Kun ihminen on naispiispa, niin silloin hän on automaattisesti harhassa kaikissa muissakin asioissa. Näin on myös uskosta osattoman, pakanallisen piispattaren Irja Askolan suhteen. Hänen mielestään muslimit ovat samalla puolella kuin kristityt, uskovat samaan Jumalaan ja ovat matkalla taivaaseen. Siksi Askolan mukaan muslimeille ei myöskään saa julistaa kristillistä uskoa, sillä se on rasismia.
- - -
Kyllä kirkon on aika sanoa selkeästi, että islamilainen ei ole vihollinen, vaan yhdessä rakennamme turvallista Suomea.
Eivätkö uskonnot uhkaa toisiaan?
"Uskonnot ovat tässä samalla puolella. Me, joille pyhyys merkitsee jotain, emme voi suostua siihen, että ihmisiä asetetaan vastakkain rasistisin perustein. Että sille ihan nollatoleranssi!"
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Piispa Irja Askola Muslimit eivät ole vihollisia/1135267196495
Piispatar: Muslimit ihania.
10
108
Vastaukset
- Askola haluaa
myös antaa kirkot muslimien käyttöön, mutta Luther-säätiön väki ei niissä saa kokoontua!
- - -
Helsingin piispa Irja Askola vastaa juhannusaaton Helsingin Sanomissa laajassa haastattelussa muun muassa maahanmuuttoaiheisiin kysymyksiin. Askola kannattaa sitä, että islamin teologiaa opetettaisiin Suomessa yliopistoissa.
- Totta kai, jos he itse sitä toivovat. Se olisi luonnollista. MInusta olisi kaikkien etu, että imaameja koulutettaisiin myös Euroopassa ja myös Suomessa. Ei se ole meiltä pois. On koko yhteiskunnan kannalta hyvä, jos henkisyydelle ja hengellisyydelle annetaan tilaa. Kunhan siihen ei liity väkivaltaa eikä pakottamista, Askola vastaa.
Häneltä kysytään myös, voisiko islamilainen yhteisö käyttää luterilaisen seurakunnan tiloja omiin tilaisuuksiinsa. Askola muistuttaa ensin, että siitä päättävät kirkkoherrat luottamushenkilöitten kanssa.
- Mutta voin kuvitella, että sekin olisi mahdollista. Pitää vain puolin ja toisin katsoa, mitkä ovat sellaiset pyhät toimitukset, joita ei voi toisen tiloissa tehdä, Askola sanoo Helsingin Sanomille.
- Luulen, että se olisi monelle kirkossa outo asia. Mutta itse ajattelen, että kirkon tehtävä on luoda tilaa kohtaamiselle. Moniin meidän tilaisuuksiin voisi yhä useammion kutsua myös islamilaisia mukaan keskustelemaan. Vieraanvaraisuus kuuluu kristinuskoon: oveni ovat auki, sydämeni on ennakkoluulottomasti auki, ja joskus myös kukkaronnyörini ovat auki, hän jatkaa.
HS- ??????????????!!!!!!
Onkohan tuo eukko hommautumassa terroristien pääkouluttajaksi!
Kirkot ja yliopistotkin terroristien koulutuskohteiksi!
- muslimit vie ja ...
jaha ja voisko samantien muslimit antaa kristittyjen kokoontua moskeijoihin ympäri Eurooppa ja maailmaa vaikka biljardia pelaamaan jos ei muuta!
Juohtuikohan tuon pi-pi-piispattaren mieleen kysyä myös vasta vuoroista kokoontumista muslimien tiloihin?
Kyllä nuo tuollaiset ämmät kun virkaan pääsee niin ei siitä seuraa kuin suurta tuhoa ja harmia koko kansa kunnalle!!!! - .
Irja Askola todisti juuri olevansa järkyttävän naiivi idiootti.
http://www.youtube.com/watch?v=_JJKDdqEl2Q - syökää vittu kiveltä
Tämä piispa on todellakin sen näköinen,että ei ole syönyt kuin äidin laittamaa pullamössöä.Lesbo taitaa olla ?? Kullia ei ole nähnyt kuin valokuvissa. !!
- Toi piispatar on
tyhjäpää, elätti.
Kun ei tee oikeaa työtä, aivotkin pehmenevät ja alkaa puhua paskaa. - Harmi että
piispatar ei ollut paikanpäällä 11.9.2001.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Syyskuun_11._päivän_iskut- Onittelen
harrastuksistasi. En silti ota osaa.
HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... - Hoitotäti.
Onittelen kirjoitti:
harrastuksistasi. En silti ota osaa.
HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH... HOHOHOHOHOH...Hakeudu polille, et pärjää avohoidossa Manne.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7202970Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3612653Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o482410Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä302390Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581948Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181479Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121472- 721393
- 571349
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?141321