Onko sinulla henkiopas?

okrala

Jotkut ihmiset voivat tosiaan olla siinä käsityksessä, että meillä pitäisi olla jokin enkeli tai henkiopas, joka johtaa meitä kädestä pitäen ja antaa jatkuvaa opetusta niin, että meidän täytyy nyt vain tarkoin totella tätä opetusta eikä kieltäytyä siitä. Spiritisti- ja New age-piireissä tällainen opetus on hyvin tavallista, ja heillä esiintyy henkioppaista myös useita muita nimityksiä kuten sisäinen neuvonantaja, korkeampi minä, ylösnousseet mestarit jne.
On kuitenkin hyvä ymmärtää, että jos ihmisellä on tällainen henkiopas, on se yksi petoksen selvimpiä tuntomerkkejä. Jos jonkun elämässä esiintyy alituiseen jokin enkeli tai henkiopas, on aina kyseessä spiritistinen henki, joka haluaa eksyttää tämän ihmisen ja johdattaa hänet eroon Jumalasta. Merkillepantavaa on, että samat henkioppaat voivat hyvin tekeytyä myös Jumalan enkeleiksi tai Jeesukseksi ja Pyhäksi Hengeksi. Tästä on hyvänä esimerkkinä Bob Mumfordin kirjassaan kertoma kuvaus. Siinä esiintyy mies, joka eksyi siihen käsitykseen, että piti spiritististä henkeä Pyhänä Henkenä. Hän kuitenkin vapautui harhastaan:

http://www.jariiivanainen.net/eihenkioppaita.html

4

460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näkijä nainen

No hei
      kuulostaa kamalalta, kun ajattelee että ihmisellä olisi henkiopas. en osaa kuvitella millainen se olisi: juttelisiko ihminen oppaansa kanssa, vai miten he kommunikoisivat?
      minulle tulee lähinnä mieleen sairas ihminen, jolla on jakautunut persoona.

omasta puolestani voin sanoa, että ihmisellä voi olla intuitio. se on niin kuin omatunto, joka antaa impulsseja ja ajatuksia, tunteita ja varotuksia.
      minulle monet asiat selviävät ilman sanoja, ne vain tuntuvat!
      eikä minulla ole opasta, ei opettajaa, eikä pomoa.

• löydä henkioppaasi

oon lukenut paljon näistä henkioppaista ja kuunnellut henkiopas nauhojakin...
      Monet meediothan kommunikoivat henkioppaansa kautta.. esimerkiksi kun pitää tietää jonkun läheisestä.

Lukemani mukaan kaikilla on yksi ja monilla useitakin henkioppaita elämän aikana, henkiopas kulkee mukanamme vain tietyn osan elämäämme ja auttaa meitä pääsemään tietystä elämänvaiheesta.
      Uskon, että meillä kaikilla on henkiopas mutta useimmat eivät vain osaa kommunikoida sen kanssa.. Intuitio voisi olla lähellä henkioppaan ajatuksia.. ehkä osa näistä intuitioista on henkioppaan ohjeita vain :)

• SittenkinLiila

Kuulostan nyt varmaan hullulta täällä... mutta ihan sama x)

Mutta siis, itselläni on henkiopas joka on auttanut minua entisissäkin elämissäni. Se on musta iso susi (varmaan yleisin henkioppaiden fyysinen muoto?) jolla on oranssit silmät ja kolmas silmä.

Ja tosiaan, yleensä henkioppaat auttaa aina vain tietyn aikaa elämästä. Toivoisin vain, että pystyisin kommunikoimaan omani kanssa paremmin. Itse en osaa meditoinnin kautta, tai oikeammin alan epäilemään, että se onkin sitten alitajunnasta tullutta juttua. Eli siis tarvitsen kunnon hypnoottisen tilan ja se on melko vaikea saada, ja vielä vaikeampaa päästä siitä tilasta pois.... x__x

• jotain on...

Uskon että jokin voima voi ainakin joskus olla lähellämme, ainakin silloin kun hän haluaa varoittaa jostakin pahasta...näin itse koin erään ystäväni luona usein: Ovet aukeilivat itsestään, kerran sanoinkin hänelle että ihan kuin seinän vierestä joku katsoisi meitä, ja kuuntelisi juttujamme. Tuota tapahtui vain hänen kodissaan sekä edesmenneen äitinsä tyhillään olleessa kesäkäytössä olevassa mökissä...uskon että edesmennyt äitihän se siellä varoitteli, myöhemmät tapahtumat olivat sellaisia että uskon todella tuohon "varoitukseen"
      Enemmän pitäisi hiljentyä kuuntelemaan myös itseään, saamme monia merkkejä tai ohjeitakin, mutta vain harva ehtii niitä kuunnella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1421
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1395
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      311
      1164
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1087
    5. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      32
      906
    6. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      894
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe