Se on sit VIHTA ;)

pahapena

Mil hakataan itteensä saunas Juhannuksena ja muutonkii ;)
Kattelin aamuteeveetä ja siel oli vihdanteon Suomenmestari, vasta on kuulema epämääränen kasa koivunoksii ;)
Siin onkii sulle Satu vasta ajattelemisen aihetta ;-P
Muksaa aamukahveehetkee ja muutenkii muksaa huomenta

37

374

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Höömentä ;o))),,, vai vanha kunnon vihtahousu ;o))),,, ja sitten syötiin vasta ;o))),,,
      No onnistuuko pahikselta se vihdan teko?,,, mulla muuten, mut se silmukka siitä oksasta, se millä koko komeus kiinnitetään, niin se kyllä pitää vahvistaa kumirenksulla, ja sillonhan se on pilalla :o(((,,,

• No voihan kun unohtus,,, YKKÖSEIN PUSSSSS,,,

• pahapena

Ykkösein ;o)
        Tota PUSSSSSSSSSSSin unohtamist en kyl hevil anna anteeks ;o)
        Juu, kyl toi silmukka onnaa, jos siihen jottain kummilankaa änkee, eihän se oo kunnon vihta, sehän on sillon vasta ;o)
        Jokos tänään suuntaat piilopirtilles ?
        Eleles siel ihmisik tai tulloo koivunrisuu ;o)
        Nyt täytyy jättää tää virtuaalimuailma jokskii aikaa, live-elämä kutsuu ;o)

• valoisalla mielellä
      • pahapena

Huomenii, huomenii !
        Just ton linkin tapaan oon ain vihdan tehny, en kyl partsilla vaa hyttysien kans tapelles koivikossa ;)

• valoisalla mielellä
        pahapena kirjoitti:

Huomenii, huomenii !
        Just ton linkin tapaan oon ain vihdan tehny, en kyl partsilla vaa hyttysien kans tapelles koivikossa ;)

Osaatko kiertää/punoa vitsaksen jolla vasta sidotaan?

• pahapena
        valoisalla mielellä kirjoitti:

Osaatko kiertää/punoa vitsaksen jolla vasta sidotaan?

Juu, kyl onnaa toi kiertäminen, muutenhan vitsas katkeilee, siintäkii on kokemusta vihdan :) teon alkutaipaleella pienenä poikana.

• oikea.heippa
        pahapena kirjoitti:

Juu, kyl onnaa toi kiertäminen, muutenhan vitsas katkeilee, siintäkii on kokemusta vihdan :) teon alkutaipaleella pienenä poikana.

Tottakai maalaispoikana onnistuu huiskun eli koivupuskan tekeminen. Jopa tuo kiertäminen mulla on nykyaikaista. Työkalu pakista löytyy puu puikulan ympärille kiedottua ohutta rautalankaa. Siinä on ikäänkuin kierteet valmiina.
        Saattaahan se olla, että Vihdan kahva kuumenee kämmentä vasten löylyttäessä ja ruostuu heti perään. Mutta pääasia jotta Vihta pysyy kasassa.

En ole tehnyt vielä Juhannushuiskua. Odottelen tässä että tulee se iltapäivän kova myrsky ja tiputtaa mulle muutaman koivun oksan tuonne pihalle:)

• aurinkoinen...
        pahapena kirjoitti:

Huomenii, huomenii !

Aurinkoista aamua täältäkin!!

Kyllä vaan se aurinko vielä löytyi:) Ainakin tänään pitäisi paistaa.
        Täällä on myytävänä naruvihtoja :)

Mutta nyt on vähän kiirus.

Hyvvväää ,kiwwwaaa ja muksaa päiväää:))

• No kun olen niin sammaa mielipuolta sun kans tuosta vihdasta, niin siks se unohtus tuo PUSSS ;o),,, sori :o(((,,,
      No siks kait mä vaan omaan käyttöön tuon vihdan teenki vasta, kun se ei saa kunnon arvosanaa,,, joku voi vaikka loukkaantuu kun semmosen risukasan jollekkin näyttäsin,,,
      No jokapäivähän sinne piilopirtille,,, siellä on kivaa,,, ja tänään mullon siellä treffit useemman miehen kans ;o))),,, saas nähdä miten kivaa tuleekaan,,,
      Kiltistihän mie aina,,, oonhan luvannu,,, saat laittaa sen koivurisun ihan huoleti siihen vihtaan ;o))),,,
      Kohta se miekii häippään,,, kattomaan miten maailmalla tännään elellään ;o))),,,

• oikea.heippa

Näytti uutisten sääkartta pohjoiseen kirkasta mieltä.
        Mutta älä huoli, synkkenee se sielläkin :)

• oikea.heippa kirjoitti:

Näytti uutisten sääkartta pohjoiseen kirkasta mieltä.
        Mutta älä huoli, synkkenee se sielläkin :)

No joo, melkein tiedän jo, että sataa sataa ja taas sataa ja varsinkin viikonloppuna sataa.;)
        Olisi satanut nyt, pitäisi tuo auto pestä, saisi ilmaisen huuhteluvaiheen tuolta taivaalta.;))
        Kyllä se mieli kirkastuu, viimeistään huomenna tai kun tämä päivä on ohitse.;)

• oikea.heippa
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

No joo, melkein tiedän jo, että sataa sataa ja taas sataa ja varsinkin viikonloppuna sataa.;)
        Olisi satanut nyt, pitäisi tuo auto pestä, saisi ilmaisen huuhteluvaiheen tuolta taivaalta.;))
        Kyllä se mieli kirkastuu, viimeistään huomenna tai kun tämä päivä on ohitse.;)

Tosi asiassa kirkas mielihän tässä on joka päivä. Säistä piittaamatta. Se on se asenne. Kun se on kohdallaan, ei hätää.
        Nyt pitää alkaa puuhia pari paperi hommelia ja lähteä asioille.

Hyvää päivälle kulkua. Palataan tänne "kahvipaahtimelle" :)))

• oikea.heippa kirjoitti:

Tosi asiassa kirkas mielihän tässä on joka päivä. Säistä piittaamatta. Se on se asenne. Kun se on kohdallaan, ei hätää.
        Nyt pitää alkaa puuhia pari paperi hommelia ja lähteä asioille.

Hyvää päivälle kulkua. Palataan tänne "kahvipaahtimelle" :)))

Illemmalla sitten palaillaan, melko myöhäiseen saattaapi mennä, mutta samapa tuo, eihän tämä ole rasite meille muille kuin sille yhdelle päivystäjälle.;))
        Moikka sinnekin.:)

• pahapena
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

Illemmalla sitten palaillaan, melko myöhäiseen saattaapi mennä, mutta samapa tuo, eihän tämä ole rasite meille muille kuin sille yhdelle päivystäjälle.;))
        Moikka sinnekin.:)

Juu, illellamma vasta puhutaankin vihtomisesta ;-P

• pahapena kirjoitti:

Juu, illellamma vasta puhutaankin vihtomisesta ;-P

Sennii vihtahousu.;-P

• annikoo..

Tottakai vihdotaan....vihdotaan lempeässä löylyssä ....siis vihdotaan ei "vastataan"... Mutta olkoon kumpi tai kampi niin tuoksu on pääasia....

• Saunavastaaja

Makuasioista ei voi kiistellä jos joku tykkää hakata itseänsä kepillä saunassa se on sen oma valinta.Vihta tarkoittaa oksaa mutta kunnon saunavasta on tuuhea pehmoinen hyvältätuoksuva koivuvasta.

• Kiuasmakkara.

ensin syödään vasta ja sitten käydään ruuan päälle maate.

• Olet tismalleen oikeassa. Johan sen äänikin kertoo. Vihdalla viuhutellaan kunnolla kun taas vastominen on sellaista märällä löysällä risukimpulla lörtsimistä.

