Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä osastolla tapahtuu, miten sinne joudutaan?

Lathspell

Olen lähellä osastolle menoa. Haluaisin kuulla teidän selostuksianne siitä, miten sinne jouduitte, mitä siellä tehtiin, miten pääsitte pois?

Kiitos ja hurjasti voimia kaikille!

13

2548

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plääpläääääääää

      Taidat tietää miksi sinne joudut,siellä sinun on pakko syödä. Jos et syö,niin sitte letkuun kiinni. Pois pääset kun et enää ole vaarallisen sairas/alipainoinen.

    • jejeee

      Osastolle olen joutunut pariin kertaan kun paino on laskenut ja sitä mukaa pulssi ollut vaarallisen matala.
      Riippuu ihan mille osastolle olet menossa. Jos on joku tavallinen sisätautiosasto niin eipä siellä muuta ole kuin sängyssä makoilu ja syöminen. Jos taas pääsee enemmän syömishäiriöihin erikoistuneelle osastolle niin tarjolla on varmasti enemmän keskusteluja ja ryhmiä, jotka tähtäävät paranemiseen. Mutta syöminen on kaikkialla se pääasia, on tietyt ruoka-ajat joiden mukaan aterioidaan. Kunnon mukaan tulee ulkoilut, mutta koska tavoite on yleensä painonnosto, ei ole järkeä ravittaa koko aikaa ulkona.
      Kun menet osastolle, ajattele ruoan olevan lääkettä ja syö itsesi vuoksi. Huomaat kyllä siellä, että takaisin et halua ja normaalielämä olisi niin paljon parempaa kuin epätodellinen laitoselämä.

    • Kokenut kaikki tietä

      "..Taidat tietää miksi sinne joudut,siellä sinun on pakko syödä. Jos et syö,niin sitte letkuun kiinni. Pois pääset kun et enää ole vaarallisen sairas/alipainoinen.."

      Ja höpön höpö!!!
      Väkisin sinne ei viedä kuin äärimmäisissä tapauksissa, ja ketään ei pakkoruokita!
      Onhan se vaikeaa, jos motivaatio puuttuu tyystin, eikä se motivoituneellekaan helppoa ole, niin se vaan on. Mutta jos parantua haluaa, apu on otettava vastaan, työtä sen eteen on oltava valmis tekemään ja lujasti!
      Juuri noin se on; tavallisella sisätautiosastolla makoilua ja lepoa ja syömistä.
      Syömishäiriöosastolla sitten laajempi tiimi joka auttaa..
      Mutta niin se on että itse se työ on tehtävä, mitään ei ilmaiseksi taivaalta tipu!

    • blaablaaminävaan

      Itse jouduin osastolle, koska paino oli laskenut kuukaudessa 10 kg ja olin niin heikossa tilassa, että eka jouduin letkuihin. Vietin siellä kolme kuukautta ja ei tosiaan pakotettu syömään, tuettiin vain omaa parantumista Meinasin uudestaan joutua letkuihin ja siitä lähti parantuminen sittn kunnolla. Mutta siis mulla syömistä vaan tuettiin, mihinkään ei pakotettu.

    • syy ja seuraus

      Mistä tämä itseinho tulee?naisethan syyttävät helposti itseään,jos on vaikkapa seksuaalisesti tms käytetty hyväksi?Korvien välistähän tämä lähtee,haluaa rangaista itseään jotenkin.

    • Lääkäri kiinnostunut

      Siinä vasta kysymys! Jos tosiaan keksit lääkkeen anoreksiaan, niin olet rahoissa!

    • kaiken ydin?

      haluaisinkin vastauksia juuri anorektikoilta,että mistä se itseinho kumpuaa?täytyyhän sille joku syy olla?

      • dolly-duck

        Ei varmaan löydy mitään yhtä syytä mistä anoreksia tai tuo itseviha johtuu. Syitä on varmasti yhtä monta kuin sairastunutta!
        Omalla kohdalla seksuaalinen hyväksikäyttö pikkulapsesta tuonne 7-8-vuotiaaksi, omassa kodissa, en sano kuka mutta ei isä eikä isoisä tai setä tms. jota heti ajatellaan...
        Siitä itseviha, itsetuhoisuus, inho naiseutta ja kaikkeen siihen liittyvää kohtaan jne.
        Nyt saan varmasti monta pervoa vastausta, joten sanon heti että älkää vaivautuko; en aio lukea vastauksia tältä foorumilta!


      • psykologiaaa

        Ihminen ei oikeasti halua olla laiha tai inhoa itseään, vaan laihduttamisesta tulee pakkomielle jota täytyy edistää. Ainakun paino putoaa mieli muuttuu paremmaksi, ja tarpeeksi laihaa ei ole olemassakaan... se on se voiton tune ja kontrolli joka halutaan tuntea. Itse inho tuleekin varmaan siitä kunei ole "tarpeeksi laiha" ja muuta jännää paskaa


    • sanaton hiljaisuus

      On todella surullista,että ihminen,jolle on tehty pahaa,kääntää vihan itseensä ja alkaa rangaista itseään.
      ajattelinkin,että jotenkin näitten tyttöjen koskemattomuutta on rikottu,koska niin syvä itseinho kumpuaa jostain alitajunnan syvyyksistä...
      on vaikeata löytää parantavia sanoja:älä tuomitse itseäsi jonkun toisen turmiollisen käytöksen vuoksi.

    • theynogood

      Mulle tehtiin pahaa vaan osastolla kun pakotettiin syömään. Oisin voinut nostaa painoa ihan kotona ja lopettaa tai keskeyttää koulun ilman sitä laitoshelvettiä. Hoidon sijaan osastojaksosta oli vain haittaa ja olen entistä hoitovastaisempi. Ennen sairaalaa olin erikoistuneella psykologilla, josta oli apua. Osastolle jouduttua elämänhalu ja muut mielekkäät asiat olivat kadonneet. Että tervetuloa julkulaan. Lääkärit ja hoitajat pitäisi testata tarkemmin ennen töihin pääsyä

    • l4ski

      Mä jouduin pakkohoitoon osastolle n. 16 BMI kun valittelin miten läskiltä koen näyttäväni ja että vihaan itseäni ja aion laihduttaa vielä lisää. En suostunut mihinkään hoitoon joten lääkäreille ei jäänyt muuta mahdollisuutta kuin heittää pakkohoitoon kun totesivat ruumiinkuvani olevan psykoottistasoisesti häiriintynyt. Osastolle kun joutuu nii sieltä pääsee pois lopppeleissä vaan sitten kun on tavoitepaino saavutettu tavalla tai toisella. Vähän huijasin punnituksissa juomalla paljon yms päästäkseni nopeammin pois.

    • Kysymys2372

      Kun tulin osastolle niin lääkäri sanoi, että 10-14 päivää pitää olla täällä. Perjantai on 10. Päivä mutta nyt puhuukin, että vasta maanantaina pääsisi pois, vaikka samalla sanoi, että on hyvin tyytyväinen syömisiini! Että mitä ihmettä tämä nyt on, voinko sanoa, että haluan lähteä. Aikuinen olen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1678
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1496
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe