Mikä paras ja mitkä parhaat puulajit aidanseipääksi maahan iskettäväksi, että eivät mätänisi nopeasti?
Mikä paras puulaji aidanseipääksi maahan iskettäväksi aidanseipä
4
448
Vastaukset
- metsälehti
http://www.metsalehti.fi/fi-fi/forum/Thread.aspx?threadId=9db459b3-17de-49a3-99c1-4a09091d6355
åarhat kuusi ja kataja -
ja mänty kolmas vaihtoehto. - .lkn kjnm -knm -
Mahonki tai Teak.
Mikä teitä nykyajan ihmisiä oikein vaivaa? Eikö tosiaan ole hakukoneen käyttäminen tuttua? - aiturija
Lahoamista hidastaa jos poltat seipäiden alapäiden pinnan kevyesti. Helppo tehdä nuotiossa ja sitten sammuttaa seipäät vedessä. Poltat sen verran, että pinta hiiltyy, mutta ei rupea vielä katkeilemaan paloiksi. Polta maahanmenevä osa ja hieman ( 20 cm) maanpinnalle jäävää osaa. Lahoaminen on nopeinta juuri maan pinnan kohdalla. Jos maa on tiivistä savea tai turvetta, ei puu maan alla juuri lahoa, hapekkaassa hiekkamaassa lahoaa syvemmältäkin.
Kuusta olen käyttänyt koska sitä on eniten saatavilla, lehtikuusta pidetään kestävänä, sitä olen käyttänyt sahattuina aidantolppina, mutta en pyöreinä seipäinä. Aita on hiekkamaalla ja 17 vuotta vanha, nyt alkavat tolpat pehmenemään, muutaman vuoden päästä varmaan korjattava. Tolpat ovat 4x4". - se kestää
lehtikuusi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t947693- 374077
- 483640
- 2443147
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402732Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212644- 462613
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as382596- 1372550
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292499