• Minä olen kans aina vihtonut. Mun pappani tekee sit kaikista parhaat vihdat. Vasta on vaan sellanen risukimppu.

• exnikki

Joo, VIHTA se on.. Piste. ;-))

• Saunavastaaja

No vooiha vihtorin vihtahousut ,sanoovat saunavastaa joksikin vihdaks.

• Vihta.
      Mä en koskaan hakkaa itteeni. Harrastan toki henkistä väkivaltaa kovakouraisen psyykkauksen muodossa. Siis itteeni kohtaan. Muille oon toki mukava ja hellä;)
      Mistäs muusta tässä ketjussa puhuttiin.. niin keleistä tietty; kelit on mitä mainioimmat, vähä tuuleksii mut koskapa ei;)

• Niin mutta siinä ei auta "vastaa:n panna" jos puoliso ehdottaa intiimiä kanssakäymistä saunan lauteilla.... ;)

• terästäkinkovempi kirjoitti:

Niin mutta siinä ei auta "vastaa:n panna" jos puoliso ehdottaa intiimiä kanssakäymistä saunan lauteilla.... ;)

Kyllä vanha vihtahousu voi ihan näön vuoksi vähän vastaan panna jotta saa hien pintaan. Saunatonttu käännettäköön sitten seinään päin.

• Keli on tosiaan mitä mainioin. Ei tuu hiki eikä oo kylmä. Kaupunkijuhannus on oikein mukava Murulin kanssa. Eväsretkeä ajattelimme tehdä, mehukattikanisteri on pesty valmiiksi.

• terästäkinkovempi kirjoitti:

Niin mutta siinä ei auta "vastaa:n panna" jos puoliso ehdottaa intiimiä kanssakäymistä saunan lauteilla.... ;)

Ei ole vastaanpanemista, ei. Ei myöskään vastaansanomista just nyt tähän. Muuten kyllä voidaan väittää vaikka mistä;)
        Mut tästä sen just tajuaa mikä on oikee muoto; vihdasta ei pysty vääntään mitään, vihta on vihta eikä mitään muuta mut vastaa voi vääntää ja kääntää vaikka maailantappiin..

• LaardiBee kirjoitti:

Keli on tosiaan mitä mainioin. Ei tuu hiki eikä oo kylmä. Kaupunkijuhannus on oikein mukava Murulin kanssa. Eväsretkeä ajattelimme tehdä, mehukattikanisteri on pesty valmiiksi.

Täällä retkeillään korkeintaan puutarhapöydän ääreen. Eikä meillä oo kanisteria.. on vaan niitä normijuttuja joissa ei taida olla edes sitä trivialpursuittia enää.. tai sitte en vaan oo ehtiny kattoo..;)

• mie itse.;)

Vastallapa ropsuttelin illalla saunassa kunnolla, tulipas pehmeä olo.;)
      Pitää tehdä tälle iltaa uusi vasta, mutta ensin syödään grillitikkuja, perunoita ja muuta hyvää ruokaa...ruokahaluja kävimme herättämässä urheilun muodossa, liikuntaa monta tuntia pitkin metsiä samalla tutustuen luonnon ihmeisiin lasten kanssa.;)

• mie itse.;)
    • Hyvin pysyi Pena VASTASSA lehti, vaikka kuinka pieksi itteään.;))

• saunassa saa vihtua

Vihta vai vasta: Oliskohan vasta sanalla tekemistä ruotsalaisen kvasta sanan kanssa, sehän tarkoittaa luutaa.

• Saunan takana

Saunan takana käytettiin ennenvanhaan vitsaa ilkeäkuriseille lapsukaisille,mutta saunomiseen käytetään vastaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      167
      12501
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      152
      5436
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4680
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      145
      3670
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      39
      2768
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1926
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      108
      1671
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      364
      1617
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      103
      1524
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      136
      1461
    Aihe