Yksin asian kanssa, enkä tiedä mitä tehdä.

etwertery

Eli, kerronpa jutun kokonaan- niinkuin se menee. Toivon saavani jotain vastauksia, itsehän päätän miten jatkan, mutta tuntuu ettei ole ketään kenen kanssa puhua.

Sain ensimmäisen lapseni 16-vuotiaana. Erosin lapseni isän kanssa, koska isä ei jaksanutkaan kuukautta T"perhe elämää". Nyt olen 18-vuotias.
Olen tavannut ihanan miehen, johon rakastuin ja kiinnyin kunnolla. Söin pillereitä, kunnes alkoi tulemaan samanlaisia oireita kuin esikoisesta ja tajusin: olen raskaana. Miehen kanssa kävimme kauan asioita läpi ja tultiin siihen päätökseen että pidämme pienen. Mies oli ja on todella innoissaan pienestä, tulevasta lapsestaan.

Sain kuitenkin selville, että mies käyttää huumeita ja itse olen erittäin kielteinen huumeille ja alkoholille jos sitä käytetään usein. Tämä oli toinen kerta kun mies jäi minulle "kiinni" huumeista. Alkoholia hän on myös _erittäin_ kova ottamaan. En sitten tiennyt mitä tehdä suhteelle, ja sanoin miehelle että täytyy miettiä hetken. Hän sanoi rakastavansa minua ja väitti ettei halua ketään/mitään muuta kuin meitä, olla perhe. Sitten kaikki muuttui: mies ei vastannut viesteihin,, ei halunnut puhua ja nähdä. Kun vihdoin ja viimein näimme, sanoi hän haluavansa erota. Ainakin haluaa taukoa, omaa tilaa. Syyksi sanoi että haluaa viettää kavereiden kanssa aikaa ja juhlia! hän on ryypännyt melkein koko viikon, siitä asti kun jäi kiinni.

Nyt olen erittäin sekavassa tilanteessa, enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Kuinka kauan mies tarvitsee " omaa tilaa", palaakohan enään ikinä luokseni? Miksi hän väittää rakastavansa ja haluavansa meitä enemmän kuin pystyn kuvittelemaan, ja silti on tuollainen? Kysymyksiä riittäisi ja paljon.
En pysty odottelemaan häntä, pakko koittaa koota itseään. Viikon putkeen itkenyt, aamuisin aina vasta nukahtanut. 1,5v lapseni kärsii, koska näkee äidin joka päivän itkevän ja olen entistä hermostuneempi. Myös pieni mahassa kärsii pahasta olostani.

En myöskään pärjää kahden pienen lapsen kanssa yksin, itsekkin olen nuori ja lapsilla olisi ikäeroa 2 vuotta. Raskaaksihan se kävisi, todellakin. Äitini ja ystäväni olivat sitä mieltä että tekisin abortin, koska en pärjää yksin. Miten he kuvittelevat että pystyisin 12viikkoisen sikiön abortoimaan, olen kuullut sydänäänet ja muutenkin alkaa tottua siihen että mahassa on uusi elämä.

Onko kenelläkään samantapaista tilannetta ollut? Onko mies halunnut taukoa ja kuitenkin palannut ja kaikki on mennyt hyvin, vai onko hän jättänyt teidät kokonaan. Vaikuttaako miehen käytös siltä, ettei olisikaan valmis isäksi ja pakenee tilannetta. Olen hyvin pettynyt koska hän noin vain jätti minut, yksin asian kanssa, vaikka ITSE suhteelle teki niin paskamaisesti että valheteli minulle, jatkuvasti. En tosiaan tiedä, miten tästä jatkaa eteenpäin.

18

428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rehtrhyjyj

      ja niin, en tiennyt mihin kategoriaan tämä juttu kuuluisi joten laitoin teiniäidit ja -isät kategoriaan

      ap

    • .wienpgw.

      Miun tilanteessani mies ei ole enää kuvioissa vaikka aluksi oli niin onnellinen..
      Mielipide vaihtui useaan otteeseen ja viinan käyttö perusteltiin sillä että uusi tilanne ja että kyllä sen sitten pystyy lopettamaan kun vauva syntyy..
      Noh, viina ja kaverit menivät vaavin edelle joten yksin odotellaan viikoilla 31 =)

    • Niin kuin varmaan on miljoona kertaa aikaisemmin todettu, että ei tuossa iässä mitään perhe-elämää aleta viettämään, koska se harvoin toimii, kun kyseessä on noin nuori henkilö. Ei heillä ole mitään taloudellista perustaa, jonka avulla he elättäisivät itsensä ja sen äpärän, joka huutaa vieressä.

      Valtaosa alle 25v vanhemmista ovat yksinhuoltajia, koska jompi kumpi osapuoli ei ole valmis vielä mihinkään isi ja äiti leikkeihin.

      Ja miten sinä niitä pillereitä oikein käytät, kun kaksi kertaa on pettänyt? Eikun hetkinen, anna kun arvaan! Ensimmäisellä kerralla ehkäisystä ei ollut tietoakaan ja seuraavalla kerralla oli käyttäjässä vika.

      Olenko väärässä?

      • tomeglelle

        mitä h*******ä sie teet täällä teini äidit-isät palstalla??!!!saatko sinä jotain tyydytystä kun haukut ja alennat toisia? eikö omatunto soimaa? jos ei voi tehdä muuta kuin haukkua ja näyttää persettä kaikille,ole hyvä ja poistu! ei ne sinun elämää pilaa tulemalla raskaaksi!! ei ne sinulle niitä lapsiaan tuo hoitoon! nämä asiat ei kuulu sinulle kerta sinulla ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa! sie kommentoit kaikille todella ilkeästi,negatiivisesti ja kuvittelet olevasi niin aikuinen ja kaiken tietäjä! HÄPEÄ!


      • tomeglelle kirjoitti:

        mitä h*******ä sie teet täällä teini äidit-isät palstalla??!!!saatko sinä jotain tyydytystä kun haukut ja alennat toisia? eikö omatunto soimaa? jos ei voi tehdä muuta kuin haukkua ja näyttää persettä kaikille,ole hyvä ja poistu! ei ne sinun elämää pilaa tulemalla raskaaksi!! ei ne sinulle niitä lapsiaan tuo hoitoon! nämä asiat ei kuulu sinulle kerta sinulla ei ole muuta kuin negatiivista sanottavaa! sie kommentoit kaikille todella ilkeästi,negatiivisesti ja kuvittelet olevasi niin aikuinen ja kaiken tietäjä! HÄPEÄ!

        Parempi kertoa vähän, että mitä on odotettavissa, ettei tule sitten yllätyksenä, kun seisoo korvia myöten paskassa.


      • Tomeglelle
        Tomegle kirjoitti:

        Parempi kertoa vähän, että mitä on odotettavissa, ettei tule sitten yllätyksenä, kun seisoo korvia myöten paskassa.

        Ootko horoskoopiltas skorpioni vai vaaka?


      • ihanselvääää
        Tomeglelle kirjoitti:

        Ootko horoskoopiltas skorpioni vai vaaka?

        se on skorpioni


      • Tomeglelle kirjoitti:

        Ootko horoskoopiltas skorpioni vai vaaka?

        Ota selvää seuraavasta Seiskasta.


    • Laskutaito

      No huhhu tomegle! Eikös pillereiden varmuus ole myös 98% oikein käytettynäkin, niinkuin kondomilla ja jos aloittaja on jo monta vuotta harrastanut säännöllisesti seksiä niin eikös niiden pillereiden "pitäisi" aika todennäköisestikin pettää pari kertaa? Pitää kyllä olla aikamoinen onni matkassa jos pillerit ei KOSKAAN petä.

      • Oikein käytettynä niiden e-pillereiden ehkäisyteho oli luokiteltu jonnekin 99.5% tienoille, joten jos ne ottaa SÄÄNNÖLLISESTI, kuten ohjeessa sanotaan, niin ne ovat varmempi ehkäisykeino kuin esimerkiksi kondomi.

        Niitä pillereitä on miljoonaa eri sorttia ja ne kaikki ei toimi kaikilla yhtä hyvin. Jollain tietty merkki toimii paremmin kuin toisella. Gynegologi saa sen kyllä selville, että mikä sinulle on kaikista paras.

        Yleensä se, että tulee pillereistä huolimatta raskaaksi on väärinkäytön syy.

        Tuttava on syönyt niitä pillereitä kohta 15-vuotta eikä ole kyllä yhtäkään äpärää kainalossa.


      • Andies87
        Tomegle kirjoitti:

        Oikein käytettynä niiden e-pillereiden ehkäisyteho oli luokiteltu jonnekin 99.5% tienoille, joten jos ne ottaa SÄÄNNÖLLISESTI, kuten ohjeessa sanotaan, niin ne ovat varmempi ehkäisykeino kuin esimerkiksi kondomi.

        Niitä pillereitä on miljoonaa eri sorttia ja ne kaikki ei toimi kaikilla yhtä hyvin. Jollain tietty merkki toimii paremmin kuin toisella. Gynegologi saa sen kyllä selville, että mikä sinulle on kaikista paras.

        Yleensä se, että tulee pillereistä huolimatta raskaaksi on väärinkäytön syy.

        Tuttava on syönyt niitä pillereitä kohta 15-vuotta eikä ole kyllä yhtäkään äpärää kainalossa.

        Itse söin pillerit aina tarkalleen samaan kellon aikaan ja raskaaksi tulin, kolme kertaa. Älä siellä arvostele, vaan hankippa vaikka ihan oma elämä!

        Tollasia nunnia kaivata arvostelemaan.. murr!


    • rwy4w

      hei oikeesti!!!luepa tekstisi läpi ja mieti..

      - kannattaako narkkari-alkoholistin kanssa olla missään tekemisissä, saatika perustaa perhettä sellaisen kanssa?
      - oletko sinä OIKEASTI onnellinen tuollaisessa suhteessa?
      - miten lapset tulevat voimaan tuollaisessa perheessä?
      - mikä olisi parasta lapsille?
      - mitä SINÄ OIKEASTI HALUAT elämältäsi?
      - aiotko oikeasti tyytyä tuollaiseen jätkään kun parempiakin on tarjolla?


      nainen nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja toimit!!!jätkä pihalle ja oma elämä lasten kanssa kuntoon!
      olet jo 18v, nyt sun pitää aikuistua jo lastenkin takia ja ajatella lastesi parasta, ja lapsille ei ole hyväksi katsella narkkari-alkoholistia nurkissa..

    • Ninni80

      Huono mieli tuli ap:n vuoksi. =( Itse olen elämää jo jonkin verran nähneenä sitä mieltä, että jos huumeet ovat tulleet kuvioihin mukaan, peli on todennäköisesti hävitty. Viinaa saattaa nuorella iällä mennä välillä reilustikin, mutta jossain vaiheessa VOI tulla järki päähän ja alkaa kaivata jotain muutakin, Mutta huumeet... Huonompi homma.

      Poikaystäväsi ei mielestäni ole vielä kypsä isäksi, vaikka toisaalta ehkä sinusta välittääkin, mutta luulen, että satutat vain itseäsi, jos yrität roikkua hänessä kiinni. Luulen, että viina, kaverit ja hauskanpito vievät voiton. Paremmin pärjäät kolmistaan lastesi kanssa, kuin että jos joudut hermoilemaan ja tappelemaan poikaystäväsi kanssa. Kokemusta löytyy..

      Lapseni ovat syntyneet kahden vuoden ikäerolla ja tiedän, että ei ole helppoa huolehtia lapsista yksin. Mutta kun ensimmäisestä vuodesta (tai kahdesta) selviät, niin elämä voittaa. Ja lapsillekin on sitten myöhemmin seuraa toisistaan. Voimia sinulle!

    • Miesope

      Ongelmat eivät valitettavasti millään lailla katoa niiden kahden vuoden jälkeen. Todellinen kasvatustyö alkaa vasta sitten.

      "Miehesi" on päihdeongelmainen. Hänen kanssaan sinun ei kannata tulevaisuudesta haaveilla, ellei hän ryhdistäydy täysin, nopeasti ja lopullisesti.

      Avaus on surullinen osoitus niistä realiteeteista, jotka liittyvät osaan teiniraskauksista. Kun elämänhallinta vain ei millään pelaa, seuraukset näkyvät tässä.

      Abortti ja adoptio ovat kummatkin kovia valintoja. Jokainen tekee ratkaisunsa itse. Mitä ikinä valitsetkin, tärkein asia on se, että sinäkin otat itseäsi niskasta kiinni. Unohda luuserit ja keskity jälkikasvuusi. Opiskele, etsi työtä ja kanna vastuu tilanteesta.

    • Miesope

      Ongelmat eivät valitettavasti millään lailla katoa niiden kahden vuoden jälkeen. Todellinen kasvatustyö alkaa vasta sitten.

      "Miehesi" on päihdeongelmainen. Hänen kanssaan sinun ei kannata tulevaisuudesta haaveilla, ellei hän ryhdistäydy täysin, nopeasti ja lopullisesti.

      Avaus on surullinen osoitus niistä realiteeteista, jotka liittyvät osaan teiniraskauksista. Kun elämänhallinta vain ei millään pelaa, seuraukset näkyvät tässä.

      Abortti ja adoptio ovat kummatkin kovia valintoja. Jokainen tekee ratkaisunsa itse. Mitä ikinä valitsetkin, tärkein asia on se, että sinäkin otat itseäsi niskasta kiinni. Unohda luuserit ja keskity jälkikasvuusi. Opiskele, etsi työtä ja kanna vastuu tilanteesta.

    • ok:)

      ok :)

    • Surullinen juttulölk

      Tulipa surullinen olo tilanteestasi. Eipä taida auttaa muu kuin sopeutua ajatukseen, että tästä eteenpäin elätät kahta lasta yhden sijaan :(. Huumeidenkäyttäjään ei voi koskaan luottaa. Sinun on syytä unohtaa lapsen isä ja olla kertomatta neuvolassa, kuka isä ylipäätään on.... Pääset tulevaisuudessa helpommalla ei tarvitse mankua esim. passia hakiessa allekirjoituksia "isältä". Hänestä ei taida isäksi olla :(. Kannattaa katsoa ihan kylmästi eteenpäin unohtaen koko jätkän. Hänestä ei ole teille kuin riippakiveksi :( mikä on todella surullista lapsen kannalta. Voithan katsoa myöhemmin, jos mies menee joskus vieroitukseen niin olisiko hänestä isäksi, mutta älä myönnä missään virallisesti häntä lapsen isäksi.

    • jeeesu

      Eroisin miehestä, en haluaisi olla tuollaisen kanssa missään tekemisissä. Ei ole esikoise kaan hyvä olla, kun sinulla on elämä huonossa jamassa.
      Pitäisin sinun tilanteessa lapsen, mutta itse päätät. En usko että Huumeet ovat hyväksi lapsiperheelle !! :/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe