Terveellä järjellä kirjoituksia tutkiessani olen huomannut kirjoitusten olevan kirjoituksia. Tarkoitan tällä sitä että on mahdotonta, että nuo kaikki kirjoitukset olisivat totta. Kirjoittamalla voi luoda vaikka minkälaisia fantasioita, eikö niin?
ÄLY HOI ÄLÄ JÄTÄ.
15
72
Vastaukset
- rosa-m
Toki, toki...
"kauan tutkinut" on päätynyt samaan lopputulokseen kuin minäkin. Jos Raamattua tarkoitat, niin tuskin niitä puhuvia käärmeitä ja aaseja on ollut ja miten lohikäärmeitäkään. Jos olisi ollut pari oudompaa juttua, niin olisi voinut mennä läpi, mutta kun taikatatempun omaisia asioita ja muita mielikuvituksen tuottamisen tapaisia on hyvin runsaasti, kuten Jumala pudotti isoja kiviä taivaasta, niin järkevän ihmisen usko sellaisiin menee kauas pois.
Järki ja usko eivät oman kokemukseni mukaan sovi samaan ihmiseen. Kyllä minäkin ennen uskoin sokeasti kaiken, mutta kun järjellä aloin ajattelemaan, niin usko meni Raamattuun ja Jumalaan.- sakkolakkopakko
Sitä ei pysty tyhmempi eikä välttämättä viisaampikaan sanomaan, ovatko puhuvat eläimet vertauskuvia vai totta, Jumalalle ei ole mahdotonta äänen tuottaminen eläimen suusta, sen verran on kova usko Hänen mahdollisuuksiinsa.
- kauan tutkinut
kauan tutkinut, puhuvia aaseja ovat eräät ihmiset.
Käärmekielisiä ihmisiäkin on.
Lohikäärmeitä ovat kirkkokunnat ja eiköhän seurakunnistakin niitä löydy.
Katsohan helsinkijokeri, nyt paljastui raamatun kuvakielinen ilmaisu.
Raamattu on kaikkea edellämainittua.- analyytikko 25.06.
Lohikäärme nousi merestä, jolla oli 7 päätä / ovat nuo Vähäaasian seurakunnat, jotka ilmestyskirja luettelee. Meri on kansojen meri. Lohikäärme on uskon 7 hairahtuneet seurakunnat, myös nykyään olevat. Lohikäärmeen päät ovat opit.
Suurin lohikäärme on Katollinen kirkko.
- silmät auki
Pakkomielleuskovat, lapselliset sielut ovat juuri niitä puhuvia aaseja.
Ja niitä riittää paljon. Minäkin olin aikani aasi pitkän aikaa, pakkomielle uskovainen. Pelolla onkin suuri osuus asiassa. Voi ihmisparkoja, joita on peloteltu Helvetillä niin rajusti, että on tullut sokeaksi aasiksi.- sokealle aasille?
Siinä vaiheessa kun ymmärtää olevansa Helvetissä eikä poispääsyä sieltä ole niin alkaa pelottamaan ja oma tyhmyys eläessään tehdyssä valinnassa suututtamaan.
Helvetti on kauhun ja ahdistuksen paikka, siellä koulukiusaajat ja muut sen henkiset saavat kokea piinaa ilman rauhaa.
Et usko minua, mutta olen unessani käynyt kahdesti helvetissä ja ne unet olivat selviä, tarkasti tunsin miltä sielusta tuntuu siellä olla. kaikkialta kuuluu ahdistunutta huutoa, miesten ja naisten ääniä, kirkumista, etupäässä pelosta kertovia huutoja.
Paikka, jossa olin muistutti katakombia vaikkakin oli paljon labyrinttimaisempi ja tummat polut olivat samanlaisia "ei minnekään" johtavia. Tulen leimahduksia näkyi "luolaston seinillä".
Jotkut helvettin menevät tietävät menevänsä sinne jo eläessään, suurin osa sinne päätyvistä ei sitä tiedä. Jeesus päättää minunkin osaltani olenko Hänen omansa, tähän voi vain kysyä, kerran pelastettu, aina pelastettu? =)
Kun kuolet sinulla ei ole muuta toivoa kuin Jeesus. Minäkin olin joskus yhtä typerä ja tietämätön kuin sinä, onneksi en ole enää. Huomaatko kuinka maailma ja sinä itse tekee/teette parhaanne olematta ymmärtämättä kenties suurinta mysteerillistä totuutta, joka ihmisellä on oivallettavaksi elämänsä aikana ja niin se vain on, että Jumala kutsuu jokaista joitakin kertoja, toivottavasti sanot kutsun saatuasi kyllä.
Mitä enemmän Raamattua lukee, sitä paremmin haluaa toimia Raamatunohjeiden mukaan kun ymmärtää sen syvän viisauden.
http://www.youtube.com/watch?v=8NLjC2k96IM - Sinulle, silmät auki
Hei "silmät auki"!
Minulle (akateemisena ihmisenä) usko on luja luottamus Jumalaan. Ei Helvetin pelko minua uskossa pidä vaan Jumalan käsittämätön rakkaus, joka on kantanut vaikeuksien yli ja niiden keskellä.
Raamattu sanoo jotensakin tähän tapaan: "Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa kaiken pelon".
Jumalan rakkaus on tuo täydellinen rakkaus.
Kurjaa, jos olet tuntenut pelkoa uskossa ollessasi. Itselläni on ollut onneksi sellainen seurakuntayhteys, ettei siellä ole peloteltu. Seurakunnassamme on kerrottu Jumalan suuresta rakkaudesta meitä ihmisiä kohtaan. Sitä rakkautta olen myös saanut kokea seurakunnan työntekijöitä ja jäseniltä vuosien ajan.
- pertsa2010
kauan tutkinut sanoi :
Terveellä järjellä kirjoituksia tutkiessani olen
Niin, terveellä järjellä ajatellen uskonto ei täytä mitään kriteerejä. Missä on tieteellisesti varmistettu Jumalan läsnäolo? Kysyn vaan...
Lorukirjoja on lapsellekin kirjoitettu, ei niitä kukaan enää aikuisena usko. Ehkä Sinunkin Pertsa pitäisi hylätä fantasiakirjasi ja siirtyä tieteellisen akateemisen kirjallisuuden pariin?
Minä uskon Jumalaan heti kun joku tuo Hänet minulle näytille tai vie kiertoajelulle taivaaseen & helvettiin... - Uskovainen, mies
Minä olen ollut helvetin kiertoajelulla. Vietin itse aikani rikosten teillä, ja tein pahoja asioita. Jeesus pelasti minut.
- ateisti82
Hyvä jos näin on käynyt eli olet palannut kaidalle tielle.
Mutta oliko sen Jeesuksen ansiota vai ryhdistäytkö itse? Tai kun vankila hieman koulutti Sinua?- ateisti82:lle
Mistä tulee hyökkäävyytesi? Hyökkäys on paras puolustus, sanotaan. Mitä vastaan puolustaudut?
Olenpa tosi iloinen siitä, että nimimerkki "Uskovainen, mies" on saanut elämänsä raiteilleen.
Monet alkoholistien ja muiden huumeiden käyttäjien parissa työskentelevät sanovat, että uskoontulo on usein ainoa asia, jolla nämä ihmiset voivat pelastua.
Miksi ihmeessä siis ärsyynnytte - kaikki te muutkin nimimerkit - siitä, jos joku uskoo? Eihän se ole teiltä pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917274- 353851
- 453450
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402582- 2132476
- 412382
- 1302303
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292189Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna191893