Pitäneekö paikkansa ? Minulla ei ole tiedossa että koneet kestäisi vain parisataatuhatta kilometria, mutta näin täällä väitetään.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9940614
Moittivat täällä Saabin koneita !
29
359
Vastaukset
- SAAB#1
Tossa on nyt jälleen kerran käynyt niin, että joku tojota kuski on kertonut omasta konerikostaan. Jolloin muut tojota miehet on paniikissa normaaliin tyyliinsä ruvennut haukkuu muita automerkkejä. Eli ei noista keskusteluista kannata välittää. Ei sitä tiedä mikä noita tojota miehiä vaivaa aina ne on solvaamassa SAABia, Audia, BMW:tä, Skodaa, VW:tä ym. Jos ei omat vehkeet pelaa.
- Lisävaruste puuttuu
Toytan tärkein lisävaruste on hyvä itsetunto, minkä valitettavan moni Toytotan ostaja jättää nuukuuksissaan ruksimatta lisävarustelistalta. Saabissa se on aina ollut vakiovarusteena ;)
- Yritä nyt aluksi
oppia muistamaan tämän olevan Suoli24 joka vetää puoleensa kaikki viirapäiset trollit, ja suhtautua kirjoituksiin sen mukaan. Jos mikä, niin juuri S24-foorumi on muodostunut lähinnä naurun asiaksi vakavasti otettavilla keskustelupalstoilla, ja tällä ei ole muuta merkitystä kuin lähettää ajankuluksi höperöitä kirjoituksia..joko tahtoen tai tahtomattaan.
- Saabnisti
Minähän tuon Toyotajutun kirjoitin. Harmitti niin vietävästi kun Saabistani paukahti mylly eikä ollut ajettu kuin reilu satatonnia. Toyota-palstalla provoillessa oma paha olo helpottaa.
- TOJOJOJO
Vedä hanskaan tojota pelle ja pysy sielä tojota palstalla sen ruostekippos kans apina!
- (==)
En tiedä toisten kokemuksista, mutta mulla on karvan verran vajaa 400 000 tuhatta ajettu 9000 turbo ja hyvin pelittää, sekä meni heittämällä katsastuksesta läpi.
Kulutus matka-ajossa 6-7 litran välissä ja tätä kun vertaa auton tehoon ja painoon niin ihan maltillinen ja kyytikin on hyvää. - Gynther-x
Älä kurki Toyota-palstaa, siellä ovat vain ne jotka katuvat huonoa ostostaan.
- onhan siellä
myös Toyotan omistajia
- En finne igen !
Tarkoitat siis maahanmuuttajia ja siirtotyöläisiä, harva finskiä puhuva kantakirjasuomalainen on Tojon omistaja.
- S60 2,5T
Tiedän pari tapausta, joissa jouduttu konetta ronkkimaan vähän alle 200tkm ajettuina. Molemmat 9-5 Saabeja, toisesta oli jakoketju venynyt ja jako hyppäsi, joten koneremppa tuli eteen. Toisesta jouduttiin kiristelemään kannenpultteja?? Ymmärrän että UAZeissa kiristellään ties mitä pultteja yhtenään, mutta Saabeissakin.
Kumpikaan tutuista ei enää Saabilla aja, eivät vaihtaneet tojotaa, vaan laadukkaaseen saksalaiseen.
Olihan niissä lukematon määrä muitakin vikoja. Itselläni oli edellinen auto saab 900SE -95, siinä piti vaihtaa ketjunkiristin noin 250tkm kohdalla, jonkinverran muita vikoja ja ruostetta.
Nyt ajelen Volvolla, joka paljon parempi kuin Saab, mutta ei viaton.
Saabhönöt täällä puolustelee tuota vanhanaikaista paskamerkkiä minkä kerkeää, älä usko tuota hehkutusta. Konkkaan joutaisi sontafirma mennä.- Kulmat kunnossa?
Volvon viat lähinnä etupäässä pyöräntuennassa. Tuttavani V70 etupää krooninen vikakohta huollossa löytyy aina jotain korjattavaa.
Folvofanit tuntuvat olevan erityisen tiukilla sen tosiasian kanssa että nykyään heillä on alla kiinalaishärpäke.
900 SE -95 ehkä huono vertailukohta puhuttaessa Saabin laadusta GM tjafsin ollessa pahimmillaan. Fordin vaikutus Volvon laatuun kaikkien tiedossa.
Ketjukone aina harmittomampi kuin kuminauhajakopää jonka vaihtoväli 0 - 90 tkm. - suopi 9-5
Kulmat kunnossa? kirjoitti:
Volvon viat lähinnä etupäässä pyöräntuennassa. Tuttavani V70 etupää krooninen vikakohta huollossa löytyy aina jotain korjattavaa.
Folvofanit tuntuvat olevan erityisen tiukilla sen tosiasian kanssa että nykyään heillä on alla kiinalaishärpäke.
900 SE -95 ehkä huono vertailukohta puhuttaessa Saabin laadusta GM tjafsin ollessa pahimmillaan. Fordin vaikutus Volvon laatuun kaikkien tiedossa.
Ketjukone aina harmittomampi kuin kuminauhajakopää jonka vaihtoväli 0 - 90 tkm.Eikös saabkin ole käytännössä jo lähes kiinalaisfirma,koska eikös sykeristä jonka omistaa saabin nykyisin ole 51% kiinalaisilla ja oikeasti mitä ihmeen väliä sillä on kuka ne osakkeet omistaa jos lopputuote on hyvä?
(Ainakaan minua se ei häiritse volvon omistajana millään tavoin ja jos seuraavan auton vaihdon yhteydessä volvolla on tarjota minun kriteerit täyttävä malli niin kaupat tulee...)
Volvo V70 mallista kannattaa hankkia vm 2005 tai sitäuudempi kun niissä on etupään tuenta (koiranluut ym ) selkeästi parannettut versiot.
Omassa V70 classic mallissa ei vielä ensimmäistäkään vikaa, jos ei mukaan lasketa nesteen diesel sekoilua jolloin lisälämmittimelle menevä polttoaine putki jäätyi ja auto on 3,5v ikäinen, mutta voihan se olla vain hyvää tuuriakin....
Jakohihnan vaihto väli on ainakin omassani 160tkm/4v ja PSA:n dieseleissä jopa 240tkm/10v mutta suomessa alennettu 200tkm....
Osaatko kertoa missä autossa on tuo mainitsemasi 0km hihnanvaihto väli, koska kai lyhimmät taisi olla poelin 40tkm?
Jos taas haluat huonon ketju koneen niin hanki opelin tekemä 2,2direct niin ei välttämättä kestä edes 100tkm ja tuho tulee...
Itse en pysty suosittelemaan saab 900ng mallia ennen vm -98 koska niissä voi olla lähes mitä tahansa vialla...
Vielä itse aiheeseen niin ainakin muutamalla tutulla on 9000 moottorin lohko jollain tavoin vääntynyt ja he sanoivat sen olevan lähes normaali odotettavissa oleva vika.
Itseäni harmittaa vieläkin kun meni saab 900c -89 lunastukseen kun yksi "ählämi" tuli kolmion takaa etukulmaan ja autolla oli ajettu silloin 169tkm ja ruosteeton ..(tämä vuosi sitten) - asdf sdfgwserty
Kulmat kunnossa? kirjoitti:
Volvon viat lähinnä etupäässä pyöräntuennassa. Tuttavani V70 etupää krooninen vikakohta huollossa löytyy aina jotain korjattavaa.
Folvofanit tuntuvat olevan erityisen tiukilla sen tosiasian kanssa että nykyään heillä on alla kiinalaishärpäke.
900 SE -95 ehkä huono vertailukohta puhuttaessa Saabin laadusta GM tjafsin ollessa pahimmillaan. Fordin vaikutus Volvon laatuun kaikkien tiedossa.
Ketjukone aina harmittomampi kuin kuminauhajakopää jonka vaihtoväli 0 - 90 tkm."Folvofanit tuntuvat olevan erityisen tiukilla sen tosiasian kanssa että nykyään heillä on alla kiinalaishärpäke."
Miten vanhasta ruotsinraudasta tulee yhtäkkiä kiinalaishärpäke? Vittu te saabistit olette idiootteja, tosin eihän saabia olisi koskaan myyty yhtään kappaletta, ellei noin tyhmiä "ihmisiä" olisi olemassa. - provokaatio
asdf sdfgwserty kirjoitti:
"Folvofanit tuntuvat olevan erityisen tiukilla sen tosiasian kanssa että nykyään heillä on alla kiinalaishärpäke."
Miten vanhasta ruotsinraudasta tulee yhtäkkiä kiinalaishärpäke? Vittu te saabistit olette idiootteja, tosin eihän saabia olisi koskaan myyty yhtään kappaletta, ellei noin tyhmiä "ihmisiä" olisi olemassa.tietenkin ;) Toivottu reaktio jälleen kerran. Wanhat Volvot edelleenkin jkolmen käjessä omassa rakingissani.
- Totta turiset
suopi 9-5 kirjoitti:
Eikös saabkin ole käytännössä jo lähes kiinalaisfirma,koska eikös sykeristä jonka omistaa saabin nykyisin ole 51% kiinalaisilla ja oikeasti mitä ihmeen väliä sillä on kuka ne osakkeet omistaa jos lopputuote on hyvä?
(Ainakaan minua se ei häiritse volvon omistajana millään tavoin ja jos seuraavan auton vaihdon yhteydessä volvolla on tarjota minun kriteerit täyttävä malli niin kaupat tulee...)
Volvo V70 mallista kannattaa hankkia vm 2005 tai sitäuudempi kun niissä on etupään tuenta (koiranluut ym ) selkeästi parannettut versiot.
Omassa V70 classic mallissa ei vielä ensimmäistäkään vikaa, jos ei mukaan lasketa nesteen diesel sekoilua jolloin lisälämmittimelle menevä polttoaine putki jäätyi ja auto on 3,5v ikäinen, mutta voihan se olla vain hyvää tuuriakin....
Jakohihnan vaihto väli on ainakin omassani 160tkm/4v ja PSA:n dieseleissä jopa 240tkm/10v mutta suomessa alennettu 200tkm....
Osaatko kertoa missä autossa on tuo mainitsemasi 0km hihnanvaihto väli, koska kai lyhimmät taisi olla poelin 40tkm?
Jos taas haluat huonon ketju koneen niin hanki opelin tekemä 2,2direct niin ei välttämättä kestä edes 100tkm ja tuho tulee...
Itse en pysty suosittelemaan saab 900ng mallia ennen vm -98 koska niissä voi olla lähes mitä tahansa vialla...
Vielä itse aiheeseen niin ainakin muutamalla tutulla on 9000 moottorin lohko jollain tavoin vääntynyt ja he sanoivat sen olevan lähes normaali odotettavissa oleva vika.
Itseäni harmittaa vieläkin kun meni saab 900c -89 lunastukseen kun yksi "ählämi" tuli kolmion takaa etukulmaan ja autolla oli ajettu silloin 169tkm ja ruosteeton ..(tämä vuosi sitten)Antipatia hihnakoneita kohtaan juontaa omakohtaisita kokemuksista. Vag koneesta 1.3 l hyppäsi remmi kolme pykälää riteyksestä lähdettäessä. Tulos kaksi vääntynyttä venaa. Kansi ierti uudet venat oikaisu ja mirattiin kaikki seetit. kone kasaan ja baanalle. 49 km ja poks kierroksilla. Seitsemän venttiiliä solmussa.
Todellinen syy olikin vesipumpum hammaspyörä joka kulunut siten että hammas pohjasi hammaspyörään eikä hammastukseen. Auto oli tuolloin ajettu alle 75 tkm. Alkuperäinen vesipumppu ö- laatua. Mainittakoon että ko moottorityypissä kiristimenä jakopäälle toimii epäkeskoinen vesipumppu.
Omalla kohdalla meni hieno og900 T8 myyntiin koska autovaras ajeli sillä nascaria hiekkamontun seinämiä pitkin sekä vei kaiken konehuoneesta lohkoa ja pakosarjaa lukuunottamatta. No matching numbers anymore.
- Valmet V70 tdi
Volvolandian foorumilla oli joskus keskustelu jossa joku kyseli, että kumpi kannattaa ostaa 9-5 vai v70 ja sieläkin enemmistö oli SAABin kannalla. Kuulemma volvoissa helvetisti vikoja. Pidin tuota keskustelua aika luotettavana koska olihan se volvon foorumi missä suositeltiin valitsemaan SAAB.
- nissan micra
Saabistit ne vetää herneet nenään joka asiasta, ihan todellisista vikakohteista. Olette te kyllä melkoisia "neitejä".
- Ex-Anjovis Toyotisti
Sas se, ihme porukkaa !
- Citroen C5
Turbomurheita, Saab valinnut väärän toimittajan:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=112895
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=102195
Moottorimurheita:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=112633
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=112947
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=69750
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=97356
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=101951
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=50559&hilit=moottorivika
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138&start=0
Tuolla paljon juttua moottoriongelmista ja muista vioista(pyörillä liikkuvia vikakokoelmia). Saab-foorumilla on kuin kotonaan(citroen foorumilla), paljon tekstiä vioista :) - Ei tarvi jännittää
Ja kaikki "tosimiehet" ne pyörii täälä vierailla palstoilla itkemässä. Mutta onhan se ymmärrettävää olla kateellinen SAABin omistajille koska eihän tähän teidän vikinään löydy muuta järkevää selitystä. Kasvakaa aikuisiks ja ostakaa oikeet autot (SAAB) niin ei sit harmita ihan niin paljoo.
- RUAHAHAHAHAHAAAAA
RUAHAHAHAHAAAAAAAAA!!!!!
RUAHAHAHAHAHAAAAAAAAAA!!!!
- Makuasia
Rehellisyyden nimissä kai jokaisessa autossa on hyvät ja huonot puolensa. Tuskin viatonta auto merkkiä tai mallia on olemassakaan, mutta jokainen ajaa millä tykkää. Itsellä ollut nyt muutaman vuoden SAAB ja kilsoja rupee oleen 250tkm. ilman mitään sen suurempia ongelmia. Ja garretin ahtimethan nyt on nykyään täyttä kuraa, mutta sitähän nyt käyttää aika moni automerkki ahtimenaan ja siitä selviää vaihtamalla ahtimen johonkin muuhun esim. Mitsun ahtimeen. Kyllä nää pääasiassa on hyviä ja toimivia autoja enkä ainakaan itse ole merkkiä vaihtamassa. Itsellä nyt ei satu oleen mitään automerkkiä jota vihaisin en tiedä kertoisko se jotain sit siitä omasta merkistä, mene ja tiedä.
- saab9000
Kuka tietää meneekö toi mitsun ahdin heittämällä, garret T25 tilalle tai jos on eroja niin onko niitä laipan kiinityksessä tai sitten putkien.
- menee se
saab9000 kirjoitti:
Kuka tietää meneekö toi mitsun ahdin heittämällä, garret T25 tilalle tai jos on eroja niin onko niitä laipan kiinityksessä tai sitten putkien.
Menee jokseenkin heittämällä.
- kilo tuplaa ilon
Eikös 9000 aerossa ollu toi mitsun 05 vakiona. Että luulis sen menevän lähestulkoon heittämällä normiin.
- Saabbisti
Upea auto, Saab Premium Griffin, koska mahtaa saapua Suomeen ?
http://www.saabsunited.com/2011/07/griffins-have-arrived-at-ana.html#more-19918
Hyvä uusi värikin, tummempi punainen.- ikuinen autokuume
Jumalauta, että on komea auto! Kyllä kelpaisi mullekkin.
- Finnish-Swedish Saab
On, on tyylikäs, kojelaudassakin uutta väriä, tars päästä kiiruusti koeajolle. CO2 päästötkin alle 119 yksikköä myös farmareissa, ei huano.
- HABASABA
SAAB ei tee rumia autoja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117151- 954721
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista594697Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493859- 513788
- 2153748
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san263333- 512711
- 372594
- 382289