Minua uhkaa että joudun lähtemään "jonnekin" kämpästäni, koska minulle ei makseta yhtään toimeentulotukea ruokaa ja vuokraa varten. Vaikka sosiaalilaissa lukee että jokaiselle pitää taata kohtuullinen asuminen ja perustoimeentulotuki, ei täällä Liedossa näytä olevankaan velvoitetta siihen.
Tuloja minulla ei ole, ja minulta on yhtäjaksoisesti vähennetty muutoinkin viimeisen 7 kuukauden aikana 40% perustoimeentulotuesta.
Kieltäydyin ainoastaan ottamasta vastaan asumistukea koska Kela on päätöksissään toiminut niin mielivaltaisesti, etten tahdo olla sellaisen rikollisen puljun kanssa tekemisissä missään asiassa.
Sosiaalitoimi ei salli minulle mielipidevapautta tässä suhteessa, vaan loukkaa vakaamustani, ja aiheuttaa samalla tällä toimella perustoimeentulotuen vaarantumisen, ja on tietoinenkin että tekee niin.
Sosiaalitoimi ei edes tee sitä että vähentäisi oletetun asumistuen osuuden vaan ei anna mitään tukea.
Onko teillä kokemusta sosiaalitoimen mielivallasta Liedossa???
Lieto kieltäytyy maksamasta toimeentulotukea
12
485
Vastaukset
- joou
ammu ittes niin kaikki voittaa
- veronmaksaja666
40% vähennys kertoo että olet kieltäytynyt toistuvasti työstä, saat kohtelua jota kaltaisesi parasiitti ansaitsee.
- kiitollinen.
hei!
ota kelan etuus vastaan, jousta periaatteistasi.
itse sain sosiaali avustusta liedossa asuessani ja myönnettäköön että alkuun oli sekin kiventakana. mutta eihän mitään liian helpolla kuulu saada. nykyisin on elämäntilanteeni kohentunut ja käyn töissä, kiitos tästä kuuluu mm. liedon sosiaalitoimistolle sillä ilman sosiaaliapua en olisi selvinnyt enkä myöskään olisi työkuntoinen. rahaahan se vaan on, eikä se yksistään paranna. mutta kun sen viisaasti käyttää voi sillä kohentaa omaa tilaansa. säännöllinen ja monipuolinen ruoka sekä harrastukset ovat ne ekat asiat joihin sitä rahaa kannattaa käyttää.
iloista syksyä sinulle ja toivon että asiasi olisivat alkaneet jo mennä eteenpäin! - Mielivallan uhri
Kiitos kannustuksestasi.
En kuitenkaan tahdo käyttää noita palveluita koska se maksaa yhteiskunnalle ja verotuksesta kärsivät eniten ne jotka ovat muutenkin eniten vaivattuja. En suosi sitä että tiettyjä paheita suositaan kuten työttömyyttä, sairastelua, eroamista (elatustuilla) jne. Nämä kaikki tukitoimet näykyvät ihmisten yleisenä pahoinvointina. Nykyinen systeemi lisää eriarvoisuutta vaikka muuta sanotaankin.
Mitä tyhmempi johdateltava sitä helpommin se pääsee ratsastamaan kansalaisten rahoilla ja luulee olevansa fiksukin, vaikka on pelkkä järjestelmän muuli repimässä huono-osaisimien toimeentulosta, vaikka heille annetaan ymmärtää että ovat yhteiskunnan parantajien asialla.
Koko systeemi on täys fiasko. Kela ja työvoimattomuustoimisto ovat vain systeemin keppihevosia joilla pahoinvointia lisätään. Olen itse nähnyt miten lautakuntatyökin toimii pelkkänä kumileimasimena. Varsinaisesti nuo virkamiehet eivät noudata edes lakia.
Ilmoitin toimeentulotukilain 10§ hakemuksen yhteydessä, ja vastauksena sain pykälän kaksi jonka lopussa viitataan tuohon 10§. Kuten osoitettavaa on virkailijat tarkoituksella tyhmiä ja/tai ohjailtavia, eivätkä palvele kuntalaista vaan pomoaan joka istuu kirstun päällä vaikka kirstun tarkoitus olisi antaa tarvitseville. - sitten tätä näin
lietokin on aina yhä vain monelle
- liedon oma laki §§§§
Toimeentulotuessa Liedolla on omat pykälät!
Rikkaitten valtakunta aamen. - niinkin
okei
- 2014
2011
- eipä yllätä tää
oho
- trollausta
hah
- 19.12
16.3.2014
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984842Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113870Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801386- 1371344
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1701333En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5851259- 531145