Järjestelmänvalvojan salasanan purku

Anonyymi

Elikkä siis saatiin koulusta miniläppärit. Opettaja teki oman käyttäjön minulle ja on itse jv. Ongelma on se että pitäisi asentaa ohjelmia mutta kun yrittäää asentaa kysyy Järjestelmänvalvojan salasanaa.

MITEN siis voisi tämän salasanan saada selville tai ohittaa? Koneessa ei siis ole levyasemaa jos se jotenkin vaikuttaa.
KIITOS!

14 kommenttia

Vastaukset

• JV-salasanan ohittaminen norm. käyttäjä-tilassa on käytännössä mahdotonta. On olemassa ohjelmistoja, joilla kone voidaan esim. USB-tikulta bootata tilaan jossa JV-salasana on TEORIASSA mahdollista resetoida.

Ko. käynnistys-levykkeiden ja niillä olevien sovellusten käyttö on kuitenkin peruskäyttäjälle ERITTÄIN hankalaa ja lisäksi toimenpiteen onnistuminen on todella epävarmaa. Olen itse kokeillut joitain niistä, eikä mikään lopulta toiminut.

t. -S-

• Tee levykuva koko miniläppärin kiintolevystä. Sen jälkeen USB:n kautta ajat ohjelman joka deletoi järjestelmänvalvojan salasanan. Tämän jälkeen luot uuden järjestelmänvalvojatilin. Levykuvasta palautat alkuperäisen järjestelmänvalvojan salasanan tuomalla tämän alkuperäistiedostot takaisin. Nyt sulla on sun normikäyttäjän tili, alkuperäinen järjestelmävalvojan tili, jonka salasanaa et edelleen tiedä ja toinen järjestelmänvalvojan tili koneelle, jonka kautta voit asentaa ohjelmia ym. Toinen vaihtoehto on hyvällä salauksenpurkuohjelmalla joko Rainbow Tableja tai raakaa voimaa käyttäen murtaa se salasana. Otat sopivalla ohjelmalla usb:n kautta järjestelmänvalvojan HASH-tiivisteen ja jollain nopealla koneella murskaat sen.

• Joko opettaja tai sinä olet täysin toope. Kyllä maailmassa tulee olemaan ongelmia teidänlaisenne pönttöjen kanssa.

• lol

• In seconds we do secons.

• Helpoin tapa: hankit jostain Passware Kit -ohjelman jolla teet boottilevyn tai tikun. Sen jälkeen bootti ja jv salasana on poissa, kestää muutaman minuutin riippuen koneen nopeudesta.

• haistakaa paska hinurit:D

• Kakkahousu on yhdyssana.

• Ja miksi hinaus-auton pitäisi haistaa paskaa?

• Pakkohan se on haistaa kun sieltäpäin tuulee.

• haluutteko mustaamakkaraa narrit?

• Ei kiitos, painu takas Tampereelle.

• homoja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.