Joh 3:16

kysyn tästä

Mitä mieltä olette saako kyseistä raamatunpaikkaa, ehkä tunnetuinta, julistaa uskosta osattomille vaan vain ainoastaanko uskoville se on tarkoitettu?

Eräs raamatunopettaja väittää sellaista, että Joh 3:16 on tarkoitettu uskovaisille.

Kerron myöhemmin kenestä opettajasta on kysymys kunhan ensin otatte kantaa itse asiaan.

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • + risti vain

Kyllähän tuossa jakeessa Jumalan Rakkauden objektina on koko maailma. Koko maailmalle se on julistettava. Hyödyksi tuo sanoma on kuitenkin vain niille, jotka ottavat tuon Jumalan Rakkauden eli Jeesuksen Kristuksen vastaan.

• tätä mieltä

Raamattu on avoin kirja kaikille, miksei sitä saisi julistaa? Tottakai mielestäni saa julistaa.

Joh.3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

Kaikille kuuluu tuokin Raamatun kohta.

• Paras tapa on ottaa oma Raamattu esille ja lukea sitä avoimin mielin. Silloin ei ole kukaan tuputtamassa, että sinun pitää ymmärtää tuo kirjoitus sillä tavalla.
      Jokainen voi lukea omasta Raamatustaan mitä haluaa, eihän se kuulu kenellekään.

• Ylipäätään

mikään raamatunpaikka ei avaudu jokaiselle samalla tavoin. Siksi oliskin aina kuunneltava omaa sydäntään lukiessaan Raamattua, eikä luottaa muiden ihmisten mielipiteisiin - edes saarnamiesten tai ns. jumalanmiesten -tulkintoihin. Kukaan toinen ihminen ei ole sen parempi raamatuntulkitsija kuin sinä itse olet.

• kysyn tästä

Raamatunopettaja joka asiasta opetti oli nimeltään David Pawson. perusteluja hänen näkemykseensä en muista, jäin vain ihmettelemään itse näkemystä kun itse olen tottunut, että Joh 3:16 on yksi evankelioivimpia raamatunkohtia mitä olla voi. ja käy yhtä hyvin uskosta osattomallekin sopivaksi kertoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      101
      6409
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      82
      4905
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      104
      3169
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3002
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2215
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1606
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      94
      1181
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      338
      1175
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1086
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      864
    Aihe