LEIJONAKUNINGAS

äijä

Mulle kaikista nostalgisin elokuva on alkuperänen leijonakuningas englanninkielisenä. Nimenomaan se eka, muut oli ihan bullshittiä.

Silloin kun se tuli olikse 94, mä olin sillon ehkä ala-asteella, se oli aivan sairaan hieno elokuva kattoo elokuvateattereissa! Mä haluun vuokrata sen! En oo moneen vuoteen nähny, huomenna lähen kattoon löytyykö vaikka dvd:nä. Saa nähä onko hohto jo menny. Onks muut samaa mieltä elokuvasta?

10

825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jellona

      Leijonakuningas on ehdottomasti Disneyn paras leffa. Hieno tarina, upea musiikki ja tosi mahtava toteutus.

      Ei oo Leijonakuningas kadottanut tehoaan vuosien aikana, se on ihan yhtä upea elämys kun silloin 90-luvun puolvälissä.

      Eli ei kannata vuokrata sitä - kannattaa OSTAA se dvd:nä!!!

      • pumba

        Minusta Leijonakuningas on maailman paras piirretty ja mikä parasta se ei ole ainoastaan lasten, vaan myös meidän aikuisten leffa. Kun minä näin ensimmäisen kerran Leijonakuninkaan, minulle tuli mieleen jostain syystä Hamlet.

        Leijonakuningas on niitä filmejä, jotka kestävät ajan hampaan - uudet sukupolvet löytävät sen aina uudestaan. :)


    • itsekkin leijona

      Joo Leijonakuningas on ihana ja koskettava elokuva, enkä sanois että se on lastenpiirretty, se on nimittäin elokuva kaikenikäisille..Omistan sen VHS:nä ja DVD:nä ku siinä on ne extrat. Omistan myös 2:sen ja 3:sen, mutta Jylhäkallion ylpeys (2) on ihan tyhmä mutta kolmonen oli positiivinen yllätys, koska se vetää vitsit siitä ykkösosasta Timonin ja Pumban kertomana =). Ainakin mä nauroin siinä sika monta kertaa !
      LionKing rules 4ever!

    • äijä

      Ja kun se on vielä niitä pääasiassa käsin piirrettyjä, joiden tekemisen Disney on ilmeisesti juuri lopettanut, ja siirtynyt tietokoneaikaan. Tietokoneillahan homma hoituu halvemmin ja helpommin, ja elokuvia tulee liukuhihnalta.

      Leijonakuninkaassahan mun käsityksen mukaan vielä käytettiin paperia ja kynää, ja sitten vain värit ja viimeistelyt tehtiin tietokoneella. Mun mielestä tietokone poistaa sen aitouden mikä käsin tehdyssä on. Tän elokuvan tekemiseen käytettiin hikeä, verta ja kyyneleitä...

      • katja

        Meinaan kyllä tietokoneanimaatioihinkin saa ihan tarpeeksi menemään verta, hikeä ja kyyneleitä.
        Mä ajattelin vannoutuneena Disney-elokuvien kannattajana joskus, että en kyllä aijo niitä tietokoneanimaatioita katsoa. Mutta hitto! Ne on aivan ihania! Käypä vaikka vuokraamassa Disney-Pixarin viimeisin Nemoa etsimässä..tai Monsterit Oy..tai Ötökän elämää. Aivan mahtavia leffoja (ja jos vielä katsoo näitä tietokoneanimaatioita tekojärjestyksessä...aloittaen Toy Storystä, niin näkee, miten nopeasti se on kehittynyt koneiden kehittyessä) . Ja kyllä käsin vääntämistä näissäkin vielä on, scetchit piirretään vieläkin enne kuin jutut ohjelmoidaan koneelle. Tsekkaa vaikka pixarin sivut: www.pixar.com


    • Prööööts

      Onhan se Disneyn yksi parhaimpia piirroselokuvia.
      Pitää kuitenkin mainita, että Disney hiukan ryösti elokuvan aiheen Osamu Tezukan Kimba the White Lion mangasta ja animesta. Disney kiisti koko asian.
      Ehkäpä Disney olisi voinut laittaa elokuvan alkuteksteihin vaikkapa maininnan "Based on the Story of Osamu Tezuka" Kenties joku haistoi palaneen rahan käryä.

      http://www.kimbawlion.com/rant2.htm

      • Vampire

        Olipa tosi paljon saman kaltaisuutta noissa kahessa (animessa/mangassa ja leijonakuninkaassa). Oon kyllä kuullu siitä että Lionking matkii jotain animea/mangaa mutta en nyt uskonut sen matkivan ihan noin paljoa!
        Mutta kuitenkin itse Lionkingistä.
        Se on Disneyn kaikkein parhain piiretty (elokuvana se hävii POTC:lle =) ) Kaunis musiikki ja piirostyyli on myös ihailtavan kaunista ja realistista.


      • Kimba_1989

        Joo, ei Disney olisi toiminut väärin, jos se olisi laittanut alku/lopputeksteihin, mistä alkuperäistarina on. Kyllä Kimba on pikkasen parempi kuin leijonakuningas


      • kopioi muutenkin

    • jätkä pätkä

      jee te ootte parhaat

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe