Olen keski-ikäinen leskimies ja olen syvästi uskossa. Tähän asti on uskoni, sekä kunnioitukseni edesmennyttä vaimoani kohtaan estänyt minua katsomasta muita. Mutta nyt olen huomannut poikani tyttöystävän himottavan minua suuresti.
Tiedän että asia on väärin, mutta aina kun tuon neidon näen tulee mieleeni vaikka millaisia asioita.
Olen rukoillut aktiivisesti ja puhunut asiasta uskonveljilleni mutta en vain kykene rauhoittumaan.
Pyydän että autatte minua vahvistamaan uskoani ja karkoittamaan ajatukset päästäni.
Mielenrauhani alkaa olemaan mennyttä, ja kohta en kykene hillitsemään himoani. Tiedän kyllä että se rikkoisi perheemme välit pahoin ja siksi toivon apua teiltä veljet ja sisaret.
Rukousapua kaivataan.
16
111
Vastaukset
- Uskollinenaviomies46
Hannu hyvä,
lihallisia himoja täytyy vastustaa. Avioliitto on pyhä asia. Minulle ei tulisi mieleenikään himoita muita naisia kuin vaimoani.
Salavuoteus on ehdottomasti EI meille uskovaisille!
Sinun täytyy vastustaa ehdottomasti siveettömiä lihallisia himojasi. Moinen sodomia johtaa vain helvettiin, hyvä uskon veli.
Minä pyydänkin Teitä muita uskon harjoittajia nyt tukemaan Hannua pysymään erossa moisesta synnistä. Herran voimaa siveyden tiellä pysymiseen. - Martti HML
Muistan sinua Hannu. Mielen lujuutta ja muista vaimoasi. Selkeästi sinua saatana vainoaa ja olet tiukassa paikassa.
Kannattaa pidättäytyä tilanteista joissa olet kaksin poikasi tyttöystävän kanssa. Luultavasti saatana koetteleen hänen kauttaan sinun uskoasi ja koettaa saada sinut haureuden tielle.
Voimia veli, ja muistan sinua rukouksessani tänä iltana. - a o u
Ota yhteyksiä tonne ylempänä sinisellä merkittyyn Puhu Papille-palveluun joka on henkilökohtaista palvelua.
täällä viestisi lukee kaikki. muutenkin melko pervo asia. - Annikki 71
Rukouksen voimaa sinulle Hannu. Tuen sinua miten vain voin.
Luultavasti sielunvihollinen koettelee uskoasi nyt ja pysy lujana.
Muista apostolien kokemukset ja Jeesuksen kärsimys sinunkin puolesta.
Ylistä herraa sinun Jumalaasi.- Kristinuskon kirja.
Hannu 62 ! Ihmiselle on annettu seksuaalisuus, Se on suuri Jumalan antama rikkaus. Siinä ei ole mitään hävettävää eikä pelottavaa. Sen kieltäminen johtaa esim. katolisten pappien pedofiilisyys. Suuntaa seksuaalisuutesi omaan ikä luokkaasi !
Annikki 71 ! On hienoa lukea sinun tuestasi Hannulle.
- Kyllä muistan!
Vältä tuon itellesi tyttäreksi sopivan tytön kohtaamista toistaiseksi.
Luin joskus henkilöstä, joka oli saanut sielunhoitajaltaan seuraavan neuvon: kannattaa välttää kaikkea sellaista kohtaamista, josta voi jäädä muisteltavaa: kosketusta, katsetta, uskaliasta puhetta. Jopa hajuveden tuoksu voi herättää näitä kiellettyä tunteita. Ruokkiessaan muistojaan ihminen voimistaa kiellettyä tunnetta ja nautiskelee sen äärellä.
Leskimiehenä sinulla on täysi oikeus etsiä uuttaa ystävää ikäistesi parista. Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi, että kunnioitus edesmennyttä vaimoasi kohtaan kieltäisi sinua hankkimasta uutta kumppania?
Kunnioitusta vaimoasi kohtaan sen sijaan on rakkaus omaan lapseesi, teidän yhteiseen lapseenne ja rakkautenne hedelmään, ja kaikkinaisen hyvän etsiminen hänelle. Olet nyt ensisijaisesti isä, ja lapsesi ainoa elossa oleva vanhempi, hänen tukensa ja turvansa. Sinun tehtäväsi on olla aikuinen ja kannatella lapsesi suurimman lapsen kohdalle sattuvan surun: äidin menetyksen yli ja ohi. Tähän auttamiseen kuuluu myös terve ja rehti suhde hänen tyttöystäväänsä kohtaan. Tyttöystävä tuki auttaa rakasta lastasi päsemään yli pahimmasta.
Luultavasti sinulle vaimosi kuoleman aiheuttaman kriisin lisäksi on tullut myös keski-iän kriisi, tuo kuuluisa viidenkympin villitys.
Olet tunnustanut syntisi, se on suuri asia. Rukoilen, että saat voimaa, mutta ennen kaikkea myäs HALUA syntisi hylkäämiseen. Onhan niin, että joitakin syntejämme me rakastamme niin, ettemme oikeasti edes tahdo päästä niistä eroon. - alli manninen
Totta kai kaunis, lämpimästi suhtautuva nuori nainen herättää yksin elävässä mielessä seksuaalisia mielikuvia. Ota ne viesteinä siitä, että olisi aika etsiä uusi kumppani, joka ei todellakaan ole tuo poikasi tyttöystävä. Joskus käy niinkin, että kun oikein yrittää estää joitakin ajatuksia, ne nimenomaan tunkevat mieleen. Ajatukset ja unelmat ovat ajatuksia ja unelmia, joiden ei tarvitse johtaa mihinkään konkreettiseen; joista ei tarvitse tuntea kohtuutonta syyllisyyttä; joista ei tarvitse kertoa kenellekään. Siunausta uuden kumppanin etsimiseen!
- Kyllä muistan!
alli manniselle ja Hannu62:lle
Näin on, kuten alli manninen kirjoitit. Tunteet sinänsä eivät ole syntiä vaan se, miten niitä käsittelemme ja annammeko niille tilaa konkreettisella tasolla. Eli on olemassa vanha totuus, että emme voi estää lintuja liitämästä päämme yli, mutta voimme estää niitä rakentamasta pesää päämme päälle.
Kyse on siis tahdon asiasta. - Älä pilkkaa.
Pelkkä provo !
Viimeisinä aikoina tulee : Pilkkajia pilkkapuheinensa.. ! Mitä ihminen kylvää sitä hän niittää ! - PSARI
Hannu -62, olet normaali mies ja sinulla on normaalin miehen tarpeet, eikä niitä tarvitse hävetä tai peitellä tai rukoilla, että ne menisivät pois. Tuskin haluaisit elää potenssittomanakaan. Sukupuoliset halut eivät riipu siitä, onko uskossa vai ei. Suurimmat halusi voit purkaa Jumalan luomalla tavalla eli hoitaa hommat itse.
Ensimmäiseksi voisit keskustella poikasi kanssa tästä ongelmastasi, että olet ihastunut hänen tyttöystäväänsä. Voisit selvittää tämän tyttöystävän kanssa myös hänen tunteensa, onko hän ihastunut sinuun vai onko tunne ainoastaan sinun omasi, koska olet ollut ilman kumppania ja kieltänyt itseltäsi uuden suhteen.
Voit ajatella myös asiaa niin, että Raamatussa käsektään ihmisen lisääntyä ja täyttää maa, jolloin voit edesmenneen puolisosi rinnalle hankkia oman ikäisesi uuden puolison, jonka kanssa osoitatte tunteista suurinta rakkautta sukupuolisesti. Kirkon tilaisuuksista löydät varmaan sopivan ikäisesi mukavan naisen. Raamatun monet miehet ottivat uuden puolison kuten vaikka Abraham.
Avioliitto päättyy luonnolliseen eroon toisen puolison kuollessa, eikä hänelle tarvitse enää olla uskollinen ja monet uskovaiset solmivat uuden suhteen. Minulla on sellainen tunne, että koet vain tämän nuoren naisen lähellä pelkästään seksuaalista himoa, jolla ei ole mitään tekemistä läheisyyden ja rakkauden kanssa, jota poikasi ja ehkä tuleva miniäsi kokevat yhdessä. Sukupuolinen vetovoima on jokapäiväistä miehillä, eikä sitä tarvitse peitellä, vaan etsiä uusi elämänkumppani edesmenneen tilalle ja edesmennyttä kumppania voi silti kunnioittaa ja muistaa hyvänä elämänkumppanina - muistoja ei kukaan voi viedä pois, vaikka ne joskus hiipuvatkin mielen sopukoihin.
Näen tulevaisuudessasi seurakunnan retkiltä löytämäsi uuden naisen rinnallasi, mutta hän ei ole poikasi naisystävä. Välttele poikaasi ja hänen tyttöystäväänsä, äläkä missään nimessä sotke heidän asioitaan omien himojesi vuoksi.
Kaikkea hyvää elämällesi! - Hannu-62
Kiitos tuesta ystävät. Se päättyykö avioliitto kuolemaan on ollut minulla mielessä usein. Veli joka minua opastaa tutkimaan raamattua sanoo että kuolema erottaa vain maallisen ajan, mutta tuonpuoleisessa olisimme jälleen yhtä. Siksi en ole luonut katsettani muihin naisiin.
Puhuin asiasta pojalleni, ja hän lähti ovet paukkuen pois. Jäin yksin juhannuspäivänä. Jos minulla olisi viinaa ollut, olisin varmasti juonut. Harmitus oli sen verran syvä. Viimeyönä en kyennyt nukkumaan laisinkaan ja siksi nyt olen tämän viikon sairaslomalla. Syynä lääkärin mukaan äkillisen stressin aiheuttama exhaustio. Työpaikalla kerroin syytä enemmänkin ja sain kyllä ihan asiallista kohtelua.
Poikani ei vastaa soittoihini, eikä viesteihini. Päässäni vain kaikuvat hänen sanansa "******* uskovainen pervo, eläisit nyt etkä odottaisi kuolemasi jälkeistä aikaa..."
Yhden ongelman sijasta minulla on nyt kaksi, tai kolme. En tiedä kuinka paluu töihin sujuu. Vaikka hyvän työmiehen maineessa kyllä olen.
Veli tulee päivällä kanssani keskustelemaan ja tutkimme yhdessä sanaa.
Ehkä tämä solmu aukenee. Sanotaanhan että synkintä on ennen sarastusta.- a o u
Terapiaan.
tää nyt oli väärä paikka alusta lähtien.
Nyt olemme jälleen saaneet todistaa, että rukoukset eivät auta. Sen ole kyllä huomannut jo paljon aikaisemmin.
Enkä tiedä miksi Hannu-62:n veli sanoo tuonpuoleisessa olevanne yhtä entisen vaimonne kanssa. Jeesus sanoi, ettei taivaassa ainakaan naida ketään aviollisessa mielessä eikä siten varmaan muutenkaan mennä yhteen. Elämässä on kaikkein paras ajatella itse järjellä ja lopettaa rukoilut. Rukous on kuin ei haluaisi itse tehdä mitään asioiden hyväksi.
Pitkä selibaatti saa aikaan kummia ajatuksia, joita normaalisti ei tunne. Siihen auttaa oma päätös ja tahto. Se on minun omakohtainen kokemus.- girl22gr
"Tiedän kyllä että se rikkoisi perheemme välit pahoin ja siksi toivon apua teiltä veljet ja sisaret."
tarkottaako tuo et oisit valmis sanoista tekoihin vai??
miten ihmeesä sä poikas tyttöystävää voit nui kahtella?yäk oikeesti en vaan ymmärrä. jotai kunniotusta es poikaas kohtaa...hae toki oma ikäsiäs naisia:) - PSARI
Hannu-62, poikasi ei tarkoittanut asiaa sillä tavoin, miten sen ymmärsit, vaikka poikasi sanoikiin asioita, mitä hänelle pahasti järkyttyneenä tulikin mieleen kuullessaan himostasi hänelle erittäin läheistä ihmistä kohtaan. Nuoret ovat suunnitelleet jopa avioliittoa ja lasten tekoa yhdessä.
Yhtä järkyttynyt myös sinun poikasi tyttöystävä on, jolla ei ole ollut minkäänlaista aavistusta sinun himoistasi häntä kohtaan.
Tilanne teidän kolmen kohdalla on sikäli hyvä, että nuoret tietävät sinun ajatuksistasi ja tunteistasi, jotka ovat olleet yksipuolisia tätä poikasi tyttöystävää kohtaan. Nuorilla on vahvat tunnesiteet toisiinsa, ja jos sinä olisit vienyt omat mieltymyksesi loppuun asti vaikka raiskaamalla poikasi tyttöystävän, niin tekosi olisi ollut anteeksiantamaton.
¨
Tekstissäsi vilahti sana ALKOHOLI. Miksi alkaisit uskovaisena ihmisenä tuhoamaan itseäsi alkoholilla. Keskustelit poikasi kanssa sinua askarruttavasta kysymyksestä ja ihmisten vastauksia sekä tunteita ei voi tietää etukäteen. Poikasi reaktio tähän asiaan on normaali kenen tahansa pojan kohdalla, koska pojan tunteet hänen omaa elämänkumppaniaan kohtaan ovat vahvat ja tunteissa on usein mukana myös mustasukkaisuutta omasta tyttöystävästä, joten tunnereaktio on suuri.
Jokaiselle ihmiselle tulee elämässä vastaan myös ihastumisia, joihin oma elimistö reagoi. Miehillä elimistö reagointi on voimakkaampaa. Ihastumiset menevät ohi, eikä niihin pidä suhtautua kovinkaan vakavasti tai hypätä uuteen suhteeseen ja unohtaa oma aviomies tai -vaimo, jonka kanssa jaetaan ne syvimmät ja kypsemmät tunteet elämällä oikeaa elämää kaikkine sen mukanaan tuomine iloineen ja suruineen.
Poikasi leppyy kyllä ja kannattaa antaa hänen olla vähän aikaa rauhassa ja sulatella kertomaasi asiaa. Itsellesi asia on tuttu, mutta pojallesi aivan uusi, ja siksi kovin järkyttävä, siksi hän ei kyennyt ajattelemaan mitä suustaan päästi ulos sinua kohtaan.
Poikasi tyttöystävää olisi nimitelty huoraksi, jos olisit hänet sänkyysi vienyt, mutta tätä ei onneksi tapahdu ja poikasi tyttöystävänsä kanssa elää onnellisesti yhdessä tulevaisuudessa. Rukoilen puolestasi. Toivon, että saat voiman ja mahdollisuuden selvittää asian poikasi kanssa ja rauhan tunteillesi niin, etteivät nämä - vaikkakin normaalit, mutta tässä yhteydessä väärät - tunteet vahingoita perhettänne.
Puhu papille -palvelun kautta voit tosiaan kertoa tunteistasi avoimemmin luottamuksellisesti.
Se, että haet apua, kertoo tahdostasi toimia oikein kaikkia osapuolia kohtaan. Siunausta sille.
Samalla meidän jokaisen on tärkeä muistaa kohdata tällaiset arat asiat suurella hienotunteisuudella tällaisellakin avoimella palstalla. Ollaan toistemme tukena.
Sinua siunaten ja tilanteesi puolesta rukoillen. Auttakoon Jumala Sinua.
pappi Sonja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t907326- 373887
- 453470
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402602- 2302585
- 402403
- 1292329
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292219Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202015- 451912