Jumaluuden syvin olemus

JonesHenry

Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet.
Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?"
Juutalaiset vastasivat hänelle: "Hyvän teon tähden me emme sinua kivitä, vaan jumalanpilkan tähden, ja koska sinä, joka olet ihminen, teet itsesi Jumalaksi". Jeesus vastasi heille: "Eikö teidän laissanne ole kirjoitettuna: 'Minä sanoin: te olette jumalia'?

Johanneksen Evankeliumi 10-luku

Tämä on Jumaluuden syvin olemus. Ne jotka tietävät tämän, käyttävät sitä hyväkseen.

Jumala ei itse mielellään sekaannu meidän elämäämme ja asioihimme täällä, koska me aivan kirjaimellisesti olemme täällä toteuttaaksemme itseämme. Toki hän tulee avuksi jos häntä pyydetään.

Elämä on suuri testi ennenkaikkea siitä, miten kohtelemme toisiamme. Tämä on kuitenkin Jumaluuden syvin olemus. Me olemme osa Jumalaa. Myös pahan voimat tietätävät tämän, ja käyttävät sitä häikäilemättä hyväkseen, toteuttaen omaa Jumaluuttaan satuttamalla sekä toisia ihmisiä että myös muuta luomakuntaa. Tämä on jotain, jota ihmiskunnalta ollaan aina haluttu pitää salassa. Jumaluus on sinussa itsessäsi, tai lainatakseni lastenpiirrettyä...

http://www.youtube.com/watch?v=i2Nr2xbuXHc

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumaluus on

todellakin minussa ja sinussa. Mutta mikä meissä on jumalallista?

Ruumiimme, ei, se kuuluu maahan ja maatuu.
      Sielumme, tämä on se osa meitä, joka on Jumalasta lähtöisin ja on siis jumalallinen puolemme. Raamatussakin kerrotaan, että Jumala puhalsi meihin oman henkensä. Emme eläisi ilman tätä Jumalan henkeä.

• JuuliaMaria*

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen. Jumala antoi ihmiselle järjen ja valinnan vapauden. Mutta ihmisessä itsessään ei kyllä ole mitään jumalallista ennenkuin hän syntyy uudelleen ylhäältä. Eli ennekuin ihminen "herää" hengellisesti.

Ihminen on terve ja kokonainen, kun hän on sitä ruumiillisesti, henkisesti, sosiaalisesti ja hengellisesti. Monelta puuttuu tuo hengellinen puoli, eikä se niin järin terve ole niilläkään harvoilla, jotka itse niin luulevat. Tähän voisi lisätä vielä, että eipä taida löytyä yhtäkään tervettä ihmistä maapallolta terveyden mittapuun mukaan.

Mutta kun ihminen herää hengellisesti, häneen on istutettu pieni pieni sinapinsiemen uskoa. Sen kasvu riippuu sitten siitä, ruokkiiko hän sitä vai ei. Se hengellinen puoli meistä on sitä jumalallista, mutta se on lahjaa Jumalalta. Usko on Pyhän Hengen lahja, ei mikään oma saavutus. Uskon, että Jumala on kuitenkin laittanut meihin kaipauksen, sellaisen ikävän, joka ei tyydyty mistään muusta kuin Jumalan Sanasta, Pyhän Hengen läsnäolosta ja taivaallisista.

Ihminen etsii ja etsii ja pettyy kerta toisensa jälkeen. Sitten ihminen löytää sen HELMEN, ja tuo kaipaus saa tyydytyksen. "Kuinka minä en ennen tuota tajunnut, Jeesustahan minä kaipasin!" Näin saattaa ihminen miettiä ja toiseksi vielä: "Miksi kukaan ei ole ennen minulle tuota sanonut?", kun puhutaan uskonasioista.

"Minulla on ikävä, onko sinullakin? Kyllä, yhteinen on ikävämme." Ihmisen ikävä taivaaseen, ikävä Jeesuksen luo. "Tule Jeesus, tule Pyhä Henki tähän pieneen elämääni ja kosketa, täytä sydämeni syvin kaipuu. Täytä Hengelläsi, täytä ilolla ja ole luonani. Pidä huolta myös kodistani ja kaikista omaisistani! Suo kerran päästä luoksesi oikeaan kotiin. Aamen."

• Ateisti pisti

Ei jumalaa ole olemassa

• Atheism Level +1

Hävisit rutkasti ateisti! Ei näiden kanssa kannata väitellä niiden mielikuvitusolentoja vastaan. Fiksumpi hoksaa asian heti ja jättää omaan arvoonsa - tilaa vaikka kahvi ja pulla. Väitellä uskisten kanssa... mitä ajanhukkaa!

• Herätä hengellisesti

on sitä, kun ihminen tajuaa olevansa muutakin kuin fyysinen ruumis. Kun hän ymmärtää, että hänellä on kuolematon sielu, joka on meidän jumalallinen puolemme. Me heräämme hengellisesti kun tämän tajuamme.

JuuliaMaria tuolla aiemmin kuvasi uskoon tulemista. Jumala on kätkeytynyt jokaiseen ihmiseen syvälle sieluun.

• God<-->doG

Onhan tämä ehkä hieman ajanhukkaa, mutta jos hukkaisi hieman enemmän aikaa tähän väittelyyn, saisi ehkä jonkinlaisen realistisen ajatuksen syttymään näiden ihmisten päässä. Totuus on, että koko ihmiskunta on kasvanut kieroon, kun kukaan ei uskalla ajatella uskontoaan vastaan. Ja todellinen hengellinen herääminen on, kun tämän tajuaa (

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      352
      4491
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      146
      2538
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2146
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      145
      1690
    5. Eikö me voitais

Vaan harrastaa seksiä kun muusta ei tule mitään
      Ikävä
      26
      1227
    6. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      44
      1222
    7. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      35
      1178
    8. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      79
      1101
    9. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      345
      1045
    10. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      143
      1029
    Aihe