Kärsimystä

EN JAKSA

Miksi siis synnyin, miksi elän,kun kaikki on tuskaa.Miksen osaa elää niin Jeesus opetti.Miksen opi mitään,mikä on vienyt järkeni kun en tajua,miksen pääse voittajan maaliin,miksi lankea epäilemään Herraani.Miksi elää kun ei osaa.Miksen voi saada rauhaa Herrassa,vaan olen aina paholaisen kiusattavana,onko paholaisella hallintavalta elämääni.Herra sinä sanot ettet anna kärsimystä yli kestokyvyn,minä en jaksa enää pelasta minut,minä pyydän,minä rukoilen armahda minut Kristus,niin paljon heikkoa minua,AUTA HERRA.

17

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei nimmaria

Koska huudat hädän päivänä Herraa avuksi, Hän auttaa sinua. Jokainen Jumalan lapsi joutuu kärsimään. Ei usko ole halpa, eikä se kasvata meitä halpana. Usko on kallein lahjoista ja Jumala kurittaa jokaista omaansa. Minäkin jouduin huutamaan Herraa avuksi. Siitä on lähemmäs kolmekymmentä vuotta. Herra kuuli minua ja pelasti minut. Hän vapautti minut kärsimyksistä ja taakoista. Siitä päivästä lähtien olen kiittänyt Herraa ja kertonut Hänestä. Kiitokseni ei lopul.

Kurituksessa ollessani olin niin ahdistettu yhdeksän kuukauden ajan, että en kyennyt kuin yhdesti lukemaan sinä aikana Raamattua. Raamattu aukesi Psalmi 88 kohdalta ja luin sen ja näin, että joku muu oli ennen minua kärsinyt samalla tavalla, mitä minä silloin kärsin.

Jumala paransi minut ja ystäväni otti raamattupiirissä Raamattunsa esille ja sanoi Jeesuksen käskeneen lukea Psalmi 30 paranemiseni kunniaksi. Kun hän luki, hämästyin suuresti, sillä näin miten Psalmi 88 ja Psalmi 30 olivat aivan minun elämääni. Minä, joka olin tuskissani käynyt lähellä kuolemaa, sain kokea ihmeen, jossa Jumala riisui surupukuni ja antoi ilon. Ilo ei ole sammunut, sillä se ilo tulee Jumalalta.

Älä pelkää, usko vain.

• ei nimmaria

Jatkan tuomalla Psalmi 88 ja kertomalla tämän Psalmin tavoin kärsineeni vuonna 1985 huhtikuusta joulukuuhun.

Psalmit 88
        1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
        2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
        3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
        4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
        5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
        6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
        7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
        8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
        9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
        10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
        11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
        12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
        13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
        14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
        15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
        16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
        17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
        18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.

• ei nimmaria
        ei nimmaria kirjoitti:

Jatkan tuomalla Psalmi 88 ja kertomalla tämän Psalmin tavoin kärsineeni vuonna 1985 huhtikuusta joulukuuhun.

Psalmit 88
        1 Koorahilaisten laulu, virsi; veisuunjohtajalle; veisataan kuin: "Sairaus"; esrahilaisen Heemanin mietevirsi.(88:2) Herra, minun pelastukseni Jumala, päivin ja öin minä huudan sinun edessäsi.
        2 (88:3) Salli minun rukoukseni tulla kasvojesi eteen, kallista korvasi minun huutoni puoleen.
        3 (88:4) Sillä minun sieluni on kärsimyksistä kylläinen, ja minun elämäni on lähellä tuonelaa.
        4 (88:5) Minut luetaan hautaan menevien joukkoon, minä olen kuin mies, jolta voima on poissa.
        5 (88:6) Minä olen jätetty kuolleitten joukkoon, olen kuin kaatuneet, jotka haudassa makaavat ja joita sinä et enää muista ja jotka ovat sinun kädestäsi erotetut.
        6 (88:7) Sinä olet laskenut minut syvimpään hautaan, pimeyteen, syviin kuiluihin.
        7 (88:8) Sinun vihasi painaa minua, ja kaikki kuohusi sinä vyörytät minun ylitseni. Sela.
        8 (88:9) Sinä olet karkoittanut tuttavani minusta kauas, olet tehnyt minut heille inhoksi; minä olen suljettu sisään enkä pääse ulos.
        9 (88:10) Minun kasvoni ovat kuihtuneet kurjuudesta. Joka päivä minä huudan sinua, Herra, ja ojennan käteni sinun puoleesi.
        10 (88:11) Teetkö sinä ihmeitä kuolleille, tai nousevatko haamut sinua kiittämään? Sela.
        11 (88:12) Kerrotaanko haudassa sinun armostasi, manalassa sinun uskollisuudestasi?
        12 (88:13) Tunnetaanko sinun ihmeitäsi pimeydessä ja sinun vanhurskauttasi unhotuksen maassa?
        13 (88:14) Mutta minä huudan avukseni sinua, Herra, ja minun rukoukseni tulee varhain sinun eteesi.
        14 (88:15) Miksi, Herra, hylkäät minun sieluni, miksi peität kasvosi minulta?
        15 (88:16) Minä olen kurja ja lähellä kuolemaa hamasta nuoruudestani, minä kärsin sinun kauhujasi, olen neuvoton.
        16 (88:17) Sinun vihasi vyöryy minun ylitseni, sinun hirmusi hukuttavat minut.
        17 (88:18) Ne saartavat minua kaiken päivää kuin vedet, ne kaikki yhdessä piirittävät minua.
        18 (88:19) Ystävät ja toverit sinä olet karkoittanut minusta kauas, pimeys on minun ainoa tuttavani.

