Minulle sopivin rotu?

Hevosrakas 98

Moi! Ollaan äitini kanssa juteltu omasta hevosesta mutta mikä olisi sopiva rotu? Pollen pitäis olla yli 130cm jotta ei jää heti pieneksi. Oon ajatellu newforestia, connemaraa, ja welshiä. Mikä niistä ois paras mulle?

Oon 147cm ja painan n.40kg

Oon ratsastanut 4 vuotta,
oon menny paljon helppo C:eetä

helppoo B:eetäkin olen mennyt

hypännyn 100 cm korkeimmillaan mutta enemmän 90 cm

enemmän kouluratsastuksesta oon kiinnostunut,
mutta esteitä tykkään mennä sekä maastossä käydä.

Ja sitten viellä pari kysymystä.

Miten paljon newforestit,connemarat ja welshit syö heinää, jos paalissa on n.6 10cm paksuista siivua? Itse veikkaisin paalin per päivä.

Paljonko kengitykset maksaisi noin vuodessa?

Kiitos jos vastaatte : )

5

54

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • themustangrider

sulle sopisi mun mielestä villi ori, mustangi. sillä voi tehdä vaikka mitä ja se syö preerialta ruohoa, mullla olisi myynnissä villi musta ori, hp olis sellaset 2300e ja siinä saat mukana itse kudotut suitsikkeet. soita, tai laita säpoo !:)

• horses<3

Hei!
      Mielestäni rodulla ei ole niinkään väliä, vaan sillä, etttä miten hevonen on koulutettu ja minkälainen luonne sillä on. :) Mutta noista esim. Newforest-ruuna voisi olla sopiva (: ja mieluiten kannattaisi ostaa ruuna, tai tamma. Varsinkin, jos ensimmäistä hevosta ostat. Varmaankin 3 krt heinää pitäisi päivässä saada, tai ainakin useimmat hevoset/ponit saavatkin :)
      Kengitysten hinta vuodessa riippuu siitä, kuinka paljon kerta maksaa, sillä hevonenhan pitää kengittää 6-8 viikon välein. Kengitys maksaa yleensä noin 30-70€/kerta, joten riippuen siitä (:

Toivottavasti tästä oli jotakin apua, ja onnea hevosen ostoon! :)

• Hevosrakas 98

Kiitos oli apua.Eniten mietin sen rotusta joka ei jäis pieneks heti : )

• agrologi AMK

En suosittelisi aloittamaan hevosen ostoa miettimällä mitään tiettyä rotua, vaan enemmänkin hevosen luonnetta ja koulutustasoa. Sinun kannattaa kääntää katseesi ensisijaisesti yli 140cm korkeisiin poneihin tai vielä mielummin vielä hiukan isompiin, näin hevonen/poni ei käy heti pieneksi. Käytännössä voisi kilpailla ikäsi puolesta poniluokissa vielä kauden tai kaksi (riippuen missä kuussa olet syntynyt) eli sen puolesta poni (alle 148 korkea hevonen) voisi olla harkinnassa, jos olet kiinnostunut kilparatsastuksesta ihan todella.

Hevosen heinän tarve riippuu ihan hevosen käytöstä, heinän laadusta ja muusta ruokinnasta, mutta noin suuruusluokkana voit laskea, että 140cm poni tarvitsee heinää 6-7kg päivässä eli 5-6 tuon kokoista paalia viikossa.

Kengityksen hinta vaihtelee tosi paljon alueittain. Yleensä hyvää ei saa halvalla eli kannattaa varautua maksamaan 50-80€/kerta, jopa enemmän. Hevonen täytyy kengittää 4-8vk välein yleensä 5-6vk välein. Jos hevosella on jalkaongelmia, voi kengitys maksaa enemmänkin ja sen voi joutua uusimaan useammin.

• Hevosrakas 98

Kiitos paljon vastauksestasi : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4098
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe