lähimmästäni kohtaan syntyvää vihastusta käännyn heti Jeesuksen puoleen ja tahdon tehdä parannuksen siitä ja aina saan VOIMAN tehdä parannuksen. Joka ikinen kerta Jeesus vapauttaa minut synnistä, mutta aina minä en valvo niin tarkkaan ja siksi lankeamisia saattaa tapahtua joskus.
Vapaudessa minä valvon itseäni, en lain alla. Laki täyttyy tässä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäsi. Lain täyteydessä on täydellinen vapaus. Lain rikkominen on synti ja orjuus. Tuota eivät ihmiset tahdo millään käsittää. Eivät käsitä, että lain täyteydessä ei olla lain alla ja ahtaassa paikassa. Jeesus valmisti omilleen avaran paikan. - greeeeen
ei nimmaria kirjoitti:
Rakas Mikko, lankean, mutta nousen heti paikalla. Lankean ajatustyntiin ja vihastun lähimmäiseeni, joka valehtelee minusta. Useimmiten kuitenkin vastustan syntiä, sillä olenhan saanut siihen Jumalan kasvatuksen. Kun huomaan ajatuksissani lähimmästäni kohtaan syntyvää vihastusta käännyn heti Jeesuksen puoleen ja tahdon tehdä parannuksen siitä ja aina saan VOIMAN tehdä parannuksen. Joka ikinen kerta Jeesus vapauttaa minut synnistä, mutta aina minä en valvo niin tarkkaan ja siksi lankeamisia saattaa tapahtua joskus.
Vapaudessa minä valvon itseäni, en lain alla. Laki täyttyy tässä: Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä, niin kuin itseäsi. Lain täyteydessä on täydellinen vapaus. Lain rikkominen on synti ja orjuus. Tuota eivät ihmiset tahdo millään käsittää. Eivät käsitä, että lain täyteydessä ei olla lain alla ja ahtaassa paikassa. Jeesus valmisti omilleen avaran paikan.Eli et tee tahallista syntiä.
Raamattuhan sanoo tahallisesta (ehdoin tahdoin) synnin tekemisestä näin:
26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi."
(Hepr. 10:26)
Silloin, kun ei uhmaa tahallisesti Jumalaa, on ihminen nöyrtynyt Hänen tahtoonsa. Jumalalla on valta pyhittää ihminen KOKONANSA niin että tämä säilyy NUHTEETTOMANA.
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
(1. Tess. 5:23) - ei nimmaria
greeeeen kirjoitti:
Eli et tee tahallista syntiä.
Raamattuhan sanoo tahallisesta (ehdoin tahdoin) synnin tekemisestä näin:
26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi."
(Hepr. 10:26)
Silloin, kun ei uhmaa tahallisesti Jumalaa, on ihminen nöyrtynyt Hänen tahtoonsa. Jumalalla on valta pyhittää ihminen KOKONANSA niin että tämä säilyy NUHTEETTOMANA.
23 Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.
(1. Tess. 5:23)En tee tahallista syntiä. En ikinä halua menettää sovitusta Jumalan kanssa, enkä tätä vapautta.
Muistan hyvin millainen olin ennen uudestisyntymistäni Vedestä, eli Jumalan Sanasta ja Hengestä, eli Pyhästä Hengestä.
Elämäni oli vaikeaa ja olin pelkuri. Nyt en pelkää mitään, sillä turvani ja Kallioni on Jeesus Kristus. Herra muutti minut, koska minä tahdoin muuttua ja uskoin Häntä.
- greeeeen
Totta kirjoitat, 'ei nimmaria'.
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan
(Joh. 14:23)- ei nimmaria
Jumalan Sana kasvattaa pelastukseen. Tuon olen kokenut ja olen ollut lain kanssa vastatusten. Olen huomannut Jeesuksen opettamasta laista oman syntini ja huutanut Herraa avuksi. Hän tuli ja vapautti minut.
Kasvu vaati oman aikansa. Tahdoin tietenkin sulkea silmäni omalta syyllisyydeltäni, mutta onneksi Jumala piti minusta huolta ja antoi minulle totuuden tien, jonka kautta sain tulla Hänen luoksensa.
Ei ollut helppoa luopua omista luuloista, mutta koska Jumalan Sana näytti luuloni vääräksi, sain VOIMAN Häneltä luopua lihallisuuden tuottamasta väärästä luulosta. Sain Voiman, koska uskoin Jeesusta, Jumalan Sanaa yli omien luulojeni ja uskomusteni.
Lain kanssa oli tuskallista elää, mutta kiitos Jumalalle, Jeesus täytti lain ja minä saan elää täytetyssä laissa uskon kautta Jeesukseen. Minun ei tarvitse täyttää lakia, vaan usko Jeesuksen pitää lain voimassa. Se on VAPAUTTA.
Käskyt ajoivat minut naulaamaan lihantahtoa ristille ja se oli se tuskallinen vaihe, josta seurasi VAPAUS. ei nimmaria kirjoitti:
Jumalan Sana kasvattaa pelastukseen. Tuon olen kokenut ja olen ollut lain kanssa vastatusten. Olen huomannut Jeesuksen opettamasta laista oman syntini ja huutanut Herraa avuksi. Hän tuli ja vapautti minut.
Kasvu vaati oman aikansa. Tahdoin tietenkin sulkea silmäni omalta syyllisyydeltäni, mutta onneksi Jumala piti minusta huolta ja antoi minulle totuuden tien, jonka kautta sain tulla Hänen luoksensa.
Ei ollut helppoa luopua omista luuloista, mutta koska Jumalan Sana näytti luuloni vääräksi, sain VOIMAN Häneltä luopua lihallisuuden tuottamasta väärästä luulosta. Sain Voiman, koska uskoin Jeesusta, Jumalan Sanaa yli omien luulojeni ja uskomusteni.
Lain kanssa oli tuskallista elää, mutta kiitos Jumalalle, Jeesus täytti lain ja minä saan elää täytetyssä laissa uskon kautta Jeesukseen. Minun ei tarvitse täyttää lakia, vaan usko Jeesuksen pitää lain voimassa. Se on VAPAUTTA.
Käskyt ajoivat minut naulaamaan lihantahtoa ristille ja se oli se tuskallinen vaihe, josta seurasi VAPAUS.Voiko joku näyttää Raamatusta sen kohdan, missä Jeesus julistaa, että Minä olen Jumala ?
- ei nimmaria
lappix kirjoitti:
Voiko joku näyttää Raamatusta sen kohdan, missä Jeesus julistaa, että Minä olen Jumala ?
Miksi sinä tuollaista haluat? Pitää tuntea KOKO SANOMA ymmärtääkseen Jumalan koko OLEVAISUUDEN. Jeesus sanoo, että oma todistus ei ole mitään, vaan sen todistuksen tulee tulla toiselta. Jumala todistaa Poikansa olevan Jumala, vaikka olikin Ihmisen Poikana määräajan.
Jeesus ei ikinä kiellä jumaluuttaan. Hän ei kiellä silloinkaan, kun juutalaiset syyttävät Hänen" tehneen" Itsensä Jumalaksi! Eikä kieltänyt koskaan ketään sanomasta Häntä Jumalaksi, tai Jumalan Pojaksi. Hän oli Jumalan Poikana ja ihmisen Poikana täällä ja nyt Hän on Jumala kansansa keskellä.
Jeesus kysyy, että miksi Daavid kutsui Häntä Herrakseen, jos Hän olisi ollut hänen poikansa. Osaatko Lappix vastata tuohon? - Mikko.
ei nimmaria kirjoitti:
Miksi sinä tuollaista haluat? Pitää tuntea KOKO SANOMA ymmärtääkseen Jumalan koko OLEVAISUUDEN. Jeesus sanoo, että oma todistus ei ole mitään, vaan sen todistuksen tulee tulla toiselta. Jumala todistaa Poikansa olevan Jumala, vaikka olikin Ihmisen Poikana määräajan.
Jeesus ei ikinä kiellä jumaluuttaan. Hän ei kiellä silloinkaan, kun juutalaiset syyttävät Hänen" tehneen" Itsensä Jumalaksi! Eikä kieltänyt koskaan ketään sanomasta Häntä Jumalaksi, tai Jumalan Pojaksi. Hän oli Jumalan Poikana ja ihmisen Poikana täällä ja nyt Hän on Jumala kansansa keskellä.
Jeesus kysyy, että miksi Daavid kutsui Häntä Herrakseen, jos Hän olisi ollut hänen poikansa. Osaatko Lappix vastata tuohon?>>vaan sen todistuksen tulee tulla toiselta. Jumala todistaa Poikansa olevan Jumala, vaikka olikin Ihmisen Poikana määräajan.
- greeeeen
ei nimmaria kirjoitti:
Käskyt ajoivat minut naulaamaan lihantahtoa ristille ja se oli se tuskallinen vaihe, josta seurasi VAPAUS.Katsopas 'ei nimmaria', mitä Semper on viimeinkin oivaltanut (vaikka potkiikin sitten taas toisaalla vastaan):
>>Semper.Fidelis 21.6.2011 09:53
----
Vasta kun uusi ihminen pääsee toden teolla hallitsemaan elämäämme Jumalan tahdon mukaan "totuuden vanhurskauteen ja pyhyyteen", silloin saamme huomata, että olemme Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten".
Vanhan itsekkään ihmisen ja sen lihallisen tahdon on tultava kokonaan riisutuksi ja ristille naulatuksi, jotta uusi ihminen pääsee toteuttamaan Jumalan tahtoa. Vanhan ihmisen tahdon täydellinen poispaneminen ei tapahdu käden käänteessä. Siihen tarvitaan tarvitaan ainakin kolmea asiaa:
- Jumalan armoa
- uskon kuuliaisuutta
- aikaa.>Hänen tekonsa "luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten"
- greeeeen
Muroma puhui saarnassaan, joka on ollut linkitettynä tällekin palstalle, niistä jotka eivät ole koskaan löytäneet ahdasta porttia. Heitä tuntuu olevan täälläkin. Kuvitellaan, että kunhan vain uskoo, kaikki hoituu tuosta vain. Todellisuudessa Raamattu sanoo: "monet ovat kutsutut, mutta harvat valitut". Ihmisen todellakin tulee ristiinnaulita vanha luontonsa himoineen ja haluineen - uudistua mieleltään ja hengeltään ja pukeutua uuteen. Ne jotka eivät 'pukeudu oikein', eivät kuulu valittuihin, vaan heidän paikkansa on ulkona pimeydessä.
11 "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua.
12 Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.
13 Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita.
14 Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"
(Matt. 22:11-14) - ml213.
>>>>Jeesus on tie Jumalan luokse. Jeesus on Jumala, Hän joka tuli alas kansansa keskelle . Hän, joka on Jumalan Sana, jonka kautta kaikki on luotu.
- greeeeen
Pelastumisen ehdoista:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
(Matt. 7:21) - greeeeen
ml213,
Raamattu sanoo selkeästi, että on YKSI Herra.
Jos Jeesus on siis Herra, mutta ei Jumala, kuka/mikä Jumala sitten on? - Herra.
greeeeen kirjoitti:
ml213,
Raamattu sanoo selkeästi, että on YKSI Herra.
Jos Jeesus on siis Herra, mutta ei Jumala, kuka/mikä Jumala sitten on?Lue Apostolienteoista 2:36
- Herran oma.
greeeeen kirjoitti:
Pelastumisen ehdoista:
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
(Matt. 7:21)Niimpä.Uskonnoilla ei pelastuta.On vain yksi Herra Jeesus Kristus, joka pelastaa.Kuka vain uskonee Jeesuksen Herraksi???
- vanha ja vakaaa
herrra se on herrallakin. Mikä lie uskovaisten jumalan herra?
Jeeusus ei varmaankaan halua olla herra, hän oli vaatimaton mies.
Oiskohan parempi sana "kaveri tai heppu".
Tunnustan Jeesuksen Hepuksi joka pantiin alulle nuzzimalla ja kuoli ja kuopattiin ja ruumis mätäni tai muumioitui sinne.
Kaikki muu on lapsellista lässytystä. Perusasia on se, että ne jotka luulevat Jeesuksen olevan jumalan, etsivät Raamatusta kohdan, missä Jeesus ITSE sanoo: " Minä olen Jumala.
- Worried
Luuk 5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut". Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'? Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Joh 14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Joh 5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
2 Moos 20:10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti;
Mark 2:28 Niin Ihmisen Poika siis on sapatinkin herra.
Joh 16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun
Matt 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
---
Tiit 1:3 mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle *Jumalan, meidän vapahtajamme*, käskyn mukaan: Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja *meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta*! - Kelleskaupunginvaari
Worried kirjoitti:
Luuk 5:20 Ja nähdessään heidän uskonsa hän sanoi: "Ihminen, sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut". Niin kirjanoppineet ja fariseukset rupesivat ajattelemaan ja sanomaan: "Kuka tämä on, joka puhuu Jumalan pilkkaa? Kuka voi antaa syntejä anteeksi, paitsi Jumala yksin?" Mutta kun Jeesus tiesi heidän ajatuksensa, vastasi hän ja sanoi heille: "Mitä te ajattelette sydämessänne? Kumpi on helpompaa, sanoako: 'Sinun syntisi ovat sinulle anteeksi annetut', vai sanoa: 'Nouse ja käy'? Mutta tietääksenne, että Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi," -hän sanoi halvatulle-"minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi."
Joh 14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Joh 5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
Matt 28:18 Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
---
Tiit 1:3 mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle *Jumalan, meidän vapahtajamme*, käskyn mukaan: Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja *meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta*!Ei muuta voi kuin ihmetellä sitä, kuinka suljetuin silmin täällä muutamat Raamattuaan lukevat. Esim. lappix ja ml213 eivät mitenkään ymmärrä mitä Raamattu sanoo Jeesuksen suulla sanottuna. Noissa Worriednin laittamissa jakeissakin ei ole mitään epäselvää niille jotka uskovat mitä Pyhä Raamattu sanoo. Jeesus on Herra Jumala kaikkivaltias. Lukemansa pitää vaan ymmärtää. Niin yksinkertaista se on. Mutta jos Pyhä Henki ei avaa silmiä ymmärtämään, niin silloin ei ymmärrä vaikka rautalangasta vääntäisi.
- Worried
Worried kirjoitti:
---
Tiit 1:3 mutta kun aika oli tullut, ilmoitti hän sanansa saarnassa, joka on uskottu minulle *Jumalan, meidän vapahtajamme*, käskyn mukaan: Tiitukselle, oikealle pojalleni yhteisen uskomme perusteella. Armo ja rauha Isältä Jumalalta ja *meidän Vapahtajaltamme Kristukselta Jeesukselta*!Kuka on tämä 'minä', joka tässä puhuu?
Jes 48
11 Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna.
12 Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
13 Minun käteni on perustanut maan, minun oikea käteni on levittänyt taivaan; minä kutsun ne, ja siinä ne ovat.
14 Kokoontukaa kaikki ja kuulkaa-kuka niistä muista on ilmoittanut tämän: että hän, jota Herra rakastaa, tekee hänen tahtonsa Baabelia vastaan, on hänen käsivartenaan kaldealaisia vastaan.
15 Minä, minä olen puhunut, minä olen hänet kutsunut, olen hänet tuonut, ja hän on menestynyt teillänsä.
16 Lähestykää minua, kuulkaa tämä: Alkujaankaan minä en ole puhunut salassa; kun nämä tapahtuivat, olin minä jo siellä. Ja nyt Herra, Herra on lähettänyt minut ynnä oman Henkensä.
17 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, Israelin Pyhä: Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka opetan sinulle, mikä hyödyllistä on, johdatan sinua sitä tietä, jota sinun tulee käydä.
KJV:
11 For mine own sake, even for mine own sake, will I do it : for how should my name be polluted? and I will not give my glory unto another.
12 Hearken unto me, O Jacob and Israel, my called; I am he; I am the first, I also am the last.
13 Mine hand also hath laid the foundation of the earth, and my right hand hath spanned the heavens: when I call unto them, they stand up together.
14 All ye, assemble yourselves, and hear; which among them hath declared these things ? The LORD (Yĕhovah) hath loved him: he will do his pleasure on Babylon, and his arm shall be on the Chaldeans.
15 I, even I, have spoken; yea, I have called him: I have brought him, and he shall make his way prosperous.
16 Come ye near unto me, hear ye this; I have not spoken in secret from the beginning; from the time that it was, there am I: and now the Lord ('Adonay) GOD (Yĕhovih), and his Spirit (ruwach), hath sent me.
17 Thus saith the LORD (Yĕhovah), thy Redeemer, the Holy One of Israel; I am the LORD (Yĕhovah) thy God ('elohiym) which teacheth thee to profit, which leadeth thee by the way that thou shouldest go.
- greeeeen
Niin, olisi ollut mielenkiintoista saada esim. ml213:n tai lappixin vastaus kysymykseen:
Jos Jeesus on siis Herra, mutta ei Jumala, kuka/mikä Jumala sitten on?- Å
Tämä kysymys osoittaa että te ette tunne Jumalaa. Siksi te koetatte väenväkisin tunkea Jeesusta hänen paikalleen. Säälittävää sähläystä.
- ml213.
Luulin, etrtä tätä aihetta on käsitelty jo riittävästi. Itse olen nykyään siinä mielentilassa,- etten enää jauha opillisista asioista,- vaan keskustelen, jos aihe liittyy /sivuaa ihmisen pelastusta.
Ensiksikin sana Herra, ei tarkoita samaa asiaa kuin Jumala Ymmärrän ja uskon, miten Herra sana tarkoittaa/ilmentää käsitettä valta tai vaikuttaja tai hallitsija tai kunnioituksen kohde jne.... Siis aina on vain yksi Herra, joka täyttäöä taio häneen kohdentuu nuo luettelemani tekijät.
VT puolella Jumala oli aina Herra, joka ilmentyy kirjoituksistakin. Mutta,- ihmettelen erikoisesti miten ihmeessä ihmiselle on näinkin vaikea uskoa, miten JUMALA TEKI JEESUKSESTA......... H-E-R-R-A-N.
Tuo asia on ilmoitettu Raamatussa (Ap2:36) niin selkeästi,- ettei sitä voi pitää edes fiktiivisenä ilmoituksena. Siis uskoa vain sanojen sisältöön.
Niin, jos ymmärrät ja erikoisesti uskot Jumalan aivoituksiin pelastaessaan ihmistä, niin Jumala näki viisaudessaan tehdä Jeesuksesta Herran. (Mutta, silti Jumala on Kristuksen pää).
Niin, ei tämän enempää, mutta YMMÄRRTÄKÖ todella asian vakavuuden. Ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla Jumalan suunnitelmiin/tahtoon eli uskoa miten Junmala teki Jeesuksesta Herran ja miten Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.
Jos muutat Jumalan Jumalan suunnitelmia piirunkaan verran, niin et pelastu,- koska koko paletti ihmisen pelastumisesta on muutettu/muuttunut. Siis ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla siihen, miten ja millä tavalla Jumala on aivoittanut pelastuksen.
Tiivistettynä Jumalan ilmoitukset ihmisen pelastumisesta, joka tapahtuu uskon kautta.
"Sillä jos SINÄ tunnustat suullasi JEESUKSEN HERRAKSI ja USKOT sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, niin SINÄ pelastut". Room.10:9
Usko tai älä, mutta tuossa on ilmoitus ihmisen pelastumisesta,- joka tulee USKOA,- eikä alentua fiktiivisiin kuvitteluihin ja jaarituksiin. - vain Jeesuksen kautt
ml213. kirjoitti:
Luulin, etrtä tätä aihetta on käsitelty jo riittävästi. Itse olen nykyään siinä mielentilassa,- etten enää jauha opillisista asioista,- vaan keskustelen, jos aihe liittyy /sivuaa ihmisen pelastusta.
Ensiksikin sana Herra, ei tarkoita samaa asiaa kuin Jumala Ymmärrän ja uskon, miten Herra sana tarkoittaa/ilmentää käsitettä valta tai vaikuttaja tai hallitsija tai kunnioituksen kohde jne.... Siis aina on vain yksi Herra, joka täyttäöä taio häneen kohdentuu nuo luettelemani tekijät.
VT puolella Jumala oli aina Herra, joka ilmentyy kirjoituksistakin. Mutta,- ihmettelen erikoisesti miten ihmeessä ihmiselle on näinkin vaikea uskoa, miten JUMALA TEKI JEESUKSESTA......... H-E-R-R-A-N.
Tuo asia on ilmoitettu Raamatussa (Ap2:36) niin selkeästi,- ettei sitä voi pitää edes fiktiivisenä ilmoituksena. Siis uskoa vain sanojen sisältöön.
Niin, jos ymmärrät ja erikoisesti uskot Jumalan aivoituksiin pelastaessaan ihmistä, niin Jumala näki viisaudessaan tehdä Jeesuksesta Herran. (Mutta, silti Jumala on Kristuksen pää).
Niin, ei tämän enempää, mutta YMMÄRRTÄKÖ todella asian vakavuuden. Ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla Jumalan suunnitelmiin/tahtoon eli uskoa miten Junmala teki Jeesuksesta Herran ja miten Jumala herätti Jeesuksen kuolleista.
Jos muutat Jumalan Jumalan suunnitelmia piirunkaan verran, niin et pelastu,- koska koko paletti ihmisen pelastumisesta on muutettu/muuttunut. Siis ihminen pelastuu vain ja ainoastaan uskomalla siihen, miten ja millä tavalla Jumala on aivoittanut pelastuksen.
Tiivistettynä Jumalan ilmoitukset ihmisen pelastumisesta, joka tapahtuu uskon kautta.
"Sillä jos SINÄ tunnustat suullasi JEESUKSEN HERRAKSI ja USKOT sydämessäsi, että JUMALA on hänet kuolleista herättänyt, niin SINÄ pelastut". Room.10:9
Usko tai älä, mutta tuossa on ilmoitus ihmisen pelastumisesta,- joka tulee USKOA,- eikä alentua fiktiivisiin kuvitteluihin ja jaarituksiin.Joh.14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. 6 Jesus sanoi hänelle: minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kenkään tule Isän tykö, vaan minun kauttani.
Joh.14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455080Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481269Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101199- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57789Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27763