Helsingin Yrittäjät kannattaako liittyä

Huuletpyöreenä

Kannattaako liittyä Helsingin yrittäjiin? Olen hieman pihalla mihin näistä kannattaisi yrittäjänä liittyä:
- Helsingin Yrittäjät
- AYT
- SYT
- Omaan liittoon jääminen yrittäjäjäseneksi

Millään polttoaine-, matka- ym. alennuksilla ei ole minulle merkitystä, koska niitä saa jo monesta muustakin jäsenyydestä. Jos on ihan selvää taloudellista hyötyä tai realistisia verkostoitumismahdollisuuksia niin liittyminen kannattaa.

18

807

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naisyrittäjä

Itse olen liittynyt Oulun yrittäjiin, (ja heidän nuoryrittäjä-"osastoon") Naisyrittäjiin, SYTiin ja alan liittoon (ei ammattiliitto). Lisäksi muutin ammattiliiton jäsenyyden yrittäjäjäsenyyksi.

Kaikista on ollut hyötyä, tavalla tai toisella. Nuoryrittäjien kanssa on saanut "vertaistukea" samassa tilanteessa olevilta, Oulun yrittäjät ja naisyrittäjät taas järjestävät hyödyllisiä koulutus- ja tiedotustilaisuuksia, joissa voi myös verkostoitua. Oman alani liitosta ja ammattiliitosta saan tietoa ammattiini liittyvistä asioista, lisäksi hekin järjestävät mm. koulutuksia. SYTiin kuulun työttömyysturvan vuoksi.

• Huuletpyöreenä

OK, siis koko paketti. Mutta eikö Naisyrittäjien tilaisuudet maksa saman verran myös ei-jäsenille?

Työttömyysturvasta ei ole itselleni hyötyä, koska käsittääkseni tyött.turvan saamiseksi pitäisi koko yritys y-tunnuksineen päivineen lopettaa. Jos liiketoimintani ei menesty niin menen (osa-aika)töihin mutta yritys saa pysyä koko ajan taustalla vaikkapa osa-aikaista yritystoimintaa tai myöhempää vaihetta varten, kun kerään sitten taas lisää pääomaa ja voimia. Näin olin ajatellut. Olen käyttänyt liian paljon aikaa jo pelkästään yritykseni nimen keksimiseen, että ottaisin riskin ko.nimen menettämiseksi yritystoiminnasta luovuttaessa.

• Mestan nimivalinta

""Olen käyttänyt liian paljon aikaa jo pelkästään yritykseni nimen keksimiseen, ""

Meniköhän jo liikaakin? Nimen keksiminen ja lopullisen nimiehdotuksen valinta yritykselle on kohtalaisen vaikeata. Mutta ei siihen keksimiseen erikseen tarvitse oikein mainittavissa määrin päiväkaupalla erillistä aikaa varata. Ja ettei siinä voisi tehdä viittä-kuutta muuta yrityksen perustamishommaa samalla ohessa.

Yrityksen "hauska, mieleenpainuva ja vitsikäs" tms. nimi ei ole lopulta niinkään tärkeä yrityksen menestymiselle. Lisäksi firman nimeä voi aina myöhemmin vaihtaa, jos omissa ajatuksissa yrittämisen kuviotkin aikanaan kehittyvät uudenlaisiksi.

• Naisyrittäjä

Itse en ole vielä kertaakaan maksanut Naisyrittäjien tilaisuuksista, ja varsinkin "vain jäsenille" (ei siellä ole jäsenyyttä tarkistettu) tarkoitetut aamupalatilaisuudet ovat mukavia verkostoitumistapahtumia.

Itse en ole päivääkään elämässäni ollut työttömänä, olen ollut töissä oikeastaan koko ajan myös opintojen ohella. Silti olen aina kuulunut liittoon. Näen työttömyyskassan samanlaisena kuin vakuutukset, eli hyvä niitä on olla, vaikkei olisikaan koskaan pakko käyttää niitä :)

• Huuletpyöreenä

Pohdin tuossa juuri sitä, että jos kerran tuskin olen työttömänä jatkossakaan niin miksi lähteä maksamaan noita maksuja, kun voi mennä verokortilla töihin jos yrittäjyys ei kannata. Ei ole ollut tapana jäädä laakereille lepäämään. Koska en aio yritystäni sen mahdollisesta huonosta menestyksesä huolimatta lopettaa vaan pitää sen olemassa myöhempää tarvetta varten, olisi työttömyysturvan saaminen tällöin vaikeaa tai mahdotonta.

Olen tänään lueskellut lisää tietoa ja Helsingin Yrittäjiin liityn ainakin ehdottomasti. Se maksaa varmasti itsensä takaisin.

Tässä mietin nyt, että liitynkö SYT:iin (tai AYT:hen) vai pysynkö liittoni yrittäjäjäsenenä. Saman korvauksen saa kummastakin sen 18 kk suoja-ajan. Päätös kannattaa tehdä 1 kk sisällä yritystoiminnan aloittamisesta.

• yrittaja..

"Tässä mietin nyt, että liitynkö SYT:iin (tai AYT:hen) vai pysynkö liittoni yrittäjäjäsenenä. Saman korvauksen saa kummastakin sen 18 kk suoja-ajan. Päätös kannattaa tehdä 1 kk sisällä yritystoiminnan aloittamisesta. "

Jos olet yrittäjä siinä määrin että voisit liittyä SYT/AYT-kassoihin niin et saa rahaa palkansaajakassoista. Liittojen "yrittäjäjäsenyys" on lähinnä pelkkä vitsi ja työttömyysturvan kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Jos olet sivutoiminen yrittäjä joka ei saa SYT/AYT kautta turvaa, voit toki jatkaa palkansaajakassassa sillä riskillä että TE-keskus katsookin sinut kokopäiväiseksi yrittäjäksi ja rahaa ei tule.

• Huuletpyöreenä

Aha. No katsoin vielä uudestaan mitä Akavan sivuilla lukee. Siellä on teksti:

"Usein itsenäiseksi ammatinharjoittajaksi ja yrittäjäksi ryhdytään palkkatyöstä. Kun palkansaajakassan työssäoloehdon täyttävä henkilö ryhtyy itsenäiseksi ammatinharjoittajaksi tai yrittäjäksi, hänelle syntyy ns. jälkisuojaoikeus. Jälkisuoja-aika on yleensä enintään 18 kuukautta yritystoiminnan aloittamisesta (tämän pituus kannattaa aina tarkistaa työttömyyskassasta). Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ammatinharjoittajalla on oikeus jäädä palkansaajakassan jäseneksi jälkisuoja-ajaksi tai hän voi heti yritystoimintaa aloitettaessa liittyä yrittäjien työttömyyskassaan. Molemmissa tapauksissa jälkisuojaoikeuden sisältö on sama eli jos ammatinharjoittaja jää työttömäksi jälkisuoja-aikana, hänen päivärahansa lasketaan yrittäjyyttä edeltäneen palkkatyön ansioiden perusteella.

Akavan Erityisalat ry:n ammatinharjoittajajäsenen, joka siirtyy palkansaajajäsenestä ammatinharjoittajaksi, kiinteä jäsenmaksu pitää sisällään myös palkansaajakassan jäsenmaksu jälkisuoja-ajan."

Tästä käy kyllä selkeästi ilmi, että ammatinharjoittajajäsenenä (jollaiseksi olen jo jäsenyyteni muuttanut) minulla on oikeus palkanjaajakassan työttömyysturvaan jälkisuoja-ajan. Miksi olet eri mieltä?

• yrittaja...

Jälkisuoja koskee tilannetta jossa palaat takaisin palkansaajaksi ja työttömyytesi (eli sen saatko kassasta rahaa) päättää paikallinen TE-keskus, joka katsoo sinut automaattisesti yrittäjäksi jos sinulla on yritystoimintaa joka pitää sinut kokopäiväisesti siinä kiinni. Osapäiväiseksi yrittäjäksi sinut katsotaan vain vaatimattomalla liikevaihdolla, jolla et taas pysty elättämään itseäsi.

Lienee turha lisätä että jos sinut katsotaan yrittäjäksi et saa rahaa palkansaajakassasta ennen kuin olet laittanut firman lihoiksi ja odottanut 3-4 kuukautta.

• Huuletpyöreenä

Kyllä, työttömyyspäiväraha tarkoittaa työttömyyttä: yritystoiminnan lopetusta mutta myös vaihtoehtoisesti sen todisteellista keskeytystä.

Mielestäni osapäiväisyys ei riipu liikevaihdon määrästä vaan työtuntien määrästä, jonka TE-katsoo yrittäjällä menevän liiketoimintansa pyörittämiseen (tämä ei ole välttämättä vain laskutettavan työn määrää vaan myös markkinointiin kuluvaa aikaa jne.). Tällä periaatteella siis kuka tahansa voidaan katsoa kokoaikaiseksi yrittäjäksi. Kuitenkin jostain syystä, jos yritystoiminta on aloitettu palkallisen päätyön ohella sivutoimisena riittävän aikaisin ennen päätyön lopettamista (muistaakseni vähintään 1/2 vuotta aiemmin), saatetaan henkilö katsoa osa-aikaiseksi yrittäjäksi. Joka on mielestäni outoa, sillä päätyön lopettaminen tarkoittaa helposti juuri sitä, että henkilö voi entisen päätyön velvoitteista luovuttuaan keskittyä yritystoimintaan päätoimisesti ihan siinä missä joku toinen yrittäjä, joka on perustanut yrityksen vaikka vasta työttömäksi ryhdyttyään/jäätyään.

3-4 kuukautta ei muistaakseni tarvitse odottaa, jos yritystoiminta on todistettavasti keskeytetty.

Itse en ole ajatellut keskeyttää ja varsinkaan lopettaa yritystäni missään vaiheessa vaikka olisikin hiljaista vaan sitten hakeudun jonnekin (osa-aika)töihin verokortilla ja herättelen yritystoimintaani henkiin heti kun mahdollista. Joten onko mitään järkeä edes liittyä AYT:hen tai SYT:iin?

• Naisyrittäjä

Mulle jäi vielä epäselväksi, pelkäätkö, että joutuisit joskus tulevaisuudessa olemaan työttömänä, vai suunnitteletko meneväsi (osapäivä)palkkatöihin, jos yritys ei elätä?

Jos pelkäät, että riskinä on, että joskus joudut työttömäksi, sinun pitäisi minusta ilman muuta liittyä yrittäjän työttömyyskassaan. Voit kyllä kuulua Akavan Erityisaloihin yrittäjäjäsenenä (minäkin kuulun), mutta kassaan ET voi yrittäjänä kuulua. Eli et sitten myöskään mahdollisen työttömyyden aikana saisi sieltä mitään.

• Eläkeputkeen

> Joten onko mitään järkeä edes liittyä AYT:hen tai SYT:iin?

Jos aikoo olla mielessä iän, terveyden tai mielenkiinnon loppumisen johdosta yrityksen lopettaminen mielessä, niin silloin AYT-kassaa voisi alkaa harkita.

Joku päälle 60-vuotias yrittäjäkin, joka ei enää jaksa painaa täysillä, ja oma tuttu business alkaa kuolla muodin muuttuessa alta pois. Myy silloin koko Osakeyhtiön muotoisen firmansa kokonaan pois. Ja heittäytyy yhteiskunnan tukiverkkojen armoille.

Melko varmaa on että 60-vuotiasta ei kukaan enää palkkaa. Joten AYT-kassan päivärahoilla saa lokoilla seuraavat 500 päivää aika rauhassa, ja odotella sitä oikean eläkeiän alkamista.

• Huuletpyöreenä

Ehdottomasti (osa-aika)töihin, jos yritys ei elätä. On tietysti aina riski, että töitä ei löydykään mutta aika pieni riski se on.

Akavan kassaan tosiaan voi kuulua suoja-ajan eli 18 kk yrityksen perustamisesta. Tuon ajan kuluessa minulla on varmasti jo hyvin selvillä kannattaako yritykseni vai ei. Tietty kuitenkin, voi kasvun jälkeen tulla huonoja aikoja.

Väistämättä vanhenee ja terveys tulee pettämään ennemmin tai myöhemmin...hankalaa. Yksi ongelma on, että AYT tai SYT ei ota jäsenekseen jos ei ole YEL:iä. Ja YELin ottamisen voi kuitenkin lykätä vasta 4-6 kk kuluttua yrityksen perustamisesta. Juuri nyt siltä kannalta tyhmä ottaa YEL:iä, kun ei voi tietää tuleeko edes tuloja eli olisinko nykypäänsä YEL-velvollinen. Ja jos AYT:hen tai SYT:iin ei liity 1 kk sisällä perustamisesta niin menettää 6 kk jäsenyysajan jonka voisi siirtää nykyisestä kassasta. Siis ainoastaan, jos liittyy 1 kk sisällä niin työttömyysturvaan ei tulisi missään vaiheessa katkoksia.

60-vuotiaana olisi tarkoitus, ettei tarvitse painaa täysillä vaan on itse omistajana/osakkaana ja on työntekijöitä jotka hoitavat suuren osan hommista. Tällä hetkellä minulla on toiminimi (verotuksen ja kevyemmän byrokratian vuoksi) mutta osakeyhtiöksi se olisi tarkoitus muuttaa myöhemmin.

Vaikea olisi kyllä kuvitella 60-vuotiaana lepäävänsä laakereillaan. Olisi kiva tehdä aina edes jonkin verran töitä jos vaikka ei olisi edes taloudellisesti pakko. Siinä pysyy aivotkin kunnossa.

• Naisyrittäjä

Itsellä ei käynyt edes mielessä, etten olisi ottanut eläkevakuutuksen tai liittynyt työttömyyskassaan. Yrittäjänä olen ollut nyt 1,5v, ja koko ajan olen tehnyt myös osa-aikatöitä palkansaajana.

Näen kuitenkin YEL:n kannattavana siltä varalta, että sairastuisin tai jäisin äitiyslomalle. Sairaspäiväraha ja äitiyspäiväraha kun perustuvat siihen. Lisäksi olen tosiaan suunnitellut lapsien hankkimista 5 vuoden sisään. Ei se YEL kuitenkaan niin suuri summa vuodessa ole, että sen maksaminen harmittaisi. Varsinkaan jos ottaa pienimmän työtulon mukaan (kuten minä tein ekana vuonna, nostin vuoden alusta sitten työtuloa reilusti).

En toki suunnittele sairastuvani tai jääväni työttömäksi, en myöskään suunnittele tekeväni vahinkoja työssäni tai loukkautuvani vapaa-ajalla, silti minulla on vastuuvakuutukset ja tapaturmavakuutukset kunnolla. Olen ehkä nössö ja pelkuri, mutta mielummin näin, että tiedän minulla olevan edes jonkinlainen B-suunnitelma, kuin että joutuisin murehtimaan näitäkin asioita.

• Liity!

Suomen Yrittäjät ry:n toiminta ei ole niin poukkoilevaa ja impulsiivista, kun syyskokous äänestii uuden puheenjohtajan herra JWn tilalle. Nyt on työrauha.

Kannattaa liittyä.

• Kuvat varmistaa

>> Kannattaa liittyä.

Ehdottomasti kannattaa liittyä! Täällä on lisäksi hyvätasoisia painovalmiita kuviakin järjestön johdosta.
      http://www.yrittajat.fi/fi-FI/kuvapankki/jarventaus_jussi/

Missään se järjestö ei kuulu niin että Pk-yrittäjäkin sen tekemisistä joskus jotenkin hyötyisi. Mutta on ainakin kuvat todisteena olemassa että joku sielläkin töikseen jäsenmaksujen voimin istuu.

• Huuletpyöreenä

Jaa no perustelut mielestäni kannattaa aina laittaa, onhan se helppo arvostella ilman selittelyjä.

• Anonyymi

"Suomen Yrittäjien Toiminta: Kriittinen ja Totuudenmukainen Arviointi
      Suomen Yrittäjät on merkittävä järjestö, joka väittää edustavansa suomalaisten yrittäjien etuja. Todellisuudessa järjestön kyky tarjota konkreettista apua ja parantaa yrittäjien asemaa on ollut heikko. On aika tarkastella järjestön toimintaa kriittisesti, jotta voimme selättää taloustaantuman ja parantaa yrittäjien asemaa.

1. Konkreettisten Toimien Puute
      Lainsäädäntövaikuttaminen: Tehotonta ja Tuloksetonta

Suomen Yrittäjät väittää vaikuttavansa lainsäädäntöön yrittäjien puolesta, mutta käytännön tulokset ovat jääneet vähäisiksi. Esimerkiksi paikallisen sopimisen edistäminen on ollut yksi heidän tavoitteistaan, mutta merkittäviä edistysaskeleita ei ole saavutettu. Tämä osoittaa merkittävää epäonnistumista järjestöltä, joka väittää olevansa yrittäjien ääni ja puolustaja.

Jäsenmaksujen Käyttö: Byrokratian Pyörittämistä

Jäsenmaksuista kerätyt varat menevät pääosin järjestön hallinnon ja byrokratian ylläpitoon, mikä johtaa siihen, että suuret summat rahaa kuluvat organisaation ylläpitoon ilman merkittävää vastinetta jäsenille. Tämä on erityisen ongelmallista, kun otetaan huomioon yrittäjien kohtaamat taloudelliset haasteet. Yrittäjät ansaitsevat läpinäkyvyyttä ja konkreettista hyötyä maksamistaan jäsenmaksuista.

2. Juridinen Neuvonta: Illuusiota Avusta
      Ulkopuolisille Konsulteille Ohjaaminen

Vaikka järjestö väittää tarjoavansa lakineuvontaa, monet yrittäjät ohjataan käytännössä ulkopuolisille lakitoimistoille. Tämä ei tarjoa välitöntä ja kattavaa apua kiireellisissä juridisissa kysymyksissä, vaan vähentää neuvonnan arvoa ja tekee siitä tehottoman monille jäsenille. Yrittäjät ansaitsevat tehokasta ja helposti saatavilla olevaa juridista tukea, joka auttaa heitä ratkaisemaan oikeudellisia ongelmia nopeasti ja tehokkaasti.

3. Koulutukset ja Tapahtumat: Sisällöltään Onttoja
      Yleisluontoiset ja Epäkäytännölliset Koulutukset

Järjestön järjestämät koulutukset ja tapahtumat ovat usein yleisluontoisia eivätkä vastaa yrittäjien konkreettisiin tarpeisiin. Yrittäjät tarvitsevat käytännönläheisiä koulutuksia, jotka auttavat hallitsemaan kassavirtaa, markkinoimaan tehokkaasti ja hyödyntämään digitaalisia työkaluja. Nykyiset koulutukset eivät tarjoa riittävästi syvällistä ja käytännöllistä tietoa, joka auttaisi parantamaan liiketoimintaa merkittävästi.

4. Jäsenedut: Näennäisiä Hyötyjä
      Alennukset ja Edut: Vähäisiä ja Merkityksettömiä

Suomen Yrittäjien tarjoamat jäsenedut, kuten alennukset tietyistä tuotteista ja palveluista, eivät ole merkittäviä tuomaan todellista taloudellista hyötyä. Yrittäjät tarvitsevat konkreettisia etuja, kuten merkittäviä veronalennuksia, parempia rahoitusmahdollisuuksia ja kattavaa työterveyshuoltoa. Nykyiset edut ovat usein marginaalisia ja niiden vaikutus jää vähäiseksi. Todellisia muutoksia tarvitaan, jotta yrittäjät voivat tuntea saavansa vastinetta jäsenmaksuilleen ja kokea aidosti hyötyvänsä jäsenyydestä.

5. Työttömyysturva: Perusoikeus, jota Ei Ole Puolustettu
      Yrittäjien Työttömyysturva

Suomessa työttömyysturva on perusoikeus, mutta yrittäjien työttömyysturva on riittämätön. Suomen Yrittäjät eivät ole tehneet merkittäviä toimenpiteitä parantaakseen yrittäjien työttömyysturvaa. Yrittäjillä tulee olla samat oikeudet sairaslomiin ja työttömyysturvaan kuin muillakin väestöryhmillä, jotta he voivat keskittyä liiketoimintansa kehittämiseen ilman pelkoa taloudellisesta turvattomuudesta.

6. Yrittäjänä Olemisesta Eroon Pääseminen
      Pakotettu Yrittäjyys

Yrittäjänä olemisesta on päästävä eroon välittömästi, kun yrittäjä itse päättää lopettaa yritystoiminnan. Nykyinen järjestö ei ole kyennyt ajamaan tätä asiaa. Tämä pakotettu yrittäjyys on tuottavuuden syöpä, joka estää yrittäjiä keskittymästä heidän todellisiin intohimoihinsa ja kyvykkyyksiinsä. Suomen Yrittäjät eivät ole edes tunnustaneet tätä ongelmaa, saati tehneet mitään sen ratkaisemiseksi. Yrittäjillä tulee olla oikeus lopettaa yritystoimintansa ilman ylimääräistä byrokratiaa tai esteitä, jotta he voivat siirtyä uusiin mahdollisuuksiin ja hyödyntää taitojaan tehokkaammin.

7. Kanavat Epäkohtien Tuomiseksi Esille
      Äänen Saaminen Kuuluviin

Yrittäjillä ei ole käytännössä mitään kanavaa saada ääntään kuuluviin, koska edes etujärjestöä ei ole todellisuudessa olemassa sellaisena, kuten he eivät myöskään väitä olevansa. Yrittäjien työn luonne estää heitä kertomasta ongelmistaan kenellekään, koska yrittäjän paras hyve on löytää jokaisesta mahdottomasta tilanteesta vain hyvää sanottavaa. Todellisuudessa elämäntilanteet ovat usein kurjista kurjempia, jopa orjuuden kaltaisia. On luotava kanavia, joiden kautta yrittäjät voivat tuoda esille ongelmansa ilman pelkoa leimautumisesta tai liiketoiminnan menettämisestä.

Johtopäätös
      On aika myöntää, että Suomen Yrittäjät eivät tällä hetkellä pysty tarjoamaan tarvittavaa tukea ja konkreettisia ratkaisuja yrittäjien haasteisiin. Järjestön toimin..."

https://asiataivas.fi/suomen-yrittajien-toiminta-kriittinen-ja-totuudenmukainen-arviointi/

• Anonyymi

Suomen Yrittäjät Ry jatkaa disinformaation levittämistä, saadakseen tmi yrittäjiä loukkuunsa. Artikkelissa harhaanjohdetaan tmi yrittämisen lopettamisen olevan helpompaa kuin oy lopettamisen, vaikka tilanne on tietenkin päinvastoin.

Helsingin Yrittäjät Ry levittää tätä tietoa siksi, että maksajana tmi on varmempi, koska oy pääsee HY n kin laskuista eroon lopettaessaan oy n, mutta tmi ei pääse HY n laskuista eroon koskaan. Myös HY n jäsenyydestä ero pitää anoa HY n hallitukselta.

Älkää hyvät ihmiset menkö loukkuun, ja yrittäjäksi, se on nykyisellään kauhea tie, varsinkin kun etujärjestöä ei ole, ja sellaiseksi itseään vihjaileva HY, ei aja yrittäjien etuja kuten ei myöskään suoraan väitä olevansa etujärjestö.

Kaikissa yhtiömuodoissa suomessa, alkaa yrittäjän vuosia kestävä piinaaminen järjestelmien ääressä väijyvien yrittäjä kateellisvihaajien toimesta. Yrittäjäksi leimataan mielivaltaisesti eri asiointiyhteyksissä, ja ketään ei ole, kenelle epäkohdista avaudut.

HY= Helsingin Yrittäjät Ry

https://www.yrittajat.fi/uutiset/osakeyhtion-purkaminen-on-toiminimen-lopettamista-selvasti-pidempi-ja-kalliimpi-prosessi-lue-asiantuntijan-ohjeet-yritystoiminnan-hallittuun-lopettamiseen/?utm_source=facebook&utm_medium=some_ad&utm_campaign=sy_jatkuva&fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR2YgaZVBtw8CjniiCN3V0l4x0IWTfjLObO8z7IFRy0wk8x7icKbINaneg4_aem_AWfTInj5onrM-YS282nq403cxtM49XILxq3KxoCE9PTtHTrEnzMumDsqI3Q-XjfqOqu5eH7XrzAZMp5RjL3YpQAY

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2606
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2244
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2242
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2139
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1742
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1617
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1556
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      288
      1436
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1389
    Aihe