Raamatussa mainitaan 144 000, mitä tällä tarkoitetaan?
http://www.youtube.com/watch?v=a85957mAJMk
6617 - 6.6.2017?
144 000
10
94
Vastaukset
- missä mennään
Ei taida kenelläkään olla mitään käsitystä asiasta, vai eikö uskalleta ottaa kantaa?
Raamatussa luku kuitenkin esiintyy, joten luulisi jotain kiinostavan. - sanaa pi
No lue raamatusta, mitä se tarkoittaa, ei juutituupi tuohon vastausta anna.
- IHMINEN EI VUOSI
Ilm. 7:4
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
Ilm. 14:1
Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta IHMISTÄ, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
Ilm. 14:3
Valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä laulettiin uutta laulua, jota ei voinut oppia kukaan muu kuin nuo sataneljäkymmentäneljätuhatta, jotka on ostettu maan päältä. Hei, näin olen kirjoittanut vuonna 1995 ja hiukan viimeistelin, mitä sanotte ?
144 000 sinetöityä? Ilm 7:1-8, 14:1-5.
Ilmestyskirjan luvut ovat tavallisesti vertauskuvallisia, ja niin tässäkin 144 000 on aivan ilmeisestikin vertauskuvallinen luku.
Tätä joukkoa kuvaavat Israelin 12 sukukuntaa.
Kussakin sukukunnassa on 12 000 ja 12 x 12 000 = 144 000. Tämä on Jumalan erityiseen omistukseen kuulumisen vertauskuva. Se kertautuu useaan otteeseen Uuden Jerusalemin, pelastettujen ikuisen kodin kuvauksessa. (Ilm 21:12,14, 16-21)
Kysymys on pelastuvien joukosta joka koostuu uskollisista, jotka eivät ole tahranneet itseään “naisen kanssa.” “Nainen” kuvaa tässä totuudesta luopunutta seurakuntaa. (14:4-5) Kysymys ei ole naimattomuudesta. Nuo lopun ajan uskolliset ovat jo osin kuolleita. "Lopun aikaa" ja "viimeisiä päiviä" olemme eläneet jo noin 1800 luvun puolivälistä alkaen, ja "viimeisiä aikoja" olemme eläneet jo 2000 vuotta.
Kuitenkin ymmärretään myös, että 144 000 (7:3-8) on vertauskuvallinen luku hengelliselle Israelille, lopunajan kristilliselle seurakunnalle, ja synonyymi suurelle joukolle, (7:9-10) eli tarkoittaisivat samaa?
Luku on Jumalan seurakunnan täydellisyyttä ja yhteyttä kuvaava symboli. Jumala pitää huolen kansastaan maailman viimeisimmän ja suurimman ahdistuksen aikana. (Dan 12:1; Mark 13:19) Valtaistuimen edessä oleva suuri joukko olisi siis sama joukko, josta Johannes oli hiukan ennen kuullut vertauskuvallisen luvun. Ensin valkopukuinen joukko on valmiina kohtamaan viimeisen ahdingon, (4-8) ja jälkimmäisessä (9-17) joukko on läpäissyt ahdingon, ja ylistää Jumalaa pelastuksesta valtaistuimen edessä taivaan temppelissä.
Kysymys jäänee ehkä osin ikuiseksi tämän ajan salaisuudeksi, (onko 144 000 vertauskuvallinen koko pelastettujen joukko, vai lopunajan uskollisten joukko,?) Ehkä asia selviää kokonaan vasta ikuisuudessa ?
Johannes näki “suuren kansanjoukon” (7:9-10) joka oli pelastuvien muu joukko ?
Pelastettujen joukko tulee täyteen (Room 11:25, “pakanoiden luku”) ja määrä on varmasti paljon suurempi kuin kirjaimellinen 144 000, kun mukana on ihmiskunnan historian pelastetut. 144 000 kuvaakin myös pyhää joukkoa lopunajan vaikeuksissa, jotka säilyvät puhtaina. (Ilm 12:17, Luuk 21:12, Joh 15:20, 2 Tim 3:12, Apt 22:4)
Kysymys on Jumalan Israelista, hengellisestä Jumalan kansasta ja Kristuksen seurakunnasta. On huomattavaa ettei ole kysymyksessä mikään luonnollinen heimojen sukuluettelo. (1 Moos 49, Hes 48) Israelin heimojen sukuluettelot ovat kaikki tuhoutuneetkin Jerusalemin hävityksessä v. 70 jKr. (Matt 24:2)
Pelko etteikö mahtuisi kirjaimelliseen 144 000 joukkoon on siis aiheeton.
jarinhotelli.blogspot.com
27.7.2011- =|
7. Luku
1. Sen jälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
Dan. 7:2 Kertomuksen alku on tämä: Daniel lausui ja sanoi: Minä näin yöllä näyssäni, ja katso, taivaan neljä tuulta kuohutti suurta merta.
Sak. 6:5 Enkeli vastasi ja sanoi minulle: Ne ovat neljä taivaan tuulta, jotka lähtevät liikkeelle seisottuansa kaiken maan Herran edessä.
2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,
3. ja sanoi: Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan.
Hes. 9:4 ja Herra sanoi hänelle: Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään.
Hes. 9:6 tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni. Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä.
Ilm. 9:4 ja niille sanottiin, etteivät ne saa vahingoittaa maan ruohoa eikä mitään vihantaa eikä yhtään puuta, vaan ainoastaan niitä ihmisiä, joilla ei ole Jumalan sinettiä otsassaan.
4. Ja minä kuulin sinetillä merkittyjen luvun, sata neljäkymmentä neljä tuhatta merkittyä kaikista Israelin lasten sukukunnista:- Pysytään Raamatussa
Johanneksen ilmestys 7:
Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:
Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta,
Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta,
Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta
Leevin heimosta kaksitoistatuhatta,
Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta,
Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta
ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
TÄMÄN JÄLKEEN näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan.
Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa ja huusivat kovalla äänellä:
-- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
---------
Minä en voi hyväksyä tuota A-kirkon selitystä että kyseessä ei olisi juuri ne 144000 ihmistä jotka Raamattu niin tarkkaan Ilmestyskirjassa luettelee. - hukassa ovat omillee
Pysytään Raamatussa kirjoitti:
Johanneksen ilmestys 7:
Juudan heimosta sai sinetin kaksitoistatuhatta,
Ruubenin heimosta kaksitoistatuhatta,
Gadin heimosta kaksitoistatuhatta,
Asserin heimosta kaksitoistatuhatta, Naftalin heimosta kaksitoistatuhatta, Manassen heimosta kaksitoistatuhatta,
Simeonin heimosta kaksitoistatuhatta
Leevin heimosta kaksitoistatuhatta,
Isaskarin heimosta kaksitoistatuhatta,
Sebulonin heimosta kaksitoistatuhatta,
Joosefin heimosta kaksitoistatuhatta
ja Benjaminin heimosta kaksitoistatuhatta.
TÄMÄN JÄLKEEN näin suuren kansanjoukon, niin suuren, ettei kukaan kyennyt sitä laskemaan.
Siinä oli ihmisiä kaikista maista, kaikista kansoista ja heimoista, ja he puhuivat kaikkia kieliä. He seisoivat valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa ja huusivat kovalla äänellä:
-- Pelastuksen tuo meidän Jumalamme, hän, joka istuu valtaistuimella, hän ja Karitsa!
---------
Minä en voi hyväksyä tuota A-kirkon selitystä että kyseessä ei olisi juuri ne 144000 ihmistä jotka Raamattu niin tarkkaan Ilmestyskirjassa luettelee.Sukukuntia ei tunne tuossa muodossa edes juutalaiset, se on mielenkiintoista ottaa sitten kirjaimellisena ajatuksena.!
- Pysytään Raamatussa
hukassa ovat omillee kirjoitti:
Sukukuntia ei tunne tuossa muodossa edes juutalaiset, se on mielenkiintoista ottaa sitten kirjaimellisena ajatuksena.!
Kyllä ne sukukunnat Raamatusta löytyvät, totuus on että A-kirkko on tässä asiassa erehtynyt vaikka ei sitä luonnollisesti myönnäkään.
Ne 144000 on ihmisiä kautta aikain, muutamat ovat vielä maan päällä ja kun heidät on merkitty tulee loppu.
A-kirkko on unohtanut että Raamattu puhuu myös kaikista niistä LUKEMATTOMISTA jotka tulevat kaikista kansoista, heimoista ja kielistä ja ovat valkaisseet vaatteensa ja tunnustavat: pelastuksen tulevan meidän Jumalaltamme, joka istuu valtaistuimella ja Karitsalta "
Jostain syystä A-kirkko sivuuttaa opetuksessaan tämän suuren kansanjoukon, joka seisoo valtaistuimen ja Karitsan edessä yllään valkeat vaatteet ja kädessään palmunoksa.
- lukutoukat
144000 on yhtä kuvitteellinen luku kuin 2300 iltaa ja aamua.
Raamatun kääntäjät (=vääntäjät) ovat vain tulkinneet väärin Ramatun tekstiä.
Jokaiselle Raamatun alkutekstin lauseelle voitaisiin antaa numerinen arvo.
Näin ollen Raamattu voitaisiin kokonaisuudessaan kirjoittaa lukuarvoilla.
Alkutekstissä ei kyse ole ollut luvuista ja niiden arvoista, vaan on ollut kyse kirjoittajan omasta tiedosta lukujen suhteen. On haluttu esittää kirjoittajan tuntemaa mahdollisimman suurta vertauskuvallista lukua, joka kuvaisi paljoutta tai kaukaista aikaa (useita vuosia) kun puhutaan esim. päivistä. Raamatun kirjaimellinen lukujen tulkintamalli on itsepetosta ja muiden harhaan johtamista.- Pysytään Raamatussa
Parempi kulkea Raamatun mukaan kuin esimerkiksi sinun teorioittesi perässä.
Aina kun yksinkertaisimmistakin asioista tehdään mystisiä ja vaikeasti selitettäviä, niinkuin esimerkiksi sinä teet tässä asiassa, ajaudutaan eroon Raamatun todellisesta sanomasta. Kaikki nuo ihmeelliset ja kangella väännetyt tulkinnat ja selitykset ovat vain sekoittamassa Raamatun yksinkertaista ja selvää sanomaa.
Ne tuhatvuotta ovat tervehtymisen aikaa niille lukemattomille kaikista kansoista ja heimoistaj tuleville ihmisille jotka ovat ottaneet vastaan armon Kristuksessa. Niiden vuosien aikana hallitsevat ne 144000 Kristuksen kanssa ja he ovat juuri niitä joiden Raamattu sanoo heidän olevankin.
A-kirkko on vain puolittain oikeassa puhuessaan "tutkivasta tuomiosta", parempi nimitys olisi kuitenkin kutsua sitä "tervehtymisen ajaksi" ajaksi, ajaksi jolloin Kristus hallitsee (niiden 144000 kanssa) ja ohjaa omansa iankaikkiseen elämään.
Ilm. 21 kertoo:
Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan:
"Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on PYYHKIVÄ pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki".
Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996053
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804792Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963045Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282843Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262105Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191516Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774