Aven 2-litrainen mylly kesti runsaat 200 tkm, kunne koko "alakerta" piti uusia. Kannen kiinnityspulttien kierteet oli korkanneet, joten lohko piti uusia. Siinä samalla tuli uusi kampiakseli, männät ja kaikki siltä väliltä. Aika surkeeta ja tosi kallista.
Toytotoilla on ajellut lähemmäs puoli miljoonaa kilometriä (ja autoilla mitatrissa yhteensä lähemmäs miljoona kilsaa) ja tässä v.2003 Avensiksessa on olleet ekat oikeat viat: startti paukahti, xenonien umpiot piti uusia ja vieläpä toiseen kertaan ennen kuin olivat saaneet lämpöä kestävät versiot aikaan. Kun vielä happitunnistin on kerran, pari vuodessa havainnut jotain, on kerran tullut reput katsastuksesta , kun en ollut hoksannut "nollata" ajotietokonetta.
Viimeinen Toytota vähään aikaan, ehkä viimeinen koskaan. Joskus ne oli laadukkaista, mutta se oli joskus ennen... :(
217 000 km mittarissa ja Aven kone meni
45
2163
Vastaukset
- Kierretappi
8 v vanha, siinä saa olla jotain vikojakin jo.
Ja kun ottaa noita uutuusjuttuja (2003 xenonit), niin niissä on aina suurempi riski kokea yllätyksiä.
Miksi ne kansipulttien kierteet meni, ihan ittelään? Ne itsestään hajoa, mutta voivat korkata kun avaa pultteja, miksi piti avata? Ja helicoilit on keksitty... ja tuskinpa ne kaikki korkkaa.- Toy-yoda
8 v vanha, siinä saa olla jotain vikojakin jo.
Avensiksessi ei tyypillisesti alle 10 vuotisena ole juuri muuta vikaa kuin ehkä haljennut tuulilasi ja jarrujen laitto ensimmäistä kertaa.
Toyotista ei tule laadultaan edes loppuun ajettuna niin epäluotettavaa kuin uudesta ranskalaisesta tai opelista :) - '
Toy-yoda kirjoitti:
8 v vanha, siinä saa olla jotain vikojakin jo.
Avensiksessi ei tyypillisesti alle 10 vuotisena ole juuri muuta vikaa kuin ehkä haljennut tuulilasi ja jarrujen laitto ensimmäistä kertaa.
Toyotista ei tule laadultaan edes loppuun ajettuna niin epäluotettavaa kuin uudesta ranskalaisesta tai opelista :)Etpä näköjään paljoakaan tiedä uusista ranskalaisista
- saletisti natsaa
' kirjoitti:
Etpä näköjään paljoakaan tiedä uusista ranskalaisista
Ranskalaiset ovat parasta lautasella kera ketsupin ja sinapin !
- FSO polonez
saletisti natsaa kirjoitti:
Ranskalaiset ovat parasta lautasella kera ketsupin ja sinapin !
Parhaat ranskalaiset saa grilliltä!!
- Voi petteriä,voi !
Ihan tuubaa koko aloitus! Samaa juttua yritetään taas lämmittää täällä. Osasit sentään vaihtaa päivämäärän....Heh...
- f f
Ei mene läpi toi moottorikusetus, noin tapahtuu Saabeissa kyllä ihan todellisuudessa ja juuri noilla kilometreillä.
Sen olet lukenut jostain ihan oikein, että ensimmäisissä T25 aveissa oli umpio-ongelmia.- saab on ripulia
Kyllä saabeissa koneet kestää, kunhan muistaa vaihtaa jakoketjun yhtä usein opeleissa hihnan, sekä kiristelee kannenpultteja tiheään.
Saab on sellainen jälkeenjäänyt ruikkumerkki, joten annetaan viat anteeksi samoin kuin ladassakin.
- tojojojo
Joo oon kans kuulu ja lukenu noista aven koneista että on aika paskoja. Kuulemma vielä tuoreemmissakin isoo ja vähän penempääkin vikaa. Sillä niistä murheista pääsee kun ei aja tojotalla enään.
- Etsivä löytää
Korvien pesu voisi auttaa? Paas katsoen myytävien autojen lisätiedoista, mihin on osia jouduttu vaihtamaan ja mihin ei...
- ripulix
männänrengasvika ollut sen ajan Avessa, ja ilman öljyjä on ajeltu, ei muuten tojon kone mene. Tai diisselissä menny kansipahvi, ja sitte vetisillä öljyillä laakerit pyörähtäny. Nämäkin osittain huolimattoman kuljettajan piikkiin menee, kun ei seurata auton öljyjä ja nesteitä koskaan.
- totta puhun
Provopoikaset Volskin ja Ranskanauton sivuilta paikalle tulleet tänne. Kannenpulttien kierteet kuullostaa enempi vanhan perämoottorin vioilta, tai amatöörisepän särkemiseltä. Ne öljynsyönti, rengastusjutut ja kansipahvit harvoista Tojoista, mut nämä kun maahantuoja korjaa, nii varma pelihä Toyota on. En oo kuullu ketään, joka ois heikoks Tojoo vielä haukkunu.
- öljyä öljyä
pitääs kai sitä huoltoaseman velin öljynki riittää!!
- ex-Tojota
totta puhun kirjoitti:
Provopoikaset Volskin ja Ranskanauton sivuilta paikalle tulleet tänne. Kannenpulttien kierteet kuullostaa enempi vanhan perämoottorin vioilta, tai amatöörisepän särkemiseltä. Ne öljynsyönti, rengastusjutut ja kansipahvit harvoista Tojoista, mut nämä kun maahantuoja korjaa, nii varma pelihä Toyota on. En oo kuullu ketään, joka ois heikoks Tojoo vielä haukkunu.
Jaa sinäkös se käyt markkinoimassa Tojoa Volskin ja ranskanautojen sivuilla.
Vihamiehille sitä kannattaa tyrkytellä.
- jummi jammi
No moni haukkuu tarkotuksella toyotaa kun haluaa mustamaalata sitä. mujt eivät tiedä kun vaihtavat autojaan muihin merkkisiin saavat vikoja roppakaupalla lisää esin just joku helkkarin volkkari mikä ei tunnu kestävän ees takuu aikaansa enempiä . Autot on ihan paskoja tänä päivänä ja tojossahan käytetään eurooppalaisia osia enempi kuin aiemmin esim et se siitä laadusta mitä oli ennen onneksi prius on japsi ja voittaa luotettavuus testit joka paikassa missä on testattu. Ja peugeot lisäsi takuutaan viiteen vuoteen syy alkanut käyttää japanilaisia osia Hmm kummallista...
- Ei skinnerin omistaj
En omista volkkarii, mutta kylläpä näkyy olevan vähä vikainen parissakin sarjassa, miksi tällä valehdellaan mitä sylki suuhun tuo. En ymmärrä miksi pitää jostain halvasta ja huonot ominaisuudet omaavasta autosta valehdellen yrittää tehdä hyvää .
http://www.iltasanomat.fi/autot/dekra-nama-ovat-vahavikaisimmat-uudehkot-autot/art-1288394729100.html - 6
Kirjoita mielellään päivällä, todella vaikea lukea tuollaista humalaisen sönkötystä.
- 8765456y7u
Sepä se. Laatu kärsii, kun käytetään Eurooppalaisia osia.
- riimux
Ei skinnerin omistaj kirjoitti:
En omista volkkarii, mutta kylläpä näkyy olevan vähä vikainen parissakin sarjassa, miksi tällä valehdellaan mitä sylki suuhun tuo. En ymmärrä miksi pitää jostain halvasta ja huonot ominaisuudet omaavasta autosta valehdellen yrittää tehdä hyvää .
http://www.iltasanomat.fi/autot/dekra-nama-ovat-vahavikaisimmat-uudehkot-autot/art-1288394729100.htmlÄlä sinä usko mainosjuttuja, vaa lue ja kuuntele käyttäjien kommentteja, jotka on 2-3v Volkkaria esim. käyttäneet. Täydellisiä konerikkoja, ja vaihdelaatikkorikkoja, ja poikkeuksia on harvassa. Ja kuka tämän auton omistaa, kun takuuaika ohi, hänelle konkurssi edessä.
- FF2
Kateus kallimpia autoja kohtaan, siksi tojo terot kehuvat omiaan jollain valheilla, siinä se syy persaukisilla. :)
- Make Tampereelta
Ihan hyvin oot päässyt, omasta Avesta 2.0 meni kone 165000km kohdalla.Kyllä se silloin söi miestä kun naapurin fiatin omistaja tuli kehumaan omaansa ja kyselemään.
- Diplomi Makelle
Make Tampereelta kirjoitti:
Ihan hyvin oot päässyt, omasta Avesta 2.0 meni kone 165000km kohdalla.Kyllä se silloin söi miestä kun naapurin fiatin omistaja tuli kehumaan omaansa ja kyselemään.
Uusi ennätys toyotan toyotan 2,0l moottorilla! yleensä 100000-150000 ku lohkon räkä-alumiini pettää keskimmäisten kannenpulttien kierteistä.
- Provo se on
Perusteita "vialle" aloittaja ei ole kertonut vieläkään, joten Juryn mielestä PROVO!
- Make Tampereelta
Kolina kylmänä näissä ei hyvää lupaa...
- Säätöä
Make Tampereelta kirjoitti:
Kolina kylmänä näissä ei hyvää lupaa...
Pakoputken kannatinlaakeri voi kolista vähän kylmänä, säädä vähän niin auttaa.
- FSO polonez
Säätöä kirjoitti:
Pakoputken kannatinlaakeri voi kolista vähän kylmänä, säädä vähän niin auttaa.
SE ON PAKOPUTKENPAUKKULAAKERI!!! Eikä mikään kannatinlaakeri....
- Alkup. kirj.
Kyllä ne korkkasivat ihan omia aikojaan. Konetta en ollut avannut minä, eikä kukaan muukaan.
Mitä ihmeen "perusteita" vialle "Provo se on" haluaa? Jyrsimen karassa klappia, lohkon valussa päästö tehty liian nopeasti tai seoksessa liikaa kuparia? Millä ihmeen kristallipallolla vian "perusteen" saa selville? En minä vaan tiedä, mutta jos kaiken tietävä nettiparlamentti sen kertoo...
HeliCoilia harkitsin. Periaatteessa fiksu ratkaisu, mutta kolmesta tapauksesta, jotka sain selville, vain yksi oli toiminut. En halunnut ajaa tämmöisen riskin kanssa. Mitä "perusteluita" tälle saattaisi sitten olla? Alumiinin lämpälaajeneminen on voimakasta ja alumiiniseos-HeliCoilit on tarkoitettu alle 100 asteen lämpöön. Ehkä tämä, ehkä joku muu "perustelu".
Xenonit olivat vuonna 2003 uutta, mutta se ei selitä, miksi vuonna 2007 uusitut umpiot piti uusia 2010 kun valoteho ei ollut paljon parkkeja kummoisempi. - Kuumana?
Alkup. kirj. kirjoitti:
Kyllä ne korkkasivat ihan omia aikojaan. Konetta en ollut avannut minä, eikä kukaan muukaan.
Mitä ihmeen "perusteita" vialle "Provo se on" haluaa? Jyrsimen karassa klappia, lohkon valussa päästö tehty liian nopeasti tai seoksessa liikaa kuparia? Millä ihmeen kristallipallolla vian "perusteen" saa selville? En minä vaan tiedä, mutta jos kaiken tietävä nettiparlamentti sen kertoo...
HeliCoilia harkitsin. Periaatteessa fiksu ratkaisu, mutta kolmesta tapauksesta, jotka sain selville, vain yksi oli toiminut. En halunnut ajaa tämmöisen riskin kanssa. Mitä "perusteluita" tälle saattaisi sitten olla? Alumiinin lämpälaajeneminen on voimakasta ja alumiiniseos-HeliCoilit on tarkoitettu alle 100 asteen lämpöön. Ehkä tämä, ehkä joku muu "perustelu".
Xenonit olivat vuonna 2003 uutta, mutta se ei selitä, miksi vuonna 2007 uusitut umpiot piti uusia 2010 kun valoteho ei ollut paljon parkkeja kummoisempi.Eipä ne kierteet mene, ellei pultteja vääntele.
Jos ne valaisimet on tehty liian ahtaaksi 2003 malliin ja siten lamput "käyvät" liian kuumana, niin hankala parantaa, eikös H7-lamppujen nopea palaminen ollut näiden saman ikäisten ongelma ja mikä ei enää vaivaa isommilla lampuilla varustettua faceliftiä. - Kierteet
Kuumana? kirjoitti:
Eipä ne kierteet mene, ellei pultteja vääntele.
Jos ne valaisimet on tehty liian ahtaaksi 2003 malliin ja siten lamput "käyvät" liian kuumana, niin hankala parantaa, eikös H7-lamppujen nopea palaminen ollut näiden saman ikäisten ongelma ja mikä ei enää vaivaa isommilla lampuilla varustettua faceliftiä.Menee ne , saa käsin ruuvata ku on ensin ottanu venttiilin kopan päältä irti. eikä siinä mikään auta, sen uskoo vasta ku näkee!
- raibe33
Ei ole olemassa automerkkiä, jossa ei olisi hajonnut kone. Eli täysin turha postaus. Jos moottoria tehdään satatuhatta kappaletta, niin väkisin niistä osassa on esim joitain komponentteja jotka on ns maanantaikappaleita.
Ehkä voimme todeta että joku käsintehty luksusauto (10kpl/v) "kestää", mutta niiillä harvinaisuuksilla yleensä ei ajeta satoja tuhansia vaan sillon tällön puku päällä. - 876543456
Ihan itsestään meni. Jännä juttu.
- ei itään
elä huoli,skodissa kestää 120tkm!!
- PROVOILIJAT HIRTEEN!
Omps harvinaisen läpnäkyvä PROVO!!!
- .
Jep, ei ole ihme, nimittäin noita Toyotan autoja ei suunnitella kestämään kun 5v. Teikäläisen Anjoviksen olisi pitänyt olla paalattavana jo vuonna 2008, olet ajellut sillä yliaikaa.
- Alkuperäinen kirjoit
Tämä katulegenda elää aina vaan - koska sitä toisetaan. Kymmenvuotiaana Toyotassa on vähemmän vikoja kuin Bemarissa, Mersussa tai Audista. Tämän voi jokainen itse todentaa katsomalla tutkimuksia.
Jos Toyota on suunniteltu kestämään 5 vuotta, niin onko sitten niin, että edellä mainitut autot rakennetaan kestämään kolme vuotta - kunnes leasing umpeutuu?
Mulla kävi p...a tuuri, kun se joka sadastuhannes mätä omena osui kohdalle. Umpiot lienee suunnittelumoka; kuulin juttua, että niitä on tarvikkeina mennyt.
Suurimman tunnekuohun laannuttua aloin kertailla rauhassa miten paljon mun (ja isä-vainaan, jonka kanssa näitä on rassattu) autoja on korjailtu. Toyota tai Audi ovat mulla kestäneet parhaiten. En lähde tästä yleistämään. Edellä mainitut tutkimukset on sitä varten
Seuraava auto ei ole Toyota, mutta ehkä sitä seuraava on taas. Rauhotutaan ja kattellaan....
- Bmw TD ei kestä
Älä sure mun diesel bemarin kone kesti 107tkm 2L . Toyota oln siis yli puolet parempi. Ja tämä bemun diesel kone totaali rikko on 100% totta.
- rghiergiuhreigru
aika outo juttu tuo "ksenonit ja lämpö" kun kaikkihan tietävät että ksenonit käy viileämpänä kuin halogeenipolttimot. Taidat puhua paskaa?
- H7
Sama ongelma oli H7:ssakin umpioita meni aveen kuin murupussia kaupasta
- RUAHAHAHAHAHAAAA
Naurettavat Saabistit:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9953633#comment-50070089- heh heh hee
Noi on vielä tollompia ja herkkänahkaisempia kuin skodakuskit. Saabistit on todellisia ääliöitä!!!
- näin se menee.
osta saksalainen ,se kestää.850,000tkm tosi on juntti.
- nyky,toyota.
ei voi mennä, kaveris kehuu ,tojolootaa maasta taivaaseen.siis tero urpo idiootti,kyllä,tojokestää,vaikka hajoo.
- tiedä sitten
"Kannen kiinnityspulttien kierteet oli korkanneet, joten lohko piti uusia. "
Kuten jo aiemmin mainittu, niin tuo on ihan Saabien vika, ei tietenkään kaikkien saabin moottoreiden.
Noissa 2,0 ja 2,4 aven VVTi-koneissa on jonkin verran ollut murheita nokka-akselien kanssa, ennenaikaista kulumaa. - pahvi.
saabin vika,huomenna,volvon,ylihuomenna wolsvagenin,yliyli,hyndayn.yluiyliyli,seat.yliyliyliyliyöli.kaikki maailman autot, herätys..................pahvit.
- Luxury C5
Tojokuskit eivät tiedä kuinka upeaa kyytiä saa hydroactive jousituksella varustetulla Citroenilla.On se vaan niin pehmeää kyytiä että hirvittäis mennä takaisin tojotan kivikovaan kyytiin,hui!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3238479Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1056702Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1783850- 863679
- 1703077
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee432979- 482972
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista412889Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222496Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962094