Mistä johtuu vastenmielisyytemme?

Ehkä olemme joskus kaikki huomanneet tuntevamme hellitämöntä vastenmielisyyttä jotakin asiaa kohtaan tai henkilöä kohtaan. Ehkä olemme koettaneet irrottautua tuosta vastenmielisestä tunteesta, mutta emme ole onnistuneet.

Välistä vastenmielisyys perustuu johonkin aivan tuoreeseen tapahtumaan, toisinaan kaukaisiin tapahtumiin, niin ettemme enää voi muistaa.

Mutta paljon on saavutettu, kun ihminen tahtoo olla itselleen rehellinen, että haluaa tunkeutua omaan olemukseensa saadakseen selville todellisen syyn vastenmieliseen tunteeseen.
Kun tämä rehellinen etsintä tapahtuu Korkeimman kasvojen edessä, johtaa se aina rakkauden olemuksen ja sen ohella elämän sisäisen tarkoituksen syvempään ymmärtämiseen.

Henkiselle kehityksellemme voi olla vain haitaksi että tunnemme vastenmielisyyttä jotakuta ihmistä kohtaan. Mutta voimme vapautua vastenmielisistä tunteista eri tavoin, koettamalla rehellisesti itseämme kohtaan ja ennakkoluulottomasti selvittää kyseisen pulman ja vilpittömästi pyrkimällä todella tutustumaan siihen henkilöön tai asiaan, joka on vastenmielisyytemme kohteena.
Vaatikaamme vähemmän toisilta ja enemmän itseltämme niin meistä tulee vähitellen täysikasvuisia ja riittävän kypsiä kohtaamaan elämän ongelmia.
Tämä ei kuitenkaan yksin riitä, jos mielimme voittaa vastenmielisyytemme tiettyjä henkilöitä tai ihmisryhmiä kohtaan.
Tarvitsemme sydämmiimme Jumalan rakkautta, joka voi ymmärtää ja antaa anteeksi ja joka itse on paras esikuva anteeksiannosta ja rakkaudesta.

36

150

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, Kristus on parhain opettajamme. Hän rakastaa kaikkia ihmisiä ja nostaa sortuneen ylös katuojastakin. Hän ei kohoittanut kättään lyömään takaisin, vaan antoi anteeksi. Hän näkee ihmisen sisimpään saakka ja tietää syvimmätkin syöverit ihmismielessä, hän tietää myöskin sen syvimmän aiheen, joka aiheuttaa ne pahanolon tunteet lähimäistämme kohtaan. Pysytään Kristuksessa, niin hän valaisee sydämemme näkemään ihmisen siinäkin kaiken kurjimmassa ja vihaisimmassa lähimäisessämme.

• hyi teitä.....

Adventistia ei ymmärrä kukaan.Kristuskin kääntää teille selkänne jos ette hylkää demonistista elleniä.
      Ei Kristus kaikkia itseään kristityksi titleeraavaa hyväksy vaan sanoo":menkää pois!"
      Kymmenessä käskyssä kielletään epäjumalien palvelus ja elleni on teidän epäjumala.

• pyh!

Hyi itseäsi. Sinussa elää edelleen räyhähenki. Jos Jeesus ei jotakuta omakseen tunnusta, se olet kyllä sinä itse.

• Jokainen ihminen on

arvokas Jumalalle:

Kristus ei todellakaan katso kirkkokuntaan vaan henkilöön.

Hän katsoo sitä, että onko hän tullut henkilökohtaisesti synnintuntoon ja pyytänyt katuen anteeksi syntejään. Vain tällaisen tyhjän ja särkyneen astian voi Jeesus eheyttää ja täyttää hengellään.

• huomaan

(hyi teitä...) Ahaa. Anti-ellenikö taas.

• benedi

Epäjumala on yleensä ihmiskäsin tehty.
        Ellen G White n oli Jumala tehnyt!

Vai tilasivatko hänen vanhempansa hänet jostain epäjumalankuvia valmistavasta tehtaasta:)

• benedi

Kertoiko Kristus sinulle tämän, vai itsestäsikö niin sanoit, että
        Ellen täytyy hylätä?

Ellen on hylätty ajat sitten ja Jumalakin on hänet hylännyt.

" Sillä ei Jumala ole kuolleitten Jumala vaan elävien"

Meillä elävillä on elävä Jumala, emme me kuolleita Jumalia palvele.
        Mutta kuolihan Jumalakin, ja silti hänen sanansa oli täällä
        kirjakääröissä!
        Lukivathan ihmiset sanaa, vaikka Jumala olikin kuollut.
        Vai mitä luulet ihmisten tehneen " Ja se sapatin päivä oli suuri"??

Suuri Jumala kuoli suurena sabattina, ja silti suuri Jumalan sana oli maanpäällä, kirjakääröihin kirjoitettuna,...ja silti sapattijuhlaa pidettiin, vaikka sen asettaja olikin kuollut!

• suosittelen

Housussas on epäjumalat.... Jollekin voi muodostua Ellenistä epäjumala, mut kirkkokuntana Ellen ei kuulu epäjumalien joukkoon.. Kannattais tutustua pikkusen paremmin adventismiin ja Elleniin ja pikkuisen erilaisella asenteella..:D Voisi olla hyödyksi ikuisuutta ajatellen....

• alex-kasi

Harvinaisen asiallinen aloitus, jota voisi vaikka kommentoida vähän..

Yleensähän on niin, että ihminen usein nuorempana näkee asiat enemmän mustavalkoisena, joko ne ovat oikein tai sitten väärin.... ja siitä voi sitten jäädä erilaisia tuntemuksia joiden alkuperää ei myöhemmin edes muista - tunteet jää mutta syy niihin unohtuu. Voi olla esimerkiksi niin että jonkun ihmisen ulkonäkö tuo mukanaan epämiellyttäviä tunteita, koska ihminen tietämättään liittää sen omiin aikaisempiin kielteisiin nuoruuden kokemuksiinsa - jotka sinänsä voivat johtua omasta virheellisstä ajattelusta, jonka ihminen jo voi olla jättänyt pikku hiljaa virheellisenä taakseen.

