Velkajarjestely.fi ?

Apua velkoihin?

Onko kukaan ehtinyt kokeilla miten tuo toimii? Ilmeisesti hoitavat velkajärjestelyhakemuksen täysin sun puolesta ja vielä ilmaiseksi jos oikeusapu myönnetään?

26

1561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Apua velkoihin?
      • Velallinen... :(

Laitoin hakemuksen menee. Nyt odottelen saanko oikeusapua ja sitten toivon mukaan pääsen myös samantien velkajärjestelyn kannsa eteenpäin.

• Aika jees
    • oljenkosi

Yritykset, jotka ilmoittavat yhteystiedoissa vain postilaatikko-osoitteen, kannattaa jättää omaan arvoonsa.

• Apua on saatava

Voi sen noinkin ajatella, onhan esimerkiksi helsingin ulosottovirastokin aika epäilyttävä kun postit menevät postilokeroon.

Itse aion ainakin kokeille tuota velkajarjestelyä. Ei maksa mitään JA tuonne saa sentään yhteyden puhelimitse toisin kuin suureen osaan vaikkapa pikavippi yrityksistä.

• oljenkorsi_

"Vain" tarkoittaa ettei yritys anna postiosoitetta, ei sitä millä osoitteella posti kulkee.

Eikä tuo ole vaikea selvittää:
        Helsingin ulosottovirasto
        Mäkelänkatu 2 A
        00500 Helsinki

• Olkihattu-X

En näe nykyaikana kovinkaan ongelmallisena etteivät yhtiöt anna käyntiosoitetta. Varsinkin kun tuossakin on kyseessä selvästi netin kautta tehtävä hakemus. Miksi tarvitsisi edes käydä paikalla kun puhelimet ja muute etäviestimet toimivat niin hyvin.

En oikeasti ymmärrä mikä on rouva/herra oljenkorren ongelma.

• oljenkorsi_

Ymmärrän hyin ettet ymmärrä. Ongelmien kasaantuessa postilaatikkofirmoilla on tapana olla vastaamatta puhelimeen ja etäviestimiin.

• oljenkorsi_ kirjoitti:

Ymmärrän hyin ettet ymmärrä. Ongelmien kasaantuessa postilaatikkofirmoilla on tapana olla vastaamatta puhelimeen ja etäviestimiin.

Postilokero-osoite yhteystiedoissa on ihan yleistä nykyaikana etenkin sellaisten yritysten kohdalla, joilla ei ole sellaista toimipaikkaa jossa palvellaan asiakkaita.

Itse asiassa postilokero on parempi luotettavuuden merkki kuin katuosoite. Postilokeron saaminen sentään edellyttää että on yritys tai yhteisö olemassa. Ja postilokeroa vuokratessa tarkastetaan että tiedot pitävät paikkansa. Sen sijaan esimerkiksi Helsingin keskustasta vuokrataan vuokraosoitteita (esimerkiksi Porvoonkatu 5-7 L, jota googlettamalla löydät vinon pinon osoitteita) vuokraajan käyttöön ilman, että mitään tällaisia postilokeron vuokrauksen edellytyksiä olisi. Suurin osa näissä osoitteissa toimijoita on tietenkin rehellisiä, mutta kontrolloimaton vuokrausmahdollisuus synnyttää myös väärinkäytöksiä. Juuri näitä "katuosoitteita" ovat esimerkiksi monet julkisuudessa viime vuosina esillä olleet huijausfirmat käyttäneet, koska sinun laillasi monet naiivisti kuvittelevat sen katuosoitteen tuovan luotettavuutta.

Mitä itse asiaan tulee, eli tähän velkajärjestelypalveluun, niin 400 euroa kuulostaa aika suolaiselta korvaukselta. Ihme jos ylivelkaisilla on varaa tällainen maksaa. Ja sääli että monessa tapauksessa yhteiskunta, eli me veronmaksajat, ollaan tällainenkin lomaketäyttötyö sponsoroimassa.

• jepa jee mikä pönttö
        oljenkorsi_ kirjoitti:

Voi hyvää päivää miten yksinkertainen oljenkorsi_ onkaan. Ongelmien kasaantuessa firmoilla joilla on katuosoite on tapana laittaa lappu luukulle ja jättää asiakkaat näppäilemään. Kai ymmärrät, ettei sillä ole nykyaikana mitään merkitystä onko firmalla asiakkaille tarjottavaa käyntiosoitetta tai ei.

• vielä pöntömpi
        jepa jee mikä pönttö kirjoitti:

Voi hyvää päivää miten yksinkertainen oljenkorsi_ onkaan. Ongelmien kasaantuessa firmoilla joilla on katuosoite on tapana laittaa lappu luukulle ja jättää asiakkaat näppäilemään. Kai ymmärrät, ettei sillä ole nykyaikana mitään merkitystä onko firmalla asiakkaille tarjottavaa käyntiosoitetta tai ei.

Eikö yksinkertaisuudeltasi ymmärrä kuinka nettiosoitelle on vielä helpompi ja nopeampi laittaa lappu luukulle.

• Oikein ja väärin ?

Hienosti kirjoitettu kriittiinen, mutta kuten tuolla sivuilla sanotaankin, 400 euroa jää hakijan maksettavaksi vain jos velkajärjestely myönnetään ja jos tämä ei ole oikeutettu oikeusapuun. Pikku raha siis veloista eroon pääsystä. Velkajärjestelyillähän on kuitattu jopa satojen tuhansien eurojen velkoja nollaan, joten aika pieni korvaus.

Velkajärjestelyyn menee aikaa ja paljon. Kunnallisilla velkaneuvojilla joutuu käymään useita kertoja selvittelemässä asioita. Oletetaanpa että vaikka 8h yhteensä kaikkineen. Jos löydät suomesta esim. lakimiehen joka suostuu tekemään töitä 50eur/h niin onnea vain. Eikä vj hakemuksen täyttäminen ole niin helppoa että jokainen osaisi sen yksinään tehdä.

Mitä tulee veronmaksajien sponsorointiin, velkajärjestelyhän jo itsessään käy veronmaksajien kukkarolla hoiti sen kuka hyvänsä. Velkajärjestelyssä nollatut kymmenet ja sadat tuhannet eurot menevät pankkien ja rahoitusyhtiöiden luottotappioiksi ja siirtyvät palvelumaksujen hintaan. Toinen asia on sitten vielä esimerkiksi maksamatta jääneiden sairaalalaskujen ja kunnallisten vuokrien nollauksesta velkajärjestelytapauksissa. Nämä ovat suoraan meiltä veronmaksajilta pois.

Eivät tälläiset palvelut jotka auttavat velallisia selviytymään ja palaamaan normaaliin tuottavaan arkeen ole moitittavia vaan pikemminkin koko velkajärjestelylaki. Onhan se täysin väärin, että velallisen ei tarvitse vastata ottamistaan veloista.

• Myönnän ettei minulla ole kokemusta velkajärjestelyhakemuksista, mutta netistä löytyvät oikeusministeriön vahvistaman hakemuslomakkeen perusteella se itse lomaketyö on aika simppeli prosessi. Vrt. veroilmoituksen täyttäminen. En tiedä mikä esimerkiksi kuntien velkaneuvojien koulutus on, mutta olettaisin että ei siihen neuvontaan, neuvotteluun ja lomaketäyttöön juristin pätevyyttä vaadita ja heidän kauttaan toimiessa prosessi tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin oikeusavun kautta palvelusta maksaminen.

Mitä velkajärjestelylakiin tulee, niin se on kaksipiippuinen asia. Kyllä minä suon kernaasti esimerkiksi monille 1990-luvulla yritystoiminnassa epäonnistuneille ihmisille velkajärjestelyn, jos heidän liiketoimintansa taloudenhoito on täyttänyt lain ja huolellisuuden vaatimukset. Sen sijaan kun esimerkiksi katseli taannoin YLE:ltä "Kukkaron herraksi" -sarjaa, niin siinä nähtiin joukko holtittomasti raha-asioitaan hoitavia viheltelijöitä, joiden velkojen järjestelemiseen on vaikea nähdä moraalisesti kestäviä perusteita kuin korkeintaan korkojen suhteen.

• kahdesti maksanut

Joo, velkajärjestelyn ideahan on ihan hyvä koska meillä ei voi tehdä henkilökohtaista konkurssiakaan. Menettelytavat ovat tai ainakin olivat ainakin aiemmin kovin tylyjä meitä takaajia kohtaan. Kukaan ei kysellyt koskaan meiltä mitään, ei neuvottu, ei ilmoitettu mitään. Itse piti hakea oikeudesta paperit asiasta. Pankki halusi vain maksajan. Takaajat vaan laitettiin tylysti maksajiksi. Koskaan et saa takaamiasi rahoja takaisin vaikka alkuperäisellä velallisella olisi myöhemmin miten paljon varaakin maksaa.

• Mustakaapuri

Itsellänikään ei ole omakohtaista kokemusta velkajärjestelyhakemuksista, mutta täytyy sanoa, että en niitä itse lähtisi kylmiltään täyttelemään ilman apua. Uutisista olen lukenut, ettei velkaneuvojien luokse pääse kovinkaan lyhyellä varoitusajalla, joten miksipä tällaiset yksityiset velkajärjestelypalvelut eivät voisi hoitaa tapauksia joissa kuntien resurssit eivät riitä.

Oikeushan sen sitten loppukädessä päättää saako henkilö oikeusapua tai pääseekö velkajärjestelyyn, joten sinälläänhän ihan sama kuka hakemuksen täyttämisessä auttaa ja kenelle maksetaan. Uskon, että tuo mainittu 400 euroa ei kata velkaneuvonnan kautta velkajärjestelyyn menneiden kuluja yhteiskunnalle kun jaetaan kaikki kulut toimistoineen ja ajanvarauksineen yms velkajärjestelyyn päässeiden määrällä.

Velkajärjestelylaki on viallinen mutta se on laki ja sinällään on hienoa että kansalaiset sen suomia oikeuksia myös käyttävät.

• Näin se käy

Itse otin lähes 50.000 eurolla pikavippejä, lainoja ja luottokorttivelkaa. Pelasin ja ryyppäsin kaikki. Velkajärjestely päättyy ensi vuonna jonka jälkeen olen vapaa mies :)

• kokeilija123

No tuo ei taida olla velkajärjestelyn idea, mutta hyvä juttu. Jos tuolleen niin miksen minäkin kokeilisi.

• Veloista pois ja jes

Minäkin kokeilen. Miksipä en kokeilisi.

• E maksa mittöö

Kannattaa kokeilla.

• sellaisia ei ole
        E maksa mittöö kirjoitti:

Kannattaa kokeilla.

Ei ole ilmanen palvelu.

• asfega
        sellaisia ei ole kirjoitti:

Ei ole ilmanen palvelu.

Hyvimpä palvelun kehittäjät tänne toivat aloituksen ja mainostamaan omaa firmaansa. No ei siinä mitään sinällään. Muutama fakta.

Ensinnäkin oikeusaputoimistosta velallinen saa 100% varmuudella oikeusavun sillä tulot eivät varmasti ole suuret ja vaikka olisikin niin velat vähennetään siitä. Eli oikeusavun saa käytännössä aina maksutta.

Toisekseen, kyllä. Joutuu siellä käymään muutaman kerran mutta ei maksa mitään ja palvelun tuottaa valtion virasto- ei voittoa tavoitteleva yritys.

Sitten tuosta postilokerosta. Yksi kommentoi näin:"Voi sen noinkin ajatella, onhan esimerkiksi helsingin ulosottovirastokin aika epäilyttävä kun postit menevät postilokeroon"

No aika monella muullakin yrityksellä ja jopa kuule Helsingin käräjäoikeudella on postilokero muotoa PL 650. Mutta taitaapi olla niin, että kyseiset laitokset ovat luotettavampia kuin yksityiset yritykset.

Kyllä pelkkä postilokero-osoite herättää epäluuloja tuoreesta yrityksestä ja kun historiatietoja ei ole käytössä lainkaan.

Sitten lisää tietoa koko yrityksestä. YTJ mukaan toimialana on Paperi- ja toimistotarvikkeiden vähittäiskauppa.

Että silleen vaan tälläkin kertaa. Toki jos joku oikeasti haluaa tuota käyttää niin en ole estelemässä.

• nssns

Jatketaan vielä kun firman omat pojat niin mainostaa. Väittävät tuolla aiemmin, että oikeus päättää saako oikeusapua vaiko ei. Tämä nyt ei pidä lainkaan paikkaansa. Oikeus päättää velkajärjestelystä mutta sillä myönnetäänkö oikeusapua maksutta ei ole tekemistä käräjäoikeuden kanssa.

• fafah

Lisäksi kuka maksaa etukäteen 400e palvelusta? En minä ainakaan. Kyllä nyt pitäisi hälytyskellot soida hieman. Tosin tässä ketjussa ei varmaan montaa oikeata asiakasta olekkaan vaan ainoastaan firman perustajien vastauksia =)

• Tumpeliini

Hienosti toimii ainakin minun tapauksessani. Oikeusapu myönnetty ja nyt täyttelen velkajarjestely.fi:n avustamana hakemusta. Kun se on valmista niin sitten menee oikeuteen ja ehkä pääsen veloista

• W

ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ SEKAANTUKO TÄHÄN, taitaa olla sama "taho" takana kuin taannoisessa SVVK-Suomen verkkoviestintäkeskus- jutussa...

• Jasmin-123

Laitoin hakemuksen velkäjärjestely.fi:kautta ja lähetyksen jälkeen tuli puh.numero mihin soittaa joka maksaa tuon käsittelymaksun 10,02 euroa.Tuo sivu ehti hävitä ennenkuin ehdin ottaa nro:a ylös, joten laitoin sähköpostia ja kysyin miten toimia.Sain sitä kautta tuon nro:n uudestaan tai vaihtoehtoisesti maksaa Nordean tilille.No tyhmyyksissäni soitin tuohon numeroon.Automaatti vastasi: Puhelun hinta 10,02 euroa, tällä hetkellä numeroon soittaminen epäonnistui,yritä myöhemmin uudestaan, PUHELUSTA EI VELOITETTU MITÄÄN.

Mutta kyllä tuosta puhelusta veloitettiin 10,03 euroa.Eli maksoin tyhjästä tuon 10,03 mutta onneksi katsoin puhelusaldoni, ennenkuin menin soittamaan uudestaan tuohon numeroon.Hämmästyttää sinänsä,se että jotka tuohon numeroon soittavat ovat velkaantuneita jo valmiiksi ja onko tämä velkajärjestely.fi tavoite, että velkaannuttavat ihmisiä vielä enemmän? ja et saa mitään palvelua.Vai onko tuo velkajärjestely.fi joku huijaus sivusto....No, tyhmyydestä sakoitetaan.Taas tuli opittua jotain. :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      32
      4631
    2. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      15
      2618
    3. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      2435
    4. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      64
      2433
    5. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      32
      1817
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      32
      1631
    7. Se meidän sydänyhteys

Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi
      Ikävä
      73
      1496
    8. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      50
      1315
    9. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      66
      1294
    10. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      82