"Jos joku itseään uskovana pitävä henkilö ei ole koskaan kokenut mitään Jumalan tekemää ihmettä elämässään, hänen jumalasuhteessaan on jotakin vikaa."
Näin kirjoittaa nimimerkki Jaikal.
Korreloiko tapahtuneiden ihmeiden lukumäärä sitä kuinka aitoa ja "oikeaa" usko on? Ihminen, joka ei koe kokeneensa ihmeitä on Jaikalin arvion (tuomion) mukaan jotenkin epäonnistunut uskossaan?
Kysynpä nyt sinulta Jaikal.
Uskon, mutta tiedän, että uskoni on sinulle kelpaamaton, en näet ole mikään tiukkapipo ja fanaatikko. Suorituskeskeistä uskoa vierastan, minun Jumalani tietää uskoni eikä ole minulle ilmoittanut sen olevan Hänelle kelpaamaton. Päin vastoin, rukouksessani tiedän, että kelpaan vajavaisenakin. Ihmeitä elämässäni en koe kokeneeni ja luotan Jumaan ilman niitäkin. En tarvitse merkkejä ja ihmeitä.
Sinäkö Jaikal kyseenalaistat uskoni koska en usko Jumalan rakentaneen taloani?
Korrelaatio?
6
<50
Vastaukset
- Antti S
Täällä on vähän sellainen meininki, että asetellaan näitä erilaisia ehtoja ja merkkejä arvioiden TOISTEN uskoa, omahan on luonnollisesti aivan ihanan täydellinen vailla mitää puutteita.
En juuri noteeraisi näiden fariseusten ja lakihenkisten kotkotuksista, kenenkään sydämeen he eivät näe, eivätkä ole Jumalan pikkuapureita kuitenkaan siten kuin itse kuvittelevat. - 1231rf34
Tuo on totta tuo, että pitää kokea itse se juttu... minä koin kerran kun Jumala kosketti, olin yksin.
Sen jälkeen en ole pystynyt kiistämään mitenkään Jumalan olemassaoloa, kun suora ihminen olen.
Uskoon ei kasveta, se on selvää, pitää itse kokea joku tuollainen tapahtuma. - Jeesus on tie
Vaikka uskommekin että Jumala on, tapahtukoon tuo uskoon tulöeminen vaikkapa ihmeiden kautta, se usko ei ole vielä pelastava usko.
Pelastava usko kieteytyy apostolisessa uskontunnustuksessa.
USKOMME PÄÄKOHDAT
Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan.
Ja Jeesukseen Kristukseen, hänen ainoaan Poikaansa, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas helvettiin, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita.
Uskon Pyhään Henkeen,
yhden pyhän kristillisen kirkon,
pyhien yhteyden,
syntien anteeksiantamuksen,
ruumiin ylösnousemuksen
ja iankaikkisen elämän,
aamen. Hyvä että olet nyt huomannut Jumalasi elävän.
Tiedätkö että Jumalasi tahtoo osoittaa sinullekin elävänsä?
Ei niin että toisen tarvitsee sitä sinulle vakuutella. Sinä saat ja sinulla on oikeus kokea Jumalan Voimaa ja nähdä Hänen ihmeitään kaikilla elämäsi alueilla. Minua Jumala on auttanut konkreettisesti monissa asioissa.
Elävä usko on elämää Elävän Jumalan kanssa.
Elävä Jumala vaikuttaa uskovien elämässä tekemällä ihmeitä tarvittaessa. Jos et ole tätä ennen tiennyt, nyt tiedät. Tästä olen iloinen että olen nämä asiat saanut nostettua tapetille ja uskovat ovat nostaneet katseensa ongelmistaan Jumalaan jolle kaikki on mahdollista.
Seuraavan kerran kun joudut mahdottomuuden eteen, polvistu ja puhu Herralle Jeesukselle Kristukselle ongelmastasi ja pyydä Häntä auttamaan. Älä sitten ihmettele kuinka nopeasti ja ihmeellisesti Hän auttoi sinua. Ihmettele jos apua ei tule. Jos Hän ei auta, tutki mikä uskossasi on vikana. Jumalassa ei ole vikaa, niin sitä vikaa ei tarvi siitä päästä etsiä.Eikö ole merkillistä?
Minä kerron uskovien mahdollisuuksista kokea Jumala ja nähdä Hänen ihmeitään? Sinä katsot itseesi ja tuomitset oman uskosi? Nosta katseesi itsestäsi Jeesukseen.Tarkennatko jaikal, ketä tarkoitat (aloittajaako?), kun sanot nämä sanat:
>>Sinä katsot itseesi ja tuomitset oman uskosi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h572960Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062741- 332459
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv382451Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151559- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061257- 1771213
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731060