Yksi hyvä esimerkki on esimerkiksi rasismi ja muu suvaitsemattomuus, usein on niin että vaikka ihminen sanookin että en ole rasisti - niin hän ei silti halua asua naapurina mustaihoisten kanssa.

Silloin voi vain kysyä, että miltä niistä ihmisistä tuntuu joita ei hyväksytä yhteiskunnassa sen "normaaleina" jäseninä.

Toinen asia joka on syynä erilaisiin tuntemuksiin on että ei nuorena olla saatu tarpeellista hyväksyntää niiltä henkilöiltä (esimerkiksi omilta vanhemmilta) joiden mielipide on ihmiselle tärkeä tai että heidän opettama elämänkatsomus ei anna sitä tyydytystä mikä on välttämätön tasapainoiselle elämälle. Vanhemmista tulee eräänlaisia edustajia elämänkatsomukselle jota ei itse voi hyväksyä, mutta jonka monet ihmiset kuitenkin jakavat heidän kanssaan, kysymyksessä voisi olla vaikka vanhempien poliittinen tai uskonnollinen katsantokanta.

Vanhemmiten ihminen sitten tavallisesti oppii ymmärtämään asioita hieman syvällisemmin, esimerkiksi että toisten ihmisten tuomitseminen on samalla itsensä tuomitsemista, koska kaikki me olemme vikapäitä.

Tämä on erittäin syvälle luotaava asia jonka otit esille.
      Kun lukee esimerkiksi näitä eniron palstoja voi nähdä kuinka monet monet ihmiset etsivät itselleen jotain kestävää pohjaa elämäänsä, usein sitä löytämättä, koska he etsivät syitä tyhjään elämäänsä ennenkaikkea muualta kuin itsestään.

Raamattu opettaa, että ihmisen tulee tuntea itsensä.. jotta voisi löytää itselleen elämän.. ja ottaa sen vastaan.

alex

• Erästä asiaa kohtaan meidän kuitenkin tulisi tuntea vastenmielisyyttä, nimittäin syntiä kohtaan. Jeesus rakasti syntistä, mutta vihasi syntiä.

Mutta meidän ei tulisi vihata syntiä vain toisten elämässä, vaan meidän on ennenkaikkea vihattava sitä omassa elämässämme.

Synti on laittomuus ja kaikki mikä on ristiriidassa elämänlakien kanssa on syntiä ja synti turmelee ruumiin ja sielun.
        Mitä ennemmän luemme ja tutkimme Jumalan Sanaa Raamattua
        ja useammin hiljennumme Mestarimme edessä ja mietiskelemme Hänen tekojaan ja luonnettaan, sitä suuremman rakkauden saamme kaikkeen jaloon ja hyvään.

Minä kätken Sinun Sanasi sydämmeeni,etten tekisi syntiä Sinua vastaan.

• anne-elina kirjoitti:

Erästä asiaa kohtaan meidän kuitenkin tulisi tuntea vastenmielisyyttä, nimittäin syntiä kohtaan. Jeesus rakasti syntistä, mutta vihasi syntiä.

Mutta meidän ei tulisi vihata syntiä vain toisten elämässä, vaan meidän on ennenkaikkea vihattava sitä omassa elämässämme.

Synti on laittomuus ja kaikki mikä on ristiriidassa elämänlakien kanssa on syntiä ja synti turmelee ruumiin ja sielun.
        ja useammin hiljennumme Mestarimme edessä ja mietiskelemme Hänen tekojaan ja luonnettaan, sitä suuremman rakkauden saamme kaikkeen jaloon ja hyvään.

Kiitos Jumalalle Anne-elina sisaresta!

*** Erästä asiaa kohtaan meidän kuitenkin tulisi tuntea vastenmielisyyttä, nimittäin syntiä kohtaan. Jeesus rakasti syntistä, mutta vihasi syntiä.

Mutta meidän ei tulisi vihata syntiä vain toisten elämässä, vaan meidän on ennenkaikkea vihattava sitä omassa elämässämme.***

Anne-elina sisko ei riitele, eikä rähjää, vaan on aina rauhallinen ja asiallinen, hän ei koroita itseään, vaan Jeesusta tuomalla todellista lähimäisen rakkautta tälle palstalle.

• Sirkka-Iita kirjoitti:

Kiitos Jumalalle Anne-elina sisaresta!

*** Erästä asiaa kohtaan meidän kuitenkin tulisi tuntea vastenmielisyyttä, nimittäin syntiä kohtaan. Jeesus rakasti syntistä, mutta vihasi syntiä.

Mutta meidän ei tulisi vihata syntiä vain toisten elämässä, vaan meidän on ennenkaikkea vihattava sitä omassa elämässämme.***

Anne-elina sisko ei riitele, eikä rähjää, vaan on aina rauhallinen ja asiallinen, hän ei koroita itseään, vaan Jeesusta tuomalla todellista lähimäisen rakkautta tälle palstalle.

Meillä kaikilla on virheemme ja puutteemme. Mutta kuinka hyvä onkaan tietää että Jeesus ymmärtää meitä ja on kokenut juuri ne kiusaukset, joihin meidän luonteemme johtaa meidät. Ja tiedämme Hänen voittaneen joka kerta, jotta me Hänessä voisimme voittaa kaiken synnin puutteelisuuden.
        Luonteensävymme säilyy suurin piirtein samana läpi elämän.
        Se voi kuitenkin jalostus, pyhittyä ja muovautua niin että se mikä on kaunista ja elinkelpoista kasvaisi täyteen mittaansa.

• alex-kasi
        anne-elina kirjoitti:

Erästä asiaa kohtaan meidän kuitenkin tulisi tuntea vastenmielisyyttä, nimittäin syntiä kohtaan. Jeesus rakasti syntistä, mutta vihasi syntiä.

Aivan "Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään".

Ja kun Jeesus sanoi nämä sanat - hän tarkoitti sillä juuri meidän syntisyyttämme eli vajavaisuuttamme. Joka ei näe omaa syntisyyttään hän ei ole tajunnut Raamatun sanomaa oikein.

Ei muuta kuin "Hyvää kesää" teille ..

alex
        (auntovaunussa Borlängessä :)

Ei muuta kuin "Hyvää kesää" teille ..

• benedi
        anne-elina kirjoitti:

Mitenkä syntiä voi vihata ellei vastusta sitä?
        Jos synti hallitsee ihmistä, hän on syntinen,
        mutta jos uskova hallitsee syntiä, niin hän on synnisä vapaa!

Pystyykö immeinen tähän? Ei pysty. Miksei?

Siksi ei pysty , kun Jeesus sanoi: " Minäpuhuin teille totuuden"
        Minkä totuuden? Tämän: " Ilman minua te ette voi mitään tehdä"

Mitä me emme voi ilman Häntä tehdä? Pahaako?...ei, suinkaan vaan hyvää, emme voi ilman häntä tehdä.

Missä sitten hyvä on tuotu esiin? Hyvä löytyy Jumalan käskyistä!
        Mutta jos haluamme pahaa tehdä, niin sitä varten on
        valehtelija ja murhaaja jota voi seurata.

Kaikki riippuu valinnasta.

• benedi
        anne-elina kirjoitti:

Miksi Anne-Elina et ole lähettänyt yhtäkään kirjettä eduskunnan päättäjille (arvaus/ profetia), että kansa joka istuu " Jumalan huoneessa" (oikeuspaikka) ymmärtäisi kuinka se tekee syntiä,
        kun jo n. 500.000 syntymätöntä lasta (30 v-aikana)
        makaa mikä maassa, mikä gehennassa,mikä missäkin, minä
        en tiedä, Jumala sen tietää.

Kuolivatko nämä lapset " elämästä kyllänsä saaneena"?
        vai kyllästyivätkö naiset/ äidit näiden lasten elämään?

Kerrohan Anne Elina, mitä hyötyä suomenkansalle on siitä, että naisten sallitaan surmata lapsiaan, veljiämme ja sisariamme, ja salata heidän verensä??

Eivätkö he ole "omaa lihaamme" perussuomalaisia?

Ehkä naiset kuulisivat sinua eduskunnassa, ..sillä Raamattu kertoo: " Naiset ja lapset sitä hallitsevat"

Minä panen sanat sinun suuhusi, ja sinä kerrot ne eduskunnan naisille: " Sano heille: " Tulkaa ja myykäämme heidät (10.000-14.000 lasta per/vuosi) heidät vaikka muslimeille, mutta älköön kätemme sattuko heihin,
        sillä ovathan he meidän omaa lihaamme.

Ehkäpä sisaret eduskunnassa kuulevat sinua, kun olet nainen

Tosin, voi tulla joitain tapauksia, että kun mies, perheen "pää", tuleekin sairaalaan synnytysosatolle,
        niin hän repäisee vaatteensa ja itkien huutaa:

" Poika on kadonnut, Voi minua, minne minä joudun"?

Samalla voit kertoa heille, minne eduskunnan naiset, Jumala sen tietää ketkä heistä, joutuvat,
        jos Jumalan Poika on heidän elämästään kadonnut!

Suostuisitko tekoihin, etkä vain kauniisiin sanoihin? terveisin Benkku
        Tajusitko että minä yritin taas kerran pelastaa hengen enkä sitä tappaa.

• benedi kirjoitti:

Miksi Anne-Elina et ole lähettänyt yhtäkään kirjettä eduskunnan päättäjille (arvaus/ profetia), että kansa joka istuu " Jumalan huoneessa" (oikeuspaikka) ymmärtäisi kuinka se tekee syntiä,
        kun jo n. 500.000 syntymätöntä lasta (30 v-aikana)
        makaa mikä maassa, mikä gehennassa,mikä missäkin, minä
        en tiedä, Jumala sen tietää.

Kuolivatko nämä lapset " elämästä kyllänsä saaneena"?
        vai kyllästyivätkö naiset/ äidit näiden lasten elämään?

Kerrohan Anne Elina, mitä hyötyä suomenkansalle on siitä, että naisten sallitaan surmata lapsiaan, veljiämme ja sisariamme, ja salata heidän verensä??

Eivätkö he ole "omaa lihaamme" perussuomalaisia?

Ehkä naiset kuulisivat sinua eduskunnassa, ..sillä Raamattu kertoo: " Naiset ja lapset sitä hallitsevat"

Minä panen sanat sinun suuhusi, ja sinä kerrot ne eduskunnan naisille: " Sano heille: " Tulkaa ja myykäämme heidät (10.000-14.000 lasta per/vuosi) heidät vaikka muslimeille, mutta älköön kätemme sattuko heihin,
        sillä ovathan he meidän omaa lihaamme.

Ehkäpä sisaret eduskunnassa kuulevat sinua, kun olet nainen

Tosin, voi tulla joitain tapauksia, että kun mies, perheen "pää", tuleekin sairaalaan synnytysosatolle,
        niin hän repäisee vaatteensa ja itkien huutaa:

" Poika on kadonnut, Voi minua, minne minä joudun"?

Samalla voit kertoa heille, minne eduskunnan naiset, Jumala sen tietää ketkä heistä, joutuvat,
        jos Jumalan Poika on heidän elämästään kadonnut!

Suostuisitko tekoihin, etkä vain kauniisiin sanoihin? terveisin Benkku
        Tajusitko että minä yritin taas kerran pelastaa hengen enkä sitä tappaa.

Hyvä ehdotus ehkä sinulta Benkku, mutta kyllä se on sinun itsesi mentävä sinne eduskuntaan puhumaan ne asiat, kysyt varmaankin miksi no siksi ettei ne hyväksy minun ehdotuksiani kun en ole suomenkansalainen.

• benedi
        anne-elina kirjoitti:

Hyvä ehdotus ehkä sinulta Benkku, mutta kyllä se on sinun itsesi mentävä sinne eduskuntaan puhumaan ne asiat, kysyt varmaankin miksi no siksi ettei ne hyväksy minun ehdotuksiani kun en ole suomenkansalainen.

Uskohan on anne-elina kulta yhteinen.
        Miksi pakanat, mm. Kreetalaiset, jonne Paavali jätti Tiituksen. tahi Korinttolaiset jonne Paavali jätti Erastusksen hyväksyivät
        ulkomaalaisen Paavalin ja muitten ulkomaalaisten uskonveljien ehdotukset?

Deemas , Paavalin kavereita matkasi Tessalonikkaan, Kresles puolestaan meni Galatiaan , ja Tiitus Dalmatiaan...lienet katsonut filmin 100 dalmatialaista?

Puuttuu enää vaan että sanot: " Herra lähetä joku muu, kuka tahansa, sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli"

Minä olen laittanut jo sinne monta kirjettä, Paavo Lipposelle, pitkän selonteon siitä, kun hän varasti ja himoitsi eräältä Arilta vaimon,..ja sen päätteeksi meni ja kolkutteli kirkon ovia...ja pääsikin sen suojiin , kun oli isosormus sormessa!

Kiekö aviomiehen Arin, erottaneet, ettei kirkkoon synny ristivetoa.

Ja monta kirjettä Päivi Räsäselle, siitä kun lapset eivät useinkaan ehdi kohdunsuulle, syntymäpäivänään...vaan joku syö marjat jo raakana,...yleensä saastaiset linnut.

Siellä missä raato on sinne " kotkat" kokoontuvat.

Olisi hyvä jos joku kyyhkynen katsastaisi tilanteen, siellä missä on raatojen tyyssija!

• anne-elina...
        benedi kirjoitti:

Uskohan on anne-elina kulta yhteinen.
        Miksi pakanat, mm. Kreetalaiset, jonne Paavali jätti Tiituksen. tahi Korinttolaiset jonne Paavali jätti Erastusksen hyväksyivät
        ulkomaalaisen Paavalin ja muitten ulkomaalaisten uskonveljien ehdotukset?

Deemas , Paavalin kavereita matkasi Tessalonikkaan, Kresles puolestaan meni Galatiaan , ja Tiitus Dalmatiaan...lienet katsonut filmin 100 dalmatialaista?

Puuttuu enää vaan että sanot: " Herra lähetä joku muu, kuka tahansa, sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli"

Minä olen laittanut jo sinne monta kirjettä, Paavo Lipposelle, pitkän selonteon siitä, kun hän varasti ja himoitsi eräältä Arilta vaimon,..ja sen päätteeksi meni ja kolkutteli kirkon ovia...ja pääsikin sen suojiin , kun oli isosormus sormessa!

Kiekö aviomiehen Arin, erottaneet, ettei kirkkoon synny ristivetoa.

Ja monta kirjettä Päivi Räsäselle, siitä kun lapset eivät useinkaan ehdi kohdunsuulle, syntymäpäivänään...vaan joku syö marjat jo raakana,...yleensä saastaiset linnut.

Siellä missä raato on sinne " kotkat" kokoontuvat.

Olisi hyvä jos joku kyyhkynen katsastaisi tilanteen, siellä missä on raatojen tyyssija!

Apostolit julistivat Evankeliumin hyvää sanomaa ihmisille, mutta sinulla benedi ei ole tarkoitus evankeliumin eteenpäin viemiseen, vaan viet toisenlaista sanomaa eteenpäin.
        Minä en ota kantaa noihin asioihin.

• Eki....
        anne-elina... kirjoitti:

Apostolit julistivat Evankeliumin hyvää sanomaa ihmisille, mutta sinulla benedi ei ole tarkoitus evankeliumin eteenpäin viemiseen, vaan viet toisenlaista sanomaa eteenpäin.
        Minä en ota kantaa noihin asioihin.

"Apostolit julistivat Evankeliumin hyvää sanomaa ihmisille, mutta sinulla benedi ei ole tarkoitus evankeliumin eteenpäin viemiseen, vaan viet toisenlaista sanomaa eteenpäin"

Kuinkas sattuikaan juuri tänään tuli mieleeni että se ei ole evankeliumia jota benedi julistaa..vaikka onkin sinänsä Jumalan sanaa.

• benedi= siunattu
        Eki.... kirjoitti:

"Apostolit julistivat Evankeliumin hyvää sanomaa ihmisille, mutta sinulla benedi ei ole tarkoitus evankeliumin eteenpäin viemiseen, vaan viet toisenlaista sanomaa eteenpäin"

Kuinkas sattuikaan juuri tänään tuli mieleeni että se ei ole evankeliumia jota benedi julistaa..vaikka onkin sinänsä Jumalan sanaa.

Voi Ekiä, tuota villiaasin varsaa!
        Eikös Jumalan Sana olekaan enää evankeliumia!!??

Huokaus! Kuka teitä opettaa minun jälkeeni?

• benedi= siunattu kirjoitti:

Voi Ekiä, tuota villiaasin varsaa!
        Eikös Jumalan Sana olekaan enää evankeliumia!!??

Huokaus! Kuka teitä opettaa minun jälkeeni?

Jumala se on joka opettaa meitä jokaista, mutta joskus voi olla jollakin oma ääni niin kovalla, niin ettei kuule Jumalan hiljasta puhetta.

Jumalan Sana on aina evankeliumia, mutta se ei ole toisten ihmisten syntien tuomista esiin, vaan Jumalan rakkautta kuinka paljon Jumala rakastikaan meitä syntisiä, että antoi aino syntyisen Poikansa kuolemaan meidän syntiemme tähden, että me hänen kauttaan saisimme iankaikkisen elämän. Sillä Jumala ei katso kuinka suuria syntejä olemme tehneet vaan hän katsoo että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumala kirkkautta vailla.

• benedi
        anne-elina kirjoitti:

Jumala se on joka opettaa meitä jokaista, mutta joskus voi olla jollakin oma ääni niin kovalla, niin ettei kuule Jumalan hiljasta puhetta.

Jumalan Sana on aina evankeliumia, mutta se ei ole toisten ihmisten syntien tuomista esiin, vaan Jumalan rakkautta kuinka paljon Jumala rakastikaan meitä syntisiä, että antoi aino syntyisen Poikansa kuolemaan meidän syntiemme tähden, että me hänen kauttaan saisimme iankaikkisen elämän. Sillä Jumala ei katso kuinka suuria syntejä olemme tehneet vaan hän katsoo että kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumala kirkkautta vailla.

"Jumalan sana on aina evankeliumia, mutta se ei ole toisten syntien tuomista esiin....(Anne-Elina)

" Mutta Jumala tuli Abimelekin tykö
        yöllä unessa ja sanoi hänelle: " Katso sinun on kuoltava sen vaimon tähden, jonka olet ottanut, sillä hän on toisen miehen aviovaimo" 1 Moos 20: 3

Tämän evankeliumin kerroin Pekka Lipposelle, ja adventisti pastori Pekka Tähdelle, sekä Ari Parviaiselle, joka on
        myöskin adventisti, ja elävät meidänseurakunnassamme, sitä tietä vaeltaen, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.

Joko nyt ymmärrät Anne-Elina miksi nainen ei saa opettaa...mutta saa hoita kotia, ja synnyttää lapsia, ja elää siveydessä, ja pitää pyhien tarpeita ominaan!!!!

• Ekille..
        Eki.... kirjoitti:

Mitä tarkoitat Benedin toisenlaisella evankeliumilla? Aborttiko, sitä tarkoitat, ts. raskaudenkeskeytystä ihmisen käsin?

Jos tänään Apostolit vaeltaisivat evankeliumin sanomalla, niin uskotko, että he olisivat vaienneet, kuten kristillisyys sitä tänään tekee?!

Luulen, että Benedi on lähemäpänä totuutta sanomallaan tästäkin, kuin "me"!

Aikoinaan yli 30? vuotta sitten,.. En muista tarkaa aikaa, mutta meidän kohtuullisen isossa kaupungissa uskovainen lääkäri kieltäytyi abortin teosta sanaan vedoten. Siitä käytiin kovaa keskustelua jopa lehdessämme.

Erohan siitä tuli ja muutin tämän lääkäriperheen 130 km. päähän toiseen kaupunkiin. Hänen pulisonsa oli sitten kansanedustajana ja Israel asioiden lähettiläänä.

Eli tämä asia on vaiettu ja Benedin lähetyssanoma on enemmän taivaasta, kuin se, että kristittyinä vaietaan tappaminen maanrakoon maassamme.

• benedi = siunattu
        Ekille.. kirjoitti:

Mitä tarkoitat Benedin toisenlaisella evankeliumilla? Aborttiko, sitä tarkoitat, ts. raskaudenkeskeytystä ihmisen käsin?

Jos tänään Apostolit vaeltaisivat evankeliumin sanomalla, niin uskotko, että he olisivat vaienneet, kuten kristillisyys sitä tänään tekee?!

Luulen, että Benedi on lähemäpänä totuutta sanomallaan tästäkin, kuin "me"!

Aikoinaan yli 30? vuotta sitten,.. En muista tarkaa aikaa, mutta meidän kohtuullisen isossa kaupungissa uskovainen lääkäri kieltäytyi abortin teosta sanaan vedoten. Siitä käytiin kovaa keskustelua jopa lehdessämme.

Erohan siitä tuli ja muutin tämän lääkäriperheen 130 km. päähän toiseen kaupunkiin. Hänen pulisonsa oli sitten kansanedustajana ja Israel asioiden lähettiläänä.

Eli tämä asia on vaiettu ja Benedin lähetyssanoma on enemmän taivaasta, kuin se, että kristittyinä vaietaan tappaminen maanrakoon maassamme.

Kiitos veli sinulle rohkaisusta, ja että " uskoa vielä löytyy maan päältä" siihen, että on parempi ihmiselämä pelastaa kuin tappaa se.

Anne-Elina, ehkä kopioi jostain kirjoituksensa, mutta sittenkään
        ne eivät oel täysin rehellisiä eli vanhurskaita kirjoituksia.

Hän itse kirjoittaa ettei hän halua (sormellaankaan) olla näissä evankeliumissa mukana, kun minä varoitan etenkin seurakunnan jäseniä, siitä ettei saa elää synnissä.

Totta on tietenkin se, että pakanoille tulee julistaa evankeliumi, ja sitten vasta nuhdella , jos he syntiä tekevät.

" Ettehän tekään tuomitse muita, kuin omaan piiriinne kuuluvat, ulkopuoliset tuomitsee Jumala"

Mutta enhän minä ole Paavo Lipposesta tuomiota antanut, eli päätöstä siihen, mitä heille on tehtävä....vaan ainoastaan varoittanut, nuhdellut, opettanut, muistuttanut.

Uskaltaako Anne-Elina väitellä Benedin kanssa siitä, ettei mukamas Jumala ja Pyhä Henki ole koskaan nuhdellut ja varoittanut synnistä ja jumalattomasta menosta niitä, jotka ovat seurakunnan ulkopuolella, pakanoita.??

Seurakunnan sisäpuolella olevaa uskovaa ei sanota pakanaksi, vaan hän on, niskuri, tottelematon, uppiniskainen,
        sokea ja kuuro. sekä lusteeksi joka saa kasvaa elonleikkuuseen asti viljan joukossa!
        Jumalan vaimoa nimitetään, myös portoksi, naiseksi, bayloniksi, suureksi kaupungiksi, neitsyeksi jne...aina sen mukaan miten vaimo elää ja käyttäytyy.

Lopun aikana, käy niin, että siitä tulee portto...kun vaimo eli srk. sekaantuu hänelle kuulumattomiin, niin hänestä tulee
        hiljalleen yhtä maailman kanssa.

Hän käy kauppaa maan kuninkaitten ja suurten , ja maan mahtavien kanssa...Vaimo ei tahdo aina olla ihmisten hylkäämä, ja pakanain häväistyksen alaisena...hän tahtoo olla kuningatar mielestään, vaikka maan mahtavat ovat jo riisuneet hänet Jumalan silmissä alastomaksi!!

Jos väärin kirjoitin, niin näytäpä Anne-Elina toteen missä kohdin
        kirjoitin väärin?

Kerran luulin kirjoittaneeni väärin, mutta onneksi huomasin että olin väärässä! heh, hah,ha , vitsi, vitsi

• benedi = siunattu kirjoitti:

Kiitos veli sinulle rohkaisusta, ja että " uskoa vielä löytyy maan päältä" siihen, että on parempi ihmiselämä pelastaa kuin tappaa se.

Anne-Elina, ehkä kopioi jostain kirjoituksensa, mutta sittenkään
        ne eivät oel täysin rehellisiä eli vanhurskaita kirjoituksia.

Hän itse kirjoittaa ettei hän halua (sormellaankaan) olla näissä evankeliumissa mukana, kun minä varoitan etenkin seurakunnan jäseniä, siitä ettei saa elää synnissä.

Totta on tietenkin se, että pakanoille tulee julistaa evankeliumi, ja sitten vasta nuhdella , jos he syntiä tekevät.

" Ettehän tekään tuomitse muita, kuin omaan piiriinne kuuluvat, ulkopuoliset tuomitsee Jumala"

Mutta enhän minä ole Paavo Lipposesta tuomiota antanut, eli päätöstä siihen, mitä heille on tehtävä....vaan ainoastaan varoittanut, nuhdellut, opettanut, muistuttanut.

Uskaltaako Anne-Elina väitellä Benedin kanssa siitä, ettei mukamas Jumala ja Pyhä Henki ole koskaan nuhdellut ja varoittanut synnistä ja jumalattomasta menosta niitä, jotka ovat seurakunnan ulkopuolella, pakanoita.??

Seurakunnan sisäpuolella olevaa uskovaa ei sanota pakanaksi, vaan hän on, niskuri, tottelematon, uppiniskainen,
        sokea ja kuuro. sekä lusteeksi joka saa kasvaa elonleikkuuseen asti viljan joukossa!
        Jumalan vaimoa nimitetään, myös portoksi, naiseksi, bayloniksi, suureksi kaupungiksi, neitsyeksi jne...aina sen mukaan miten vaimo elää ja käyttäytyy.

Lopun aikana, käy niin, että siitä tulee portto...kun vaimo eli srk. sekaantuu hänelle kuulumattomiin, niin hänestä tulee
        hiljalleen yhtä maailman kanssa.

Hän käy kauppaa maan kuninkaitten ja suurten , ja maan mahtavien kanssa...Vaimo ei tahdo aina olla ihmisten hylkäämä, ja pakanain häväistyksen alaisena...hän tahtoo olla kuningatar mielestään, vaikka maan mahtavat ovat jo riisuneet hänet Jumalan silmissä alastomaksi!!

Jos väärin kirjoitin, niin näytäpä Anne-Elina toteen missä kohdin
        kirjoitin väärin?

Kerran luulin kirjoittaneeni väärin, mutta onneksi huomasin että olin väärässä! heh, hah,ha , vitsi, vitsi

benedi, kysyit nuhteleeko Pyhä Henki ja varoittaa seurakunnan ulkopuolella olevia synnistä, ei Pyhä Henki tee eroitusta ihmisen välillä kuuluuko seurakuntaan tai ei, jos ihminen tekee syntiä kyllä Jumala nuhtelee synnistä, mutta on eri asia kuunteleeko synnintekijä Jumalan nuhdetta.

Jeesus ei karsinoinnut ihmisiä eikä eroitellut heitä heidän uskonsa mukaan.Hän löysi mahdollisuuden niistäkin, jotka me olisimme hyljänneet. Hän ei asettunut yläpuolelle vaan kunnioitti ihmistä.

Ihmiset saivat häneltä sekä hengellisen että fyysisen avun.

• benedi
        anne-elina kirjoitti:

benedi, kysyit nuhteleeko Pyhä Henki ja varoittaa seurakunnan ulkopuolella olevia synnistä, ei Pyhä Henki tee eroitusta ihmisen välillä kuuluuko seurakuntaan tai ei, jos ihminen tekee syntiä kyllä Jumala nuhtelee synnistä, mutta on eri asia kuunteleeko synnintekijä Jumalan nuhdetta.

Jeesus ei karsinoinnut ihmisiä eikä eroitellut heitä heidän uskonsa mukaan.Hän löysi mahdollisuuden niistäkin, jotka me olisimme hyljänneet. Hän ei asettunut yläpuolelle vaan kunnioitti ihmistä.

Ihmiset saivat häneltä sekä hengellisen että fyysisen avun.

"Jeesus ei karsinoinut ihmisiä, eikä eroitellut heitä heidän uskonsa mukaan" Anne-Elina

Nimenomaan, Jeesus karsinoi ihmisiä heidän uskonsa mukaan, sehän periaate on koko raamatussa

Hän " kokoaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolen"

" Luste- vehnä vertaus, myös on samaa karsinointia.

" Mitä yhteistä on vanhurskaalla ja vääryydellä"!?

" Sillä Herra, teidän Jumalanne käy teidän kanssanne ja sotii
        ,teidän puolestanne vihollisianne vastaan ja antaa TEILLE voiton" 5 Moos 20: 4

Jumala on aina karsinoinut ja valikoinut ihmisiä!

Mutta Jumala on oikeamielinen, jos uskova on tottelematon
        siitä seuraa kirousta, jos taas kuuliainen, siitä seuraa siunaus. ainakin lopulta

lue 5 Moos 28 luku

Tulemuksessaan Jeesus myös karsinoi,...toiset otetaan ja toiset jätetään.

On kaksi naista, eli seurakuntaa, jotka jauhavat " Jumalan sanan viljaa"
        Toinen jauhaja naisista otetaan ja toine jätetään.

Jumala karsinoi myös tyhmien ja viisaitten neitsyeiden kohdalla.

Luetteloa voisi jatkaa ikuisesti

• benedi
        benedi kirjoitti:

"Jeesus ei karsinoinut ihmisiä, eikä eroitellut heitä heidän uskonsa mukaan" Anne-Elina

Nimenomaan, Jeesus karsinoi ihmisiä heidän uskonsa mukaan, sehän periaate on koko raamatussa

Hän " kokoaa lampaat oikealle ja vuohet vasemmalle puolen"

" Luste- vehnä vertaus, myös on samaa karsinointia.

" Mitä yhteistä on vanhurskaalla ja vääryydellä"!?

" Sillä Herra, teidän Jumalanne käy teidän kanssanne ja sotii
        ,teidän puolestanne vihollisianne vastaan ja antaa TEILLE voiton" 5 Moos 20: 4

Jumala on aina karsinoinut ja valikoinut ihmisiä!

Mutta Jumala on oikeamielinen, jos uskova on tottelematon
        siitä seuraa kirousta, jos taas kuuliainen, siitä seuraa siunaus. ainakin lopulta

lue 5 Moos 28 luku

Tulemuksessaan Jeesus myös karsinoi,...toiset otetaan ja toiset jätetään.

On kaksi naista, eli seurakuntaa, jotka jauhavat " Jumalan sanan viljaa"
        Toinen jauhaja naisista otetaan ja toine jätetään.

Jumala karsinoi myös tyhmien ja viisaitten neitsyeiden kohdalla.

Luetteloa voisi jatkaa ikuisesti

On kuitenkin totta, ettäPyhä Henki tahtoo koota lampaansa
        siihen karsinaan, jossa paimenena on Kristus.

Karsinaan pääsemiseksi on kuitenkin portinvartija.

" Kenelle portinvartija avaa,hän pääsee ovesta/ portista sisälle ja on löytävä laitumen"

Kerropas nyt Anne-Elina bendi sedälle, kuka tuo portinvartija " setä" oikein on?

Jos joskus tapaamme ja osaat oikein vastata, niin tarjoan vihreää teetä kupillisen.
        Jos taas et osaa vastata, niin juon vihreää teetä kaksikin kupillista.

• benedi kirjoitti:

On kuitenkin totta, ettäPyhä Henki tahtoo koota lampaansa
        siihen karsinaan, jossa paimenena on Kristus.

Karsinaan pääsemiseksi on kuitenkin portinvartija.

" Kenelle portinvartija avaa,hän pääsee ovesta/ portista sisälle ja on löytävä laitumen"

Kerropas nyt Anne-Elina bendi sedälle, kuka tuo portinvartija " setä" oikein on?

Jos joskus tapaamme ja osaat oikein vastata, niin tarjoan vihreää teetä kupillisen.
        Jos taas et osaa vastata, niin juon vihreää teetä kaksikin kupillista.

Benedi setä tekee sellaisia kompakysymyksiä johion ei tiedä vastako vai ei.
        Kyllä benedi-setä joutuu juomaan vihreää teetä nyt kaksi kupillista, mutta ei se mitään minä juon joka aamu aamiaisen jälkeen kupillisen vihreää teetä.
        Hyvää päivän jatkoa vain Benedi-sedälle, sillä päivähän siellä suomassa on vasta alkamassa.

• Eki...

Lähden liikkeelle siitä että meissä on vanha,ja uusi-luomus jotka olemme uskossa,eli Kristus meissä.

Kun uskovassa (niin minussa,kun muissakin) tulee esille jotain vastenmielisiä piirteitä.

Ajattelen että rakastan Kristusta hänessä. so. tätä uutta luomusta,ei minun tarvitsekan rakastaa hänen vanhaa luomustaan,ja hänen oikkujaan joka tänne haudataan kuolemassa.

Lutherkin sanoi" ei minussa ole mitään rakastettavaa,vaan Kristusta minussa"

Tämä auttaa minua jos tunnen vasten-mielisyyttä jotain henkilöä kohtaan.

• eläinmaailman jäänne

Vastenmielisyyden tunne on evoluution tulosta.

Ihmistä ohjaa hajuaisti ja monet hajut ovat ihmisellä tiedostamattomia, johtuen siitä, että ihmisen hajuaisti on surkastunut ajanssaatossa.
      Puhutaan "kemiasta". Se pitää täysin paikkansa. Ihminen valitsee tiedostamattaan mm. aviopuolison hajun/tuoksun perusteella.
      Se on lähes poikseutta täysin tiedostamatonta valintaa ihmisen elämässä, mutta se ohjailee ihmisen valintoja. Ihmisen aineenvaihdunnan ansiosta iho erittää erillaisia tuoksuja. Kyse ei kuitenkaan ole bakteerien iholla aikaansaamista hajuista, vaan ihmisen geeniperimän vaikutuksesta syntyvää ominaishajua/ -tuoksua.

Eläinmaailmassa nisäkkäiden hajuaisti on usein paljon parempi ja tarkempi kuin ihmisellä. Esim. koirilla hajuaisti toimii valinnantekovaiheessa "lajitoverin" hyväksymisenä tai hylkäämisenä ja hyljätyn lajitoverin väkivaltaisenakin poisraivaamisena reviiriltä.

• alex-kasi

Niin - onhan meillä perintönä paljon tunteita..myös vastenmielisyyttä, monet niistä ovat kuitenkin opittuja asioita - tai asioita jotka ovat siinä kultturissa missä elämme joko hyväksyttyjä tai ei hyväksyttyjä.
      Minä en kuitenkaan kutsuisi sitä evoluutioksi vaan paremminkin eräänlaiseksi muuttumiseksi. Me muutumme ajan saatossa ja valitettavasti emme aina pärempaan suuntaan. Ihminen tarvitsee esimerkiksi liikuntaa voidakseen hyvin - tai esimerkiksi ruokaa - mitä parempaa ruokaa sen parempi - rasvainen ruoka esimerkiksi muuttaa meitä väärään suuntaan - me lihomme..

Sama asia jos vanhempamme opettavat meille vääriä asioita - on mahdollisuus aika suuri että me uskomme niihin(joskus jopa tiedostamatta sitä) ja valitettavasti opetamme sitten lapsillemme suunilleen samat asiat, pieniä muutoksia lukuunottamatta.

Me olemme erittäin usein väärässä, siksi evoluutio sellaisena kuin se joissain piireissä uskotaan on tie kuolemaan - ei elämään.

alex

• prof.

>>>>Me olemme erittäin usein väärässä, siksi evoluutio sellaisena kuin se joissain piireissä uskotaan on tie kuolemaan - ei elämään.

• benedi

Tuo on totta, sillä Jumala on luonut mitä ihmeellisimpiä ja naurettavimpia eläimiä.

Eihän Jumala ole itsensä vanki, eikä ole väliä sillä miten eläimet
        voivat pariutua keskenään.

Ihminen on kuitenkin havainnut Jumalan huumorintajussa
        kohtuullisuutta ja ymmärrystä.

Eihän koira ja hevonen voi pariutua keskenään,
        eikä kissa ja koira.
        Samoin ei enkelit eikä ihmiset. On tosin piruja ihmisiä, joiden kanssa jotkut ovat pariutuneet

• alex-kasi

Luehan uudestaan mitä kirjoitin.

Niin - onhan meillä perintönä paljon tunteita..myös vastenmielisyyttä, monet niistä ovat kuitenkin opittuja asioita - tai asioita jotka ovat siinä kultturissa missä elämme joko hyväksyttyjä tai ei hyväksyttyjä.
        Minä en kuitenkaan kutsuisi sitä evoluutioksi vaan paremminkin eräänlaiseksi muuttumiseksi. Me muutumme ajan saatossa ja valitettavasti emme aina pärempaan suuntaan. Ihminen tarvitsee esimerkiksi liikuntaa voidakseen hyvin - tai esimerkiksi ruokaa - mitä parempaa ruokaa sen parempi - rasvainen ruoka esimerkiksi muuttaa meitä väärään suuntaan - me lihomme..

Sama asia jos vanhempamme opettavat meille vääriä asioita - on mahdollisuus aika suuri että me uskomme niihin(joskus jopa tiedostamatta sitä) ja valitettavasti opetamme sitten lapsillemme suunilleen samat asiat, pieniä muutoksia lukuunottamatta.

Me olemme erittäin usein väärässä, siksi evoluutio sellaisena kuin se joissain piireissä uskotaan on tie kuolemaan - ei elämään.

---------------

En saa tuota vastaustasi sopimaan kirjoitukseeni alkuunkaan.
        Taisit antaa ennakkoluulojesi ottaa yliotteen ... taas kerran.

Mitenkä näet maailman tilanteen tänään? Onko se evolution tulosta vai ei?

Maailmanlaajuisen lämpötilan nousun, maan ja vesien saastumisen, moraalittomuuden joka johtaa murhiin ja kaikenlaiseen pahuuteen - vain esimerkiksi.

Jos vastaat niin yritä pitää ennakkoluulosi kurissa ja pysyä asiassa.

• Rajoittamaton Jumalu

Prof! tuli asiallinen ja selventävä viesti siitä, mitä todella totuuden ymmärtämiseen liittyy: Totta kai evoluution takaa löytyy itse elämän henki, joka ilmenee kaikkein pienimmässäkin aineen ilmentymässä eli jokaisessa ilmenneessä muodossa. Se jota lahkot ja muut kirkolliset oppisuunnat nimittävät "Jumalaksi", niin se Jumala ilmentää itseään tuulessa, auringon säteissä, hyönteisissä, kaikissa elämän liikkeissä ja värähtelyissä, järven aalloissa, maan järistyksissä, tulivuoren purkauksissa, eli elämän kaikissa värähtelyissä ja sitähän elämä on. Siis kaikessa on Jumalan kuva mukana.

• mää pois veikkonen!

Jumalan henki non näin rajoittamaton, siksi, että se ei ole fyysisestä muodosta riippuvainen, mutta fyysinen elämä on tuosta Jumalaisesta hengestä riippuvainen, eli fyysistä elämää ei olisi ellei olisi elämän henkeä, jossa mekin liikummed elämme ja olemme, että sillei se vaan on!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      92
      4706
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3892
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      202
      3758
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      88
      2169
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1951
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1318
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1202
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      159
      1173
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1075
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      924
    Aihe