Saman 1985 vuoden jouluaattona sain tulla Psalmi 30 tavoin kiitokseen, joka ei ole koskaan lakannut.

Psalmit 30
        1 Daavidin virsi; temppelin vihkimislaulu.(30:2) Minä ylistän sinua, Herra, sillä sinä pelastit minut etkä sallinut viholliseni iloita minusta.
        2 (30:3) Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin, ja sinä paransit minut.
        3 (30:4) Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta.
        4 (30:5) Veisatkaa kiitosta Herralle, te hänen hurskaansa, ylistäkää hänen pyhää nimeänsä.
        5 (30:6) Sillä silmänräpäyksen kestää hänen vihansa, eliniän hänen armonsa; ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo.
        6 (30:7) Minä sanoin menestykseni päivinä: "En minä ikinä horju".
        7 (30:8) Herra, sinä armossasi vahvistit minun vuoreni. Mutta kun sinä kätkit kasvosi, niin minä peljästyin.
        8 (30:9) Sinua, Herra, minä huusin ja Herraa minä rukoilin:
        9 (30:10) "Mitä etua on minun verestäni, jos minä hautaan vaivun? Ylistääkö tomu sinua, julistaako se sinun uskollisuuttasi?
        10 (30:11) Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani."
        11 (30:12) Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla,
        12 (30:13) että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti.

• EN JAKSA

Niin tosi on Jumalan sana.Ystäväni ja toverini ei ole minua vielä hylänneet,muuten voin nuo psalmit voin alle kirjoittaa.Minä tahdon uskoa,mutta olen niin heikko.Herra vahvista minua.Päivät vaeltavat ahdistuksesta kiitokseen.Herra katso minuun puoleeni,siilä ahdistuksessa huudan sinun puoleen.

• ei nimmaria

Minulle kävi paremminkin niin päin, että itse en jaksanut olla ystävieni ja tovereideni kanssa. Eivät he minuakaan hyljäneet. Jouluaaton ihme muutti koko elämäni ja uskon täydestä sydämestäni sinunkin kokevan saman ihmeen.

Tiedän mitä on olla ahdistettu. Jokainen kultaiseksi astiaksi valittu käy sen ahdistuksen läpi. Liha ei kuole muutta kuin täydellisen nöyryyttämisen kautta ja siksi Jumala valitsee muutamat täydelliseen nöyryytykseen. Emme elä katkeroituksen päivissä, missä ihmiset katkeroittivat Jumalaan hylkäämällä Hänen lakinsa, vaan elämme päivissä, joissa Jumala nöyryyttää jokaisen valitsemansa. Kurituksen kestettyämme saamme tulla vapaaksi.

Jumalan Sana puhdistaa lihan kiusasta, joten kuuntele ja lue Sanaa ja mielellään silloinkin, kun lihasi väittää, että et jaksa. Itse en kylläkään jaksanut nöyryytyksen päivinä, tai uskoin, että en jaksa, mutta sitä ennen olin lukenut jo paljon ja varsinkin evankeliumeja. Jeesus oli jo tullut minulle tutuksi ja siksi huusin yksin Häntä apuun ja Hän tuli.

Puhdistus ja kärsiminen alkoikin siitä, kun havaitsin, että en kykene seuraamaan Jeesusta. Huusin Häntä silloin apuun siihen asiaan ja siitä alkoi puhdistus.Puhdistuksen jälkeen olen saanut olla vapaa. Saan elää Jumalan valtakunnassa, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

• EN JAKSA
        ei nimmaria kirjoitti:

Minulle kävi paremminkin niin päin, että itse en jaksanut olla ystävieni ja tovereideni kanssa. Eivät he minuakaan hyljäneet. Jouluaaton ihme muutti koko elämäni ja uskon täydestä sydämestäni sinunkin kokevan saman ihmeen.

Tiedän mitä on olla ahdistettu. Jokainen kultaiseksi astiaksi valittu käy sen ahdistuksen läpi. Liha ei kuole muutta kuin täydellisen nöyryyttämisen kautta ja siksi Jumala valitsee muutamat täydelliseen nöyryytykseen. Emme elä katkeroituksen päivissä, missä ihmiset katkeroittivat Jumalaan hylkäämällä Hänen lakinsa, vaan elämme päivissä, joissa Jumala nöyryyttää jokaisen valitsemansa. Kurituksen kestettyämme saamme tulla vapaaksi.

Jumalan Sana puhdistaa lihan kiusasta, joten kuuntele ja lue Sanaa ja mielellään silloinkin, kun lihasi väittää, että et jaksa. Itse en kylläkään jaksanut nöyryytyksen päivinä, tai uskoin, että en jaksa, mutta sitä ennen olin lukenut jo paljon ja varsinkin evankeliumeja. Jeesus oli jo tullut minulle tutuksi ja siksi huusin yksin Häntä apuun ja Hän tuli.

Puhdistus ja kärsiminen alkoikin siitä, kun havaitsin, että en kykene seuraamaan Jeesusta. Huusin Häntä silloin apuun siihen asiaan ja siitä alkoi puhdistus.Puhdistuksen jälkeen olen saanut olla vapaa. Saan elää Jumalan valtakunnassa, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.

En minäkään oikein jaksa olla ystävieni kanssa tekemisessä,samoin kuin seurakunassa on tullut käytyä harvemmin.Olen erittäin suora ihminen ja pyrin totuuteen,joten jos joku kysyy miten menee niin saa kyllä kuulla totuuden kaikesta.Tämän takia en viitsi aina rasittaa veljiä Herrassa ja ystäviä.Toivoisin olevan esimerkki uskomattomille kärsimyksessäni,mutta kovin on vajavaista.

Minulla tämä nöyryytys ja ahdistus on ollut aika kaukan en muista voidaanko puhua jopa vuosista.Olenkin ajatellut että taidan olla kovapäisempi kuin tiedostankaan.Joskus meinaa katkeruus nostaa päätään,mutta kyllä päivät päättyy kiitos mielellä.Haluisin viisautta ja ymmärrystä jotta voisin muuttua Herrani tahdon mukaiseksi ja näin voisi päättyä tämä koulutus jakso.

Minä tykkään kuunella sanaa Raamattua ja saarnoja,myös rukoilen päivän aikana itsekseni ja myös perheenä rukoillaan usein.Kyllä ahdistus on viennyt lähemmäs Jeesusta ja samalla on tullut selväksi kuinka heikkoa teko olen.Olen uskonut Jeesukseen lapsesta asti,mutta vasta muutama vuosi sitten sanoin hänelle,ota sinä hallintavalta elämästäni ja niin alkoi koulu.En ole koskaan ollut mikään hyvä koulussa ja niin näyttää olevan nytkin,joten rukoilen visautta.Minä huudan Jeesusta lähes päivittäin ja toivoisin hänen saavan minusta vahvemman otteen,koska janoan hänen läheisyyttään

Minäkin uskon että kun Herra on minut riisunut saan rauhan hänessä.Olen nähnyt näkyjäkin riisumisestani.Paholainen yrittää välillä myrkyttää että nyt sinä saat Isänkädestä loppu elämäsi kun et suoriudu.Onneksi minulla on veljiä Kristuksessa jotka on minulle todistanut ettei minun tarvitse kuin huutaa AUTA JEESUS ja hän rientää apuun.Minä en siis pelasta itseäni vaan Jeesus kuoli ristillä minunkin syntien tähden.Jumalan rakkauta ja armoa on välillä todella vaikea ymmärtä,niin vähän meissä on lopulta rakkauta itsessämme.

Tällä hekellä olen kuin tulessa.mutten pala ja voin tuntea pyhänhengevoitelua.Mahdottoman tilanteen keskellä nään vapauden jonka jonain päivänä saan täysimääräisenä.Voin laske pääni Jeesuksen rintaa vasten ja saan levon yksin hänessä mestarini.Herrani tekee minusta kelvottomasta kelvollisen

" Saan elää Jumalan valtakunnassa, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä."Mikä ihana kohtalo.Amen

• Jeesus on tie
        ei nimmaria kirjoitti:

Liha kuolee sinä päivänä, kun nimesi päälle vedetään risti täällä ajassa.

Ei päivääkään aikaisemmin!!!

• ei nimmaria
        EN JAKSA kirjoitti:

En minäkään oikein jaksa olla ystävieni kanssa tekemisessä,samoin kuin seurakunassa on tullut käytyä harvemmin.Olen erittäin suora ihminen ja pyrin totuuteen,joten jos joku kysyy miten menee niin saa kyllä kuulla totuuden kaikesta.Tämän takia en viitsi aina rasittaa veljiä Herrassa ja ystäviä.Toivoisin olevan esimerkki uskomattomille kärsimyksessäni,mutta kovin on vajavaista.

Minulla tämä nöyryytys ja ahdistus on ollut aika kaukan en muista voidaanko puhua jopa vuosista.Olenkin ajatellut että taidan olla kovapäisempi kuin tiedostankaan.Joskus meinaa katkeruus nostaa päätään,mutta kyllä päivät päättyy kiitos mielellä.Haluisin viisautta ja ymmärrystä jotta voisin muuttua Herrani tahdon mukaiseksi ja näin voisi päättyä tämä koulutus jakso.

Minä tykkään kuunella sanaa Raamattua ja saarnoja,myös rukoilen päivän aikana itsekseni ja myös perheenä rukoillaan usein.Kyllä ahdistus on viennyt lähemmäs Jeesusta ja samalla on tullut selväksi kuinka heikkoa teko olen.Olen uskonut Jeesukseen lapsesta asti,mutta vasta muutama vuosi sitten sanoin hänelle,ota sinä hallintavalta elämästäni ja niin alkoi koulu.En ole koskaan ollut mikään hyvä koulussa ja niin näyttää olevan nytkin,joten rukoilen visautta.Minä huudan Jeesusta lähes päivittäin ja toivoisin hänen saavan minusta vahvemman otteen,koska janoan hänen läheisyyttään

Minäkin uskon että kun Herra on minut riisunut saan rauhan hänessä.Olen nähnyt näkyjäkin riisumisestani.Paholainen yrittää välillä myrkyttää että nyt sinä saat Isänkädestä loppu elämäsi kun et suoriudu.Onneksi minulla on veljiä Kristuksessa jotka on minulle todistanut ettei minun tarvitse kuin huutaa AUTA JEESUS ja hän rientää apuun.Minä en siis pelasta itseäni vaan Jeesus kuoli ristillä minunkin syntien tähden.Jumalan rakkauta ja armoa on välillä todella vaikea ymmärtä,niin vähän meissä on lopulta rakkauta itsessämme.

Tällä hekellä olen kuin tulessa.mutten pala ja voin tuntea pyhänhengevoitelua.Mahdottoman tilanteen keskellä nään vapauden jonka jonain päivänä saan täysimääräisenä.Voin laske pääni Jeesuksen rintaa vasten ja saan levon yksin hänessä mestarini.Herrani tekee minusta kelvottomasta kelvollisen

" Saan elää Jumalan valtakunnassa, joka on rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä."Mikä ihana kohtalo.Amen

Kirjotat hyvin, nöyrän ihmisen viisaudella. Tiedän, että koet nyt kovia. Tiedän, että ihmiset eivät voi sinua nyt auttaa, mutta Jeesus voi. Varmasti olet hakenut apua lääkäreiltä, terapiasta, mutta tunnet sen avun olevan liian lyhyt? Minut riisuttiin niin täydellisesti, että en voinut tehdä itse mitään. En voinut pyrkiä parannukseen, tai edes ymmärtää mistä minun olisi pitänyt tehdä parannus.
        Koin sisäisen palamisen. Jumala poltti minut kultasepäntulella. Malakia kolmessa kerrotaan Herran tulevan äkkiä temppeliinsä ja puhditavan omaisuuskansansa, joko pesijän saippualla, tai kultasepäntulella. Tuo tapahtuu ennen seurakunnan ylöottamista ja sitä tapahtuu nyt.

Valtava ja loputon ilo ja riemu seurasi siitä, kun Jeesus yhtäkkiä jouluaattona laski astiaan uudet tunteet. Kaun meni ihmetellessä niiden tunteiden puhtautta. Vaikka aikaa on kulunut näin paljon, niin tunteet ovat pysyneet vapaudessa. En ole kertaakaan joutunut kokemaan ahdistusta, tai masennusta tuon vuoden 1985 jouluaaton jälkeen. Muistan silti aivan hyvin miltä tuntuu olla ahdistettu ja masennettu. Muistan entisen elämän, mutta en joudu kokemaan sen painolastia.
        Puhdistuajan loputtua kaikki vanha oli hävinnyt ja uusi tullut tilaan. Olin muuttunut täydellisesti.
        Ennen tuota puhdistusta olin kuin kuka tahansa, joka ajattelee pärjäävänsä omilla voimillaan, mutta tuon puhdistuksen jälkeen en ole hetkeäkään luullut pärjääväni omilla voimillani. Olen täysin kiinni Jeesuksessa. Elän Jumalan kautta joka ikinen hetki. Saan olla vapaa ja siitä kerron sen takia, että muut jäljessä puhdistuksen ahdistusta kokevat saisivat toivoa.
        Uskovaiselle ei tapahdu mitään muuta kuin sitä, mitä Jumala sallii. Jumala kurittaa meitä meidän hyödyksemme. Monen ahdistuksen kautta tie käy Jumalan valtakuntaan.

En osaa antaa sinulle yhtäkään neuvoa, eikä niitä ei osannut kukaan minullekaan antaa. Niin Jumalan työtä on puhdistus, että siinä ei ole ihmisillä valtaa tehdä mitään. Jumala kiinnittää omansa täydellisesti Poikaansa. Hän Itse siirtää oman lapsensa Jeesuksen perustamaan valtakuntaan. Kultaiseksi astiaksi tullaan vain tulen puhdistuksessa. Eivät kaikki tule kultaisiksi astioiksi. Toiset pääsevät tuossa puhdistuasiassa paljon helpommalla. Heidät pestään pesijänsaippualla ja se ei tuo sitä tuskaa mitä tuo tulella polttamien, mutta puhdistukselle on määrätty aika. Se ei kestä yhtäkään sekuntia yli ajan rajan, sillä se on yksin Jumalan työtä.

Vapautus koittaa. Siunausta kaiken keskelle.

• EN JAKSA
        ei nimmaria kirjoitti:

Kirjotat hyvin, nöyrän ihmisen viisaudella. Tiedän, että koet nyt kovia. Tiedän, että ihmiset eivät voi sinua nyt auttaa, mutta Jeesus voi. Varmasti olet hakenut apua lääkäreiltä, terapiasta, mutta tunnet sen avun olevan liian lyhyt? Minut riisuttiin niin täydellisesti, että en voinut tehdä itse mitään. En voinut pyrkiä parannukseen, tai edes ymmärtää mistä minun olisi pitänyt tehdä parannus.
        Koin sisäisen palamisen. Jumala poltti minut kultasepäntulella. Malakia kolmessa kerrotaan Herran tulevan äkkiä temppeliinsä ja puhditavan omaisuuskansansa, joko pesijän saippualla, tai kultasepäntulella. Tuo tapahtuu ennen seurakunnan ylöottamista ja sitä tapahtuu nyt.

Valtava ja loputon ilo ja riemu seurasi siitä, kun Jeesus yhtäkkiä jouluaattona laski astiaan uudet tunteet. Kaun meni ihmetellessä niiden tunteiden puhtautta. Vaikka aikaa on kulunut näin paljon, niin tunteet ovat pysyneet vapaudessa. En ole kertaakaan joutunut kokemaan ahdistusta, tai masennusta tuon vuoden 1985 jouluaaton jälkeen. Muistan silti aivan hyvin miltä tuntuu olla ahdistettu ja masennettu. Muistan entisen elämän, mutta en joudu kokemaan sen painolastia.
        Puhdistuajan loputtua kaikki vanha oli hävinnyt ja uusi tullut tilaan. Olin muuttunut täydellisesti.
        Ennen tuota puhdistusta olin kuin kuka tahansa, joka ajattelee pärjäävänsä omilla voimillaan, mutta tuon puhdistuksen jälkeen en ole hetkeäkään luullut pärjääväni omilla voimillani. Olen täysin kiinni Jeesuksessa. Elän Jumalan kautta joka ikinen hetki. Saan olla vapaa ja siitä kerron sen takia, että muut jäljessä puhdistuksen ahdistusta kokevat saisivat toivoa.
        Uskovaiselle ei tapahdu mitään muuta kuin sitä, mitä Jumala sallii. Jumala kurittaa meitä meidän hyödyksemme. Monen ahdistuksen kautta tie käy Jumalan valtakuntaan.

En osaa antaa sinulle yhtäkään neuvoa, eikä niitä ei osannut kukaan minullekaan antaa. Niin Jumalan työtä on puhdistus, että siinä ei ole ihmisillä valtaa tehdä mitään. Jumala kiinnittää omansa täydellisesti Poikaansa. Hän Itse siirtää oman lapsensa Jeesuksen perustamaan valtakuntaan. Kultaiseksi astiaksi tullaan vain tulen puhdistuksessa. Eivät kaikki tule kultaisiksi astioiksi. Toiset pääsevät tuossa puhdistuasiassa paljon helpommalla. Heidät pestään pesijänsaippualla ja se ei tuo sitä tuskaa mitä tuo tulella polttamien, mutta puhdistukselle on määrätty aika. Se ei kestä yhtäkään sekuntia yli ajan rajan, sillä se on yksin Jumalan työtä.

Vapautus koittaa. Siunausta kaiken keskelle.

Kaikki mitä kerroit on vahvistukseksi mitä Herranhenki on minulle kertonut.Ei sanatarkasi,mutta viesti on täysin sama ja tämä vahvistaa uskoani.Oma kokemuksesi on nyt palveleva minua tässä hetkessä ja olet nyt se Herran palvelija joka auttaa.

Poltetaankohan minut sen takia kun tahdon Jeesuksen voimallisesti elämääni.Olen pannut merkille että lähipiirissäni uskonveljet käyvät samoja tuskia läpi,paholainen jopa kuiskutteli minulle, "katso nyt olet levittänyt myrkkysi toisiinki",että minusta johtuu kaikki vaikeudet.No olen ymmärtänyt hänen työ on tuo syyttäminen ja valehtelu.

Herra kanna minua,sillä itse en jaksa ja kyllä sinä kannatkin,sillä tässä on todistus mistä olemme saanut keskustella.

Kiitos avusta.Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon kaikelta pahalta.Kiitos kaikille tukijoille vahvistus tuli tarpeeseen,ennen kaikkea Kiitos Jeesus sinä tulet pian.Amen

• ei nimmaria
        EN JAKSA kirjoitti:

Kaikki mitä kerroit on vahvistukseksi mitä Herranhenki on minulle kertonut.Ei sanatarkasi,mutta viesti on täysin sama ja tämä vahvistaa uskoani.Oma kokemuksesi on nyt palveleva minua tässä hetkessä ja olet nyt se Herran palvelija joka auttaa.

Poltetaankohan minut sen takia kun tahdon Jeesuksen voimallisesti elämääni.Olen pannut merkille että lähipiirissäni uskonveljet käyvät samoja tuskia läpi,paholainen jopa kuiskutteli minulle, "katso nyt olet levittänyt myrkkysi toisiinki",että minusta johtuu kaikki vaikeudet.No olen ymmärtänyt hänen työ on tuo syyttäminen ja valehtelu.

Herra kanna minua,sillä itse en jaksa ja kyllä sinä kannatkin,sillä tässä on todistus mistä olemme saanut keskustella.

Kiitos avusta.Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon kaikelta pahalta.Kiitos kaikille tukijoille vahvistus tuli tarpeeseen,ennen kaikkea Kiitos Jeesus sinä tulet pian.Amen

Samoin minäkin rukoilin. Tahdoin Jeesuksen voimallisesti elämääni. Tahdoin kyvyn seurata Häntä. Olin lukenut Raamattua jo aika kauan ja tunsin Jeesuksen ja Jumalan Tahdon, mutta en omannut kykyä elää Jumalan Tahdossa. Aina uudelleen löysin itseni ajattelemasta lain vastaisesti. Saatoin ajatella itsestäni, tai jostakin lähimmäisestäni pahaa ja tiesin, että se ei ole Jumalan Tahto.
        Kaikki synti alkaa ajatuksista. Ei siitä mitä me suuhumme laitamme ja mitä syömme, vaan ajatuksistamme. Tunnustin Jumalalle, että en ole kykenevä seuraamaan Hänen antamaansa Poikaa. Huusin Jeesusta avuksi ja Hän tuli ja siitä alkoi polttaminen. Sitä ennen olin jo saanut Pyhän Hengen elämääni tuntuvalla tavalla. Olin iloinnut Hänen ja Sanan läsnäolosta vuosia, mutta mitä lähemmäs kasvoin Jeesusta, sitä syntisemmäksi sain huomata itseni. Uskonut olen aivan lapsesta asti ja Pyhä Henki on ollut läsnä, mutta kun minulla ei ollut Jumalan Sanaa, niin Pyhän Hengen työ minussa ei edistynyt. Se edistyi vasta sitten, kun otin Jumalan kutsun vastaan tulla uskomaan Hänen ainoaan Poikaansa. Sen jälkeen sain kovan innon lukea Raaamattua. Se johti puhdistukseen ja vapauteen.
        Siis, ensin uskoin ja sitten alkoi puhdistus, joka oli Jumalan työ minussa. Sen puhdistuksen aikana en kyennyt tekemään mitään itse.

Vapaus, joka seuraa kuuliaisuudesta on niin ihmeellinen, että sitä ei voi toisille kuvata. Tulet sen kokemaan.

• EN JAKSA
        ei nimmaria kirjoitti:

Samoin minäkin rukoilin. Tahdoin Jeesuksen voimallisesti elämääni. Tahdoin kyvyn seurata Häntä. Olin lukenut Raamattua jo aika kauan ja tunsin Jeesuksen ja Jumalan Tahdon, mutta en omannut kykyä elää Jumalan Tahdossa. Aina uudelleen löysin itseni ajattelemasta lain vastaisesti. Saatoin ajatella itsestäni, tai jostakin lähimmäisestäni pahaa ja tiesin, että se ei ole Jumalan Tahto.
        Kaikki synti alkaa ajatuksista. Ei siitä mitä me suuhumme laitamme ja mitä syömme, vaan ajatuksistamme. Tunnustin Jumalalle, että en ole kykenevä seuraamaan Hänen antamaansa Poikaa. Huusin Jeesusta avuksi ja Hän tuli ja siitä alkoi polttaminen. Sitä ennen olin jo saanut Pyhän Hengen elämääni tuntuvalla tavalla. Olin iloinnut Hänen ja Sanan läsnäolosta vuosia, mutta mitä lähemmäs kasvoin Jeesusta, sitä syntisemmäksi sain huomata itseni. Uskonut olen aivan lapsesta asti ja Pyhä Henki on ollut läsnä, mutta kun minulla ei ollut Jumalan Sanaa, niin Pyhän Hengen työ minussa ei edistynyt. Se edistyi vasta sitten, kun otin Jumalan kutsun vastaan tulla uskomaan Hänen ainoaan Poikaansa. Sen jälkeen sain kovan innon lukea Raaamattua. Se johti puhdistukseen ja vapauteen.
        Siis, ensin uskoin ja sitten alkoi puhdistus, joka oli Jumalan työ minussa. Sen puhdistuksen aikana en kyennyt tekemään mitään itse.

Vapaus, joka seuraa kuuliaisuudesta on niin ihmeellinen, että sitä ei voi toisille kuvata. Tulet sen kokemaan.

Aivan uskomatonta kuin olisin itsetäni kertonut.Ainut ero on synnisä ja minulla ei ole vielä saamaasi vapautta.Minun syntini oli se että olin niin hyvä ihminen etten tarvinnut Jeesusta ja minulla on muutama samanlainen kaveri joka on omilla teoilla menossa taivaaseen.

Tunnen myös ÚT:n melko hyvin tekstin pohjalta,olen kuunellut sen kymmeniä kertoja.Silti joka kerta tulee uusia asioita,niin kuin ei olisi ikänä asiasta kuullut.Pyhähenki avaa ymmärrystäni pikkuhiljaa.Se kyllä on tullut selväksi,etten voi kerskata muulla kun Jeesuksella,Hän Herrani,on kaikkeni.

Rohkaistun odottomaan vapautusta jonka Herra minulle tekee.Kiitos Jeesus.

• ei nimmaria
        EN JAKSA kirjoitti:

Aivan uskomatonta kuin olisin itsetäni kertonut.Ainut ero on synnisä ja minulla ei ole vielä saamaasi vapautta.Minun syntini oli se että olin niin hyvä ihminen etten tarvinnut Jeesusta ja minulla on muutama samanlainen kaveri joka on omilla teoilla menossa taivaaseen.

Tunnen myös ÚT:n melko hyvin tekstin pohjalta,olen kuunellut sen kymmeniä kertoja.Silti joka kerta tulee uusia asioita,niin kuin ei olisi ikänä asiasta kuullut.Pyhähenki avaa ymmärrystäni pikkuhiljaa.Se kyllä on tullut selväksi,etten voi kerskata muulla kun Jeesuksella,Hän Herrani,on kaikkeni.

Rohkaistun odottomaan vapautusta jonka Herra minulle tekee.Kiitos Jeesus.

Ei sinulla ole vielä vapautta, vaan vielä sinä vaellat raskasta taipaletta. Uutta viiniä ei lasketa vanhaan astiaan. Jeesus todellakin puhistaa ensin astiansa ja vasta sen jälkeen ihminen uudistuu. Uusi luomus elää Jumalan voimassa ja Hänen Hengessään. Vanha Aadam joutuu jäämään taka-alalle ja häviölle. Uudessa luomuksessa ei ole vanhan Aadamin valtaa, vaan valta on siirtynyt viimeiselle Aadamille, Jumalan Pojalle.

Tuottaa suurta kärsimystä lihan taistelu Jumalan Henkeä vastaan. Ihminen on siinä taistelussa pienellä paikalla. Hän joutuu kokemaan miten Jumalan Sana erottaa hengen ja sielun. Hengelliseksi muuttuminen ei ole pieni asia, vaan se on elämän tärkein asia. Sen takia meidän tulee kestää nöyrästi ahdistukset, joiden kautta kaikki muuttuu ja joiden kautta jokaisen on kuljettava Jumalan valtakuntaan. Vasta Jumalan valtakunnassa on rauha ja ilo, ei sitä ennen. Sitä enne on Jeesuksen seuraaminen silloinkin, kun se tuottaa tuskaa ja ahdistusta.

Jeesus johdattaa niin avaralle paikalle, että sielukin muuttuu sen paikan voimasta ja pelastuu. Sielu ei jää sielulliseksi, eli lihalliseksi, vaan tulee kuuliaiseksi Hyvälle Paimenelle.

Loppun asti me saamme valvoa Jumalan Sanan ja Pyhän Hengen valossa. Uusestisyntynyt Jumalan lapsi ei joudu enää taistelemaan lihan määräysvaltaa vastaan, sillä totisesti Jeesus on synnyttämässään ottanut ensimmäisen sijan. Jeesus on VOITTAJA.

• Uskon jalo taistelu

Älä menetä toivoasi, Jumala joka sallii kärsimystä, tietää miksi ja kuinka kauvan.

Minullakin kesti vuosia. Näitäkään ei voi vertailla, kun olemme niin erilaista tekoa jokainen uskova. Tunnemaailma sitten maalaa niitä olotiloja
      vielä kurjemmaksi, kun aina tuntuu surkealta. Paras on vaan lukea
      Raamatusta mitä Jumala asioista sanoo, eikä jäädä niitten olotilojen
      ja tunteiiten heiteltäväksi, ehkäpä nämä kärsimykset näyttävät meille
      mitä meissä on, jotta emme seuraisi omia heilahduksiamme -.

Sitten niihin kärsimyksiinkin jo alistuu, ja pystyy elämään ja huokailemaan
      tasaiseen tahtiin, kunnes ne hiljaa sammuvat. Ihmettilin oikein mitä on tapahtunut, kun ei sitä tuskaa enää ollut. Ne veiveivät ja pitivät Jumalaa
      lähellä. Uusia koettelemuksia on vähän väliä, mutta ei enää niin syviä,
      tai, sitten on jotakin tajunnut, eikä enää hermoile.

Jumala valvoo työtänsä jokaisessa. Joskus saa mennä hyvin hitaasti
      eteenpäin, vain pieni huokaus kerrallaan. On kuin joutuisi elämään
      tropiikin kuumudessa, päivällä se jotenkuten menettelee, mutta
      yöt ovat pitkiä ja rasittavia, eikä unta saa, mistään ei tuule, on hiljaista,
      silloin vain sekunti kerrallaan jaksaa olla, mutta jaksaa, sillä Jeesus lupasi
      olla kanssamme loppuun asti, tuli mitä tuli ja oli mitä oli, emme ole yksin silloinkaan.

Vaikka minä kuljen ahdingosta ahdinkoon,
      sinä annat minulle voiman elää.
      Psalmi 138 (Raamattu 1992)

• Jeesus on tie

Ilot surut ja ahdistukset vaihtelevassa määrin, kuuluvat elämään. Niin uskovilla kun epäuskoisillakin.

Uskovilla ja ei uskovilla on se ero että uskovat puhdistautuvat synnistä Jeesuksen sovintoveressä. Epäuskoset uskovat vihollisen valheen joka mukaan he ovat tuossa tilassa jo riittävän hyviä eivätkä tarvitse parannusta.

• Jeesus on tie

Tuota ei ilmoittanut sinulle lihasi ja veresi, vaan Jumalan Henki. Olet rehellinen, kilvoittelija, tuollaisia me kaikki kristityt olemme.Heikkoja vajavaisia ja monissa opuuttuvaisia. Onneksi Jumalan armossa on varaa ja Jeesuksen sovintoveressä on voimaa puhditaa ja pestä meitä synnistä.

Tärkeintä kilvoittelijalle on kuitenkin ymmärtää se, että Jeesuksen Kristuksen sovintouhrin perusteella sinäkin olet vapautettu synnin ja kuolema laista, siis vapautettu synnin rangaistuksesta, palvelemaan elävää Jumalaa iloiten. Uskossa saat ottaa vastaan Jeesukselta hänen taydellisen vanhurskautensa vaatteen.

Tekopyhät eivät sitä tietenkään myönnä, että hekin ovat yhtä syntisiä kun rehellisetkin ihmiset, vaikkanäemme ja kuulemme heissä aivan saman syntiturmeluksen, kun rehellisissäkin kilvoittelijoissa. Lihanpyhitysoppi on hereesiaa, eli harhaoppia. Se perustuu itsensä tuntemattomuuteen.

Jumalan palvelijana Jeesuksen käskyn jälkeen julistan sinulle synninpäätön.
      Jeesuksen nimessä ja veressä on syntisi annettu anteeksi. USKO tämä syntien anteeksiantamus, nin se on totta sinunkin kohdallasi ja sinä pääset armahdettuna syntisenä taivaan iloon.

• EN JAKSA

Minä tahdon,minä uskon

• Jeesus on tie
        EN JAKSA kirjoitti:

Minä tahdon,minä uskon

Yksin uskosta
        yksin armosta
        yksin Kristuksen tähden

2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

2. Kor. 5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
        2. Kor. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

2. Kor. 5:20 Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

2. Kor. 5:21 Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, ...

***) ... että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

2. Kor. 6:1 Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.
        2. Kor. 6:2 Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Jumalan siunausta sinulle, Jumala sinua uskossa vahvistakoon sanansa ja Henkensä kautta.

Usein me etsimme itsestämme ansioita autuuteen. Huomaamme itsemme riittämmömiksi, ja uskomme vihollista joka sanoo, katso nyt millainen olet, paremmaksi sinun pitää tulla.

Ja niin pitääkin, sillä Jumalalle ei kelpaa muu kuin Kristuksen täydellinen vanhurskaus. Sitä ei voi ostaa, se on otettava Jumalan rakkaudenlahjana vastaan. Autuus on Kristuksessa Jeesuksessa. Usko on käsivarsi jolla Jumalan pelastushyvyydet otetaan vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4757
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4634
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      76
      2883
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2226
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2015
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      16
      1707
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1399
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe