Köyhyys on vaarallista köyhälle itselleen mutta myös muille ja koko yhteiskunnalle.
Nyt kun Suomessakin valmistaudutaan suuriin leikkauksiin ja (?) raskaisiin poliittisiin päätöksiin (?) riskit kasvavat entisestään..
Köyhyys on vaarallista
48
846
Vastaukset
- 34
Unta näet.
- kansa jyrää
Suhteellisuutta?
Eduskunta ja varsinkin ministerit ovat tulleet vastaan ojentaneet kätensä kansalle.
Vähäosaiset saavat 16,76 % lisää toimeentulo tukeen = 25 €/kk.
Ministerien palkkoja lasketaan jopa 5 %
Ennen kuulumatonta Suomessa.
Ministerin palkkio
Ministeri saa tehtävästään palkkiota, joka vastaa suuruudeltaan eduskunnan varapuhemiehelle maksettavaa palkkiota (9 729 €/kk 1.5.2011 alkaen).
Pääministerille maksettava palkkio vastaa eduskunnan puhemiehelle maksettavaa palkkiota (11 675 €/kk 1.5.2011 alkaen).
Palkkio on ministerille veronalaista tuloa. Kansanedustajalta, joka on kutsuttu valtioneuvoston jäseneksi, eduskunta pidättää puolet kansanedustajan palkkiosta ja kulukorvauksesta.
Valtioneuvoston jäsenellä on kalenterivuosittain oikeus vuosilomaan rinnastettavaan 30 päivän vapaaseen.
http://www.valtioneuvosto.fi/tietoa-valtioneuvostosta/perustietoa/fi.jsp- voi voi OI
Niin Ministeriöitä on 12.
Ministereitä on 19. - 50 % vaihtuu 12896,5
voi voi OI kirjoitti:
Niin Ministeriöitä on 12.
Ministereitä on 19.http://web.eduskunta.fi/Resource.phx/eduskunta/tervetuloa/palkkiot.htx
Kansanedustajan palkkio on 1.5.2011 lukien 6335 euroa kuukaudessa ja
yli 12 vuotta palvelleella kansanedustajalla 6 811 euroa kuukaudessa.
Puhemiehen palkkio on 11 675 euroa kuukaudessa ja
varapuhemiesten 9 729 euroa kuukaudessa.
Huomatkaa Ministeri saa noista vain puolet, ministerin palkkion lisäksi. (9 729 €/kk 1.5.2011 alkaen).
Eli 3167, 50 €/kk vaihtuu 9 729 €/kk sopimusten on aina oltava parempia se on työntekijän etu.
- miten laskee?
STT.
Pienituloiseksi lasketaan yksin asuva,
jonka tulot ovat vuodessa 2010 enintään n. 13 000 € vuodessa. n. 800 000 kansalaista.
Mutta kun ollaan ylempää kastia,
on kuukausi "korvaus" 12 896,50 e/kk ja tähän saa lomarahan. (161 206,25 €/vuositulona)
Jos tulo on eläkettä se on tuossa, lomarahaa ei ole - oikeus ja käsky
Matkustusoikeus
Kansanedustajalla on oikeus maksutta käyttää edustajan tehtäviin liittyvillä matkoilla junaa, kotimaan reittilentoja ja busseja. Lisäksi edustajalla on pääkaupunkiseudulla taksinkäyttöoikeus.
Tuolla tuo seisoo..
Miksi sen Hakkaraisen Taxin käyttöä oikein päiviteltiin? - Juupa juu..
Lisääntyvä köyhyys lisääntyvät riskit niin se vaan on
- selkeä tämä
Köyhä on aina vaarallinen kaikille. Köyhä on röyhkeä ja häikäilemätön toisten rahoja väijyvä tunteeton pyrkyri, varo niitä.
- Pieneläkeläinen
Kukkomies kirjoitti:
Köyhä pyrkii lähinnä normaaliin elämään...
Pieneläkeläinen se pyrkii ylipäätänsä elämään, eipä taida kohta enää onnistua kun alkavat kovat leikkaukset sekä raskaat poliittiset päätökset. Ainakin pahalta tuommoinen kuullostaa.
- kedon.pienin.kukka
Kukkomies kirjoitti:
Köyhä pyrkii lähinnä normaaliin elämään...
Mitä se normaali elämä loppujen lopuksi on?
Itse olen alkanut viihtyä askeettisessa niukkudessa. Saan olla vapaa. Nukkua koska huvittaa ja tehdä mitä huvittaa.
Luin tuolta jostain toisesta ketjusta, millä hinnalla sinä kaivat ojaa. Olen aika samoilla linjoilla, joten köyhien on turha vaivautua soittelemaan minua töihin. Laatu maksaa.
Odotellessani töitä puuhastelen kaikenlaista yhteiskunnan sosiaaliturvan rahoittamana. Elokuussa sossu nipistää toimeentulotukeani 40%. mutta mikäpä siinä. Turha silti koittaa kusettaa minua mihinkään valmennukseen, harjoitteluun, tukitöihin - elleivät aio maksaa tarjoamastaan puuhastelusta kunnollista palkkaa.
Olen laskenut, että 2300€/kk /brutto on ehdottomasti pienin palkka, millä minä töihin lähden. Mutta tuolla alimmalla taksalla työn on syytä olla kävelymatkan päässä ja kevyttä, siistiä sisätyötä. Fyysistä ponnistelua vaativa työ nostaa palkkaa usealla sadalla eurolla ja erityisesti jos työ tehdään ulkona säiden armoilla.
Töitä odotellessa! - metall-leidi
kedon.pienin.kukka kirjoitti:
Itse olen alkanut viihtyä askeettisessa niukkudessa. Saan olla vapaa. Nukkua koska huvittaa ja tehdä mitä huvittaa.
Luin tuolta jostain toisesta ketjusta, millä hinnalla sinä kaivat ojaa. Olen aika samoilla linjoilla, joten köyhien on turha vaivautua soittelemaan minua töihin. Laatu maksaa.
Odotellessani töitä puuhastelen kaikenlaista yhteiskunnan sosiaaliturvan rahoittamana. Elokuussa sossu nipistää toimeentulotukeani 40%. mutta mikäpä siinä. Turha silti koittaa kusettaa minua mihinkään valmennukseen, harjoitteluun, tukitöihin - elleivät aio maksaa tarjoamastaan puuhastelusta kunnollista palkkaa.
Olen laskenut, että 2300€/kk /brutto on ehdottomasti pienin palkka, millä minä töihin lähden. Mutta tuolla alimmalla taksalla työn on syytä olla kävelymatkan päässä ja kevyttä, siistiä sisätyötä. Fyysistä ponnistelua vaativa työ nostaa palkkaa usealla sadalla eurolla ja erityisesti jos työ tehdään ulkona säiden armoilla.
Töitä odotellessa!Niin, niin se normaali elämä? Ne jotka kuvittelevat olevansa toisten yläpuolella määrittelevät sen miten toisen pitää elää.
Minä olin ansiosidonnaisella kun olin aikoinaan työttömänä. VaIkka olin järjestäytynyt niin silti mun piti ilmoittautua työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi jotta olisin saanut ansiosidonnaista korvausta.
All right, no eipä aikaakaan kun mulle lähetettiin työpaikka osoituksia joissa palkka olisi ollut pienempi kuin työttömyyskorvaukseni, piti mennä silti haastatteluun , koska olisi paukkunut karenssi.
No ei tarvinnut kuin näyttäytyä niin mahdollinen työnantaja ei ollut halukas rekrytoimaan vanhaa järjestöjyrää.
Mutta kyllä mä uudelleen kouluttauduin ja työllistyin ilman työvoimatoimistoa, pidin vaan pääni. Mua ei myöskään saatu menemään millekään työnhaku valmennuskursseille eikä millekään peelokurselle.
Musta on hyvä, että sinä kedon-pienin kukka ja kukkomies tajuatte mistä on kysymys.
Kysymys on suuremman luokan kusetuksesta.
Kun mulle tultiin aikoinaan taivastelemaan, että miksi en mene töihin alle torihintojen niin kysyin kyselijöiltä, että ovatko he valmiit ilmaiseen orjatyöhön apealla mielellä.
Eipä ilmaantunut vapaaehtoisia ja puheet kohdaltani loppuivat siihen paikkaan. - köyhäääääää
näin on :)
- kedon.pienin.kukka
metall-leidi kirjoitti:
Niin, niin se normaali elämä? Ne jotka kuvittelevat olevansa toisten yläpuolella määrittelevät sen miten toisen pitää elää.
Minä olin ansiosidonnaisella kun olin aikoinaan työttömänä. VaIkka olin järjestäytynyt niin silti mun piti ilmoittautua työvoimatoimistoon työttömäksi työnhakijaksi jotta olisin saanut ansiosidonnaista korvausta.
All right, no eipä aikaakaan kun mulle lähetettiin työpaikka osoituksia joissa palkka olisi ollut pienempi kuin työttömyyskorvaukseni, piti mennä silti haastatteluun , koska olisi paukkunut karenssi.
No ei tarvinnut kuin näyttäytyä niin mahdollinen työnantaja ei ollut halukas rekrytoimaan vanhaa järjestöjyrää.
Mutta kyllä mä uudelleen kouluttauduin ja työllistyin ilman työvoimatoimistoa, pidin vaan pääni. Mua ei myöskään saatu menemään millekään työnhaku valmennuskursseille eikä millekään peelokurselle.
Musta on hyvä, että sinä kedon-pienin kukka ja kukkomies tajuatte mistä on kysymys.
Kysymys on suuremman luokan kusetuksesta.
Kun mulle tultiin aikoinaan taivastelemaan, että miksi en mene töihin alle torihintojen niin kysyin kyselijöiltä, että ovatko he valmiit ilmaiseen orjatyöhön apealla mielellä.
Eipä ilmaantunut vapaaehtoisia ja puheet kohdaltani loppuivat siihen paikkaan.Onhan tällä jääräpäisellä asenteellakin hintansa ollut, kieltämättä. Mutta minkäs luonnolleen voi.
Olen itse jo sitä ikäluokkaa, että ihan helposti ei kukaan kunnollista (huom. se palkkavaatimus) työtä taida tarjota enää. Olen kumminkin tehnyt pitkän työuran mielenkiintoisessa työssä, kunnes monen muun työntekijän kanssa sain kenkää tutannollisista syistä. Kun ansiosidonnainen loppui ja jouduin työmarkkinatuelle, alkoi TE-toimistolta sataa "kutsuja" monenlaisiin "koulutuksiin". Ne eivät tietenkään minua kiinnostaneet ja kerroinkin kysyttäessä, että eniten minua kiinnostaisi opiskella vaikkapa toimeentulotukimatematiikkaa. Sellaista opintoaihetta ei kuulemma ole olemassakaan... Mutta jokainen sossun asiakas tietää, että toki on! Ja se matematiikka on lajissaan aika sekopäisen vaikeakin vielä.
Keväällä olin reilun kaksi kuukautta palkkatukitöissä ammattiani vastaavassa paikassa, mutta saneerasin sieltä itseni pois, kun en päässyt tekemään oikeita töitä vaan olivat ottaneet minut lähinnä pomputettavaksi jokapaikan höyläksi. Sitten tulikin tämä ikukarenssi ja aion pitää huolen, ettei se lopu ennen vanhuuseläkettä.
Niinno.. Oikea palkka ja mukava työ. Se kun löytyy, olen valmis. Muutamia hakemuksia olen laitellut joka viikko, mutta ilman tulosta toistaiseksi. Olen liian vanha edes haastatteluun.
Mutta kuten jo kerroin, vapaudella on hintansa ja kun ei ole velkaa, asuu omassa pikkutöllissä osin omavaraistaloudessa, niin ei ole hätäpäivää. Monelle työttömälle arjen pyöritys on liian julmaa. kedon.pienin.kukka kirjoitti:
Onhan tällä jääräpäisellä asenteellakin hintansa ollut, kieltämättä. Mutta minkäs luonnolleen voi.
Olen itse jo sitä ikäluokkaa, että ihan helposti ei kukaan kunnollista (huom. se palkkavaatimus) työtä taida tarjota enää. Olen kumminkin tehnyt pitkän työuran mielenkiintoisessa työssä, kunnes monen muun työntekijän kanssa sain kenkää tutannollisista syistä. Kun ansiosidonnainen loppui ja jouduin työmarkkinatuelle, alkoi TE-toimistolta sataa "kutsuja" monenlaisiin "koulutuksiin". Ne eivät tietenkään minua kiinnostaneet ja kerroinkin kysyttäessä, että eniten minua kiinnostaisi opiskella vaikkapa toimeentulotukimatematiikkaa. Sellaista opintoaihetta ei kuulemma ole olemassakaan... Mutta jokainen sossun asiakas tietää, että toki on! Ja se matematiikka on lajissaan aika sekopäisen vaikeakin vielä.
Keväällä olin reilun kaksi kuukautta palkkatukitöissä ammattiani vastaavassa paikassa, mutta saneerasin sieltä itseni pois, kun en päässyt tekemään oikeita töitä vaan olivat ottaneet minut lähinnä pomputettavaksi jokapaikan höyläksi. Sitten tulikin tämä ikukarenssi ja aion pitää huolen, ettei se lopu ennen vanhuuseläkettä.
Niinno.. Oikea palkka ja mukava työ. Se kun löytyy, olen valmis. Muutamia hakemuksia olen laitellut joka viikko, mutta ilman tulosta toistaiseksi. Olen liian vanha edes haastatteluun.
Mutta kuten jo kerroin, vapaudella on hintansa ja kun ei ole velkaa, asuu omassa pikkutöllissä osin omavaraistaloudessa, niin ei ole hätäpäivää. Monelle työttömälle arjen pyöritys on liian julmaa.Karenssi ei voi olla ikuinen, 2-3 kuukautta oli se maksimi. Jos antavat enemmän niin ei muuta kuin käräjille.
Huomaat että karenssit loppuu aika vikkelään. Ne on ilmeisesti saaneet susta kuitenkin jonkinlaisen "otteen" henkisesti?- kedon.pienin.kukka
Kukkomies kirjoitti:
Karenssi ei voi olla ikuinen, 2-3 kuukautta oli se maksimi. Jos antavat enemmän niin ei muuta kuin käräjille.
Huomaat että karenssit loppuu aika vikkelään. Ne on ilmeisesti saaneet susta kuitenkin jonkinlaisen "otteen" henkisesti?Ikukarenssin saa, kun ottaa loparit. Eli et saa työmarkkinatukea ennen kuin olet olut 5kk töissä, tai jossain työvoimapoliittisessa toimenpiteessä.
Ei ne mitään otetta minusta ole saaneet. Juurihan kerroin, että elän toimeentulotuella ihan mukavasti ja tyytyväisesti. Purnaan vain systeemiä vastaan. - selkeää
Töitä odotellessa!Heität voltteja edessämme ja täytät sen lapun mitä käsketään tai olet kadulla. Olet vanki ja teet joka ainoan asian ja vielä niinä päivinä, jolloin määräämme. Rahasi eivät riitä vapauteen. Kahleittesi kilinä näkyy ja kuuluu.
- Ykä64
Itsekin olin köyhä 90 luvun alussa, ja enkä tosiaankaan ollut tunteeton saati röyhkeä . Nyt olen hiean mediaanin yläpuolella eli hyvin toimeen tuleva. Mutta muistan entis ajat se oli kauheaa ja alentavaa. Kinuita fattan tiskillä... Röyhkeys oli kaukana armopaloja pyydellessä.
- Ei muuten saa
Ikukarenssin saa, kun ottaa loparit. Eli et saa työmarkkinatukea ennen kuin olet olut 5kk töissä, tai jossain työvoimapoliittisessa toimenpiteessä.
Ei ne mitään otetta minusta ole saaneet. Juurihan kerroin, että elän toimeentulotuella ihan mukavasti ja tyytyväisesti. Purnaan vain systeemiä vastaan.Kskustelin liiton lakimiehen kanssa miten käy jos irtisanon itseni vakituisesta työsuhteesta, ilman että minulla on muuta työtä tai opiskelua, eli siis jäisin työttömäksi työnhakijaksi.
Karenssi on 3kk, työvoimatoimistoon ilmoittautumispäivästä, jonka jälkeen alkaa päivärahat juosta. - kedon.p.kukka
Ei muuten saa kirjoitti:
Kskustelin liiton lakimiehen kanssa miten käy jos irtisanon itseni vakituisesta työsuhteesta, ilman että minulla on muuta työtä tai opiskelua, eli siis jäisin työttömäksi työnhakijaksi.
Karenssi on 3kk, työvoimatoimistoon ilmoittautumispäivästä, jonka jälkeen alkaa päivärahat juosta.En ehdi nyt kirjautumaan. Mutta älä suotta intä tuosta ikukarenssista. Ota ensin selvää, miten saa hankittua 5kk:n työssäoloehdon, jota ennen et työmarkkinatukea saa. Koska minä onnistuin sen saamaan, niin varmaan sinäkin onnistut tiedonhaussa?
- Sanoit itse...
kedon.p.kukka kirjoitti:
En ehdi nyt kirjautumaan. Mutta älä suotta intä tuosta ikukarenssista. Ota ensin selvää, miten saa hankittua 5kk:n työssäoloehdon, jota ennen et työmarkkinatukea saa. Koska minä onnistuin sen saamaan, niin varmaan sinäkin onnistut tiedonhaussa?
...että "Ikukarenssin saa, kun ottaa loparit".
Ja minä sanon että näin ei ole, keskusteltuani asiasta liiton lakimiehen kanssa, vieläpä sähköpostise, eli todisteet on.
Toisaalta, jos saat kenkää koeaikana, tai tuona aikana, eli koeaikana irtisanot itsesi, jolloin siis tuo ensimmäinen, siis elämäsi ensimmäinen vaadittava 5kk:n minimi työaika ei tule täyteen, niin se on täysin aivan eri asia. - kedon.pienin.kukka
Sanoit itse... kirjoitti:
...että "Ikukarenssin saa, kun ottaa loparit".
Ja minä sanon että näin ei ole, keskusteltuani asiasta liiton lakimiehen kanssa, vieläpä sähköpostise, eli todisteet on.
Toisaalta, jos saat kenkää koeaikana, tai tuona aikana, eli koeaikana irtisanot itsesi, jolloin siis tuo ensimmäinen, siis elämäsi ensimmäinen vaadittava 5kk:n minimi työaika ei tule täyteen, niin se on täysin aivan eri asia.Hyvähän se on on silti välillä lakimiehenkin kanssa vaihdella meiliä :) Minä olen tuon lauseesi lopussa oleva - täysin aivan eri asia- :)
- metall-leidi
Moniko on lukenut Karl Marxin pääoman? Vanha kunnon Parta Kalle osasi jo aikoinaan ennustaa miten tulee käymään.
Parempi osaiset muuttavat rikaiden slummeihin joissa on aidat, vartijat ja hälytyslaitteet.
Ei ole tervettä yhteikuntamme kehitys, jatkuva turvattomuus. Ei ole varakkaallakaan elämässä hurraamista kun pitää pelätä omaisuutensa menettämistä ja omaa ja omaistensa henkeä, että pitää elää varakkuutensa vankina.
Ei ihminen loppujen lopuksi muuta kaipaa kuin ihmisarvoista elämää, köyhäkin.
Saisi olla nämä paremmin toimeentulevat kaukonäköisempiä, sillä jatkuva köyhien elämän olosuhteiden kaventaminen tuo lisää yhteiskunnallisia jännitteitä.
Ei se riistämällä hankittu rikkaus siunauksellista ole jos joutuu koko ajan pelkäämään.- kedon.pienin.kukka
Varmaan moni vuosia työttömänä ollut työvvoimapoliittissa toimenpiteissä kitunut antaa periksi ja kadottaa elämänhalunsa. Paljonko ihmisten sairastuminen maksaa yhteiskunnalle? Nämä ihmiset popsivat mielettömät määrät lääkkeitä masennukseen ja muuttuvat zombieiksi sossun tätien nöyryyttäessä lisää. Ei ole ollenkaan ihme, jos väsyneessä päässä napsahtaa.
- Bibibi
Varmaan moni vuosia työttömänä ollut työvvoimapoliittissa toimenpiteissä kitunut antaa periksi ja kadottaa elämänhalunsa. Paljonko ihmisten sairastuminen maksaa yhteiskunnalle? Nämä ihmiset popsivat mielettömät määrät lääkkeitä masennukseen ja muuttuvat zombieiksi sossun tätien nöyryyttäessä lisää. Ei ole ollenkaan ihme, jos väsyneessä päässä napsahtaa.
Metall-leidi, kedon.pieni.kukkanen ja kukkomies. Olen todella iloinen, että kaltaisianne ihmisiä löytyy.
- Ei kai se maksa
Sen enempää kuin työttömyyskorvaukset.
Jos olet töissä, niin lääkärikulut maksaa työnantaja, yleensä yksityisellä lääkäriasemalla vielä, ja summa on yhtiön tuloksesta pois.
- vai niin
Voisin leuhkia kauppakeskuksissa ihmisilleen niin, että heidän nautinnollinen päivä menee pilalle.
Olenko todella huono isä/äiti? Enkö le ostanut lapselle tarpeeksi videopelejä, DVD:tä ja kaiken turhan krääsää? Voisin hankkia lellipennulle lihavan pankkikortin niin että Otto-automaatti räjähtää kappaleeksi! Hah hah haa!!! >:D - think that
Niin ja jopa yksi tykkää elää silleen. Olen, todella minimoidut minun elin kustannukseni. Paitsi, että toimeentulotuki auttaa ehkä noin satasen.
Eli on omistusasunto ja pärjään n. 500 eurolla.500 euroa käsittää työmarkkinatuen ja asumistuen. Elän koko ajan n. 500 eurolla kuukaudessa.
Saan toimeentulotukea n.puolet vuodesta keskimäärin 150 e kerta.
Eli 5- 6 kuukautta ilman toimeentulotukea Ehkä minulle just sen takia tuli aivoverenvuoto, ehkä kukaan ei kestä sitä. Tuliko syopäkin sen takia.
Toivon, että tämä kirjoitus havahduttaa päättäjät. Tiedän, että olisi pitänyt mennä muualle vuokra-asuntoon. Mutta ei se ole ratkaisu. Olisin pärjännyt täällä Itä-Suomessa jollain.
Millä, oisko ollut päättäjille helpompaa maksaa minulle asumistukea n. 300 euroa, jonka olisin saanut jos olisin muuttanut vuokra-asuntoon.
Vai olisiko kerrankin ihmisyys siinä, että katsoititte miten pitkään ihminen on asunut siinä asunnossa, mihin asuntotukea hakee.
Itseltäni tulee kohta 19 vuotta!
Mutta ei tämä asunto ole kuin 60 neliömetriä iso.- ?
Valitan en ymmärrä mitä sanot?
- Niinpä niin.
Työttömät kuolevat potilasjonoihin tai "riittävään" hoitoon. Tätä ei myönnetä lääkäreiden tai sairaaloiden toimesta, mutta tutkimukset osoittavat kiistatta näin todellakin olevan.
Kuulin itse, että eräs iäkkäämmänpuolinen mies oli saanut sydänkohtauksen. Ambulanssi tuli. Kysyivät matkalla sairaalaan useita kertoja että "oletko töissä?"
Noh, mieshän ihan oikeasti oli, fyysisesti raskaissa paskahommissa pikkupalkalla, vaikka ikää jo oli, ja vakuutteli tätä nyös koko matkan ajan.
Sairaalaan päästyään tunkivat ensin vähän lisää mömmöjä naamaan, ja sitten suoraan sydänleikkaukseen.
Oli sen jälkeen aika pitkään sairaslomalla, ja jatkoi töitä.
Eli kannattaisiko vaan mennä töihin jos "pää ei kestä" tuota 5-6kk aikaa ilman toimeentulotukea...?
- unta näet
Joo kun ottaa pannuun niin sitten uhotaan.
http://3.bp.blogspot.com/__T9RzWgWQBo/TGBLvHcwHVI/AAAAAAAACh4/6_Ztd_2tqoQ/s1600/SAM_0911.JPG
Kuin sammakko kotilammessaan kosio aikana.
Unien näkeminen on Unta, ei muuta. - lösa
Niin, näin meidät hiljennetään. Ei ymmärretä tai ei haluta ymmärtää.
Ehkä pitäisi vain olla hiljaa, niin kuin minä yleensä olen.
Se. mitä haluan sanoa on, tämä ehkä tärkein. TYÖPAIKKOJA LISÄÄ TÄNNE ITÄ-SUOMEEN, ETTEI KAIKKI MENETÄ MINUUTTAAN.
eikä sitä, että unohtaa, mitä äsken on sanonut.Itäsuomen kannattais alkaa itsenäiseksi.... Siellä on paljon mahdollisuuksia mutta se vaatisi uudenlaista elämäntapaa.
- 27
Ne uhoaa, jotka kertoo satuja kansan noususta.
Mitä TIEDÄT muista?
Asun 57 neliön asunnossa.
Asumiskulujen jälkeen jää elämiseen 550-600 €/kk
Olen eläkkeellä.
Joten turhaa vaipua suohon muiden takia.
Onko tällä lupa avata "suunsa" vain sosiaalipassilla, jossa siviilisääty, tulot, menot, varallisuus lasten ja lastenlasten luku?
- ensom
Haluatko alkaa Suomea jakamaan, luuletko köyhyys silloin häviää?
- perus waler
Katainen "heittää"Nyt tulee vaikea eu -kriisi.
Näin varmaan minäkin väittäisin tulevanana suomen pääministerinä,
jotta kaikki vois laittaa" firman piikkiin"(neljä vuotta,syytetään muita)
Se tulee ihan varmasti,se on jo.
Olkaa valmiina siihen vähäosaiset,teitä koetellaan.
Hikoileva kokoomus tuo teille leikkauksien parissa monta
ehkäpä unohtumatonta kokemusta.
Jos on nälkä,aina voi syödä silakkaa? - Cusi
Suoraan sanoen hävettää tämä käsi ojossa oleminen, jonka kaikki suomalaiset hyväksyvät. Eikö duunia ole tarjolla? Sitä on mutta kenelle? Ja ymmärrän kyllä maahanmuuttajia, jostain on aloitettava, ja( harmittaa nähdä professorit paskaa luomassas)
- Jokker
Kyllä mäkin loisin sontaa ihan mielelläni, jos siitä vaan maksettais. Työ se on siinä missä muukin.
- perus waler
Mä oon ymmärtänyt ,että jokaista suomalaista kohti on valtiolla
velkaa 13,000€.
miten helvetissä on tähän päädytty ?
Voisiko joku vielä hallituksessa ehdottaa,"laitetaan osamaksusopimus
kyseiselle summalle,jota jokainen Suomalainen voi maksaa tietyn
summan kuukaudessa,velkaa kun on"
Paskapäätöksien tekijät eivät ole vastuussa?miksi.
Otetaan lainaa,jotta voimme auttaa Kreikkaa ym.,vaikka olemme
itse velkaa,ja kohta yhä enemmän???
Jumalauta,vaikken poliitiikasta ymmärrä,onko tässä järkeä?- Jokker
Ei. Mutta Katainen on nyt päässyt isojen poikien kerhoon siellä Brysselissä
- O::O
Jokker kirjoitti:
Ei. Mutta Katainen on nyt päässyt isojen poikien kerhoon siellä Brysselissä
Kataisesta oli pellekuva EU-parlamentista, jossa puhui tuolien ja pöytien välissä muiden kanssa, molemmat isot kädet korvien jatkeena.
Olen etsinyt sitä uudelleen en löydä oli joko IS tai IL.
Jäänyt EU hauskuuttajan rooliin jolta saa rahaa kun jaksaa nauraa.
- rakas harha
mitään todellista ei voi uhata , mitään epätodellista ei ole olemassa, siinä on jumalan rauha, me ollaan kaikki samanarvoisia ja meitä kaikkia rakastetaan rikkaat antakoon ylimääräiset rahat köyhille, joilta ovaat ne riistäneet, vallitkoon tasapaino ja rauha ihmisten välillä, se mahdollistaa rakkauden
- uuno-usko
Katainen jakaa rahaa ulkomaille kahdella kädellä! Suomi on jo nyt liikaa velkaa.
Jokainen suomalainen on velkaa 13 000 euroa per nenä. Ei ole järkeä ottaa lisaa velkaa ulkomaiden tukemiseen ja avustamiseen. Suomi maksaa omista veloista korkoa. Katainen haluaa olla ulkomailla kaikkien kaveri.
Hallitus jakaa suomalaisten veroeurot lainaksi ilman vakuuksia.
Ei saa senttiäkään takaisin! Hölmölä. - VelatonTavis
Ääh. Itelläni ei ole lainaa, ja menot on minimoitu.
En maksele TV lupaa taikka osta kännykkää.
Lisäksi ulkoilen ja suunnittelen ruokailun huolella.
Elämästä noin 99% menee perushuoltoon, ruokailuun, siivoamiseen, ylläpitoon, huoltoon, elämiseen. Vanhojen vaatteiden paikkaamiseen ja tavaroiden säilyttämiseen.
Ei tässä mihinkään kuluttamiseen jää aikaa. Lainaa en ota, en mitään verenimijöitä aio elättää. Tulen toimeen omillani ja niin kannattaa kaikkien tehdä. Älkää menkö pankkien kanssa naimisiin koska pankit menee nurin ja konkurssiin ja sinne menevät teidänkin mielenrauhanne.
Rahaa käyttävät lomailuun ne jotka eivät osaa ajatella omilla aivoillaan ja tehdä hyviä kauaskantoisia suunnitelmia. He ostavat ja ajautuvat turisti rysiin, tulevat huijatuiksi, ryöstetyiksi ja tuuliajolle. Kannattaa käyttää työajastakin suuri osa vapaa-ajan suunnittelemiseen.
Idioottia huijataan. - perus waler
Se on helppoa tehdä päätöksiä,kun itse tienaa 7000-10000€ kuussa..
Ei väliä köyhistä,kunhan rikkaat porvarit vaan saavat enemmän itselleen.
Sen verran pitäis olla uskollisuutta äänestäjiä kohtaan,että pannaan
oma talous ensimmäisenä kuntoon,ennenkuin lähetään lainaamaan,
jotta voidaan "lainata"
Tää ei vaan yksinkertaisesti mahu mun kalloon???
Se on ihan p....n jauhamista,ettei Suomalainen halua tehdä
töitä,tekee,jos siitä saa kohtuullisen korvauksen.
Tää "veroparatiisi" ei ole kaikille helppoa,täälä pitää tulla toimeen.
Onneksi on ulkomaalaisia,jotka vievät Suomalaisten vähäisetkin
työmahdollisuudet alipalkattuina?????? - olipakerranelämäosa1
Olkaa onnellisia, että olette vielä terveitä. Sillä, kun terveys menee sitten
vasta tiedätte, minkälaista on surkea raskas elämä. T. Herra hoitaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724254Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o993694Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363389- 512950
- 402438
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182399Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222142- 231776
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141597Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?331572