Tilanteeni on seuraavanlainen:
Oon muttamassa 1.7 ekaan vuokrakämppään. Kaiken piti mennä hyvin kun on kesäksi työpaikkakin joka muuttuisi syksyllä vakipaikaksi.
Noh, viikonloppuna kävi tapaturma josta sain alkuviikon sairaslomaa. Ei siinä mitään, torstaina piti jo palata töihin. Eilen hakeassani työterveyslääkäriltä antibiootteja, lääkäri huomasi atooppisen ihoni joka on päässyt huonoon kuntoon käsien alueelta (oon elintarvikealalla töissä) ja antoi suoraan lähetteen ihotautilääkärille joka on perjantaina ja kertoi että voin varautua pidempään sairaslomaan, jotta saan ihon kuntoon. Eli sairasloman pituudesta ei oo vielä varmaa tietoa mutta lääkäri sanoi että jopa 6kk.
Tilanne on tämä: tilillä vähän reilut 100€ rahaa ja 10.7 saan seuraavan (myös viimeisen palkan vähään aikaan) palkan ehkä 300-400€. Oon vuokrafirman kautta töissä, ja ko. vuokrafirma ei ilmeisesti tule maksamaan minulle sairauspäivärahaa, koska en oo ollut niiden kirjoilla tarpeeksi pitkään. Laskuja jotka erääntyy n. 2vkon sisään on ehkä 200€:n edestä ja jostain pitäisi vetästä rahaa ruokaan ja joihinkin huonekaluihin mitkä OLI tarkoitus hankkia 10.7 tulevasta tilistä mutta nyt tuo raha menee varmaan pitkälti seuraaviin laskuihin ja ruokaan. Valmistuin kesäkuun alussa ammattiopistosta ja en oo kerennyt liittyä ammattiliittoon. Opiskelijana liityin young-PAM liittoon mutta käsittääkseni tällä ei oo mitään tekemistä oikean PAM-liiton kanssa johon olisin voiut liittyä ja josta voisin saada avustusta sairasloman aikana.
Jos ajatellaan vaikka, että saan sairaslomaa perjantaina 3kk, niin mitä kaikkia tukia minun on mahdollista saada? Asumistuki sairausvakuutus kelalta? toimeentulotukea? Olo on niin sekava kun ei oikein tiedä mistään näistä asioista mitään. Kunhan se saikun pituus selviää menen suoraa kyllä kelaan ja sossuun ja alan selvittää asiaa, jotta saan rahaa elämiseen kun käsittääkseni nuissa paperihommissakin on aika pitkät jonot / vastausta saa odottaa jonkin aikaa.
Kaikki vinkit ja muut mitä viisaammat osaa antaa otetaan vastaan!
Ensimmäinen muutto, sairasloma ja mahdolliset tuet!!!
20
324
Vastaukset
- 6+20
Sanon suoraan oman neuvoni, joka ei useimpia palstalaisia miellytä: Jos suinkin pystyt työtä tekemään niin jätä sairasloma ottamatta. Voit sanoa ihotautilääkärille, että et halua lomaa vaan haluat kokeilla aluksi josko pelkkä hoito tehoaisi. Jos nyt jäät pitkälle sairaslomalle niin voit saman tien totuttautua ajatukseen, ettet ainakaan nykyisestä työpaikastasi tule vakipaikkaa saamaan.
- whattodo
Oon jo kokeillu tuota.. :( Vuodenvaihteessa kävin kävin samaisella ihotautilääkärillä ja sain vahvat kortisoonirasvat ja 2vko saikkua. Käsien iho ei parantunut täysin, mutta tuli "semihyvään kuntoon." Sen jälkeen iho on ollut parempana ja huonompana aika-ajoin.
Talon kirjoilla olin samassa työpaikassa jo viimekesän töissä, mutta opiskelun viimeisen vuoden takia jouduin lopettamaan työsuhteen ja se muutettiin talven ajaksi vuokrafirman kautta keikkatyösopimukseksi, eli tein vuoroja aina kun koulun ohessa pystyin ja töissä tarvitsivat apua.
Varmaan itteä ärsyttää enemmän kun työnantajaa tämä tilanne, kun mielestäni työpaikka on niiiin bueno, työilmapiiri hyvä, työkaverit mukavia, tykkään työstäni, alastani ja kaiken piti mennä niin hyvin ja nappiin, mutta päivässä tultiin sitten oikein ryminällä pohjalle josta pitäisi alkaa selvittämään ja rakentamaan asiat uusiksi. Töiden ohessa vielä omassa elämässä semmonen vaihe että tapahtuu uusia juttuja enemmän mitä vuoden sisään normaalisti on tapahtunut. - isotooppi
Jos on taipumusta atopiaan, elintarvike-alalla työskentely ei ylipäätään ole hyvä juttu, sori vaan.
- lskdb
Joo se voi yksinkertaisesti olla niin, että olet väärällä alalla. Eivät nuo pahat iho-ongelmat ratkea itsestään ja jos työ on sellaista, joka asiaa pahentaa (esim. jatkuva käsien peseminen) niin ei se oikein auta kuin kokeilla jotain muuta. Itse tunnen entisen farmaseutin, jolle kehittyi yliherkkyyttä tiettyihin kemikaaleihin ja joutui tutkinnon suorittamisen ja useamman vuoden työkokemuksen jälkeen kouluttautumaan uuteen ammattiin iho-ongelmien takia. Sinulla on siinä mielessä parempi tilanne, että olet vielä elämäsi alussa etkä ole ehtinyt urautua kovin pahasti.
- ökjaebr
lskdb kirjoitti:
Joo se voi yksinkertaisesti olla niin, että olet väärällä alalla. Eivät nuo pahat iho-ongelmat ratkea itsestään ja jos työ on sellaista, joka asiaa pahentaa (esim. jatkuva käsien peseminen) niin ei se oikein auta kuin kokeilla jotain muuta. Itse tunnen entisen farmaseutin, jolle kehittyi yliherkkyyttä tiettyihin kemikaaleihin ja joutui tutkinnon suorittamisen ja useamman vuoden työkokemuksen jälkeen kouluttautumaan uuteen ammattiin iho-ongelmien takia. Sinulla on siinä mielessä parempi tilanne, että olet vielä elämäsi alussa etkä ole ehtinyt urautua kovin pahasti.
Niin tätä taustaa vasten jää tosiaan sairaslomalle ja aloita heti aktiivinen työnhaku joltain muulta ihoystävällisemmältä alalta. Hyvällä tuurilla vältät työttömyysjakson kokonaan. Ja liity liittoon, jos duunariksi aiot.
- whattodo
Juu, kiitos vinkeistä! Katotaan mitä ihotautilääkäri tuumaa aamulla. Iho on tosiaan ollut jo pidemmän aikaa (pari vuotta) käsistä aina huonona ja välillä parempana, koulun ja töiden takia se ei oo kerenny parantua koskaan 100% kuntoon. Aina on jossain kohtaa käsiä tai sormien väliä ollu semmosia pieniä ekseemoja joista iho on rikki.. En edes muista enää mistä koko iho-ongelma käsissä alkoi.
Niin helvetin turhauttavaa kun oon kahta muuta alaa kokeillu ennen kun ravintola-alalle lähdin ja ensimmäistä kertaa tunsin että tämä on se minun juttu, tykkään ruuanlaitosta ja keittiössä työskentelystä niin paljon. :(- Elämä on
Joskus vaan on annettava periksi ja luovuttava terveyden tähden ammatistaan niin ikävää kun se onkin. Itsekin jouduin näin tekemään oltuani 15 vuotta saman työnantajan palveluksessa. Olet luultavasti vielä suht nuori ja uuden ammatin oppiminen ja opiskelu sinulle vielä helpompaa kun jos olisit 50 vuotias. Huomioi se että jos olet 6 kk sairauslomalla, et sinä aikana et voi ottaa vastaan edes töitä, toki työnhakua voit kokeilla koko sairasloman ajan. Sinuna hoitaisin nyt kuitenkin sairautesi ja sitten kun ihottuma mallillaan, suuntaat uuteen työhön tai opiskelemaan. Jos ei ihan koulunpenkki kiinnosta, oppisopimus voisi myös olla sinun juttusi.
Sossuun voit olla yhteydessä kun ja jos sairaslomasi alkaa ja Kelan kanssa asiat hoidettu sairausloman ajalta. Jos suinkin kykenet, jatka vielä tovi työssäsi ja koita saada laskusi hoidettua ja ikäänkuin varaudut etukäteen mahdollisesti tulevaan sairauslomaan. Tuet kun eivät tule hetimiten muutenkaan ja joudut ikävään rahaton tilanteeseen ja ne tuetkaan ei palkkaa vastaa muutenkaan.
- Kylssesiittä :)
Nyt voi tuntua masentavalta, mutta pää pystyyn vaan sillä ei sulla hätää oo, jos tuo estää ammatin harjoittamisen, Kela tukee sun uudelleenkoulutuksen. Pusket vaan lääkäriä kirjottaan lausuntoja sitä varten.
On meinaan vähän paremmat tuet sit kuin normi-opiskelijalla.
Nimim. Kokemusta on :) - whattodo
Okei, kiitosta taas!
Tulin juuri tosiaan lääkäriltä ja sairaslomaa nyt alkuun 1kk jonka jälkeen katsotaan miten iho on parantunut. Samat oireet oli mitä vuodenvaihteessa. Kysyin ihotautilääkäriltä vielä tuosta uudelleen kouluttautumisesta, niin hän sanoi että kunhan iho on saatu täysin kuntoon voi töitä keittiössä kokeilla pienissä jaksoissa ja katsoa mitä tapahtuu. Pitää kysäistä tänään esimieheltä että mitä hän tästä tuumaa kunhan työpaikalla käyn mutkan. Jos iho ei kestä kuntoutuksen jälkeen ja alkaa oireilla niin pitää miettiä jotain eri hommia tai sitä uudelleen kouluttautumista. - jaaa???
Mä en kyllä arvon aloittaja tiedä, että miten ikävä voi olla esimerkiksi prosiaris käsissä, mutta itselleni ja omalla kohdallani riittävän ikävä sairastuminen oli esim. yhtäkkinen sairastuminen aikoinaan ja kuukauden ( toistui vielä sama, kun ei pikkuvaivasta kyse) makaaminen letkuissa yllättävän sairastumisen harvinaiseen parantumattomaan ( ei- tarttuva, eikä ole elämäntapasairaus) autoimmuunisairauteen jälkeen. Siinä ei mikään ravinto ihmisellä imeydy elimistöön ja siinä syöminen _sattuu_, mikäli tauti on pahana... Itsellänikin, loistavista ja alan parhaista ja suuresti arvostamistani hoitavista lääkäreistä huolimatta, virtasi veri suolistostani ja en edes vettä voinut juoda ilman kipua, tulehdusarvot oli elimistössä jatkuvasti yli 350 ja onneksi sain sairaala-opioideja siellä syöpäosastolla sairaalassa maatessani suoraan suoneen järjettömiin kipuihini...
Kerrankin... Tuli vielä viiden kuukauden sairausloma ja sitä seurannut tokkura hervottomasta, mutta ehdottomasti parantumiselle pakollisesta kortisoni- solusalpaaja, Sandimmun ( kiitos lääteteollisuus tästä lääkkeestä: se ehkä kerran pelasti minun henkeni!), Litalgin, ja kymmenen muuta lääkettä - arsenaalista, missä vielä ylitunnollisena opiskelin, eli en useinkaan hakenut esim. sairaspäivärahaa, vaikka olisin voinut;) Asia ei ollut mikään "hetkittäinen".
Mutta kutittaaakos sinua provokaattoria kenties pelkkä ihottuma käsiä, vaiko onko sulla fyysisesti oikea sairaus? Mua kyllätyttää provokaattorit näillä anonyymipalstoilla ja sairainta sellainen käytös olisi ehkä vakavien sairauksien kohdalla, minun mielestäni.- Mene muualle
Onks tää joku terveyspalsta jossa jokainen lukija kertoo sairaskertomuksensa voi helvetti. Mene avautuu muualle. Nyt puhuttiin ketjun aloittajan ongelmista Ei sinun. En itse asiassa jaksnaut edes lukea loppuun sun avautumista sori.
- jaaa???
Mene muualle kirjoitti:
Onks tää joku terveyspalsta jossa jokainen lukija kertoo sairaskertomuksensa voi helvetti. Mene avautuu muualle. Nyt puhuttiin ketjun aloittajan ongelmista Ei sinun. En itse asiassa jaksnaut edes lukea loppuun sun avautumista sori.
Minuakin kiinnostaisi se, että ketjun aloittaja ottaisi myös osaa ketjuun.:)) Se nimittäin olisi kohteliasta ja etenkin tässä anonyymiketjussa,. jossa olen anonyymina avautunut omista kokemuksistani hnkalista fyysisistä sairauksista...
Jos sinua häiritsee, että sinua tuntematon ja sinusta mitään tietämätön kertoo netin anonyymipalstalla oman kokemuksensa myöskin anonyymina omista vakaviksi kokemistaan sairauksia koskevista asioista, niin siinä tapauksessa sinun tulisi osoittaa kritiikkisi ketjun aloittaneelle ( mä nen tunne), että mitäs avautuu sairauksista anonyymina, jollei sana ole aiheesta vapaa muiden osalta. Ei mun tartte mennä muualle. Mä olen sata kertaa asiallisempi, kuin viissataa tai viistuhatta muuta kirjoittajaa näiltä palstoilta. - Opettele lukemaan
jaaa??? kirjoitti:
Minuakin kiinnostaisi se, että ketjun aloittaja ottaisi myös osaa ketjuun.:)) Se nimittäin olisi kohteliasta ja etenkin tässä anonyymiketjussa,. jossa olen anonyymina avautunut omista kokemuksistani hnkalista fyysisistä sairauksista...
Jos sinua häiritsee, että sinua tuntematon ja sinusta mitään tietämätön kertoo netin anonyymipalstalla oman kokemuksensa myöskin anonyymina omista vakaviksi kokemistaan sairauksia koskevista asioista, niin siinä tapauksessa sinun tulisi osoittaa kritiikkisi ketjun aloittaneelle ( mä nen tunne), että mitäs avautuu sairauksista anonyymina, jollei sana ole aiheesta vapaa muiden osalta. Ei mun tartte mennä muualle. Mä olen sata kertaa asiallisempi, kuin viissataa tai viistuhatta muuta kirjoittajaa näiltä palstoilta.Ja kannattas lukea ketju paremmin onko alottaja ottanut osaa ketjuun. Jos tuottaa ongelmia lukeminen niin kouluissa saa myös kesällä tukiopetusta lukemiseen.
- jaaa???
Opettele lukemaan kirjoitti:
Ja kannattas lukea ketju paremmin onko alottaja ottanut osaa ketjuun. Jos tuottaa ongelmia lukeminen niin kouluissa saa myös kesällä tukiopetusta lukemiseen.
Kyllä. Kieltämättä huomasin vasta myöhemmin että on ottanut osaa ketjuun ketjun aloittanutkin ilmeisesti, mutta vaikka ja erityisesti jos todella kun ketjun aloittanut ihottumasairauksistaan avautuu, voisin olettaa ettei minulle ketjuun vastineella osaa ottaneelle nimettömälle ja naamattomalle veettuiltaisi, eikä etenkään teksteihn joissa olen avautunut ketjun aloittaneen anonyymin aloitustekstissään kuvaamaan sairauteen nähden paljon vakavammasta todella omaamastani fyysisestä sairaudesta... Itsellä ei - ei koskaan ja ylipäätään, muutenkaan kävisi päässäkään aukoa naamaa jollekin, joka ihan todella puhuu vakavasta fyysisestä sairaudesta tai pelleillä vakavilla asioilla. Ja sori se, että jostakin syystä automaattisesti, edeltävän kokemukseni perusteella, oletan suurimman osan teistä muista Suomi24- anonyymijulkikeskustelupalstakirjoittajista olevan täysidiootteja paskanjauhajia.
Kiitos kieltämättä minä tunteen tasolla tässä nyt harkitsen tukiopetusta lukemisessa, koska nyt minun ilmeisesti jattuvastikin näihin Suomi24- keskusteluihin osaa ottaessani pitäisi ymmärtää esimerkiksi rasismi tai muu täysin häiriintynyt ja sekopäinen vihapuhe tms. provokaatio muka normaaliksi käytökseksi - sitähän näillä Suomi24- keskustelupalstoilla eniten näkee, ja sori en sellaiseen ihan kykene.
Lisäksi olen tässä viattomasti kysellyt, että vainotaanko minua näillä keskustelupalstoilla siten, että joku umpiporsas mielisairas esiintyy profiililla käyttäen minun tekatituotantoani ja henkilöiden minua tai nettiyhteyttäni? Vaatisi vähän suurempaa kuin sian ymmärrystä tajuta, että mistä miljoonien palstoille kirjoittava anonyymi, muita palstoille kirjoittavia _tyystin_ henkilöinä tuntematon puhuu, jos sanon näin, kun kerran minua on jopa ahdisteltu näissä keskusteluissa herjaamisella - v- ttu nimetöntä ja naamatonta tekstiä, missä naamoilla ei ole mitään tekemistä ja kun ainakaan itse en koskaan elämässäni ole esiintynyt Suomi24:ssa millään profiililla... - 10+2
jaaa??? kirjoitti:
Kyllä. Kieltämättä huomasin vasta myöhemmin että on ottanut osaa ketjuun ketjun aloittanutkin ilmeisesti, mutta vaikka ja erityisesti jos todella kun ketjun aloittanut ihottumasairauksistaan avautuu, voisin olettaa ettei minulle ketjuun vastineella osaa ottaneelle nimettömälle ja naamattomalle veettuiltaisi, eikä etenkään teksteihn joissa olen avautunut ketjun aloittaneen anonyymin aloitustekstissään kuvaamaan sairauteen nähden paljon vakavammasta todella omaamastani fyysisestä sairaudesta... Itsellä ei - ei koskaan ja ylipäätään, muutenkaan kävisi päässäkään aukoa naamaa jollekin, joka ihan todella puhuu vakavasta fyysisestä sairaudesta tai pelleillä vakavilla asioilla. Ja sori se, että jostakin syystä automaattisesti, edeltävän kokemukseni perusteella, oletan suurimman osan teistä muista Suomi24- anonyymijulkikeskustelupalstakirjoittajista olevan täysidiootteja paskanjauhajia.
Kiitos kieltämättä minä tunteen tasolla tässä nyt harkitsen tukiopetusta lukemisessa, koska nyt minun ilmeisesti jattuvastikin näihin Suomi24- keskusteluihin osaa ottaessani pitäisi ymmärtää esimerkiksi rasismi tai muu täysin häiriintynyt ja sekopäinen vihapuhe tms. provokaatio muka normaaliksi käytökseksi - sitähän näillä Suomi24- keskustelupalstoilla eniten näkee, ja sori en sellaiseen ihan kykene.
Lisäksi olen tässä viattomasti kysellyt, että vainotaanko minua näillä keskustelupalstoilla siten, että joku umpiporsas mielisairas esiintyy profiililla käyttäen minun tekatituotantoani ja henkilöiden minua tai nettiyhteyttäni? Vaatisi vähän suurempaa kuin sian ymmärrystä tajuta, että mistä miljoonien palstoille kirjoittava anonyymi, muita palstoille kirjoittavia _tyystin_ henkilöinä tuntematon puhuu, jos sanon näin, kun kerran minua on jopa ahdisteltu näissä keskusteluissa herjaamisella - v- ttu nimetöntä ja naamatonta tekstiä, missä naamoilla ei ole mitään tekemistä ja kun ainakaan itse en koskaan elämässäni ole esiintynyt Suomi24:ssa millään profiililla...Ihan neuvona annan, ketju ei käsitellyt sinun ongelmiasi alkujaankaan ja jos niihin haluat kommenttia, neuvon palstan vaihtoa, tämä on yhteiskunnan tuet palsta eli olet eksynyt väärälle palstalle. Herne nenässä muutenkin on täysin väärä tapa ottaa osaa mihinkään.
- 14+6
Oletko varma, että olit siellä sairaalassa autoimmuunisairauden takia..?
Nimim. ensimmäistä kertaa tähän ketjuun kirjoittava. - jaaa???
14+6 kirjoitti:
Oletko varma, että olit siellä sairaalassa autoimmuunisairauden takia..?
Nimim. ensimmäistä kertaa tähän ketjuun kirjoittava.Terve nimimerkin "14 6" käytäjä provokaattori: laita tähän saitille _oma_ nimesi ja yhteustietosi ts. ala kirjoittaa OMALLA nimelläsi henkilöiviä kommenttejasi minulle sinun henkilöstäsi tyystin tietämättömälle keswustelussa ahdistelmallesi viattomalle, niin voinen sitten ehkä kertoa sinulle uteliaalle tässä samoij kuin nytkin, eli anonymina, tällä samaisella anonyymisaitilla, että missä sairaaloissa olen ollut, kun sellaisestakin asiasta kerran minun sinulle tuntemattoman kohdalla olet pervosti kiinnostunut - joskaan tutustuminen noin pöpien anonyymikirjoittajien kanssa ei minua sinänsä kiinnosta, mutta tarvittaessa voin kuule oikein esitellä sairaushistoriani.
Ei keskustleuihin liity mielisairaudet, mikäli sinulla on pakkomiellettä miljoonapalstalla väitteillä vainota ja ahdistella sinulle tyystin tyntematonta kirjoittajaa sellaisilla yksilöivillä suorilla väitteillä, mutta sen voin kertoa että sikäli on älykkyydellä minua paiskattu, etten koskaan kirjoita itsestäni tällaisille nettipalstoille täysin perättömyyksiä - korkeintaan turvallisuussyistä muutan pieniä yksityiskohtia.
On se jännnää, jos joku luulee minua paremmin tietävänsä anonyymien tutnemattomien kesken, että mistä syistä olen sairaalassa ollut. Luuloksi tollasten paskiaisten kohdalla jä, jollei edes lukemaansa usko tai tajua järkeä käyttäen paikkansapiutävyyksiä.
Mistä syistä mun jossakin sairaalassa olisi sun mielestä pitänyt olla? Saanko kysyä? Fyysinen sairaus josta ihminen kertoo ei riitä, vai? En tunne sua, joten melkein tollanen kyselijätyyppi mun mielestä kuuluu apukouluun, joskaan se ei kai ole sairaala. - MEE MUUALLE
jaaa??? kirjoitti:
Terve nimimerkin "14 6" käytäjä provokaattori: laita tähän saitille _oma_ nimesi ja yhteustietosi ts. ala kirjoittaa OMALLA nimelläsi henkilöiviä kommenttejasi minulle sinun henkilöstäsi tyystin tietämättömälle keswustelussa ahdistelmallesi viattomalle, niin voinen sitten ehkä kertoa sinulle uteliaalle tässä samoij kuin nytkin, eli anonymina, tällä samaisella anonyymisaitilla, että missä sairaaloissa olen ollut, kun sellaisestakin asiasta kerran minun sinulle tuntemattoman kohdalla olet pervosti kiinnostunut - joskaan tutustuminen noin pöpien anonyymikirjoittajien kanssa ei minua sinänsä kiinnosta, mutta tarvittaessa voin kuule oikein esitellä sairaushistoriani.
Ei keskustleuihin liity mielisairaudet, mikäli sinulla on pakkomiellettä miljoonapalstalla väitteillä vainota ja ahdistella sinulle tyystin tyntematonta kirjoittajaa sellaisilla yksilöivillä suorilla väitteillä, mutta sen voin kertoa että sikäli on älykkyydellä minua paiskattu, etten koskaan kirjoita itsestäni tällaisille nettipalstoille täysin perättömyyksiä - korkeintaan turvallisuussyistä muutan pieniä yksityiskohtia.
On se jännnää, jos joku luulee minua paremmin tietävänsä anonyymien tutnemattomien kesken, että mistä syistä olen sairaalassa ollut. Luuloksi tollasten paskiaisten kohdalla jä, jollei edes lukemaansa usko tai tajua järkeä käyttäen paikkansapiutävyyksiä.
Mistä syistä mun jossakin sairaalassa olisi sun mielestä pitänyt olla? Saanko kysyä? Fyysinen sairaus josta ihminen kertoo ei riitä, vai? En tunne sua, joten melkein tollanen kyselijätyyppi mun mielestä kuuluu apukouluun, joskaan se ei kai ole sairaala.HÄIRIKKÖ!!!!
- MEE SELVII
ON SE KUN KIRJOTTELEE KÄNNISSÄ KUTEN SÄ.
- Tuet ja avustukset !
jaaa??? kirjoitti:
Terve nimimerkin "14 6" käytäjä provokaattori: laita tähän saitille _oma_ nimesi ja yhteustietosi ts. ala kirjoittaa OMALLA nimelläsi henkilöiviä kommenttejasi minulle sinun henkilöstäsi tyystin tietämättömälle keswustelussa ahdistelmallesi viattomalle, niin voinen sitten ehkä kertoa sinulle uteliaalle tässä samoij kuin nytkin, eli anonymina, tällä samaisella anonyymisaitilla, että missä sairaaloissa olen ollut, kun sellaisestakin asiasta kerran minun sinulle tuntemattoman kohdalla olet pervosti kiinnostunut - joskaan tutustuminen noin pöpien anonyymikirjoittajien kanssa ei minua sinänsä kiinnosta, mutta tarvittaessa voin kuule oikein esitellä sairaushistoriani.
Mistä syistä mun jossakin sairaalassa olisi sun mielestä pitänyt olla? Saanko kysyä? Fyysinen sairaus josta ihminen kertoo ei riitä, vai? En tunne sua, joten melkein tollanen kyselijätyyppi mun mielestä kuuluu apukouluun, joskaan se ei kai ole sairaala.Luuletko todella että kukaan _siis kukaan_ on kiinnostunut kenenkään sairauksista.
Mene muualle lässyttämään sen leprasi kanssa, täällä on tarkoitus puhua tuista ja avustuksista.
Mikä ihme siinä on, että sairailla, on se sitten fyysinen tai psyykkinen sairaus, on aina pakkomielle esitellä niitä kaikille muille. Ketään ei tosiaankaan kiinnosta. Sairaudet inhottaa, yököttää ja sairaat ihmiset myös.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793